Schaatsen

De Bouterbaas

Grappigste forummer 2021
Verbazingwekkend dat onze nationale troetelsport nog geen eigen topic heeft. Here we go!

Groothuis wereldkampioen sprinten! Geweldige prestatie!

klik

:nw::nw::nw:
 
Nationale troetelsport.. xD
wel super voor Groothuis, als iemand het verdiend is hij het wel. En we doen weer mee internationaal gezien. Olympische Winterspelen 2014 wordt erg interessant..
 
Groothuis wereldkampioen sprinten! Geweldige prestatie!

Tot aan de vorige Olympische Spelen volgde ik het schaatsen op de voet. Jammer dat het zo'n kleine sport is, want het kan echt spektakel bieden.
Het WK Sprint van dit weekend was het eerste toernooi sinds de OS waarvan ik iedere rit live heb gekeken, puur omdat ik stiekem dacht dat Stefan Groothuis wereldkampioen kon worden. Geweldig, ik gun het hem zo. Hij heeft veel pech gehad in zijn carriere en nu is het eindelijk raak.
 
Tot aan de vorige Olympische Spelen volgde ik het schaatsen op de voet. Jammer dat het zo'n kleine sport is, want het kan echt spektakel bieden.
Het WK Sprint van dit weekend was het eerste toernooi sinds de OS waarvan ik iedere rit live heb gekeken, puur omdat ik stiekem dacht dat Stefan Groothuis wereldkampioen kon worden. Geweldig, ik gun het hem zo. Hij heeft veel pech gehad in zijn carriere en nu is het eindelijk raak.

Het is nog altijd beter dan het veldrijden wat ik gisteren heb zitten kijken :eek: Maar doet Shani Davis eigenlijk nog mee? Dat vond ik altijd wel een bezienswaardigheid.
 
Het is nog altijd beter dan het veldrijden wat ik gisteren heb zitten kijken :eek: Maar doet Shani Davis eigenlijk nog mee? Dat vond ik altijd wel een bezienswaardigheid.

Jup. Groothuis is inmiddels zo sterk als Davis. Moet worden bijgezegd dat Davis buiten Olympische seizoenen altijd net wat minder is. Maar, ook gezegd moet worden dat Groothuis flinke stappen heeft gemaakt, met zelfs een Nederlands record gisteren.

Veldrijden was lekker eentonig he. :D
 
Jup. Groothuis is inmiddels zo sterk als Davis. Moet worden bijgezegd dat Davis buiten Olympische seizoenen altijd net wat minder is. Maar, ook gezegd moet worden dat Groothuis flinke stappen heeft gemaakt, met zelfs een Nederlands record gisteren.

Veldrijden was lekker eentonig he. :D

Maar hij rijdt nog wel mee? Ik zie af en toe wat flitsen voorbij komen maar heb hem nog nooit langs zien komen dit seizoen.

Ja, veldrijden was nu niet echt lollig. Het grappige is dan ook nog dat de Belgen nu Niels Albert massaal buitenaards noemen, in plaats van menselijk.
 
Maar hij rijdt nog wel mee? Ik zie af en toe wat flitsen voorbij komen maar heb hem nog nooit langs zien komen dit seizoen.

Ja, veldrijden was nu niet echt lollig. Het grappige is dan ook nog dat de Belgen nu Niels Albert massaal buitenaards noemen, in plaats van menselijk.

Ja hoor, hij rijdt mee. Niet onverdienstelijk, maar ook niet meer lonely at the top.

Buitenaards in Vlaanderen, want Wallonie is er toch minder kapot van? :D
 
Ja hoor, hij rijdt mee. Niet onverdienstelijk, maar ook niet meer lonely at the top.

Buitenaards in Vlaanderen, want Wallonie is er toch minder kapot van? :D

Klopt. Het is een sport voor een paar miljoen mensen. Las dat er anderhalf miljoen Belgen naar hebben gekeken. Tel je de kijkcijfers van de rest van de wereld erbij op, dan kome je nauwelijks aan de 2 miljoen :D
 
Verbazingwekkend dat onze nationale troetelsport nog geen eigen topic heeft. Here we go!

Groothuis wereldkampioen sprinten! Geweldige prestatie!

klik

:nw::nw::nw:

Schaatsen. Da's nou ook een van de dingen die ik mis. In de winter lekker op zondag op de bank rondetijden extrapoleren en eindtijden voorspellen. Kijk jij ook naar schaatsen in Zwitserland, Baas B.? Via internet is het geblokkeerd hier en ik heb op de Duitser nog niet echt geluk gehad met live-uitzendingen.
 
Ik volg het eigenlijk niet echt meer.. :unsure: Vreemd, want kon er altijd de hele dag naar kijken.
 
Ik heb vele tournooien gezien in Heerenveen en volg het -als het effe kan- op t.v.
Prachtige sport. Moet zeggen dat ik voorheen de allroundkampioenschappen het mooist vond, maar dat ik me tegenwoordig toch ook wel kan verheugen op de afstandskampioenschappen.
En...eerlijk is eerlijk....Ik vind het damensschaatsen niet half zo interessant als het schaatsen bij de heren. Te traag...
 
Ik volg het eigenlijk niet echt meer.. :unsure: Vreemd, want kon er altijd de hele dag naar kijken.

Dat heb ik nou ook een beetje. Het duurt me soms ook allemaal te lang. Dan is zo'n WK Sprint wel een uitkomst. Dat gaat lekker snel!

Voor Groothuis echt super. Die kerel heeft al zo vaak blessures gehad en 4e plaatsen gepakt.
 
De 10km is juist de mooiste afstand. Start kijken, koffie zetten, eitje bakken, eitje op brood, terug lopen naar de tv en daar tot de conclusie komen dat je eigenlijk helemaal niks gemist hebt.
 
De 10km is juist de mooiste afstand. Start kijken, koffie zetten, eitje bakken, eitje op brood, terug lopen naar de tv en daar tot de conclusie komen dat je eigenlijk helemaal niks gemist hebt.

Vroeger vond ik dat ook mooi. Rondetijden bijhouden enzo. Maar tegenwoordig boeit het me gewoon minder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan