Beetje hetzelfde als tegen Ajax. De overduidelijke zaken werden goed afgehandeld, terwijl de wat minder opzichtige overtredingen allemaal worden genegeerd.

Dit is vooral wel een wederkerend thema. En dat moet niet onderschat worden want heel vaak komen hier gevaarlijke uitbraken van de tegenstander uit voort. Lozano en met name LdJ zijn nog steeds vogelvrij verklaard door het scheidsrechterskorps, en dat blijft hoe dan ook zeer ergerlijk.

Verder heeft PSV de huidige stand van zaken gewoon geheel aan zichzelf te danken. Het heeft kans op kans laten liggen om uit te lopen, en nu loopt het achter de feiten aan.
 
Dit is vooral wel een wederkerend thema. En dat moet niet onderschat worden want heel vaak komen hier gevaarlijke uitbraken van de tegenstander uit voort. Lozano en met name LdJ zijn nog steeds vogelvrij verklaard door het scheidsrechterskorps, en dat blijft hoe dan ook zeer ergerlijk.

Verder heeft PSV de huidige stand van zaken gewoon geheel aan zichzelf te danken. Het heeft kans op kans laten liggen om uit te lopen, en nu loopt het achter de feiten aan.
Dat laatste heeft in dit topic natuurlijk geen waarde. ;) Met dat eerste kan ik het wel eens zijn. Gisteren zat het wel mee met de VAR. De eerste penalty had er ook geen kunnen zijn. Bij het gevaarlijk spel kon het daadwerkelijk alle kanten opgaan. Ik denk dat het nu als schwalbe genoteerd staat? Maar aan de andere kant had PSV misschien nog wel een derde penalty moeten krijgen bij die vrije trap van Ihattaren?
 
Frenkie de Jong verbaasd door Higler: 'Hij zei dat ik sneller moest spelen'

link

"Ik vind het altijd heel raar als een scheidsrechter zegt dat je maar sneller moet spelen als je onderuit wordt gehaald", steekt De Jong van wal tegenover VTBL. "De scheidsrechter is er niet om de voetbalregels te maken en om te bepalen hoe je voetbalt. Hij moet gewoon fluiten als er een overtreding is. Dat stoort mij wel."

Dat is inderdaad een groot probleem. Scheidsrechters die niet volgens de voorschriften fluiten maar volgens hun eigen mening eigen wetten voorschrijven. :zien:
Het is net zoiets als rechters die zich niet aan de wet houden als ze in een rechtszaak een uitspraak doen.
 
Frenkie de Jong verbaasd door Higler: 'Hij zei dat ik sneller moest spelen'

link

"Ik vind het altijd heel raar als een scheidsrechter zegt dat je maar sneller moet spelen als je onderuit wordt gehaald", steekt De Jong van wal tegenover VTBL. "De scheidsrechter is er niet om de voetbalregels te maken en om te bepalen hoe je voetbalt. Hij moet gewoon fluiten als er een overtreding is. Dat stoort mij wel."

Dat is inderdaad een groot probleem. Scheidsrechters die niet volgens de voorschriften fluiten maar volgens hun eigen mening eigen wetten voorschrijven. :zien:
Het is net zoiets als rechters die zich niet aan de wet houden als ze in een rechtszaak een uitspraak doen.

Weet je ook gelijk waarom de VAR gewoon niet werkt. Misschien maar een AI programmeren om als VAR in te schakelen; die heeft tenminste geen persoonlijke voorkeur of interpreteert de regels niet zoals het hem uitkomt.
 
Weet je ook gelijk waarom de VAR gewoon niet werkt. Misschien maar een AI programmeren om als VAR in te schakelen; die heeft tenminste geen persoonlijke voorkeur of interpreteert de regels niet zoals het hem uitkomt.

AI is inderdaad wel een leuk idee. Ik vraag me af hoe lang het zou duren totdat ze inderdaad zo'n AI kunnen brengen. De ontwikkelingen gaan namelijk razendsnel en AI kan heel veel. Stukje technologie waarin ik me wel zou willen verdiepen maar nooit echt heb gedaan.
 
Frenkie de Jong verbaasd door Higler: 'Hij zei dat ik sneller moest spelen'

link

"Ik vind het altijd heel raar als een scheidsrechter zegt dat je maar sneller moet spelen als je onderuit wordt gehaald", steekt De Jong van wal tegenover VTBL. "De scheidsrechter is er niet om de voetbalregels te maken en om te bepalen hoe je voetbalt. Hij moet gewoon fluiten als er een overtreding is. Dat stoort mij wel."

Dat is inderdaad een groot probleem. Scheidsrechters die niet volgens de voorschriften fluiten maar volgens hun eigen mening eigen wetten voorschrijven. :zien:
Het is net zoiets als rechters die zich niet aan de wet houden als ze in een rechtszaak een uitspraak doen.
In Higler zijn verdediging. Voetbal is een contactsport. Als een speler een verdedigende actie inzet en je expres de bal bij je houd tot het laatste moment (zonder dat dit nuttig was behalve een overtreding te veroorzaken). Dan kan ik me voorstellen dat je niet altijd fluit. Ten slotte de speler ging duidelijk voor de bal. Hij kan ook niet zomaar zijn actie afbreken.

Niet in ieder geval, laat dat duidelijk zijn. Maar af en toe kan ik me goed voorstellen dat je deze overweging maakt op basis van de situatie. Dat is iets anders dan wanneer iemand shirtje trekt (duidelijk pakt dan iemand een shirt vast wat niet mag).
 
Dat shirtje trekken moet ook maar es afgelopen zijn. Op een of andere manier is Luuk een speler waar de tegenstander vrij mag doen wat ie wil. Ik ben niet van de scheidsrechter de schuld geven, maar er wordt op momenten wel gemeten met twee maten.
 
Dat shirtje trekken moet ook maar es afgelopen zijn. Op een of andere manier is Luuk een speler waar de tegenstander vrij mag doen wat ie wil. Ik ben niet van de scheidsrechter de schuld geven, maar er wordt op momenten wel gemeten met twee maten.
Misschien een idee om het shirt op het lichaam te laten tatoeëren? Daarmee ook meteen een einde makend aan transfers. Spelers blijven hun hele loopbaan bij dezelfde club.
 
Misschien een idee om het shirt op het lichaam te laten tatoeëren? Daarmee ook meteen een einde makend aan transfers. Spelers blijven hun hele loopbaan bij dezelfde club.
Heb vorige week al geopperd om.met strakke shirts te spelen en dan goed glad stofje. Ben je al dat gepluk meteen kwijt. Vorige week werd t shirt van Luuk bijna over zijn hoofd uitgetrokken in de 16. Was niks vond de scheids en de VAR. Vind ik raar.
 
Heb vorige week al geopperd om.met strakke shirts te spelen en dan goed glad stofje. Ben je al dat gepluk meteen kwijt. Vorige week werd t shirt van Luuk bijna over zijn hoofd uitgetrokken in de 16. Was niks vond de scheids en de VAR. Vind ik raar.
Gewoon met linnen spelen. Zweet je ook een stuk minder en het scheurt makkelijk.
 
Heb vorige week al geopperd om.met strakke shirts te spelen en dan goed glad stofje. Ben je al dat gepluk meteen kwijt. Vorige week werd t shirt van Luuk bijna over zijn hoofd uitgetrokken in de 16. Was niks vond de scheids en de VAR. Vind ik raar.

Dat hoeft helemaal niet als iedere keer shirtje trekken afgefloten wordt en een gele of liever nog rode kaart gegeven wordt is het zo afgelopen.
 
Laatst bewerkt:
Frenkie de Jong verbaasd door Higler: 'Hij zei dat ik sneller moest spelen'

link

"Ik vind het altijd heel raar als een scheidsrechter zegt dat je maar sneller moet spelen als je onderuit wordt gehaald", steekt De Jong van wal tegenover VTBL. "De scheidsrechter is er niet om de voetbalregels te maken en om te bepalen hoe je voetbalt. Hij moet gewoon fluiten als er een overtreding is. Dat stoort mij wel."

Dat is inderdaad een groot probleem. Scheidsrechters die niet volgens de voorschriften fluiten maar volgens hun eigen mening eigen wetten voorschrijven. :zien:
Het is net zoiets als rechters die zich niet aan de wet houden als ze in een rechtszaak een uitspraak doen.
Schaamteloos om over de scheids te beginnen, terwijl je medespeler iemand ze grof omver beukt. Of zou Frenkie ook Klaas aanspreken?
 
Dat hoeft helemaal niet als iedere keer shirtje trekken afgefloten wordt en een gele of liever nog rode kaart gegeven wordt is het zo afgelopen.
Ja, maar dat zie ik dus niet gebeuren. Dus kijk ik naar een oplossing die we zelf in de hand hebben.
 
Schaamteloos om over de scheids te beginnen, terwijl je medespeler iemand ze grof omver beukt. Of zou Frenkie ook Klaas aanspreken?
Droeftoeter die Huntelaar. Ook geen enkel berouw na de wedstrijd. Als je de beelden terug ziet, dan zie je toch dat je - ondanks VAR - goed wegkomt met geel?
 
Droeftoeter die Huntelaar. Ook geen enkel berouw na de wedstrijd. Als je de beelden terug ziet, dan zie je toch dat je - ondanks VAR - goed wegkomt met geel?

En dit is wat VAR Makkelie er over zei, om het nog meer bizar en vaag te maken:

"Mijn voorkeur ging uit naar een rode kaart maar een tweede gele kaart vind ik niet duidelijk fout. Als de elleboog in het gezicht was gekomen of het was meer een stoot geweest, dan had ik wel gezegd: joh, ik wil dat je naar het scherm gaat. Het zat er eigenlijk een beetje tussenin. Dan is het twijfelachtig en steun ik de beslissing."

Oké, dus zolang een overduidelijke en bewuste elleboogstoot maar niet recht in het gezicht is, is het allemaal wel prima.:unsure::rolleyes::FP::clown::zien::poop:
Je ziet die walgelijke Haasjan Grashapper overduidelijk vantevoren al kijken naar die tegenstander en hem vervolgens met een bewuste elleboogstoot, die op onbegrijpelijke wijze door Higler als een duw wordt geïnterpreteerd, op het strottehoofd raken (best een gevaarlijke plek om iemand te raken trouwens), maar die twee weten niet zeker of het wel rood was. Lachwekkend zeg.
 
En dit is wat VAR Makkelie er over zei, om het nog meer bizar en vaag te maken:



Oké, dus zolang een overduidelijke en bewuste elleboogstoot maar niet recht in het gezicht is, is het allemaal wel prima.:unsure::rolleyes::FP::clown::zien::poop:
Je ziet die walgelijke Haasjan Grashapper overduidelijk vantevoren al kijken naar die tegenstander en hem vervolgens met een bewuste elleboogstoot, die op onbegrijpelijke wijze door Higler als een duw wordt geïnterpreteerd, op het strottehoofd raken (best een gevaarlijke plek om iemand te raken trouwens), maar die twee weten niet zeker of het wel rood was. Lachwekkend zeg.
Bij de goal sprak men al van “hij maakt zich los van zijn tegenstander” Bij Lozano was dat reden voor vier wedstrijden schorsing meen ik. En dan zag ik ook nog dat bewust opvangen van de bal met de arm en voor zijn voeten leggen van Tagliafico. Duidelijk hands kan het niet worden (m.u.v. Suarez’ Stunt)
 
Als ze dan nu dit jaar duidelijk maken wanneer volgend jaar wel iets rood/geel/overtreding is. Gewoon een aantal voorbeelden en dan dit wel, dit niet. Dit volgend jaar handhaven.

Op dit moment schiet het gewoon niet op.
 
Als ze dan nu dit jaar duidelijk maken wanneer volgend jaar wel iets rood/geel/overtreding is. Gewoon een aantal voorbeelden en dan dit wel, dit niet. Dit volgend jaar handhaven.

Op dit moment schiet het gewoon niet op.

Ze moeten altijd consequent volgens de regels fluiten en niet marchanderen, maar scheidsrechters zijn enorme ego-trippers die hun eigen regels maken en er de grootste moeite mee hebben om gecorrigeerd te worden.
Volgend seizoen zal het niet anders zijn. :sad:
 
Makkelie zegt wat er beter moet: 'Ik heb als VAR soms echt wel stress'


Gewoon uit je doppen kijken Makkelie dan heb je minder stress. :cool: :zien: :braak:
 
Terug
Bovenaan Onderaan