Sam Lammers (A)

Huh, ik ging ervan uit - naief als ik ben - dat de John de Jong van Bergamo zoiets uit onderhandeld met onze JdJ en Toon? Ik dacht dat de zaakwaarnemer alleen de speler vertegenwoordigd bij contractonderhandelingen? Maar ik zit er naast misschien. Weet iemand welke rol en spelermakelaar heeft bij de transferonderhandelingen tussen clubs?

Op zich kan een zaakwaarnemer ook een van de andere partijen vertegenwoordigen, bijvoorbeeld de kopende club, zolang de partijen hiervan op de hoogte zijn gesteld. Dus het zou kunnen dat deze meneer ook Atalanta vertegenwoordigt.

Maar sowieso wordt de zaakwaarnemer van de speler vaak betrokken in de onderhandelingen. Uiteindelijk is het aantrekken van een speler financieel 1 totaalplaatje voor de kopende club; er is 1 voor die club 1 budget waaruit de transfersom, het tekengeld en de vergoeding voor de zaakwaarnemer worden betaald. Soms is het nodig dat er wat water bij de wijn komt van de speler (bijvoorbeeld afzien van een deel van het tekengeld of van nog resterend salaris bij zijn oude club) of van de zaakwaarnemer (afzien van een deel van de afgesproken vergoeding) om genoeg over te houden om de verkopende club te overtuigen. En soms doet de verkopende club wat water bij de wijn, omdat ze de speler een bepaalde stap graag gunnen.

Wat hier denk ik gebeurd is, is dat het standpunt van PSV aan de zaakwaarnemer is verkondigd (zonder exacte bedragen te noemen) zodat hij en zijn cliënt weten waar ze aan toe zijn. PSV gaat geen korting geven omdat Lammers zo graag wil en dit zo'n mooie stap is voor hem. Het water bij de wijn moet van hem en/of van zijn cliënt komen.
 
Hoe gaat het met Sam? Z'n transfer gaat niet bepaald als de brandweer, wel?

114906_1149060020.jpg

:sleep:

link

;)
 
En zo'n constructie kan ik dus ergens wel begrijpen, vooral om de handelshuisgeest tegen te gaan

Ik blijf dit gewoon ongelofelijk vinden. Is goed, jullie mogen onze Sammie huren, maar dan krijgen jullie wel 10%. We vinden jullie zo lief, met die hartjes op jullie shirtjes.

Ik val in herhaling geloof ik, maar vergeet ook niet dat de verhuur van Lammers destijds aan Heerenveen (en eventuele afspraken daaromheen) niet los te zien zijn van het aantrekken van Dumfries tijdens die zelfde transferwindow (1). Het is goed mogelijk dat PSV niet akkoord wou gaan met bijvoorbeeld een 20% doorkooppremie op Dumfries en er daarom een soort compromis uitgerolt is. Probleem is dat er zo weinig transparantie is bij transfers dat het erg moeilijk oordelen is of iets wel of niet verstandig is geweest (plus de onzekerheid bij het afsluiten van de deal hoe de beide spelers in waarde stijgen of dalen in de komende seizoenen).

Mikasa : de tweet van Elfrink was eind 2019, voor het opengaan van de wintertransferperiode. Ik heb echter geen idee hoeveel van de details hier bij Rik Elfrink of Reon Boeringa bekend zijn. Is volgens mij nog geen nieuws hierover bevestigd via Heerenveen of PSV? Laten we het erop houden dat er voorbeelden zat zijn van clubwatchers die niet zo volledig geinformeerd zijn als ze zelf denken of claimen.
 
Laatst bewerkt:
PSV doet lekker macho, voor een 'talentje' met 9 maanden contract..
En als die blijft, dan gaat die niet verlengen dus mag je hem straffen en terugzetten, heb je geen spits en geen geld..

Poot stijfhouden op verkeerde momenten :FP: , als of clubs voor hem vechten, laat staan 10m of meer willen betalen
 
PSV doet lekker macho, voor een 'talentje' met 9 maanden contract..
En als die blijft, dan gaat die niet verlengen dus mag je hem straffen en terugzetten, heb je geen spits en geen geld..

Poot stijfhouden op verkeerde momenten :FP: , als of clubs voor hem vechten, laat staan 10m of meer willen betalen

:unsure: Je moet eens beginnen met stijf houden. :rolleyes: De meeste kinderen zijn verwekt met stijf houden. ;)
 
PSV doet lekker macho, voor een 'talentje' met 9 maanden contract..
En als die blijft, dan gaat die niet verlengen dus mag je hem straffen en terugzetten, heb je geen spits en geen geld..

Poot stijfhouden op verkeerde momenten :FP: , als of clubs voor hem vechten, laat staan 10m of meer willen betalen
Is er ooit iets naar buiten gekomen dat Lammers ontevreden is? Dat hij niet meer wil verlengen? Het enige wat ik voorbij zie komen is dat hij een kans aan wil grijpen om op een hoger niveau te gaan spelen, wat zijn goed recht is. Schmidt gaf hem een basisplaats terwijl hij Mo ernaast zette, wat wel aangeeft dat Lammers nog steeds vol voor PSV gaat zo lang hij hier onder contract staat.
 
Is er ooit iets naar buiten gekomen dat Lammers ontevreden is? Dat hij niet meer wil verlengen? Het enige wat ik voorbij zie komen is dat hij een kans aan wil grijpen om op een hoger niveau te gaan spelen, wat zijn goed recht is. Schmidt gaf hem een basisplaats terwijl hij Mo ernaast zette, wat wel aangeeft dat Lammers nog steeds vol voor PSV gaat zo lang hij hier onder contract staat.

Wanneer je buiten PSV om handeltjes gaat doen ben je gewoon een rat, steekt een dikke middelvinger naar PSV. Terwijl zijn toekomst hier voor het eerst een keer wel goed uit zag. Wat het nog pijnlijker en viezer maak, Reis en Labyat trekjes :sick:

Als de transfer niet lukt zal meneer eerder op zijn pik getrapt zijn en niet willen tekenen juist, met z'n mondeling akkoord hier en in Italië :rolleyes:
 
Wanneer je buiten PSV om handeltjes gaat doen ben je gewoon een rat, steekt een dikke middelvinger naar PSV. Terwijl zijn toekomst hier voor het eerst een keer wel goed uit zag. Wat het nog pijnlijker en viezer maak, Reis en Labyat trekjes :sick:

Als de transfer niet lukt zal meneer eerder op zijn pik getrapt zijn en niet willen tekenen juist, met z'n mondeling akkoord hier en in Italië :rolleyes:
Wanneer PSV een vervanger haalt voor een speler is het 'keiharde topsport' maar andersom mag het niet? Voetbal is net zo goed het bedrijfsleven waar de (meeste) mensen voor eigen succes kiezen. Niet zo vreemd dat Lammers die kans aan wil grijpen.
 
Wanneer PSV een vervanger haalt voor een speler is het 'keiharde topsport' maar andersom mag het niet? Voetbal is net zo goed het bedrijfsleven waar de (meeste) mensen voor eigen succes kiezen. Niet zo vreemd dat Lammers die kans aan wil grijpen.

PSV aan het lijntje houden en dan stiekem zaakjes doen ergens anders is gewoon vies en triest. Dat je niet wilt tekenen is prima, dan werkt PSV ook mee aan een transfer nu om zelf te cashen, maar nu krijgt PSV dit op hun bord uit een (vieze) onverwachte hoek.
 
PSV aan het lijntje houden en dan stiekem zaakjes doen ergens anders is gewoon vies en triest. Dat je niet wilt tekenen is prima, dan werkt PSV ook mee aan een transfer nu om zelf te cashen, maar nu krijgt PSV dit op hun bord uit een (vieze) onverwachte hoek.
Als er een mondeling akkoord is, is het aan PSV om een daadwerkelijk contract voor te schotelen. Dus ik zie niet zo in hoe Lammers PSV hier aan het lijntje houdt
 
Als er een mondeling akkoord is, is het aan PSV om een daadwerkelijk contract voor te schotelen. Dus ik zie niet zo in hoe Lammers PSV hier aan het lijntje houdt
Ik ga er vanuit dat PSV ook een schriftelijke versie heeft voorgelegd. Er is immers een mondelinge overeenkomst én Lammers heeft nog niet getekend. Impliceert voor mij dat de bal bij Lammers ligt en dat hij inderdaad een vies spelletje speelt.
 
Als er een mondeling akkoord is, is het aan PSV om een daadwerkelijk contract voor te schotelen. Dus ik zie niet zo in hoe Lammers PSV hier aan het lijntje houdt

Dat heeft PSV toch gedaan, maar Sam Lammers heeft niet getekend. Waarschijnlijk ingefluisterd door zijn "zaakwaarnemer".
 
Als er een mondeling akkoord is, is het aan PSV om een daadwerkelijk contract voor te schotelen. Dus ik zie niet zo in hoe Lammers PSV hier aan het lijntje houdt

hij hoeft PSV niet aan het lijntje te houden. Als PSV niet met een speler door wil neem ik aan dat ze dat netjes aangeven bij de speler. Als Lammers dus ergens anders heen wil of dat clubs onderhandelen met Lammers en Lammers met andere clubs buiten PSV om (volgens mij mag dat niet eens) dan is dat in mijn ogen ook gewoon een achterbakse streek en op zijn zachtst gezegd onfatsoenlijk. En al helemaal als er een mondelinge overeenkomst is met PSV (die zijn gewoon rechtsgeldig).
 
Wat we weten is dat er een mondeling akkoord is, maar dat PSV een schriftelijk contract voor heeft geschoteld is puur gebaseerd op aannames. En iemand veroordelen op aannames is niet echt the way to go imo.

Als PSV in deze situatie degene is die maar geen schriftelijk contract neerlegt kan ik me best voorstellen dat Lammers op een gegeven moment verder gaat kijken. Andersom geef ik jullie gelijk dat het een naaistreek is. Maar welke van de twee het is, weten we niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan