Als er geen belangstelling is en je blijft bij een club betekent niet dat je dat uit clubliefde doet. PEC is gewoon een leuke club die het redelijk doet en van Polen past bij hen. Hij zou nergens anders deze waardering krijgen. Bovendien hebben de clubs ook nooit in de rij gestaan voor hem. Een Totti is een zeldzaamheid: hij kon overal naar toe maar heeft dat niet gedaan. Xavi en Iniesta zijn net zo club mensen. Dat ze op hun 34e een keer weg gaan omdat de club hen niet meer wil hebben, doet niets af van hun loyaliteit. Het zijn geen passanten maar cultuurbewakers. Iniesta kon overal naar toe en Xavi ook. En Iniesta is ook nog eens iemand die tot nu toe miljoenen heeft geschonken aan zijn jeugdclub Albacete om hen te redden. Dat zijn de echten!
Voor de rest kan ik maar weinig vergelijkbare spelers vinden die overal naar toe konden maar ze dat niet hebben gedaan en bij een en dezelfde club zijn gebleven.
Het is natuurlijk wat makkelijker om clubliefde te tonen, als je al bij een topclub speelt. Waar kun je nu nog beter, als je al bij Barca (bijv.) speelt?

Totti vind ik wel een goed voorbeeld. Ook Gerrard was er zo een.
 
Het is natuurlijk wat makkelijker om clubliefde te tonen, als je al bij een topclub speelt. Waar kun je nu nog beter, als je al bij Barca (bijv.) speelt?

Totti vind ik wel een goed voorbeeld. Ook Gerrard was er zo een.

Had Roda ook niet zo'n speler die zo ongeveer zijn hele carriere daar zat?
 
Ik was benieuwd naar welke spelers nog clubliefde hebben of wat clubliefde is, als een gewone open vraag. Dus dank voor je antwoord, mooie beschrijving bij de door mij genoemde spelers. :) Om dan toch iets meer te weten te komen over de geschiedenis van ons mooi clubje, welke spelers hadden (volgens jou) wel echte clubliefde?
Skiete Willy, Willy en Rene, Berry van Aerle, om er maar een paar te noemen. Uit het iets recentere verleden Marc van Bommel en Cocu. Van het huidige team, en dat van de laatste jaren waarschijnlijk helemaal niemand.
 
Het is natuurlijk wat makkelijker om clubliefde te tonen, als je al bij een topclub speelt. Waar kun je nu nog beter, als je al bij Barca (bijv.) speelt?

Totti vind ik wel een goed voorbeeld. Ook Gerrard was er zo een.
Is natuurlijk wel wat makkelijker als je al in de top speelt. In Nederland kan je sportief en financieel nog een heel groot stuk vooruit.

Dan zou je ook Messi moeten noemen.
 
Is natuurlijk wel wat makkelijker als je al in de top speelt. In Nederland kan je sportief en financieel nog een heel groot stuk vooruit.

Dan zou je ook Messi moeten noemen.
Spreek je jezelf niet tegen? Messi speelt al bij de top.
 
Spreek je jezelf niet tegen? Messi speelt al bij de top.
Het ging om clubliefde, Messi speelt al vanaf heel jong bij Barca, en er is financieel of sportief voor hem geen enkele reden om te verkassen. Is dat dan clubliefde? Misschien wel, misschien niet. We kunnen dat nooit weten, want als hij sinds heel jong bij Sevilla had gespeeld, was hij dan ook zijn hele leven daar gebleven? Ik waag het te betwijfelen. Mooi gebaar van clubliefde van Messi zou zijn, als hij zou zeggen, ik speel hier zo graag, doe mij maar een salaris van 5 miljoen, dat is meer dan genoeg. En dat is voor zover ik weet niet het geval.
 
Clubliefde is zo'n groot woord. Jongens als Arias en Guardado voelen/voelden zich thuis bij de club. Waardering van de supporters met een mooie sfeeractie draagt natuurlijk bij. Clubliefde is meer voor supporters. en een paar spelers die uit de omgeving komen.
 
Het is natuurlijk wat makkelijker om clubliefde te tonen, als je al bij een topclub speelt. Waar kun je nu nog beter, als je al bij Barca (bijv.) speelt?

Totti vind ik wel een goed voorbeeld. Ook Gerrard was er zo een.
Dat is absoluut waar. Iniesta kon bijv. ook nergens anders zoveel successen boeken als bij Barca. Hij koos echter om daar te blijven terwijl hij bij een Chelsea of City veel meer kon verdienen. Maar Totti kon EN elders meer prijzen winnen en meer verdienen maar hij was gewoon AS Roma. Hij zou ook nooit naar Lazio gaan, al zouden ze hem 10 miljoen meer betalen. Dat geldt ook voor Iniesta die never nooit bij Real Madrid zou spelen, wat ze hem ook zouden aanbieden, of Xavi. Dat kom je gewoon niet meer tegen. Vandaar dat ik ook zei dat je de clubliefde niet meer tegen komt.

En Arias heeft respect getoond voor PSV in woorden en daden. Dat lijkt mij meer dan voldoende.
 
Eredivisie speler van de maand! Volledig terecht, al konden zij op basis van de Opta statistieken niet om hem heen. Misschien wel de beste speler van de competitie.


Overigens is Arias al de vierde PSV-er die dit seizoen speler van de maand is. Eerder werden Lozano (augustus), Pereiro (oktober) en Bergwijn (afgelopen maand) gekozen tot speler van de maand. Toch wel mooi. :)
 
Eredivisie speler van de maand! Volledig terecht, al konden zij op basis van de Opta statistieken niet om hem heen. Misschien wel de beste speler van de competitie.


Overigens is Arias al de vierde PSV-er die dit seizoen speler van de maand is. Eerder werden Lozano (augustus), Pereiro (oktober) en Bergwijn (afgelopen maand) gekozen tot speler van de maand. Toch wel mooi. :)
Geen Schwaab? ;P
 
Die was goed, maar Arias blijft natuurlijk wel de ster van dit elftal. :cool:
Ik heb zo een vermoeden dat hij door Brands wordt meegenomen naar Everton. Nergens op gebaseerd, gewoon een gevoel. Het is Santi natuurlijk van harte gegund. En als Brands ons net zoveel weet te spekken als hij bij AZ doet, dan zitten we goed.
 
Ik heb zo een vermoeden dat hij door Brands wordt meegenomen naar Everton. Nergens op gebaseerd, gewoon een gevoel. Het is Santi natuurlijk van harte gegund. En als Brands ons net zoveel weet te spekken als hij bij AZ doet, dan zitten we goed.
Daar heb ik inderdaad nog niet bij nagedacht. Lijkt me top, hij mag beginnen door Pereiro voor 20 miljoen en Ramselaar voor 15 miljoen op te halen.
 
Eredivisie speler van de maand! Volledig terecht, al konden zij op basis van de Opta statistieken niet om hem heen. Misschien wel de beste speler van de competitie.


Overigens is Arias al de vierde PSV-er die dit seizoen speler van de maand is. Eerder werden Lozano (augustus), Pereiro (oktober) en Bergwijn (afgelopen maand) gekozen tot speler van de maand. Toch wel mooi. :)
Mooi om te lezen. Het is hem gegund!
 
3 titels op zak, straks op het WK ff uitblinken, en hopelijk komen de Napoli's en de Dortmund's voor hem.

Geweldige speler, gaan hem keihard missen. Had trouwens die Kluivertje in zijn broekzak afgelopen zondag.

Kan me niet voorstellen, dat die nog een jaar blijft.
 
3 titels op zak, straks op het WK ff uitblinken, en hopelijk komen de Napoli's en de Dortmund's voor hem.

Geweldige speler, gaan hem keihard missen. Had trouwens die Kluivertje in zijn broekzak afgelopen zondag.

Kan me niet voorstellen, dat die nog een jaar blijft.
Hij heeft een goed jaar gedraaid inderdaad. Als hij vertrekt maken we in elk geval flinke winst want hij heeft bijna niks gekost. (Y)
 
Terug
Bovenaan Onderaan