Scorebordjournalistiek die buiten beschouwing laat wat er allemaal mis ging. Ik baseer het op de wedstrijden die ik gezien heb. Conclusie was dat er meer fout ging dan goed.
Ja, hij stond reteveel buitenspel, zoals een supporter 2 rijen achter op VV mij hem ooit 'het IQ van een bedsprei' toekende. Maar dat is niet vreemd met zijn type spel, want die ene keer dat ie niet buitenspel stond werd t vaak gevaarlijk.
 
Je kan twijfelen of het het beoogde niveau is. Maar als Koevermans tot 92 competitiewedstrijden kwam (34 goals) in 4 seizoenen en Lens tot 96 wedstrijden (ook 34 goals) in 3 seizoenen dan waren ze wel nuttig en inzetbaat in de periode dat ze er waren.
Dus zonder dubbele goals heeft Koevermans in 60 wedstrijden van de 96 niet gescoord. Ja erg nuttig ben je dan voor een club als PSV.
 
Heb een begin gemaakt met wetten op een rijtje te zetten voor de lol.
En ik heb er twee wetten bij verzonnen, kunnen jullie zelf beslissen of we die weghalen of aanpassen.

1e wet van het forum: hoe langer een speler nietb speelt geblesseerd is, hoe beter hij in de ogen van de forumers wordt.

2e wet van het forum
. Hoe langer een speler weg is bij PSV hoe meer hij als aanwinst voor het huidige team wordt gezien.

3e wet van het forum. Spelers die eigenlijk best aardig speelden krijgen hier teveel kritiek waardoor het lijkt alsof wet 2 van kracht is.

4e wet van het forum (zelf verzonnen)
:

Spelers die bij een betere, gelijkwaardige of minder goede club spelen dan PSV, presteren niet altijd even goed bij PSV.
*vergelijk a.d.h.v competities kan ook.

Met deze wet bedoel ik dat het moeilijk te voorspellen is. De ene speler slaagt wel bij club a, slaagt niet bij club b en bij club c lukt het weer wel etc.

Bijvoorbeeld Zinchenko die bij PSV niet aan de bak kwam maar in de Premier League kansen krijgt. Pasveer die plotseling bij Ajax belangrijk werd maar nooit bij een topclub heeft gepresteerd.
Of Sofyan Amrabat die bij Feyenoord matig was maar nu miljoenen waard is.
Of Bojan die in Spanje/bij Stoke City redelijke tijden kende, maar dramatisch was bij Ajax. Andere voorbeelden: Arias voordat hij naar PSV kwam, Virgil van Dijk bij Groningen
.

5e wet van het forum:
Aankopen van AZ speelden hebben bij PSV niet veel gepresteerd.
Kleine aanpassing op de 1e Wet van het Forum. Speler kan ook op de bank zitten
 
Terug
Bovenaan Onderaan