Ruben van Bommel (A)

2e doelpunt tegen Feyenoord-thuis.
RvB in de rol van Mauro.
Derop en derover.

Als hij bij dat doelpunt de Saibari als de linksbuiten is, zal hij zelf de actie uit stilstand moeten maken: nee, dat kan hij niet goed genoeg.

RvB als spits kan ook.
Maar dat kan Sangaré dan weer veel beter.
Zelfs beter dan Til.

Mauro als linksback.
Fernandez ook als linksback en rechtsbuiten.
Schouten als rcv.
Til als spits.

Gelukkig denkt de staf wat ruimer dan jullie.

Waarbij aangetekend dat het best wel gek is dat Flamingo nooit op het middenveld opgesteld wordt.

En oh ja, er moet een razendsnelle echte verdediger a la Teze komen. Dan kan Flamingo makkelijker doorschuiven.

Laatst bewerkt:
2e doelpunt tegen Feyenoord-thuis.
RvB in de rol van Mauro.
Derop en derover.

Als hij bij dat doelpunt de Saibari als de linksbuiten is, zal hij zelf de actie uit stilstand moeten maken: nee, dat kan hij niet goed genoeg.

RvB als spits kan ook.
Maar dat kan Sangaré dan weer veel beter.
Zelfs beter dan Til.

Mauro als linksback.
Fernandez ook als linksback en rechtsbuiten.
Schouten als rcv.
Til als spits.

Gelukkig denkt de staf wat ruimer dan jullie.

Waarbij aangetekend dat het best wel gek is dat Flamingo nooit op het middenveld opgesteld wordt.

En oh ja, er moet een razendsnelle echte verdediger a la Teze komen. Dan kan Flamingo makkelijker doorschuiven.
Met deze logica kan je van elke spits een centrale verdediger maken en vice versa. Ik denk echter dat dit niet helemaal klopt...
Als je bij een speler nou denkt dat ie niet tot z'n recht komt de plek waar ie graag wil spelen, ok. Maar dat heb ik bij Van Bommel ook niet. Een linksbuiten die graag als linksbuiten speelt :shrug:

Driouech, daar zou je nog een back van kunnen maken misschien.
Wat is precies de definitie van een wingback?
Wat Dest, S-E en Mauro doen, is dat niet een soort van wingback?
Keiharde definities zijn er niet imo. Hoe ik het zie, zijn wingbacks ook meer aan de buitenkant actief, vaak in een 5 mans verdediging. Of bijvoorbeeld zoals Dest dat deed in jaar 1.
Inverted (wing)backs lopen meer het middenveld in. SE bijvoorbeeld, Mauro ook vaak.

Met deze logica kan je van elke spits een centrale verdediger maken en vice versa. Ik denk echter dat dit niet helemaal klopt...
Als je bij een speler nou denkt dat ie niet tot z'n recht komt de plek waar ie graag wil spelen, ok. Maar dat heb ik bij Van Bommel ook niet. Een linksbuiten die graag als linksbuiten speelt :shrug:

Schouten kwam prima tot zijn recht als middenvelder, wilde daar ook liever spelen, maar is een betere rcv voor Boszbal 25/26.

En dat heb ik met RvB ook; dat het ten koste gaat van Boszbal als hij louter als LBuiten gebruikt wordt.

Ik ben trouwens ook megavoorstander van 8 middenvelders opstellen op twee verdedigers en de keeper na.

Ik dacht In een 5-mansverdediging. Anders is het een gewone back?
Keiharde definities zijn er niet imo. Hoe ik het zie, zijn wingbacks ook meer aan de buitenkant actief, vaak in een 5 mans verdediging. Of bijvoorbeeld zoals Dest dat deed in jaar 1.
Inverted (wing)backs lopen meer het middenveld in. SE bijvoorbeeld, Mauro ook vaak.
Klinkt plausibel.
Ik dacht dat het gewoon een back was die continu langs de zijlijn draaft. Die voorbij de buitenspeler gaat.
Zoals Dumfries.

Klinkt plausibel.
Ik dacht dat het gewoon een back was die continu langs de zijlijn draaft. Die voorbij de buitenspeler gaat.
Zoals Dumfries.

Ewn wingback is doorgaans een speler die de hele flank moet bestrijken, voor en achter.
Die heeft dus geen echte buitenspeler meer voor zich staan.

Hutchinson was wingback avant la lètre 😅😉
Ook meteen het voorbeeld dat je niet van elke speler een ander soort speler kunt maken. Hutchinson was gewoon een prima middenvelder, maar werd als RB gebruikt waar hij niet echt tot zijn recht kwam. Zoiets zou ik ook bij Van Bommel zien gebeuren.

Ook meteen het voorbeeld dat je niet van elke speler een ander soort speler kunt maken. Hutchinson was gewoon een prima middenvelder, maar werd als RB gebruikt waar hij niet echt tot zijn recht kwam. Zoiets zou ik ook bij Van Bommel zien gebeuren.
Het briljante idee om Manolev te vervangen door Hutchinson heeft ons de jubileum titel gekost. :sad:

Ik zie Van Bommel liever eens als spits uitgeprobeerd worden. Hij is lang, sterk, redelijk doelgericht en pijlsnel. Als vleugelspeler gaat hij de top in mijn optiek sowieso niet halen. Daarvoor mist hij lenigheid, creativiteit en een goede passeeractie. Ondanks zijn goals vond ik hem begin afgelopen seizoen dan ook matig, en niet slechts op een ''moet nog even wennen'' manier. Toen hij, helaas voor hem door een zware blessure, uit de basis verdween ging PSV goed lopen.

Als spits zou hij met zijn fysiek (lengte + kracht), snelheid, scorend vermogen juist goed kunnen renderen.

Laatst bewerkt:
Ik zie Van Bommel liever eens als spits uitgeprobeerd worden. Hij is lang, sterk, redelijk doelgericht en pijlsnel. Als vleugelspeler gaat hij de top in mijn optiek sowieso niet halen. Daarvoor mist hij lenigheid, creativiteit en een goede passeeractie. Ondanks zijn goals vond ik hem begin afgelopen seizoen dan ook matig, en niet slechts op een ''moet nog even wennen'' manier. Toen hij, helaas voor hem door een zware blessure, uit de basis verdween ging PSV goed lopen.

Als spits zou hij met zijn fysiek (lengte + kracht), snelheid, scorend vermogen juist goed kunnen renderen.
Eens dat ik hem in de toekomst ook wel als spits zie. Maar wat je zegt over een slechte seizoenstart van Ruben ga ik totaal niet in mee, was een van de betere spelers vanaf minuut 1. Kwam net bij de club voor een smak geld en presteerde meteen.

Een van de grote krachten van PSV de laatste jaren, is het scorend vermogen van een groot deel van de selectie. Daar is van Bommel er zeker ook een van, in een soort Gakpo rol zie ik hem het beste renderen. Dus vanaf links maar ook zeker in de 16, hij heeft een erg goed schot.

Het briljante idee om Manolev te vervangen door Hutchinson heeft ons de jubileum titel gekost. :sad:
Misschien hadden de 5 gele kaarten die de vader van Ruben in de eerste 5 wedstrijden opliep waardoor hij geschorst werd en de rest van het seizoen steeds op scherp stond of geschorst was, er ook wel iets mee te maken. Met het mislopen van de jubileumtitel.
Voor wie geen feilloos geheugen voor dit soort zaken heeft; hij kreeg er in Groningen zelfs een toen een tegenstander hem hardhandig in de rug duwde waardoor hij tegen iemand opbotste.
Tsja... ;)

Terug
Bovenaan Onderaan