Sam Lammers (A)

Ik vind Lammers altijd zo'n speler die voetbal op het hoogste niveau nodig heeft om beter te worden. Je hebt spelers die er direct staan op jonge leeftijd en je hebt spelers die even nodig hebben om zich aan te passen aan het niveau. Ik denk niet dat Lammers beter zal worden van nog een jaartje eerste divisie, die moet gewoon aan de bak in de eredivisie. Dus ik hoop zeker dat hij naar een laagvlieger gaat want daar is de kans op speeltijd een stuk groter.

En aangezien ik vlagen van goed spel bij hem heb gezien (toegegeven, heb weinig wedstrijden van jong PSV gezien) zou ik het jammer vinden als hij verkocht zou worden. Bij Huntelaar dacht ik indertijd dat hij te snel vertrok en dat is niet iets dat ik snel heb bij talenten van PSV. Ook bij Lammers heb ik dat idee een beetje (dat hij misschien de potentie voor PSV 1 zou hebben).

Hoop zeer dat een huurconstructie snel rond zal komen. Welke club maakt me niet uit, mits die club redelijke vleugelspelers heeft zodat hij voldoende aanvoer heeft. Zonder aanvoer zal het lastig worden en zal hij zich minder kunnen ontwikkelen. Dus de kwaliteit van de spelers (voorin en aanvallend op het middenveld) om hem heen zou voor mij de doorslaggevende keus zijn bij het kiezen van een club om hem te verhuren.

Ajax? (a):ROFL:
 
Niet verkeerd, zolang t n huur zonder koop-opties is vindt ik het prima hem eerst een jaar op eredivisie niveau te zien. Leert meer van een jaar in Friesland in het veld dan bij ons op de bank. Daarbij heb je als aanvaller bij de Friezen toch wat meer verwachtingen, mogelijkheden en druk dan bij een degradatiekandidaat als Fortuna, VVV of Excelsior, waar je per wedstrijd soms nauwelijks kansen krijgt als spits.
 
Niet verkeerd, zolang t n huur zonder koop-opties is vindt ik het prima hem eerst een jaar op eredivisie niveau te zien. Leert meer van een jaar in Friesland in het veld dan bij ons op de bank. Daarbij heb je als aanvaller bij de Friezen toch wat meer verwachtingen, mogelijkheden en druk dan bij een degradatiekandidaat als Fortuna, VVV of Excelsior, waar je per wedstrijd soms nauwelijks kansen krijgt als spits.

:unsure: Zouden ze ook meegewogen hebben dat PSV tegen Heerenveen vrijwel altijd al punten verspeelt en geen andere tegenstander van een spits willen voorzien? ;)
 
Zou natuurlijk heel goed zijn voor Lammers om een jaartje in Heerenveen te voetballen, maar dan moet hij wel in de basis staan en niet op de bank zitten.
 
Zou natuurlijk heel goed zijn voor Lammers om een jaartje in Heerenveen te voetballen, maar dan moet hij wel in de basis staan en niet op de bank zitten.

Moet hij dat maar afdwingen, als hem dat niet lukt komt het bij PSV ook niet goed.
 
Moet hij dat maar afdwingen, als hem dat niet lukt komt het bij PSV ook niet goed.
Afdwingen is makkelijk gezegd vind ik. Het hangt mede af van de nieuwe trainer, de manier van voetballen en hoe hij wordt gebruikt. Als Heerenveen 3 wedstrijden achter elkaar verliest, dan zullen ze heel anders gaan spelen etc. Zo simpel is dat allemaal niet voor een jonge spits die ergens terecht komt. Volgens mij loopt er bij ons een Zuid-Amerikaans talent dat al 3 seizoenen zoekende is, mede door wat ik hierboven zeg, de trainer, spelwijze en positie.
 
Afdwingen is makkelijk gezegd vind ik. Het hangt mede af van de nieuwe trainer, de manier van voetballen en hoe hij wordt gebruikt. Als Heerenveen 3 wedstrijden achter elkaar verliest, dan zullen ze heel anders gaan spelen etc. Zo simpel is dat allemaal niet voor een jonge spits die ergens terecht komt. Volgens mij loopt er bij ons een Zuid-Amerikaans talent dat al 3 seizoenen zoekende is, mede door wat ik hierboven zeg, de trainer, spelwijze en positie.
Maar Heerenveen is wel vaak een club waar een spits goed uit de verf komt. Huntelaar, Dost, Finnbogason, Alves, Uth, en vast meer die ik vergeet.

Ik vind het wel een goeie zet. Als Lammers bij VVV slaagt, zegt het nog steeds niks. Als hij niet bij Heerenveen slaagt, zegt het genoeg.
 
Moet hij dat maar afdwingen, als hem dat niet lukt komt het bij PSV ook niet goed.
Ik vind dat te makkelijk omdat hij het ook nog niet kan afdwingen bij PSV. Een paar wedstrijden matig spel en hij ligt er uit en komt er niet meer in. Seizoen voorbij.

Liever naar een middenmoter dan een subtopper als Heerenveen.
 
Maar Heerenveen is wel vaak een club waar een spits goed uit de verf komt. Huntelaar, Dost, Finnbogason, Alves, Uth, en vast meer die ik vergeet.

Ik vind het wel een goeie zet. Als Lammers bij VVV slaagt, zegt het nog steeds niks. Als hij niet bij Heerenveen slaagt, zegt het genoeg.
Eens met het eerste deel. Alleen is Heerenveen niet meer de ploeg van destijds waar Dost zoveel voorzetten van Narsingh kreeg en waar Alves de bepalende speler was waar het spel op gericht was. Lammers is een jonge huurling zonder enige status. En Heerenveen speelde de laatste seizoenen heel anders. Volgens mij slaagden hun eigen spitsen ook nauwelijks...
 
Eens met het eerste deel. Alleen is Heerenveen niet meer de ploeg van destijds waar Dost zoveel voorzetten van Narsingh kreeg en waar Alves de bepalende speler was waar het spel op gericht was. Lammers is een jonge huurling zonder enige status. En Heerenveen speelde de laatste seizoenen heel anders. Volgens mij slaagden hun eigen spitsen ook nauwelijks...

Nou hebben ze ook weer een nieuwe trainer, dus wellicht ook een andere speelwijze. We zullen zien wat dat brengt, en welke rol Lammers daar in speelt. Maar ze kunnen het natuurlijk niet maken om hem standaard op de bank te zetten.
 
Nou hebben ze ook weer een nieuwe trainer, dus wellicht ook een andere speelwijze. We zullen zien wat dat brengt, en welke rol Lammers daar in speelt. Maar ze kunnen het natuurlijk niet maken om hem standaard op de bank te zetten.
Waarom niet? Bij PSV krijgen huurlingen toch ook niet standaard speeltijd? Denk aan Zinchenko.
 
Eens met het eerste deel. Alleen is Heerenveen niet meer de ploeg van destijds waar Dost zoveel voorzetten van Narsingh kreeg en waar Alves de bepalende speler was waar het spel op gericht was. Lammers is een jonge huurling zonder enige status. En Heerenveen speelde de laatste seizoenen heel anders. Volgens mij slaagden hun eigen spitsen ook nauwelijks...
Is ook weer waar.

In ieder geval, ik ga Heerenveen straks met meer interesse volgen dan enig ander jaar (mocht het doorgaan).
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Heerenveen is een prima ploeg voor Lammers. Gaan thuis altijd voor de winst, en zeker tegen laaggeklasseerden spelen ze aanvallend voetbal. En ja, hij moet het zelf waarmaken, maar een ploeg waarbij iemand als Lammers zeker is van een basisplek, strijdt meestal tegen degradatie. En dan krijg je ook niet teveel kansen als spits zijnde.
Mooie oplossing.
 
PSV verhuurt Sam Lammers aan sc Heerenveen

link

PSV verhuurt Sam Lammers komend seizoen aan sc Heerenveen. Hij wordt volgende week gepresenteerd in Friesland en moet nog wel gekeurd worden. De clubs en Lammers hebben het nieuws nog niet bevestigd, maar Lammers heeft zijn keuze gemaakt en Heerenveen en PSV zijn eruit over de huurvoorwaarden.
 
Afdwingen is makkelijk gezegd vind ik. Het hangt mede af van de nieuwe trainer, de manier van voetballen en hoe hij wordt gebruikt. Als Heerenveen 3 wedstrijden achter elkaar verliest, dan zullen ze heel anders gaan spelen etc. Zo simpel is dat allemaal niet voor een jonge spits die ergens terecht komt. Volgens mij loopt er bij ons een Zuid-Amerikaans talent dat al 3 seizoenen zoekende is, mede door wat ik hierboven zeg, de trainer, spelwijze en positie.

Hele goede punten die je aanhaalt. Dat afdwingen is juist voor een jonge speler die tegen de gevestigde orde moet ingaan heel erg lastig om te doen, maar dat wil niet zeggen dat ze, als ze dat niet lukt, daarom maar niet goed genoeg zijn, zoals hier vaak wordt gesuggereerd. Die punten die jij benoemt zijn daarop van zeer grote invloed. Goed, hij gaat dus naar Heerenveen, en dat lijkt me op zich een prima zet, om de reden die Hoetierick hierboven aangeeft. Denk dat het shirt hem goed zal staan. Ik hoop dat hij het vertrouwen krijgt van de trainer, en dat die ook de juiste snaar bij hem weet te raken om stabiel te worden in zijn spel.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Heerenveen is een uitstekende club voor Lammers om zich verder te ontwikkelen door de speelminuten als basisspeler....en als hij dan niet doorbreekt, dan moet PSV hem maar over een jaar verkopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan