Ruben van Bommel (A)

Ja wat wil je met 12 interlands per jaar, minimaal 8 Europese wedstrijden, plus iedereen zit in het krachthonk en die spieren staan allemaal op spanning en dat vraagt om blessures. Denk je dat Berry van Aerle, of Jan Wouters ooit geblesseerd raakten?
Toch heb ik het idee dat er bij Ajax minder vaak van dit soort lange blessures zijn.

Toch heb ik het idee dat er bij Ajax minder vaak van dit soort lange blessures zijn.
Branco van den Boomen heeft een rugblessure vanaf maart 2025.
Wout Weghorst heeft nu ook een rugblessure. Als dat ook een half jaar duurt. :cautious:

Denk toeval, trainingsarbeid, Baas vorig seizoen wel een tijdje en Gods ook toch? Hoeveel blessures had Ajax in de tijd van Bosz? Geen idee maar goed om eens uit te zoeken. Waarom raakt een Ihatarren met verpercentage 300 nooit geblesseerd?

Ben wel benieuwd of we nog bonusbedragen aan AZ over moeten maken. Ik weet niet welke voorwaarden afgesproken zijn, maar als ze gebaseerd zijn op een aantal wedstrijden hebben we toch nog wat verdiend😉

Ik denk dat RvB in de eredivisie beter als wingback kan spelen dan als linksbuiten. Als vervanger van Salah/Dest/Mauro.
In de CL zou hij wel als linksbuiten kunnen.

Omdat hij het speelplan van PSV in de war brengt met zijn relatieve one-trick-pony snelheid op linksbuiten als PSV op de helft van de tegenstander wil spelen.

Beetje counteren in de CL op linksbuiten is prima.

Draven van achteruit en over een creatieve linksbuiten klappen, lijkt mij voor de eredivisie nuttiger.

Omdat hij het speelplan van PSV in de war brengt met zijn relatieve one-trick-pony snelheid op linksbuiten als PSV op de helft van de tegenstander wil spelen.

Draven van achteruit en over een creatieve linksbuiten klappen, lijkt mij voor de eredivisie nuttiger.
En beheerst hij het verdedigende aspect denk je?

En beheerst hij het verdedigende aspect denk je?
Dat doen Sildillia en Dest ook amper. Mauro kon het in het begin ook niet.
Til en Saibari waren ook geen spitsen.
Schouten kon niet verdedigen.

En RvB is alleen een linksbuiten. Dat is voor PSV-voetbal niet handig. Denk dat het gebrek aan het multifunctionele aspect van RvB belangrijker zal zijn dan de 2 extra tegendoelpunten in augustus. Volgens mij kost hij meer doelpunten vóór als hij louter linksbuiten is.

Laatst bewerkt:
Dat doen Sildillia en Dest ook amper. Mauro kon het in het begin ook niet.
Til en Saibari waren ook geen spitsen.
Schouten kon niet verdedigen.

En RvB is alleen een linksbuiten. Dat is voor PSV-voetbal niet handig. Denk dat het gebrek aan het multifunctionele aspect van RvB belangrijker zal zijn dan de 2 extra tegendoelpunten in augustus. Volgens mij kost hij meer doelpunten vóór als hij louter linksbuiten is.
Maar jij oppert wingback. Maar Bosz speelt toch niet met wingbacks?

Ik vraag me af of je daarmee zijn belangrijkste wapen - scorend vermogen - niet afpakt.

Sinds Theo Janssen opperde dat het misschien een goed idee was om Cody Gakpo als een soort wingback in te zetten, is dit ook in Eindhoven gaan leven, merk ik. Het is weer eens wat anders, maar of het ook beter is? Ergens ben ik wel blij dat er nagedacht wordt over dit soort verrassingen. Prima om een keer uit te proberen, maar waarschijnlijk ook weer snel te verwerpen. Net als de gedachte om met 10 middenvelders te spelen (hoewel we daar wel de juiste directie voor hebben 😁).

Sinds Theo Janssen opperde dat het misschien een goed idee was om Cody Gakpo als een soort wingback in te zetten, is dit ook in Eindhoven gaan leven, merk ik. Het is weer eens wat anders, maar of het ook beter is? Ergens ben ik wel blij dat er nagedacht wordt over dit soort verrassingen. Prima om een keer uit te proberen, maar waarschijnlijk ook weer snel te verwerpen. Net als de gedachte om met 10 middenvelders te spelen (hoewel we daar wel de juiste directie voor hebben 😁).
Is het in Eindhoven gaan leven, of alleen bij Humtoezje ?

Hoe dan ook: lijkt me een verschrikkelijk idee met Ruben.

Terug
Bovenaan Onderaan