Rusland

Toch vind ik het nu onoverzichtelijk worden. Wat wat als ik nu iets over Oekraïne wil zeggen, waar moet het dan? Ik vind sowieso een beetje overdreven om nu voor alle grote landen een apart topic te maken (VS, China, Rusland). Ik denk dat je beter per continent een topic kan maken dan. We hebben al Europa, en dan krijg je niet dat Oekraïne en Rusland nu in 2 aparte topics besproken wordt.
 
Toch vind ik het nu onoverzichtelijk worden. Wat wat als ik nu iets over Oekraïne wil zeggen, waar moet het dan? Ik vind sowieso een beetje overdreven om nu voor alle grote landen een apart topic te maken (VS, China, Rusland). Ik denk dat je beter per continent een topic kan maken dan. We hebben al Europa, en dan krijg je niet dat Oekraïne en Rusland nu in 2 aparte topics besproken wordt.

Probeer het buiten het Ajax topic te houden. Verder lijkt het me dat je je niet te druk hoeft te maken. Als je een keer iets over Amerika post in een ander topic dan het Amerika topic, word je doorgaans ook niet geband. Zal vast goedkomen. ;)
 
Moet dit topic dan niet Rusland - Oekraine genaamd zijn? Of liever nog Oekraine - Rusland. Rusland zorgt er zelf voor dat het niet alleen Rusland betreft, maar zet vrijwel de hele wereld op scherp. Als dit topic alleen Rusland heet is het zelfs een reden voor een boycot.
En moest het topic Amerika niet het topic leugensoorlogen-Amerika heten?? Of het topic Israël, Palestina Israël?? Ik heb niet gezien dat je die topics hebt geboycot… En niet alleen jij hoor. Al die mensen die nu, omdat de hele Westerse wereld er per minuut alles bijhoudt, hier zo ontzettend verdrietig van worden ( en terecht overigens!!!)… Israël die al 60 jaar de “ internationale afspraken” schendt! Al 60 jaar landjepik doet, bommen gooit en minderjarigen in de gevangenis houdt, mensen uit hun huizen verdrijft..
En de bommen op Jemen door Saudie Arabië…
Kennelijk zijn die leven het niet waard omdat het 1. De moslims betreft en 2. Ze zijn geen bondgenoten c.q. zij sympathiseren niet met het Westen..
Want over al deze kwesties hoor je het journaal van 12.00 uur en haalt het pagina 12 van de krant… En hier wordt er in het topic van internationale politiek even aandacht aan besteed.
Boycot dan ook al die topics als je echt om mensen geeft!
 
Natuurlijk. Poetin noemt het immers "Een Vredesmissie". :rolleyes:

Volgens mij begrijpen we elkaar verkeerd. Je kunt hier uiteraard over alles Rusland gerelateerd praten. De oorlogsmisdaden van Poetin overheersen nu en zullen dit topic domineren. Dat betekent niet dat er geen andere zaken die met Rusland te maken hebben, belicht kunen worden.
 
En moest het topic Amerika niet het topic leugensoorlogen-Amerika heten?? Of het topic Israël, Palestina Israël?? Ik heb niet gezien dat je die topics hebt geboycot… En niet alleen jij hoor. Al die mensen die nu, omdat de hele Westerse wereld er per minuut alles bijhoudt, hier zo ontzettend verdrietig van worden ( en terecht overigens!!!)… Israël die al 60 jaar de “ internationale afspraken” schendt! Al 60 jaar landjepik doet, bommen gooit en minderjarigen in de gevangenis houdt, mensen uit hun huizen verdrijft..
En de bommen op Jemen door Saudie Arabië…
Kennelijk zijn die leven het niet waard omdat het 1. De moslims betreft en 2. Ze zijn geen bondgenoten c.q. zij sympathiseren niet met het Westen..
Want over al deze kwesties hoor je het journaal van 12.00 uur en haalt het pagina 12 van de krant… En hier wordt er in het topic van internationale politiek even aandacht aan besteed.
Boycot dan ook al die topics als je echt om mensen geeft!
We hebben geen topic Israël.

Israël & Palestina​

En je kunt er nu wel alles bijhalen, maar ik heb niets tegen Moslims, omdat het Moslims zijn.
Iedereen mag van mij geloven wat hij of zij zelf wil. En ik sluit mijn ogen niet voor wat Israël allemaal doet. Integendeel zelfs. Ik veroordeel het. Maar dit is iets voor een ander Topic en niet het Topic "Rusland".
Ik snap je emotie, maar ik sta niet tegenover jou. En ja ik geef echt om mensen. Om mensen die andere mensen niet naar het leven staan en andere mensen in hun waarde laten.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij begrijpen we elkaar verkeerd. Je kunt hier uiteraard over alles Rusland gerelateerd praten. De oorlogsmisdaden van Poetin overheersen nu en zullen dit topic domineren. Dat betekent niet dat er geen andere zaken die met Rusland te maken hebben, belicht kunen worden.
Dan is het vreemd om met een dergelijke openingszin te beginnen:
Hier verder over Rusland en de oorlog met nu Oekraïne, morgen de Baltische staten?
Dan begrijp ik niet dat je het topic Rusland noemt en niet zoals Phillip Cocu suggereert Rusland Oekraine topic of iets dergelijks. En zoals ik ook suggereer om de naam te veranderen.

Uit het topic: Internationale Politiek
Misschien een idee om een Rusland Oekraïne topic of iets dergelijks aan te maken, aan de andere kant speelt het ook internationaal dus dan is dit weer het juiste topic?

Ik denk dat dit onderwerp wel een eigen topic rechtvaardigt. Consider it done.

Ik vind er iets van en dat zeg ik dan. Niets meer en niets minder.
 
Veel van Poetins “argumenten“ komen hier al voorbij. Stuk uit 2013, nog voor de wisseling van de macht in Oekraïne:

 
En moest het topic Amerika niet het topic leugensoorlogen-Amerika heten?? Of het topic Israël, Palestina Israël?? Ik heb niet gezien dat je die topics hebt geboycot… En niet alleen jij hoor. Al die mensen die nu, omdat de hele Westerse wereld er per minuut alles bijhoudt, hier zo ontzettend verdrietig van worden ( en terecht overigens!!!)… Israël die al 60 jaar de “ internationale afspraken” schendt! Al 60 jaar landjepik doet, bommen gooit en minderjarigen in de gevangenis houdt, mensen uit hun huizen verdrijft..
En de bommen op Jemen door Saudie Arabië…
Kennelijk zijn die leven het niet waard omdat het 1. De moslims betreft en 2. Ze zijn geen bondgenoten c.q. zij sympathiseren niet met het Westen..
Want over al deze kwesties hoor je het journaal van 12.00 uur en haalt het pagina 12 van de krant… En hier wordt er in het topic van internationale politiek even aandacht aan besteed.
Boycot dan ook al die topics als je echt om mensen geeft!
Huh boe, Putin slecht, Europa goed!

Ik vindt het overigens ook een vreemde keuze. Een topic Rusland? Dan blijf je bezig.

Overigens moet ik zeggen dat ik de nationale media nog nooit zo eenzijdig heb gezien in haar berichtgeving. Dit grenst aan het enge. Geen greintje context. Geen spoor van kritiek en geen alternatief gezichtspunt.
 
Huh boe, Putin slecht, Europa goed!

Ik vindt het overigens ook een vreemde keuze. Een topic Rusland? Dan blijf je bezig.

Overigens moet ik zeggen dat ik de nationale media nog nooit zo eenzijdig heb gezien in haar berichtgeving. Dit grenst aan het enge. Geen greintje context. Geen spoor van kritiek en geen alternatief gezichtspunt.
Een soevereine staat binnen vallen is toch nooit goed te praten (buiten de VN om)? Het is nou niet dat Oekraïne iets verkeerds heeft gedaan.
Zo begon je ook een topic over Corona. Hopen dat deze topic na 30 pagina's weer helemaal weg mag zakken en we geen 1100 pagina's nodig hebben :(
Precies wat ik dacht…
 
Een soevereine staat binnen vallen is toch nooit goed te praten (buiten de VN om)? Het is nou niet dat Oekraïne iets verkeerds heeft gedaan.

Precies wat ik dacht…
Tsja, daar gaan we weer. Ik had graag dezelfde morele verontwaardiging gezien bij onder andere: Irak, Libie, Joegoslavie, Afghanistan, Palestina en ga nog maar even door. Maar O jee, daar deden we zelf aan mee. Het is makkelijk om nu achteraf te zeggen dat je dat destijds ook heel erg vond hoor. Dat is me te vrijblijvend want ik heb bij al die voorbeelden (en er zijn er veel meer dan alleen deze) destijds niemand ook maar in de buurt horen komen van de verontwaardiging die nu over Oekraine uitgesproken wordt. En dat is dan toch wel heel erg selectief. Blijkbaar als het westen de agressor is, is het allemaal gerechtvaardigd en doet Nederland zelfs actief mee. Nietwaar overste Karremans.
Dan wordt er gezegd ja maar dit is nu en elke inval is af te keuren. Waarom werd dat in voornoemde voorbeelden niet gedaan dan? Niet door onze politici, niet door onze politieke instituten, niet door de posters hier.
 
Tsja, daar gaan we weer. Ik had graag dezelfde morele verontwaardiging gezien bij onder andere: Irak, Libie, Joegoslavie, Afghanistan, Palestina en ga nog maar even door. Maar O jee, daar deden we zelf aan mee. Het is makkelijk om nu achteraf te zeggen dat je dat destijds ook heel erg vond hoor. Dat is me te vrijblijvend want ik heb bij al die voorbeelden (en er zijn er veel meer dan alleen deze) destijds niemand ook maar in de buurt horen komen van de verontwaardiging die nu over Oekraine uitgesproken wordt. En dat is dan toch wel heel erg selectief. Blijkbaar als het westen de agressor is, is het allemaal gerechtvaardigd en doet Nederland zelfs actief mee. Nietwaar overste Karremans.
Dan wordt er gezegd ja maar dit is nu en elke inval is af te keuren. Waarom werd dat in voornoemde voorbeelden niet gedaan dan? Niet door onze politici, niet door onze politieke instituten, niet door de posters hier.
Maar goed, nu weten we dat wel. Mensen mogen hier verontwaardigd over zijn en hoeven zich daar niet voor te verantwoorden omdat ze wel of niet verontwaardiging lieten zien over conflicten in andere delen van de wereld. Mensen zijn hypocriet, en mensen trekken zich eerder iets aan als het dichterbij is dan bijvoorbeeld het "verre" Midden-Oosten, Azië, etc.
En sowieso: je weet helemaal niet of er zo veel mensen zijn die zich andere conflicten niet aantrekken en dit wel. Dat is ook een aanname.

En in het algemeen: graag gewoon on topic, en niet over hoe een topic moeten heten, dat lijkt me toch niet bijster relevant. Als het moeilijk is om het gewoon over Rusland en Russische bemoeienis in andere landen te hebben, moten we hem misschien inderdaad maar sluiten en het bij "Internationale Politiek" houden... :rolleyes:

PS: Niet dit hele bericht is specifiek op jou gericht, psverinamsterdam
 
Laatst bewerkt:
Tsja, daar gaan we weer. Ik had graag dezelfde morele verontwaardiging gezien bij onder andere: Irak, Libie, Joegoslavie, Afghanistan, Palestina en ga nog maar even door. Maar O jee, daar deden we zelf aan mee. Het is makkelijk om nu achteraf te zeggen dat je dat destijds ook heel erg vond hoor. Dat is me te vrijblijvend want ik heb bij al die voorbeelden (en er zijn er veel meer dan alleen deze) destijds niemand ook maar in de buurt horen komen van de verontwaardiging die nu over Oekraine uitgesproken wordt. En dat is dan toch wel heel erg selectief. Blijkbaar als het westen de agressor is, is het allemaal gerechtvaardigd en doet Nederland zelfs actief mee. Nietwaar overste Karremans.
Dan wordt er gezegd ja maar dit is nu en elke inval is af te keuren. Waarom werd dat in voornoemde voorbeelden niet gedaan dan? Niet door onze politici, niet door onze politieke instituten, niet door de posters hier.
Om Karremans in dezelfde lijn te plaatsen als Poetin ga je wel heel erg over de schreef. Het niet beschermen / niet bij machte zijn om een bevolking te beschermen kun je niet gelijk stellen aan een actieve oorlogsdaad.
 
Om Karremans in dezelfde lijn te plaatsen als Poetin ga je wel heel erg over de schreef. Het niet beschermen / niet bij machte zijn om een bevolking te beschermen kun je niet gelijk stellen aan een actieve oorlogsdaad.
Dat is het het enige wat je uit de post haalt? Dat Karremans geen Putin is? Nee, inderdaad. Karremans werd zelf tragisch slachtoffer van Westerse (on)machtspolitiek en een Westers moreel failliet die duizenden moslimlevens heeft gekost.
 
Laatst bewerkt door een ninja:
.... En in het algemeen: graag gewoon on topic, en niet over hoe een topic moeten heten, dat lijkt me toch niet bijster relevant. Als het moeilijk is om het gewoon over Rusland en Russische bemoeienis in andere landen te hebben, moten we hem misschien inderdaad maar sluiten en het bij "Internationale Politiek" houden... :rolleyes:
Goed voorstel

111 op slot.jpg
 
Om Karremans in dezelfde lijn te plaatsen als Poetin ga je wel heel erg over de schreef. Het niet beschermen / niet bij machte zijn om een bevolking te beschermen kun je niet gelijk stellen aan een actieve oorlogsdaad.
Dat iemand het al überhaupt in z'n hoofd haalt die vergelijking te maken..😔
 
Terug
Bovenaan Onderaan