Het was gisteren weer behelpen. En ik was enige tijd van het complot idee af, maar sinds enkele weken heb ik toch weer ernstige twijfels bij de onafhankelijkheid van de KNVB. Ik meld me nu maar weer, nu er eigenlijk geen aanleiding is, om niet opportunisme verweten te kunnen worden.

Lozano werd enorm gezocht gisteren. De wedstrijd was 5 minuten onderweg en Lozano was al 5x aangetikt. Niet ernstig, maar op die schaal wel gewoon spelbederf. Dat heeft VVV lang mogen doen en daarmee de wedstrijd de nek om gedraaid. Op zich goed vanuit hun optiek, maar vanuit de bond moet je dit niet willen. Dat stond dan weer in schril contrast met het laatste half uur van Ajax, waarin iedere vorm van mannelijk voetbal van de zijde van AZ, direct een vrije trap opleverde voor Ajax.
Woensdag tegen PEC was dat ook al twijfelachtig. Want ging er geen overtreding aan het doelpunt vooraf? En om de overwinning van Ajax veilig te stellen werd voor een kul overtreding een tweede geel gegeven.

Dé grote vraag, om al dan niet mijn Calimero gevoel te loochenstraffen, gaat natuurlijk zijn of Tagiafico nog geschorst gaat worden voor zijn achterwaartse schop. Ten eerste kun je je afvragen waarom dat ín de wedstrijd niet gezien is. Was de VAR even koffie halen? Ten tweede zou het alsnog achteraf bestraft moeten worden. Welke conclusie zouden we moeten trekken als dat niet gebeurt?

Verder zou ik nog een hele stapel incidenten kunnen opnoemen, zoals de vele niet gegeven penalty's voor Luuk, hoe het in hemelsnaam mogelijk was dat De Ligt géén rood kreeg voor het neerhalen van een doorgebroken speler, en andere.
PSV heeft ook 2x geluk gehad: dat Malen geen rood kreeg en de tegenstander wel, en dat het geen penalty tegen kreeg in de laatste minuut (maar dat was een goedmakertje omdat Luuk die ook niet had gekregen die wedstrijd).
Maar goed, 'you win some you loose some', maar ik trek de balans daarvan ernstig in twijfel.

-040-

Trainer Coach

-040-

Trainer Coach
Precies, godenzonen doen zoiets niet en vinden we dus raar en niet gewelddadig. Lozano daarentegen hebben we zodanig geframed, dat hij vogelvrij verklaard is.
Net zoals er aan Luuk gratis gehangen mag worden.
Mara de Klassieker werd bij de KNVB weer eens van stal gehaald: “de VAR had het al beoordeeld” Ik kan me niet herinneren dat dat ooit voor een vreemde actie van een PSV- er heeft gegolden.

Hoetierick

Administrator
Medewerker
Net zoals er aan Luuk gratis gehangen mag worden.
Mara de Klassieker werd bij de KNVB weer eens van stal gehaald: “de VAR had het al beoordeeld” Ik kan me niet herinneren dat dat ooit voor een vreemde actie van een PSV- er heeft gegolden.
Mertens kreeg ooit een schorsing op basis van een dusdanige uitvergroting dat je alleen nog maar pixels zag.

Der Jaufe

Assistent Bondscoach

Mikasa

Forummer van het Jaar 2014
Maar aan het einde van het seizoen middelt het allemaal uit :braak::braak:

Had in zijn geheel geen beelden van afgelopen weekend bekeken, wilde mijn humeur niet laten beïnvloeden door het voetbal. Maar jongens jongens, wat knullig weer dat drie man hier overheen kijken, die in t veld kan gebeuren, maar die twee achter de schermen man man man, kansloos.
En vreemd genoeg zagen wij het thuis direct.

-040-

Trainer Coach
Maar aan het einde van het seizoen middelt het allemaal uit :braak::braak:

Had in zijn geheel geen beelden van afgelopen weekend bekeken, wilde mijn humeur niet laten beïnvloeden door het voetbal. Maar jongens jongens, wat knullig weer dat drie man hier overheen kijken, die in t veld kan gebeuren, maar die twee achter de schermen man man man, kansloos.
Ik wilde het al aanhalen, van dat uitmiddelen. PSV gaat dus de komende 7 wedstrijden minimaal 3 rode kaarten onterecht niet krijgen, en een setje penalty's erbij...:mad:

Ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat er soms wat meer gezocht wordt dan in andere gevallen...

-040-

Trainer Coach
En vreemd genoeg zagen wij het thuis direct.
Lozano gaat ongeveer allen op de keeper af, en krijgt een beuk van Blind, die je met wat goede wil voor een schouderduw kunt aanzien (ajaksers "zetten hun tegenstander altijd goed weg", PSV-ers delen een beuk uit) Maar het doorlopen op een Lozano die weer de bal dreigt te halen, in een zeer kansrijke positie in de 16, dat mag je als VAR toch nog wel eens terug zien. En als je het terug kijkt dan moet je wel net zo scheel zijn als Tagliatelle wil je dat missen. Of...:unsure: