Rusland

Ok, d'r was dus een aanslag, die wordt door een nog niet bekende club opgeëist die beweert te bestaan uit diverse pluimage Russen, van politici, militairen en burgers. Grootspraak van een klein groepje of meer dan dat. We zullen het wel zien komende maanden.

Maar ondertussen heeft FvD wel een bericht uitgedaan naar de achterban dat de aanslag op Dugin ook gericht was op FvD en alles wat niet meeloopt in het narratief van de gevestigde media. #knettergek
 
Ik lees net een column van Akyol. Hem lijkt een boycot tegen Russische toeristen effectief. Ze zouden dan in opstand komen.

Hij schreef ook dat die Russen in Turkije de echte beelden uit Oekraïne zien. In plaats van de propaganda. Zou dat ook wat waard zijn? En daarmee een boycot onwenselijk?
 
Hem lijkt een boycot tegen Russische toeristen effectief

Dan gaan ze naar Dubai ipv Amsterdam. Totaal zinloos om te boycotten. De gaskraan aan onze kant dicht draaien en dat gas lekker laten verfikken in Rusland is effectief, maar dat durven we niet, want dan krijgen we het koud. Europa is gewoon bang en sneu in zijn houding naar Rusland.
 
Lekker naar Dubai laten gaan dan. Daar zal niemand om wakker liggen..
Personeel minder geschoffeerd, schoonmaakpersoneel minder ravage op te ruimen, minder opgeschept maar niet gegeten voedsel weg te gooien. Ik zie alleen maar voordelen. ;)
 
Dan gaan ze naar Dubai ipv Amsterdam. Totaal zinloos om te boycotten. De gaskraan aan onze kant dicht draaien en dat gas lekker laten verfikken in Rusland is effectief, maar dat durven we niet, want dan krijgen we het koud. Europa is gewoon bang en sneu in zijn houding naar Rusland.

Wij (NL) zijn al afgesneden, meen ik. :party:
 
Dan gaan ze naar Dubai ipv Amsterdam. Totaal zinloos om te boycotten. De gaskraan aan onze kant dicht draaien en dat gas lekker laten verfikken in Rusland is effectief, maar dat durven we niet, want dan krijgen we het koud. Europa is gewoon bang en sneu in zijn houding naar Rusland.
Dat vind ik te makkelijk. Laten we dan ook maar lekker een belastingparadijs blijven totdat het laatste andere belastingparadijs er ook mee gestopt is. En dat er een meer effectieve maatregel is zoals harder ingrijpen op Russische gasafname, wil ook niet zeggen dat je andere maatregelen maar moet negeren.
 
Had hier nog wel wat berichten verwacht gezien de ontwikkelingen. De oorlog is nog lang niet voorbij natuurlijk, maar het kunnen innemen van Izyum is een morele en strategische overwinning voor Oekraïne en slecht nieuws voor de Russen in verband met de bevoorrading van de manschappen. Je merkt ook dat de toon in Rusland verandert in het toegestane publieke debat.

Verandert er niks aan dat we waarschijnlijk wel met de huidige frontlinies de winter ingaan, maar dan alsnog blijft het slecht nieuws voor sommige Russische pockets in het zuiden.

Dus in het kader van een opstekertje, goed gedaan door Oekraïne.
 
Had hier nog wel wat berichten verwacht gezien de ontwikkelingen. De oorlog is nog lang niet voorbij natuurlijk, maar het kunnen innemen van Izyum is een morele en strategische overwinning voor Oekraïne en slecht nieuws voor de Russen in verband met de bevoorrading van de manschappen. Je merkt ook dat de toon in Rusland verandert in het toegestane publieke debat.

Verandert er niks aan dat we waarschijnlijk wel met de huidige frontlinies de winter ingaan, maar dan alsnog blijft het slecht nieuws voor sommige Russische pockets in het zuiden.

Dus in het kader van een opstekertje, goed gedaan door Oekraïne.
Zeker, mooi nieuws. Knap gedaan.

Nu de steun voor Poetin minder wordt, kan het misschien ook snel gedaan zijn?
 
Zeker, mooi nieuws. Knap gedaan.

Nu de steun voor Poetin minder wordt, kan het misschien ook snel gedaan zijn?

Of de boel laten escaleren. Sommigen roepen juist dat het tijd is om het volledige leger inclusief de luchtmacht te mobiliseren. Putin gooit momenteel de B-garnituur door de shredder en lucht ondersteuning is erg ondermaats terwijl ze daar juist absoluut superioriteit hebben. Toch lijken ze, als je die berichtgeving op face values kunt vertrouwen, veel problemen te hebben met bevoorrading en munitie. Meer troepen lost dat probleem niet op. Weet niet hoe het met Oekraïne gesteld is op het gebied van luchtafweer, daar valt wellicht redelijk wat te halen voor de Russen. Omsingelen en bombarderen is een tactiek die in het verleden vaker succesvol is toegepast. Maar dat alles in werking zetten verpest wel de "speciale missie" retoriek. Het zou kunnen na de referenda. Als de gebieden zich bij Rusland aansluiten, kan hij de "ze vallen Rusland aan" kaart spelen. De rest van de wereld weet heus wel dat dat niet meer dan een slimmigheidje is, maar ja. Het alternatief blijft een grootschalige oorlog tussen het Westen en Rusland en wie weet welke bondgenoten voor Rusland verschijnen in zo'n geval, naast de eventuele nucleaire perikelen.
 
Of de boel laten escaleren. Sommigen roepen juist dat het tijd is om het volledige leger inclusief de luchtmacht te mobiliseren. Putin gooit momenteel de B-garnituur door de shredder en lucht ondersteuning is erg ondermaats terwijl ze daar juist absoluut superioriteit hebben. Toch lijken ze, als je die berichtgeving op face values kunt vertrouwen, veel problemen te hebben met bevoorrading en munitie. Meer troepen lost dat probleem niet op. Weet niet hoe het met Oekraïne gesteld is op het gebied van luchtafweer, daar valt wellicht redelijk wat te halen voor de Russen. Omsingelen en bombarderen is een tactiek die in het verleden vaker succesvol is toegepast. Maar dat alles in werking zetten verpest wel de "speciale missie" retoriek. Het zou kunnen na de referenda. Als de gebieden zich bij Rusland aansluiten, kan hij de "ze vallen Rusland aan" kaart spelen. De rest van de wereld weet heus wel dat dat niet meer dan een slimmigheidje is, maar ja. Het alternatief blijft een grootschalige oorlog tussen het Westen en Rusland en wie weet welke bondgenoten voor Rusland verschijnen in zo'n geval, naast de eventuele nucleaire perikelen.
Ja, dit is ook een scenario.....
 
Hoor net op het nieuws dat de reden dat de energieprijzen zijn gestegen omdat Rusland gas als oorlogsinstrument inzet. Had zin om mijn slipper naar die energiedeskundige te gooien maar zonde van mijn tv. Lijden ze in Hilversum aan collectief geheugenverlies? Het is toch Europa dat gezegd heeft van het Russisch gas af te willen? Of dat terecht is of niet is in deze niet relevant. Gaat mij even om de claim dat Rusland gas inzet als oorlogsinstrument terwijl het juist Europa is. Als er zo controleerbaar onzorgvuldig verslag wordt gedaan, dan vraag je jezelf af wat er nog meer niet klopt.
 
Hoor net op het nieuws dat de reden dat de energieprijzen zijn gestegen omdat Rusland gas als oorlogsinstrument inzet. Had zin om mijn slipper naar die energiedeskundige te gooien maar zonde van mijn tv. Lijden ze in Hilversum aan collectief geheugenverlies? Het is toch Europa dat gezegd heeft van het Russisch gas af te willen? Of dat terecht is of niet is in deze niet relevant. Gaat mij even om de claim dat Rusland gas inzet als oorlogsinstrument terwijl het juist Europa is. Als er zo controleerbaar onzorgvuldig verslag wordt gedaan, dan vraag je jezelf af wat er nog meer niet klopt.

Rusland zou gas blijven leveren en de sancties raakten volgens mij de gasimport niet omdat we daarin afhankelijk waren. Rusland blijft sindsdien knijpen.

Wat overigens niemand mag verrassen, want natuurlijk doen ze dat.
 
Hoor net op het nieuws dat de reden dat de energieprijzen zijn gestegen omdat Rusland gas als oorlogsinstrument inzet. Had zin om mijn slipper naar die energiedeskundige te gooien maar zonde van mijn tv. Lijden ze in Hilversum aan collectief geheugenverlies? Het is toch Europa dat gezegd heeft van het Russisch gas af te willen? Of dat terecht is of niet is in deze niet relevant. Gaat mij even om de claim dat Rusland gas inzet als oorlogsinstrument terwijl het juist Europa is. Als er zo controleerbaar onzorgvuldig verslag wordt gedaan, dan vraag je jezelf af wat er nog meer niet klopt.
Volgens mij is het een combinatie van twee. Het van het gas afgaan versnellen en Rusland die loopt te klieren met Nordstream 1.

 
Rusland zou gas blijven leveren en de sancties raakten volgens mij de gasimport niet omdat we daarin afhankelijk waren. Rusland blijft sindsdien knijpen.

Wat overigens niemand mag verrassen, want natuurlijk doen ze dat.

Volgens mij is het een combinatie van twee. Het van het gas afgaan versnellen en Rusland die loopt te klieren met Nordstream 1.

Surprise, surprise...Nederland en Duitsland laat geen gelegenheid onbenut om in de media te roepen dat ze zsm van het Russische gas af willen. Verwachten ze dan van Rusland dat ze net zo lang blijven leveren totdat ze die termijn overbrugd hebben? Als je dat had willen doen, houd dan je waffel erover. Zulke naïeve politici

Maar ook rare berichtgeving. Iemand die dus riep op 1 vandaag dat Rusland als een of andere mad man gas afknijpt en daar zo verbouwereerd over lopen doen. Je kunt toch ook gewoon berichten dat Europa de ene na de andere sanctie oplegt en zo probeert Rusland te raken en dat het een kwestie van tijd is dat Rusland dit met gelijke munt terug betaald. Prima als je stelt dat sancties op zijn plek waren maar dat een reactie te verwachten viel. Je kunt Rusland bekritiseren om de inval in Oekraïne maar je kunt ze toch niet bekritiseren dat ze reageren op alle sancties? Mateloos irritant. Zou deze post ook in topic Ergenissen kunnen plaatsen 😅
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan