sc Heerenveen - PSV | Zondag 28 november | Eindstand: 1-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Vind ik opzich meevallen. Na 70 min heeft het team geen goals gemaakt. Dan vind ik het niet vreemd om wat frisse krachten erin te brengen. Vinicius had gescoord maar oogde nou niet echt zo scherp dat ik vermoede dat hij de 2 0 ieder moment ging maken. Vertessen heeft al een paar keer een wedstrijd beslist. Prima zet.

Doan had ik er niet uitgehaald (ofja minder snel). Maar Bruma oogde wel wat frisser. Dus had ik persoonlijk Gotze eruit gehaald. Maar dat is meer gevoel. Maar had Doan nog gescoord? Betwijfel ik. Aanvallend had Schmidt weinig opties meer. Van Ginkel kan nog gevaarlijk zijn in de lucht en zou wat scorende moeten zijn dan een Propper.

Daarna viel direct de 1 1. Ook wel enorm pech en niet echt een gevolg van de wissels vlgms. De wissel Obispo - Mauro vond ik ook niet gek. Mauro oogde wat moe en Obispo zorgde verdedigend iniedergeval dat de 1 2 niet viel.

De wissels waren niet top maar ik vond ze ook niet dramatisch eigenlijk of bepalend voor de wedstrijd.
Ik zag het als verdedigende wissels. Je staat 1-0 voor, Heerenveen is nergens. Dan hoef je toch niet verdedigend te wisselen? En hij had dan moeten zorgen voor meer dan 1 aanvaller op de bank. Er is toch ook nog een "jong" selectie. Zie ook hieronder, al ben ik het over Guti niet helemaal eens.
Ik had het echt logischer gevonden als Guti eruit zou gaan, want die had een gele kaart en was de hele wedstrijd al wat plichtmatig aan het meevoetballen (tikkies breed over 5 meter). Daar zou ik dan Propper voor in de plaats zetten. Vinicius kan oorlog blijven maken voorin. Gotze was echt helemaal nergens deze wedstrijd. Doan kan op de plek van Gotze en Vertessen gewoon rechts. Nu ging Gotze naar rechts, wat nog een veel zwakkere zet is.
 
Ik zag het als verdedigende wissels. Je staat 1-0 voor, Heerenveen is nergens. Dan hoef je toch niet verdedigend te wisselen? En hij had dan moeten zorgen voor meer dan 1 aanvaller op de bank. Er is toch ook nog een "jong" selectie. Zie ook hieronder, al ben ik het over Guti niet helemaal eens.
Hij haalt er een spits uit voor een spits en een aanvallende middenvelder/buitenspeler uit voor een aanvallende middenvelder? Dat is toch niet per se verdedigend?

Had gekund. Maar bij jong psv loopt momenteel ook niet over van de beschikbare spelers. Volgensmij alleen die Sealy en Bakayoko scoren volgensmij nog weleens. Maar of hun al klaar zijn voor psv1 betwijfel ik ook eigenlijk. Heeft weinig zin om een aanvaller op de bank te zetten die niets extra's gaat brengen. Dan kun je beter Götze laten staan en Vertessen en van Ginkel brengen.
 
Hij haalt er een spits uit voor een spits en een aanvallende middenvelder/buitenspeler uit voor een aanvallende middenvelder? Dat is toch niet per se verdedigend?

Had gekund. Maar bij jong psv loopt momenteel ook niet over van de beschikbare spelers. Volgensmij alleen die Sealy en Bakayoko scoren volgensmij nog weleens. Maar of hun al klaar zijn voor psv1 betwijfel ik ook eigenlijk. Heeft weinig zin om een aanvaller op de bank te zetten die niets extra's gaat brengen. Dan kun je beter Götze laten staan en Vertessen en van Ginkel brengen.
Uit: Doan (aanvaller), Vinicius (aanvaller), Mauro (eigenlijk ook aanvaller)
In: Vertessen (aanvaller), Van Ginkel (verdedigende middenvelder), Obispo (verdediger)
 
Hij haalt er een spits uit voor een spits en een aanvallende middenvelder/buitenspeler uit voor een aanvallende middenvelder? Dat is toch niet per se verdedigend?

Had gekund. Maar bij jong psv loopt momenteel ook niet over van de beschikbare spelers. Volgensmij alleen die Sealy en Bakayoko scoren volgensmij nog weleens. Maar of hun al klaar zijn voor psv1 betwijfel ik ook eigenlijk. Heeft weinig zin om een aanvaller op de bank te zetten die niets extra's gaat brengen. Dan kun je beter Götze laten staan en Vertessen en van Ginkel brengen.
Vertessen, Vinicius en Doan heb je alledrie nodig als je wil winnen. En dan van Ginkel inbrengen? We hebben het tegen Strum G al gezien dat je dan met 10 man speelt. Van Ginkel plus Götze in de 70e minuut betekent heel wat energie en positiespel inleveren. Bij Götze zie je dat als hij moe is, hij alle duels uit de weg gaat en zich een beetje aan de zijkanten begeeft, de plek waar anderen moeten staan maar dan gaat hij daar staan. Gewoon omdat ie het niet meer kan belopen allemaal en hij het fysiek niet aan kan om meer dan 50 minuten in de duels te verkeren. Dat de trainer al dat soort zaken niet ziet en dan zulke wissels doet vind ik onbegrijpelijk. Zijn wissels maken het elftal bijna altijd slechter en zijn tactisch niet doordacht. Ze zijn gebaseerd op de eerder verzamelde data hetgeen de tactische zettingen in een wedstrijd continu in de weg staat. Wat ik al eerder zei: toen hij bijna geen keuzes had, ging alles veel beter.
 
Uit: Doan (aanvaller), Vinicius (aanvaller), Mauro (eigenlijk ook aanvaller)
In: Vertessen (aanvaller), Van Ginkel (verdedigende middenvelder), Obispo (verdediger)
Van Ginkel zou ik totaal niet classificeren als verdedigende middenvelder. Is toch op zijn zijn zachtst gezicht centrale middenvelder maar toch vooral aanvallend gericht. Hij speelde ook in de aanval dan vededigend. Vind Van Ginkel juist verdedigend niks toevoegen maar voegt (vooral vroeger) aanvallend wel toe.

Mauro is linksback in de wedstrijd. Vind hem niet meer/minder aanvallend dan een Max. Obispo kwam omdat Mauro gewoon niet meer kon brengen wat hij moest brengen (was gewoon op). Daarnaast verdedigde Obispo ook goed.
Vertessen, Vinicius en Doan heb je alledrie nodig als je wil winnen. En dan van Ginkel inbrengen? We hebben het tegen Strum G al gezien dat je dan met 10 man speelt. Van Ginkel plus Götze in de 70e minuut betekent heel wat energie en positiespel inleveren. Bij Götze zie je dat als hij moe is, hij alle duels uit de weg gaat en zich een beetje aan de zijkanten begeeft, de plek waar anderen moeten staan maar dan gaat hij daar staan. Gewoon omdat ie het niet meer kan belopen allemaal en hij het fysiek niet aan kan om meer dan 50 minuten in de duels te verkeren. Dat de trainer al dat soort zaken niet ziet en dan zulke wissels doet vind ik onbegrijpelijk. Zijn wissels maken het elftal bijna altijd slechter en zijn tactisch niet doordacht. Ze zijn gebaseerd op de eerder verzamelde data hetgeen de tactische zettingen in een wedstrijd continu in de weg staat. Wat ik al eerder zei: toen hij bijna geen keuzes had, ging alles veel beter.
Ik had wellicht ook Götze eruit gehaald op het moment zelf. Maar Götze was wel nauwkeuriger dan Doan. Dus als je 1 - 0 voorstaat kan ik me voorstellen (als beide spelers op hun tandvlees lopen) je kiest voor Doan eruit ipv Götze. Daarna liep het even stroef of wellicht zelf iets beter dan daarvoor. Voor de wissels liep het namelijk ook niet lekker. De eerste helft liep lekker maar na mate de tweede helft volgende kakte de spelers in.

Daarnaast moesten we ook zorgen dat we niet de 1 - 2 om onze oren kregen. Ook dat was nog een scenario wat had gekund. In deze wedstrijd had hij eigenlijk ook bar weinig keuze. Maar we zullen zien tegen Utrecht. Een keertje geen midweekse wedstrijd kan ook wonderen doen en hopelijk een speler terug in de selectie.
 
Van Ginkel zou ik totaal niet classificeren als verdedigende middenvelder. Is toch op zijn zijn zachtst gezicht centrale middenvelder maar toch vooral aanvallend gericht. Hij speelde ook in de aanval dan vededigend. Vind Van Ginkel juist verdedigend niks toevoegen maar voegt (vooral vroeger) aanvallend wel toe.

Mauro is linksback in de wedstrijd. Vind hem niet meer/minder aanvallend dan een Max. Obispo kwam omdat Mauro gewoon niet meer kon brengen wat hij moest brengen (was gewoon op). Daarnaast verdedigde Obispo ook goed.
We worden het niets eens, denk ik. Ik vind de wissels vooral angst uitstralen. En dat hebben we kunnen terug zien: niet gewonnen.
 
We worden het niets eens, denk ik. Ik vind de wissels vooral angst uitstralen. En dat hebben we kunnen terug zien: niet gewonnen.
Ik ben het regelmatig met Kira eens, maar ditmaal niet. De wissels waren echt slecht. Na de wissels werden we ook nooit meer gevaarlijk, alleen Bruma nog 1x in de 92e minuut.
 
Ik zag het als verdedigende wissels. Je staat 1-0 voor, Heerenveen is nergens. Dan hoef je toch niet verdedigend te wisselen? En hij had dan moeten zorgen voor meer dan 1 aanvaller op de bank. Er is toch ook nog een "jong" selectie. Zie ook hieronder, al ben ik het over Guti niet helemaal eens.
Wat zit er precies in die Jong selectie die het hier had waar kunnen maken? Genuinely interested.
 
Wat zit er precies in die Jong selectie die het hier had waar kunnen maken? Genuinely interested.
Weet ik veel? Aanvallers. Volgens mij Antonisse (deed donderdag nog mee), Sealy, Bakayoko. Had je in ieder geval gewoon 4-4-3/4-2-3-1 kunnen blijven spelen.
 
In het geval van Antonisse is meedoen zelfs een te groot woord voor zijn wissel in minuut '87. Maar Schmidt is niet zo'n jeugd inpasser, ondanks het beeld dat er van hem gevormd is. Ik heb die discussie al eerder gehad hier toen Oppegard nog fit was en Max wedstrijd na wedstrijd mocht falen. Maar Schmidt zou het beter weten, en als Oppegard echt iets zou toevoegen dan had hij hem echt wel meegenomen in de selectie...

Over bijna elke jeugdspeler die hij heeft 'ingepast' valt wel iets te zeggen:
Teze (1ste seizoen): het was of Teze of Baumgartl toen. Nou, die keuze is snel gemaakt.
Gakpo: Eigenlijk al onder Mark veel minuten gemaakt. Daarnaast, Gakpo of Bruma.. ook deze keuze is snel gemaakt..
Obispo: vooral zijn minuten gemaakt toen Boscagli uit nood naar het middenveld werd verplaatst. Nu weer terug bij af.
Madueke: Zat er ook aan te komen, helemaal vanwege de hype die er om hem heen zat. Een groter talent dan Doan, al was hij natuurlijk zwaar uit vorm op een gegeven moment. Zegt genoeg dat een speler als Madueke zijn slechte vorm moet bekopen met vroege wissels of een plaats op de bank, maar andere (niet-jeugdspelers) 90 minuten mogen blijven maken.
Vertessen: de enige van deze lijst waarvan ik vind dat die door Schmidt gevormd is tot de nuttige speler die hij is. Zonder Schmidt was hij waarschijnlijk afgeschreven.

Eigenlijk zoals IPF al een paar keer heeft geschreven, Schmidt kan een goede trainer zijn, als hij door minimale mogelijkheden gedwongen wordt tot bepaalde keuzes. Een beetje zoals van Geel als TD bij Feyenoord. En als je dan gedwongen wordt met een halve b-team te spelen, dan worden we allemaal wel een beetje euforisch. Maar zodra hij veel opties heeft, zodra hij moeilijke keuzes moet maken, dan maakt hij geregeld de foute keuze.
 
Van Ginkel zou ik totaal niet classificeren als verdedigende middenvelder. Is toch op zijn zijn zachtst gezicht centrale middenvelder maar toch vooral aanvallend gericht. Hij speelde ook in de aanval dan vededigend. Vind Van Ginkel juist verdedigend niks toevoegen maar voegt (vooral vroeger) aanvallend wel toe.

Mauro is linksback in de wedstrijd. Vind hem niet meer/minder aanvallend dan een Max. Obispo kwam omdat Mauro gewoon niet meer kon brengen wat hij moest brengen (was gewoon op). Daarnaast verdedigde Obispo ook goed.

Ik had wellicht ook Götze eruit gehaald op het moment zelf. Maar Götze was wel nauwkeuriger dan Doan. Dus als je 1 - 0 voorstaat kan ik me voorstellen (als beide spelers op hun tandvlees lopen) je kiest voor Doan eruit ipv Götze. Daarna liep het even stroef of wellicht zelf iets beter dan daarvoor. Voor de wissels liep het namelijk ook niet lekker. De eerste helft liep lekker maar na mate de tweede helft volgende kakte de spelers in.

Daarnaast moesten we ook zorgen dat we niet de 1 - 2 om onze oren kregen. Ook dat was nog een scenario wat had gekund. In deze wedstrijd had hij eigenlijk ook bar weinig keuze. Maar we zullen zien tegen Utrecht. Een keertje geen midweekse wedstrijd kan ook wonderen doen en hopelijk een speler terug in de selectie.
Ik had totaal niet het idee dat Doan op zijn tandvlees liep, hij was nog frivool en aanspeelbaar en bood zich itt Götze voortdurend aan. Ik heb het idee dat iedereen er uit wordt gehaald als Schmidt dat zelf vindt maar dat dat niet geldt voor Götze: hij geeft dat zelf aan. Dit, terwijl hij een van de meest kwetsbare spelers binnen de selectie is die eens per zoveel tijd ziek, zwak of misselijk is met alle respect.
Je bedoelt de 2-1. Dat vind ik nou dus niet kunnen als topclub; bang zijn voor de nummer 11 en daardoor zo te gaan wisselen. Een andere trainer van PSV die wel vindt dat we altijd voor het kampioenschap moeten gaan, had Mauro er uit gehaald en een aanvallende middenvelder of aanvaller er in gezet ipv Obispo.. Of had Vinicius gewoon laten staan plus Vertessen. Ik vind dit soort wissels een verkeerd signaal naar de groep: laten we tevreden zijn met een punt.
 
Ik had totaal niet het idee dat Doan op zijn tandvlees liep, hij was nog frivool en aanspeelbaar en bood zich itt Götze voortdurend aan. Ik heb het idee dat iedereen er uit wordt gehaald als Schmidt dat zelf vindt maar dat dat niet geldt voor Götze: hij geeft dat zelf aan. Dit, terwijl hij een van de meest kwetsbare spelers binnen de selectie is die eens per zoveel tijd ziek, zwak of misselijk is met alle respect.
Ja eens dat Götze een kwetsbare speler is. Vandaar dat ik ook die keuze zou hebben gemaakt, ondanks dat ik de keuze snap.
Je bedoelt de 2-1.
Haha correct.
Dat vind ik nou dus niet kunnen als topclub; bang zijn voor de nummer 11 en daardoor zo te gaan wisselen. Een andere trainer van PSV die wel vindt dat we altijd voor het kampioenschap moeten gaan,
Nouja, een punt is meer waard voor een kampioenschap dan 0 punten. Ik zie het ook niet per se als bang zijn. Maar om nu al alles of niets te gaan spelen vind ik een beetje vroeg in het seizoen.
had Mauro er uit gehaald en een aanvallende middenvelder of aanvaller er in gezet ipv Obispo..
Geen idee wie. Denk dat Propper weinig toegevoegd en Saibairi geen idee. Meer opties waren er niet. Daarnaast vond ik Obispo verdedigend wel sterk en heeft erger doen voorkomen.
Of had Vinicius gewoon laten staan plus Vertessen. Ik vind dit soort wissels een verkeerd signaal naar de groep: laten we tevreden zijn met een punt.
Ja maar toen stond het nog 1 - 0. Dus dan zie ik niet echt de noodzaak om met 4 spitsen te moeten spelen. Als we dan de 1 - 1 om de oren krijgen dan had Schmidt te aanvallend gewisseld.

We zijn het niet eens met de dramatische van de wissels. Want per se goed bestempel ik ze ook niet.
Volgende week Utrecht word spannend. Blijft Mauro LB of komt Max terug, zien we een nieuwe aanvaller erbij of kan dit team (met wat meer rust) wel weer de kansen afmaken. Hoop eigenlijk dat Vinicius of Vertessen zijn kansen gaat afmaken. Zodat we een nieuwe centrale spits hebben die consistent kan afmaken. Of we moeten Gakpo/Bruma in de spits gaan proberen. Ook prima voor mij, als dat helpt.
 
Dat je op een gegeven moment ervoor kiest om de 0-1 vast te houden is logisch zeker als er voorin geen dreiging meer is. Op zo’n moment heb je een hechte verdediging nodig en daar gaat het (helaas nog steeds) mis. Drommel is niet de juiste keeper hiervoor hij is aardig met zijn voeten, maar geen baas in het strafschopgebied en de verdediging stond weer eens verkeerd opgesteld bij de ketser van Drommel.
Waarom Doan eruit moest snap ik overigens ook niet. Die speelde een prima pot.
 
Dat je op een bepaald moment ervoor kiest om de 0-1 vast te houden is logisch zeker als er voorin geen dreiging meer is. Op zo'n moment heb je een hechte verdediging nodig en daar gaat het mis. Drommel is niet de juiste keeper hiervoor hij is aardig met zijn voeten, maar geen baas in het strafschopgebied en de verdediging stond weer eens opgesteld bij de ketser van Drommel.
Waarom Doan eruit moest snap ik destijds ook niet. Die speelde een prima pot.
Het probleem is dat er te weinig kwaliteit is hoe je ook wisselt .....................
 
Het is nu woensdag.
Ben nog steeds chagrijnig als ik aan de eredivisie denk. Gelukkig zijn dat maar een paar minuten per dag, meer niet. Kijk net naar pagina 819 van teletekst en zie dat Feyenoord ons voorbij is.

Ongelooflijk, het puntenverlies tegen Heerenveen en Willem 2. Wat is die keeper en coach slecht, hoewel je steeds zoveel beter bent. Kost je gewoon minimaal 4 punten en als het zo doorgaat miljoenen.

Zoals ze ooit bij de Mannen van de Radio zeiden: ‘Dat hadden ze expres nog niet zo slecht kunnen doen,’ en ‘We willen de nul aan de andere kant vasthouden.’

Mvogo maar op goal doen dan? En Doan op de plek van Götze of misschien beter nog Doan in de spits, want het stopt bij het continue gepiel/gekaats door het midden. Als je dat per se wilt, is Doan de enige die dat als aanspeelpunt kan. Vertessen voorlopig op rechts en oogklep-Bruma?….zet daar alsjeblieft maar een jeugdspeler neer. En Pröpper: geef die eens 3 hele wedstrijden, svp.
 
Laatst bewerkt:
zet daar alsjeblieft maar een jeugdspeler neer. En Pröpper: geef die eens 3 hele wedstrijden, svp.
Waarom Propper 3 hele wedstrijden? Die heeft nog geen enkel teken gegeven de propper te zijn die hij voorheen was.

Zowel Sangare als Guti spelen een stuk stabieler en beter dan wat Propper dit seizoen heeft laten zien. Ik heb stiekem nog hoop dat hij het niveau van zijn oude zelf gaat halen maar dat moet hij dan toch echt zelf laten zien voordat ik hem in de basis zou plaatsen.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan