Sam Lammers (A)

Lammers verrast mij behoorlijk. Het grootste gedeelte van zijn goals laat zien dat hij echt aardig kan voetballen, met de voeten zeker beter dan Luuk. Ik zou volgend jaar best een concurrentiestrijd tussen Lammers en Romero zien zitten, mocht Luuk het toch nog een keer in het buitenland willen proberen.
 
En puur technisch bekeken is De Jong natuurlijk wel een veel betere kopper. En naast een vechter ook tactisch sluw, en bestrijkt een veel groter deel van het veld.

Maar ach, zo erg is het toch niet... Hij gaat vast een mooie carrière tegemoet, en kan over heel veel jaar in zijn villa in Aalst-Waalre tegen zijn kleinkinderen vertellen dat hij nog profvoetballer is geweest.

En hoeveel topspitsen brengt Nederland eigenlijk ook nog voort... Kluivert en Van Nistelrooij waren de laatste... De tijd van de nr. 9 is misschien ook wel voorbij. De beste aanvallers van nu zijn spelers met diepgang en snelheid, die zowel op de flanken als in het centrum kunnen opereren. Kijk naar zo'n Mbappé of zelfs onze eigen Memphis - daar kan je eigenlijk geen rugnummer meer op plakken.

Ik denk dat Sam Lammers te laat is geboren. Was-ie in de jaren tachtig spits, dan had er misschien nog een reputatie à la John Bosman of Wim Kieft in gezeten.
Maar oké, alles komt op en vergaat, beste mensen. Zo is het lot. Het klassieke Athene, Het Perzische en Romeinse rijk, het christendom... En zo ook eindigt het tijdperk van de spits. En wij kunnen alleen nog staren naar vergeelde voetbalplaatjes van legendarische spitsen als Jack de Gier of Hans Gillhaus en denken: waar blijft de tijd. Misschien eindigt zelfs ooit dit forum...

Hulde :clap2:
"Julius Caesar, the Roman Empire, couldn't conquer the blue sky."
 
Lammers verrast mij behoorlijk. Het grootste gedeelte van zijn goals laat zien dat hij echt aardig kan voetballen, met de voeten zeker beter dan Luuk. Ik zou volgend jaar best een concurrentiestrijd tussen Lammers en Romero zien zitten, mocht Luuk het toch nog een keer in het buitenland willen proberen.
Luuk gaat nooit meer naar het buitenland. Beter dan bij ons krijgt hij het nergens en hij weet zelf ook wel dat PSV zijn plafond is. Die blijft gewoon tot zijn 32e en gaat dan afbouwen bij De Graafschap. Over plafonds gesproken: dat van Lammers is een club als Heerenveen.
 
Luuk gaat nooit meer naar het buitenland. Beter dan bij ons krijgt hij het nergens en hij weet zelf ook wel dat PSV zijn plafond is. Die blijft gewoon tot zijn 32e en gaat dan afbouwen bij De Graafschap. Over plafonds gesproken: dat van Lammers is een club als Heerenveen.

:unsure: Dat laatste dachten ze van Huntelaar ook. ;)
 
Lammers verrast mij behoorlijk. Het grootste gedeelte van zijn goals laat zien dat hij echt aardig kan voetballen, met de voeten zeker beter dan Luuk. Ik zou volgend jaar best een concurrentiestrijd tussen Lammers en Romero zien zitten, mocht Luuk het toch nog een keer in het buitenland willen proberen.
Romero was nog niet zolang geleden door de FIFA uitgeroepen tot 1 van de 20 grootste talenten van deze aardbol.
 
Romero was nog niet zolang geleden door de FIFA uitgeroepen tot 1 van de 20 grootste talenten van deze aardbol.

Ohjah joh..
On topic, Lammers heeft in elk geval zijn draai gevonden, en dat in n matig elftal dat bepaald geen frivool aanvalspel speelt. Dat is zeker positief. Met hem, Malen en Romero heb je denk ik leuke set spelers eraan komen die elk n heel ander speltype kunnen spelen. Hopelijk blijft ie t goed doen bij Heerenveen.
 
Laatst bewerkt:
Ohjah joh..
On topic, Lammers heeft in elk geval zijn draai gevonden, en dat in n matig elftal dat bepaald geen frivool aanvalspel speelt. Dat is zeker positief. Met hem, Malen en Romero heb je denk ik leuke set spelers eraan komen die elk n heel ander speltype kunnen spelen. Hopelijk blijft ie t goed down bij Heerenveen.
Jazeker joh...
 
Ik ben pas onder de indruk als ie 3x met zijn derde been scoort tijdens de wedstrijd ?
 
Sam heeft last van een kleine spierscheuring in zijn bovenbeen. Lammers liep de kwetsuur op in het uitduel met PSV, afgelopen zaterdag.

link

Tsja Sam ... Dat was niet zo'n slimme actie om tegen Zoet aan te botsen. :oops::cautious::bandage:
 
Terug
Bovenaan Onderaan