Rusland

Dat iemand het al überhaupt in z'n hoofd haalt die vergelijking te maken..😔
Wie heeft er een vergelijking gemaakt tussen die twee? Ik in ieder geval niet. Maar goed, drijf lekker verder in je eigen waarheidsbubbeltje waarin alles keurig in elkaar past. Overigens insinueer je iets zodat je straks weer vrolijk kunt zeggen dat je vooral niet op iemand doelde. Soit.
 
We hebben geen topic Israël.

Israël & Palestina​

En je kunt er nu wel alles bijhalen, maar ik heb niets tegen Moslims, omdat het Moslims zijn.
Iedereen mag van mij geloven wat hij of zij zelf wil. En ik sluit mijn ogen niet voor wat Israël allemaal doet. Integendeel zelfs. Ik veroordeel het. Maar dit is iets voor een ander Topic en niet het Topic "Rusland".
Ik snap je emotie, maar ik sta niet tegenover jou. En ja ik geef echt om mensen. Om mensen die andere mensen niet naar het leven staan en andere mensen in hun waarde laten.
Nee je wil Oekraïne-Rusland omdat het Rusland is die hen aanvalt. Dan moet de ander topic ook Palestina Israël heten.
En ik zei niet dat jij tegen de moslims of wie dan ook bent…. Begrijp alsjeblieft de context gewoon waarover mijn post ging. Het gaat om de media en de live berichtgeving over Oekraïne en NL die raketten stuurt en velen hier en in het land dan hoera hoera roepen. Of dat alle Russische ploegen dit of dat. Wat een selectieve verontwaardiging allemaal… Israël wordt nooit gestraft, sterker nog ze mogen meedoen in Europees verband. Gewoon als aanmoediging voor het landjepik… En Saudie Arabië wordt niet uitgesloten voor niets.. Nee Putin is de enige klootzak van de wereld en het is voor het eerst dat een land een ander land binnen valt. Alleen maken we keuzes voor onze hysterie: plegen onze vrienden misdaden? Dan komt dat ergens in het nieuws voor en daarna is het klaar. Word een vriend of aspirant vriend aangevallen? Dan vinden we dat pas heeeeel errrggg!
Saddam Hoessein viel Iran binnen maar werd 7 jaar lang voorzien van wapens.. Toen was hij namelijk een vriend. Dezelfde Saddam viel Kuwait binnen tijdens zijn vijandige relatie met het Westen. En het Westen begon een oorlog tegen hem. De hysterie in het Westen kende toen ook geen enkele grens. Hypocriet, inhumaan en selectief: ik trap daar niet meer in.
En dit was ook tegelijk mijn laatste bijdrage in dit soort topics.
 
Tsja, daar gaan we weer. Ik had graag dezelfde morele verontwaardiging gezien bij onder andere: Irak, Libie, Joegoslavie, Afghanistan, Palestina en ga nog maar even door. Maar O jee, daar deden we zelf aan mee. Het is makkelijk om nu achteraf te zeggen dat je dat destijds ook heel erg vond hoor. Dat is me te vrijblijvend want ik heb bij al die voorbeelden (en er zijn er veel meer dan alleen deze) destijds niemand ook maar in de buurt horen komen van de verontwaardiging die nu over Oekraine uitgesproken wordt. En dat is dan toch wel heel erg selectief. Blijkbaar als het westen de agressor is, is het allemaal gerechtvaardigd en doet Nederland zelfs actief mee. Nietwaar overste Karremans.
Dan wordt er gezegd ja maar dit is nu en elke inval is af te keuren. Waarom werd dat in voornoemde voorbeelden niet gedaan dan? Niet door onze politici, niet door onze politieke instituten, niet door de posters hier.
In een aantal gevallen, zoals Joegoslavië, ging het om VN missies. Ook worden burgeroorlogen en invallen door elkaar gehaald. Dat lijkt me niet terecht.
Om Karremans in dezelfde lijn te plaatsen als Poetin ga je wel heel erg over de schreef. Het niet beschermen / niet bij machte zijn om een bevolking te beschermen kun je niet gelijk stellen aan een actieve oorlogsdaad.
Ja. Karremans zat daar vanwege zijn beroep.
 
Nee je wil Oekraïne-Rusland omdat het Rusland is die hen aanvalt. Dan moet de ander topic ook Palestina Israël heten.
En ik zei niet dat jij tegen de moslims of wie dan ook bent…. Begrijp alsjeblieft de context gewoon waarover mijn post ging. Het gaat om de media en de live berichtgeving over Oekraïne en NL die raketten stuurt en velen hier en in het land dan hoera hoera roepen. Of dat alle Russische ploegen dit of dat. Wat een selectieve verontwaardiging allemaal… Israël wordt nooit gestraft, sterker nog ze mogen meedoen in Europees verband. Gewoon als aanmoediging voor het landjepik… En Saudie Arabië wordt niet uitgesloten voor niets.. Nee Putin is de enige klootzak van de wereld en het is voor het eerst dat een land een ander land binnen valt. Alleen maken we keuzes voor onze hysterie: plegen onze vrienden misdaden? Dan komt dat ergens in het nieuws voor en daarna is het klaar. Word een vriend of aspirant vriend aangevallen? Dan vinden we dat pas heeeeel errrggg!
Saddam Hoessein viel Iran binnen maar werd 7 jaar lang voorzien van wapens.. Toen was hij namelijk een vriend. Dezelfde Saddam viel Kuwait binnen tijdens zijn vijandige relatie met het Westen. En het Westen begon een oorlog tegen hem. De hysterie in het Westen kende toen ook geen enkele grens. Hypocriet, inhumaan en selectief: ik trap daar niet meer in.
En dit was ook tegelijk mijn laatste bijdrage in dit soort topics.
Jammer. Want je geeft veel inzichten die ik in mijn nieuws niet terugvindt.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Nee je wil Oekraïne-Rusland omdat het Rusland is die hen aanvalt. Dan moet de ander topic ook Palestina Israël heten.
En ik zei niet dat jij tegen de moslims of wie dan ook bent…. Begrijp alsjeblieft de context gewoon waarover mijn post ging. Het gaat om de media en de live berichtgeving over Oekraïne en NL die raketten stuurt en velen hier en in het land dan hoera hoera roepen. Of dat alle Russische ploegen dit of dat. Wat een selectieve verontwaardiging allemaal… Israël wordt nooit gestraft, sterker nog ze mogen meedoen in Europees verband. Gewoon als aanmoediging voor het landjepik… En Saudie Arabië wordt niet uitgesloten voor niets.. Nee Putin is de enige klootzak van de wereld en het is voor het eerst dat een land een ander land binnen valt. Alleen maken we keuzes voor onze hysterie: plegen onze vrienden misdaden? Dan komt dat ergens in het nieuws voor en daarna is het klaar. Word een vriend of aspirant vriend aangevallen? Dan vinden we dat pas heeeeel errrggg!
Saddam Hoessein viel Iran binnen maar werd 7 jaar lang voorzien van wapens.. Toen was hij namelijk een vriend. Dezelfde Saddam viel Kuwait binnen tijdens zijn vijandige relatie met het Westen. En het Westen begon een oorlog tegen hem. De hysterie in het Westen kende toen ook geen enkele grens. Hypocriet, inhumaan en selectief: ik trap daar niet meer in.
En dit was ook tegelijk mijn laatste bijdrage in dit soort topics.
Jammer, want zo weet ik nog steeds niets over het akkoord van 1997.
 
Jammer, want zo weet ik nog steeds niets over het akkoord van 1997.
Ik zou zeggen ik deed mijn huiswerk allang. Nu jij. En met huiswerk bedoel ik niet de flauwheid perfectioneren…
 
Ik zou zeggen ik deed mijn huiswerk allang. Nu jij. En met huiswerk bedoel ik niet de flauwheid perfectioneren…
Geen antwoord dus.
En ik heb ook geen zin om allerlei Poetin-gezinde sites af te struinen. Dus hou ik het bij: niet bewezen is niet waar.
 
Nee je wil Oekraïne-Rusland omdat het Rusland is die hen aanvalt. Dan moet de ander topic ook Palestina Israël heten.
En ik zei niet dat jij tegen de moslims of wie dan ook bent…. Begrijp alsjeblieft de context gewoon waarover mijn post ging. Het gaat om de media en de live berichtgeving over Oekraïne en NL die raketten stuurt en velen hier en in het land dan hoera hoera roepen. Of dat alle Russische ploegen dit of dat. Wat een selectieve verontwaardiging allemaal… Israël wordt nooit gestraft, sterker nog ze mogen meedoen in Europees verband. Gewoon als aanmoediging voor het landjepik… En Saudie Arabië wordt niet uitgesloten voor niets.. Nee Putin is de enige klootzak van de wereld en het is voor het eerst dat een land een ander land binnen valt. Alleen maken we keuzes voor onze hysterie: plegen onze vrienden misdaden? Dan komt dat ergens in het nieuws voor en daarna is het klaar. Word een vriend of aspirant vriend aangevallen? Dan vinden we dat pas heeeeel errrggg!
Saddam Hoessein viel Iran binnen maar werd 7 jaar lang voorzien van wapens.. Toen was hij namelijk een vriend. Dezelfde Saddam viel Kuwait binnen tijdens zijn vijandige relatie met het Westen. En het Westen begon een oorlog tegen hem. De hysterie in het Westen kende toen ook geen enkele grens. Hypocriet, inhumaan en selectief: ik trap daar niet meer in.
En dit was ook tegelijk mijn laatste bijdrage in dit soort topics.
Een hoop generalisaties in 1 post. Als het over de (mainstream) media gaat klopt dat wellicht grotendeels, maar als je het ook zo invult voor de leden van dit forum (en dat impliceer je hier in mijn ogen) denk ik dat dat niet helemaal klopt. Over bijvoorbeeld Israël is het helemaal niet zo dat iedereen het allemaal maar prima vindt en dat Israël een "vriend" is. En dat daardoor alleen Poetin de enige klootzak van de wereld zou zijn.

Verder zitten we nu aan 3 pagina's in dit forum met misschien 10% inhoudelijke posts over Rusland en tegelijkertijd posts in Internationale Politiek over Rusland / Oekraïne. Dus misschien moet ie dan dus maar dicht omdat mensen vallen over topictitels en/of allerhande irrelevante zaken erbij halen omdat men daar dan niet verontwaardigd over was. Tsja.
Na overleg met de rest van de forumleiding gaat deze dus wellicht dicht. Dus verspil niet te veel moeite aan lange inhoudelijke bijdrages :cautious:
 
Nee je wil Oekraïne-Rusland omdat het Rusland is die hen aanvalt. Dan moet de ander topic ook Palestina Israël heten.
En ik zei niet dat jij tegen de moslims of wie dan ook bent…. Begrijp alsjeblieft de context gewoon waarover mijn post ging. Het gaat om de media en de live berichtgeving over Oekraïne en NL die raketten stuurt en velen hier en in het land dan hoera hoera roepen. Of dat alle Russische ploegen dit of dat. Wat een selectieve verontwaardiging allemaal… Israël wordt nooit gestraft, sterker nog ze mogen meedoen in Europees verband. Gewoon als aanmoediging voor het landjepik… En Saudie Arabië wordt niet uitgesloten voor niets.. Nee Putin is de enige klootzak van de wereld en het is voor het eerst dat een land een ander land binnen valt. Alleen maken we keuzes voor onze hysterie: plegen onze vrienden misdaden? Dan komt dat ergens in het nieuws voor en daarna is het klaar. Word een vriend of aspirant vriend aangevallen? Dan vinden we dat pas heeeeel errrggg!
Saddam Hoessein viel Iran binnen maar werd 7 jaar lang voorzien van wapens.. Toen was hij namelijk een vriend. Dezelfde Saddam viel Kuwait binnen tijdens zijn vijandige relatie met het Westen. En het Westen begon een oorlog tegen hem. De hysterie in het Westen kende toen ook geen enkele grens. Hypocriet, inhumaan en selectief: ik trap daar niet meer in.
En dit was ook tegelijk mijn laatste bijdrage in dit soort topics.

Natuurlijk zijn er nog andere schurken staten. Maar wat Rusland doet is, is daardoor niet goed te praten. Dan kunnen we er allerlei andere dingen bij halen, maar dat is een beetje alsof ik door rood ga rijden omdat andere het ook doen. Nee wat Rusland doet is gewoon puur slecht.

(En ja, Israel is ook een schurken staat)
 
Natuurlijk zijn er nog andere schurken staten. Maar wat Rusland doet is, is daardoor niet goed te praten. Dan kunnen we er allerlei andere dingen bij halen, maar dat is een beetje alsof ik door rood ga rijden omdat andere het ook doen. Nee wat Rusland doet is gewoon puur slecht.
Daar is een woord voor. Een whataboutism. Proberen het een goed te praten door een (kromme) vergelijking te maken.
 
Ik zou zeggen ik deed mijn huiswerk allang. Nu jij. En met huiswerk bedoel ik niet de flauwheid perfectioneren…
Bij de meeste mensen, en ik merk dat ook om me heen in real life, is er geen wil of zelfs onwil om zich ook maar enigszins te verdiepen in de achtergronden van dit conflict. Het liefst hebben ze een zwart/wit wereldbeeld dat ze ook nog eens in hapklare brokken wordt voorgeschoteld. Dat maakt elke discussie per direct kansloos en zinloos.
Wat ik overigens in Nederland nog nooit gezien heb: Een regulier tv programma genaamd Kassa, gewoon een consumentenprogramma, opent haar uitzending dat hun gedachten bij de Oekrainers zijn en ze zijn geschokt door de Russen. De VARA heeft ook nog eens een Oekraiense vlag in haar leaderfilmpje gemonteerd. Ik geloof gewoon niet wat ik zie en hoor. Dit heb ik echt nog nooit meegemaakt. Wat een zotheid. En dan nog zeggen dat onze straatsgesponsorde omroepen objectief verslag doen? Ik vindt het eerlijk gezegd schrikbarend en eng. Wat een land.
 
Bij de meeste mensen, en ik merk dat ook om me heen in real life, is er geen wil of zelfs onwil om zich ook maar enigszins te verdiepen in de achtergronden van dit conflict. Het liefst hebben ze een zwart/wit wereldbeeld dat ze ook nog eens in hapklare brokken wordt voorgeschoteld. Dat maakt elke discussie per direct kansloos en zinloos.
Wat ik overigens in Nederland nog nooit gezien heb: Een regulier tv programma genaamd Kassa, gewoon een consumentenprogramma, opent haar uitzending dat hun gedachten bij de Oekrainers zijn en ze zijn geschokt door de Russen. De VARA heeft ook nog eens een Oekraiense vlag in haar leaderfilmpje gemonteerd. Ik geloof gewoon niet wat ik zie en hoor. Dit heb ik echt nog nooit meegemaakt. Wat een zotheid. En dan nog zeggen dat onze straatsgesponsorde omroepen objectief verslag doen? Ik vindt het eerlijk gezegd schrikbarend en eng. Wat een land.
Och ja, het is allemaal de schuld van de media en niet nadenkende Nederlander dat wij het niet normaal vinden dat Rusland de Oekraïne binnenvalt. Als we ons verdiept hadden in de materie hadden we veel meer sympathie voor dit tirannieke gedrag.
 
Och ja, het is allemaal de schuld van de media en niet nadenkende Nederlander dat wij het niet normaal vinden dat Rusland de Oekraïne binnenvalt. Als we ons verdiept hadden in de materie hadden we veel meer sympathie voor dit tirannieke gedrag.
Dan heb je niet gelezen of begrepen wat ik heb gepost. Ik geloof niet dat ik ook maar ergens een schuldvraag probeer te beantwoorden. Ik heb ook niet gevraagd om meer sympathie voor Putin. Beetje jammer dat je het reduceert tot dat en probeert mij woorden in de mond te leggen die ik nergens heb geschreven.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Och ja, het is allemaal de schuld van de media en niet nadenkende Nederlander dat wij het niet normaal vinden dat Rusland de Oekraïne binnenvalt. Als we ons verdiept hadden in de materie hadden we veel meer sympathie voor dit tirannieke gedrag.
Zo is het. Zo vind ik die 4 mei viering ook altijd zo triest. Als je kijkt naar de omstandigheden, ontwikkelingen en prestaties van het derde rijk mag daar heel wat genuanceerder over worden gedacht. Ik vind dat “nazi’s zijn het kwaad op aarde” zo zwart-wit. Poetin gebruikt nu ook weet dat ongenuanceerde riedeltje.
 
Sviatlana Tsikhanouskaya, oppositie leider in Belarus (verbannen) heeft een video gedeeld waarin ze aangeeft de regering over te nemen. Het zal allemaal wel meevallen maar het is weer een afleiding. Als de onrust daar weer toeneemt zal het moeilijker zijn om en opstand neer te slaan. Het zou mooi zijn als Belarus ook een pro-westers regime zou krijgen als gevolg van dit. (de kans is klein en een kans bestaat dat een opstand extreem bloederig zou worden)
 
Zo is het. Zo vind ik die 4 mei viering ook altijd zo triest. Als je kijkt naar de omstandigheden, ontwikkelingen en prestaties van het derde rijk mag daar heel wat genuanceerder over worden gedacht. Ik vind dat “nazi’s zijn het kwaad op aarde” zo zwart-wit. Poetin gebruikt nu ook weet dat ongenuanceerde riedeltje.
En dit soort reacties krijg je dus als mij woorden in de mond worden gelegd die nergens staan. Bedankt Der Jaufe
Ik ken je anders.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
En dit soort reacties krijg je dus als mij woorden in de mond worden gelegd die nergens staan. Bedankt Der Jaufe
Ik ken je anders.
Je laat geen mogelijkheid onbenut om te schermen met dat het allemaal logisch is wat de Russen doen.
Ieder ander geluid doe je af als ongeïnformeerd vanuit een ivoren toren houding.
Maar hetgeen wat gebeurt is verre van logisch, al had Zelinsky persoonlijk de hamster van Poetin gevierendeeld dan nog is hetgeen wat nu gaande is niet te rechtvaardigen.

Dat een programma steun betuigd aan een land waarvan ook nog een lading inwoners hier als arbeidsmigrant werkt is dan niet heel vreemd.

Overigens moet ik zeggen dat ik de nationale media nog nooit zo eenzijdig heb gezien in haar berichtgeving. Dit grenst aan het enge. Geen greintje context. Geen spoor van kritiek en geen alternatief gezichtspunt.
Ach ja, als we allemaal wisten dat Poetin vroeger geen crossfiets had dan werd het allemaal anders, dan was het allemaal legitiem wat nu gebeurde.

Het is een machtswellusteling met een hang naar vroeger, zo'n mafklapper hadden we zo'n 90 jaar geleden ook in Europa, niet de beste tijd zogezegd.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan