Sam Lammers (A)

Behoudens die slecht genomen pingel die gelukkig wél een goal opleverde, en die prachtige bal op Thomas, vond ik het niet veel wat hij liet zien.
Het kan alleen maar beter...toi toi toi Sam, en probeer dat timide gedoe van je af te gooien, dan kan je een grote worden, mede dankzij je tweebenigheid....(a)
 
Behoudens die slecht genomen pingel die gelukkig wél een goal opleverde, en die prachtige bal op Thomas, vond ik het niet veel wat hij liet zien.
Het kan alleen maar beter...toi toi toi Sam, en probeer dat timide gedoe van je af te gooien, dan kan je een grote worden, mede dankzij je tweebenigheid....(a)
Dat heb ik toch anders gezien. Liet zien dat hij technisch heel vaardig is, nam bv 2 x een bal aan in het strafschopgebied, speelde zich vrij en schoot op goal. Dan moet je toch tot Nilis teruggaan om een PSV spits te zien die dat ook kon. Hij mist nog een beetje scherpte, wat niet gek is na zo'n blessure.

En die voorzet, hij liet daarmee zien overzicht te hebben en niet zelfzuchtig te zijn. Alweer, moet je een tijdje teruggaan in de PSV historie.

Kortom, het enige dat hij nog moet gaan doen is scoren (en laat dat nou net het essentiele criterium voor een spits zijn :))
 
Je ritme vinden duurt ook even. Hij speelt nu pas sinds zijn Heerenveen tijd weer consistent wedstrijden. Je zag het aan Malen ook in die paar weken na de eerste blessure. Het is zoeken naar je vorm en als PSV als team al zoekende is, is het voor een spits ook lastig. Het zal alleen maar beter gaan als hij nu pijn/blessurevrij blijft.
 
Laatst bewerkt:
Dat heb ik toch anders gezien. Liet zien dat hij technisch heel vaardig is, nam bv 2 x een bal aan in het strafschopgebied, speelde zich vrij en schoot op goal. Dan moet je toch tot Nilis teruggaan om een PSV spits te zien die dat ook kon. Hij mist nog een beetje scherpte, wat niet gek is na zo'n blessure.

En die voorzet, hij liet daarmee zien overzicht te hebben en niet zelfzuchtig te zijn. Alweer, moet je een tijdje teruggaan in de PSV historie.

Kortom, het enige dat hij nog moet gaan doen is scoren (en laat dat nou net het essentiele criterium voor een spits zijn :))
Voor die camera van Fox stond er een jongetje. De (Edson...:oops:) braafheid spatte er vanaf. Hij moet daar nog in groeien. Ook niets mis mee. Maar als hij inderdaad 1e spits van PSV wil worden, zoals hij eerder aangaf, moet het wel een kerel worden, in de trant van: "Het werd verdomme tijd dat we weer 3 punten hebben behaald, wij zijn PSV, en zijn winnen aan onze stand verplicht"....Zoiets... (a)
 
Prima gespeeld hoor, veel beter dan wat Bergwijn liet zien in de spits. Zolang we iedere wedstrijd met 3-0 winnen hoeft hij van mij niet te scoren.
 
Prima gespeeld hoor, veel beter dan wat Bergwijn liet zien in de spits. Zolang we iedere wedstrijd met 3-0 winnen hoeft hij van mij niet te scoren.
Ja wacht ff, dit lijkt sterk op de discussie die we rondom Luuk hadden. Zie dat topic voor mijn standpunt, ik haak deze keer niet aan.
 
Ik vraag me af of er in het moderne topvoetbal nog ruimte is voor de technisch vaardige, klassieke 9... Het zijn allemaal krachtpatsers of superatleten tegenwoordig, want anders heb je tegen de beulen van verdedigers niet zo veel meer in te brengen. Ook niet als je wel knap een bal aan kan nemen.
 
Ik vraag me af of er in het moderne topvoetbal nog ruimte is voor de technisch vaardige, klassieke 9... Het zijn allemaal krachtpatsers of superatleten tegenwoordig, want anders heb je tegen de beulen van verdedigers niet zo veel meer in te brengen. Ook niet als je wel knap een bal aan kan nemen.

De fysieke spits sterft in het topvoetbal juist veelal uit naar mijn idee. In het topvoetbal zie je nu toch vooral veel technische, snelle spelers en ook vaak halve wingers of vleugelspelers die in de spits staan. Spitsen die juist met snelheid, loopacties en techniek de fysieke duels met verdedigers uit de weg gaan en zo effectief zijn. Firminho, onze eigen Depay, maar ook spelers als Lewandowski, Ronaldo en dergelijke zijn juist spelers die heel veel op techniek doen. En als ze veel op fysiek teren, combineren ze het met andere kwaliteiten. Van een spits wordt tegenwoordig vaak meer verwacht dan enkel afmaken en op steekpasses rennen of een luchtduel winnen om een kop-doelpunt te maken. Niet voor niets dat valse 9s tegenwoordig heel populair zijn. Die kunnen makkelijk en snel met de schaduwspits en vleugelaanvallers van positie wisselen. De klassiekere 9s zijn vaak de pinchhitters tegenwoordig of spelen juist bij de kleinere clubs, waar ze de andere aanvallers helpen door chaos te veroorzaken in het strafschopgebied.

Overigens vind ik wel dat Lammers echt wel wat spiermassa mag kweken. Die zou het niet redden in een topcompetitie tegenwoordig. De techniek heeft hij wel, maar hij zou veel last krijgen van ''being bullied'' en echt pure snelheid heeft hij ook niet. Maar goed, ik verwacht dat Lammers nog wel even blijft.
 
Laatst bewerkt:
Hij legt hem er wel heerlijk in met links, binnenkant paal links van de keeper..........

Ik bevind me in een wake up fase wat betreft Lammers.

Ik dacht namelijk altijd: ' Bruggink 2.0. Ik gun hem tzt veel plezier als commentator bij Fox' .

Maar: hij kan ECHT goed voetballen!

Mooi. Feyenoord is next.
 
Laatst bewerkt:
Mooi techniek, te weinig snelheid en body om de eerste spits te zijn bij een topclub. Ik vind het een mooie voetballer om naar te kijken maar wij moeten echt veel hoger niveau willen bij PSV dan dit. Bij gebrek aan beter is dit waar we het nu van moeten hebben. Maar Lammers is eigenlijk een AZ spits, dus een niveautje lager dan wanneer PSV echt jaarlijks tot de laatste week moet strijden om het kampioenschap. Ik weiger om mezelf neer te leggen bij elke andere gedachten dan dit.
 
Tsja, het moet er allemaal nog wat meer uitkomen. Ik heb namelijk nog wel het vertrouwen dat er meer in zit.
Maar hij krijgt nu voldoende kansen om het te laten zien, die moet ie dan wel pakken.
 
Mooi techniek, te weinig snelheid en body om de eerste spits te zijn bij een topclub. Ik vind het een mooie voetballer om naar te kijken maar wij moeten echt veel hoger niveau willen bij PSV dan dit. Bij gebrek aan beter is dit waar we het nu van moeten hebben. Maar Lammers is eigenlijk een AZ spits, dus een niveautje lager dan wanneer PSV echt jaarlijks tot de laatste week moet strijden om het kampioenschap. Ik weiger om mezelf neer te leggen bij elke andere gedachten dan dit.
Je hebt in wezen wel gelijk, maar ik vind ook wel dat hij veel te weinig in z'n kracht gebruikt wordt. Hij wordt heel vaak overgeslagen door Mo en Cody. Daardoor loopt hij vaak uit positie om toch maar in het spel betroken te raken. Hier wreekt zich volgens mij dat we (buiten een gemankeerde selectie uiteraard) geen echte trainer hebben. Faber past op de winkel en wil, geheel terecht vanuit zijn positie, niet het gevecht aan met Mo. Een trainer die nog een paar jaar verder moet met deze selectie, zou met Mo gaan werken en hem ook eens aanpakken.
 
Mooi techniek, te weinig snelheid en body om de eerste spits te zijn bij een topclub. Ik vind het een mooie voetballer om naar te kijken maar wij moeten echt veel hoger niveau willen bij PSV dan dit. Bij gebrek aan beter is dit waar we het nu van moeten hebben. Maar Lammers is eigenlijk een AZ spits, dus een niveautje lager dan wanneer PSV echt jaarlijks tot de laatste week moet strijden om het kampioenschap. Ik weiger om mezelf neer te leggen bij elke andere gedachten dan dit.
Zag hem gisteren toch een aantal keer fysieke duels winnen en zn lichaam goed gebruiken. Heeft meer body dan op het eerste gezicht lijkt
 
Je hebt in wezen wel gelijk, maar ik vind ook wel dat hij veel te weinig in z'n kracht gebruikt wordt. Hij wordt heel vaak overgeslagen door Mo en Cody. Daardoor loopt hij vaak uit positie om toch maar in het spel betroken te raken. Hier wreekt zich volgens mij dat we (buiten een gemankeerde selectie uiteraard) geen echte trainer hebben. Faber past op de winkel en wil, geheel terecht vanuit zijn positie, niet het gevecht aan met Mo. Een trainer die nog een paar jaar verder moet met deze selectie, zou met Mo gaan werken en hem ook eens aanpakken.

Het loopt nog niet lekker voorin. Ze vinden mekaar verdomd lastig. Nu krijgen we een pingel mee en springt Cody's bal de goede kant op op de paal, dat geluk moet je ook hebben, maar het blijft een grote uitdaging om een vloeiende aanval op te zetten die eindigt in een goede voorzet en doelpoging of schot op doel. Ze kunnen elkaar als type spelers zo mooi aanvullen - ze hebben alledrie iets wat de ander niet heeft. Mo het inzicht en lepe balletjes, Gakpo de snelheid en uithaal, Lammers centraal met lengte en een goede techniek. Hopelijk komt het er snel uit. Nu lijken ze elkaar soms niet te willen zien.

En Cody, als je met een rush de achterlijn haalt, geef die bal dan gewoon voor. Niet meer over nadenken, gewoon doen.
 
Het loopt nog niet lekker voorin. Ze vinden mekaar verdomd lastig. Nu krijgen we een pingel mee en springt Cody's bal de goede kant op op de paal, dat geluk moet je ook hebben, maar het blijft een grote uitdaging om een vloeiende aanval op te zetten die eindigt in een goede voorzet en doelpoging of schot op doel. Ze kunnen elkaar als type spelers zo mooi aanvullen - ze hebben alledrie iets wat de ander niet heeft. Mo het inzicht en lepe balletjes, Gakpo de snelheid en uithaal, Lammers centraal met lengte en een goede techniek. Hopelijk komt het er snel uit. Nu lijken ze elkaar soms niet te willen zien.

En Cody, als je met een rush de achterlijn haalt, geef die bal dan gewoon voor. Niet meer over nadenken, gewoon doen.
Volgens mij heb je daar het cruciale punt. Mo en Cody vinden zichzelf veel beter dan de rest (en dat zijn ze natuurlijk ook), en gaan dus altijd eerst voor eigen kans, daarna de bal naar elkaar, en als het helemaal niwet anders kan, naar iemend anders. Dat moet er echt heel snel uit, voetbal is een teamsport
 
Ik denk dat het voor Lammers funest is dat Malen fit wordt en weer naar de spits positie gaat, en Lammers kort achter hem komt te spelen. Alleen dan zie ik Lammers belangrijk worden met allemaal spelers om hem heen in plaats van op een eilandje en als eindstation dienen. Anders is het tijd om afscheid te nemen helaas.
 
Terug
Bovenaan Onderaan