Sam Lammers (A)

Ik kan me helemaal niet herinneren wat voor type het was, was ie zo fijngevoelig? Gewoon niet zo goed, toch? Als het erop aan kwam?
Heel technisch, grote bal controle. Oogde wat frêle. Ik vond het wel een mooie voetballer en vond het jammer dat hij wegging, ondanks prachtig bedrag. Hadden we heel veel meer aan gehad dan Luuk, en had ons nu ook 10m voor Pepi gescheeld. En Lammers had zich doorontwikkeld. Heel erg jammer
 
Heel technisch, grote bal controle. Oogde wat frêle. Ik vond het wel een mooie voetballer en vond het jammer dat hij wegging, ondanks prachtig bedrag. Hadden we heel veel meer aan gehad dan Luuk, en had ons nu ook 10m voor Pepi gescheeld. En Lammers had zich doorontwikkeld. Heel erg jammer
Iets met de 2e wet van het Forum.
 
Heel technisch, grote bal controle. Oogde wat frêle. Ik vond het wel een mooie voetballer en vond het jammer dat hij wegging, ondanks prachtig bedrag. Hadden we heel veel meer aan gehad dan Luuk, en had ons nu ook 10m voor Pepi gescheeld. En Lammers had zich doorontwikkeld. Heel erg jammer
Of niet doorontwikkeld.
We hebben er 10 miljoen voor ontvangen. Daarnaast wilde hij toen heel hard weg. Nou Sam, hoe is dat uitgepakt?
 
Ik heb 'm na psv niet meer gevolgd maar blijkbaar is het geen groot succes
Nee, nergens meer succes gehad.
Weer een schoolvoorbeeld van een speler die gaat terwijl hij bij zijn eigen club nog lang niet zeker is van een basisplek, maar wel denkt dat het gras ergens anders groener is en naar het buitenland gaat, terwijl je daar juist sneller wordt afgerekend dan bij de club die je al jaren kent.
Schmidt had destijds plannen met hem, hij zou een rol in het elftal krijgen en hij kreeg contractverlenging. Ging relatief laat in de voorbereiding weg en heeft nooit meer iets waargemaakt.
 
Laatst bewerkt:
Gevalletje 'wel het talent, niet de vereiste mentaliteit'. Achteraf de juiste beslissing van PSV om hem te laten gaan.
Wat is er mis met zijn mentaliteit? Bij psv was ie gewoon niet de eerste keuze. Misschien is het zn kwaliteit. Ik zou niet weten waarom zn mentaliteit niet goed zou zijn..
 
Ik denk dat hij hardheid bedoeld! Het helemaal leegspelen elke wedstrijd. Ik miste dat bij hem bij psv. Dan kom je net wat lui over.
Precies dit. Ik vond het altijd een sierpaardje met een hele goede techniek voor een spits, maar weinig pit. Maakte weinig vuile meters en leek ook niet zo geconcentreerd. Doet wat dat betreft aan Pereiro denken, al had die jongen een nog veel betere techniek. Maar in beide gevallen spelers die gewoon niet genoeg intensiteit leveren en daardoor, ondanks prima kwaliteiten, telkens voorbij gestreeft worden door spelers die dat wel doen. En in het huidige voetbal is spelen met intensiteit en focus soms nog belangrijker dan de allerbeste zijn. De dagen van de lakse magiers en de luie spitsen die wachten tot ze het balletje voor het intikken krijgen zijn voorbij.
 
Precies dit. Ik vond het altijd een sierpaardje met een hele goede techniek voor een spits, maar weinig pit. Maakte weinig vuile meters en leek ook niet zo geconcentreerd. Doet wat dat betreft aan Pereiro denken, al had die jongen een nog veel betere techniek. Maar in beide gevallen spelers die gewoon niet genoeg intensiteit leveren en daardoor, ondanks prima kwaliteiten, telkens voorbij gestreeft worden door spelers die dat wel doen. En in het huidige voetbal is spelen met intensiteit en focus soms nog belangrijker dan de allerbeste zijn. De dagen van de lakse magiers en de luie spitsen die wachten tot ze het balletje voor het intikken krijgen zijn voorbij.
Daar ben ik het mee eens, alleen is dit niet mentaliteit te noemen, als je dat niet hebt schop je het niet tot betaald voetballer denk ik
 
Daar ben ik het mee eens, alleen is dit niet mentaliteit te noemen, als je dat niet hebt schop je het niet tot betaald voetballer denk ik
Dat valt mee en zie je toch zo vaak? Spelers die door bepaalde aspecten als fysiek, techniek of snelheid zo de jeugdopleiding doorlopen. Natuurlijk vereist doorbreken in het profvoetbal wel iets aan mentaliteit, maar je ziet toch vaak nog luie spelers die het daarna niet meer waar maken. Of het zijn spelers die zodra ze eenmaal prof zijn en lekker geld verdienen de kantjes er vanaf gaan lopen. Kijk zelfs bijvoorbeeld eens naar een Hazard. Hypergetalenteerd, maar werd puur wereldtop door zijn enorme talent. Menig oud medespeler of trainer gaf aan dat die jongen helemaal niet zo voor de sport leefde. En bij Real, zijn droomclub nota bene, kwam hij binnen met overgewicht. Dat is dan een van de beste aanvallers die de Premier League ooit gezien heeft. Nou komt Lammers daar natuurlijk niet bij in de buurt en die zakt dan nu ook gewoon af, die kan het niet op talent alleen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan