Sham

Jeugdspeler
Volgens diverse kenners behoren de voorhoede en het middenveld van PSV tot de beste van Nederland, maar is de defensie van de Eindhovenaren op verschillende posities voor verbetering vatbaar. Met het oog op de toekomst houdt de Eredivisiekoploper meerdere spelers in de gaten.

Rechts achterin is Stanislav Manolev zijn basisplaats kwijtgeraakt, en de Bulgaar vertrekt mogelijk in de winterstop al. Santiago Arias wordt volgens het Eindhovens Dagblad gezien als mogelijke opvolger van Manolev. De twintigjarige rechtsback uit Colombia staat onder contract bij Sporting Portugal, maar speelt zijn wedstrijden daar vooral in het B-elftal. Arias was al eerder in beeld bij PSV.

Ook het centrum van de verdediging wordt op termijn waarschijnlijk van vers bloed voorzien in Eindhoven. Fabian Schär verruilde FC Wil afgelopen zomer voor FC Basel, en heeft zich daar in de kijker gespeeld bij PSV, dat de twintigjarige Zwitsers jeugdinternational in de gaten houdt. Dat geldt eveneens voor Mike van der Hoorn; de twintigjarige verdediger is dit seizoen doorgebroken bij FC Utrecht.

Bron: Voetbalzone
 
Volgen we nou toch al een tijdje. Zitten wij te wachten op 20 jarige B-garnituur uit Portugal? Ik ken de beste man niet, maar overtuigend vind ik het allerminst. Heeft iemand een youtube filmpje?
 
B garnituur van sporting. Misschien is Gouweleeuw een betere alternatief.

Gouweleeuw is een centrale verdediger, Arias een rechtsback. En die hebben we sowieso nodig, aangezien zowel Hutchinson als Manolev zullen vertrekken.
 
Gouweleeuw is een centrale verdediger, Arias een rechtsback. En die hebben we sowieso nodig, aangezien zowel Hutchinson als Manolev zullen vertrekken.

Zou Gouweleeuw ook op back kunnen spelen of denk je dat hij snelheid tekort komt ?
 
Heb wel gehoord dat gouweleeuw zijn contract niet wil verlengen ja. Is een leuke speler maar vind hem ook niet echt iets speciaals. De vrij vind ik een betere optie! Hij heeft zn contractverlening voorlopig ook afgeslagen. Denk dat hij best haalbaar is maar psv kijkt denk ik niet naar dat soort spelers. Waarom buitenland als je ook goede (nederlandse) spelers kan kopen. Ik vin de vrij een goede speler en zit ook nog veel rek in. En kan zowel rechtsback als centraal spelen dus dat is ok een pluspunt.
 
Heb wel gehoord dat gouweleeuw zijn contract niet wil verlengen ja. Is een leuke speler maar vind hem ook niet echt iets speciaals. De vrij vind ik een betere optie! Hij heeft zn contractverlening voorlopig ook afgeslagen. Denk dat hij best haalbaar is maar psv kijkt denk ik niet naar dat soort spelers. Waarom buitenland als je ook goede (nederlandse) spelers kan kopen. Ik vin de vrij een goede speler en zit ook nog veel rek in. En kan zowel rechtsback als centraal spelen dus dat is ok een pluspunt.

In de verdediging hebben we een speler nodig, die de andere verdedigers ook beter maakt. Normaal gesproken zou dit een ervaren speler moeten zijn. Hoewel Alex nog onervaren was, toen hij bij PSV kwam. Dus op zich hoeft het niet. Deze verdediger vind je niet in de Nederlandse competitie. Of deze speler voor PSV nog haalbaar is, weet ik niet.
 
In de verdediging hebben we een speler nodig, die de andere verdedigers ook beter maakt. Normaal gesproken zou dit een ervaren speler moeten zijn. Hoewel Alex nog onervaren was, toen hij bij PSV kwam. Dus op zich hoeft het niet. Deze verdediger vind je niet in de Nederlandse competitie. Of deze speler voor PSV nog haalbaar is, weet ik niet.

In het buitenland misschien wel, als je geluk hebt dan..
 
Voor mij is er maar 1 speler in de eredivisie die wat mij betreft naar eindhoven mag komen als CV en dat is Van Dijk van groningen. Van der Hoorn zegt mij nog te weinig. Gouweleeuw vind ik niets. Arias en Fabian schar heb ik nooit zien spelen.
 
B garnituur van sporting. Misschien is Gouweleeuw een betere alternatief.

B garnituur wil niet altijd wat zeggen ;) El Hamdaoui was ook b garnituur bij Ajax. Het kan zomaar zijn dat hij door problemen met de trainer niet aan spelen toekomt. Of dat de huidige rechtsback veel beter is of dat de trainer ondanks dat Arias beter is liever met deze rechtsback speelt. Dat hij b garnituur is zegt mij persoonlijk niks. Michel Bastos was ooit b garnituur bij Feyenoord ;)
 
Indd. dacht ik ook nog aan, misschien is de rechtsback daar wel 1 van de beste v d wereld. Of zijn er andere belangen ivm transfersommen ofzo
 
Interessant hoe heel veel mensen zeggen dat PSV nou eens moet kappen met alleen spelers uit de Eredivisie kopen, en meer gericht moet zijn op het buitenland, en wanneer dat vervolgens gebeurt dat er heel veel mensen zijn die dan zeggen: "ja, dan kun je net zo goed iemand uit Nederland halen".
 
Tijden veranderen. PSV heeft nu minder naam in zuid amerika dan een 10 jaar geleden. Dat komt niet door psv zelf maar doordat nu de echte grote clubs de talenten wegplukken. PSV heeft zijn funktie als tussenstation kwijtgeraakt. PSV speelt hierin op in door de koers wijziging. De focus op de eredivisie en de scandinavische landen. Misschien dat er incidenteel nog een tropische verrassing komt maar dat zal meer zijn voor onze eigen jeugd afdeling , zoals ze laatst nog hebben gedaan
met die spits Betancourt. Dus het blijven gokjes zoals ook met Manco het geval was.

Toch blijf ik er bij dat in Azië nog veel te halen valt
 
Rijst bijvoorbeeld.

Het aantal voetballers is echter nogal beperkt. Buiten een enkele Japanner of Koreaan is er nog niemand doorgebroken.

Omdat er praktisch niets aan gedaan word, ik denk dat je in Azië nog best wat kunt winnen op het gebied van voetbalacademies o.i.d.
Aan de andere kant kan het natuurlijk ook een gevolg zijn van mijn exotische producten fetisj :p
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan