Romário de Souza Faria

B

Brabantiaan

Guest
Hij was vaak "een beetje moe", maar een fantastische voetballer. ;)
 
Romario de Souza Faria

Romario,

Wat een geweldige speler was dat toch, en wat een genot om naar te kijken op het veld. Voor de wedstrijd met losse vetertjes een balletje hoog houden onder het gejuich van het publiek.

Verder de legendarische wedstrijd tegen Steaua Boekarest wat een wereldvoetballer en ach hij had het soms een beetje koud, sprak in de derde persoon en had af en toe een mentalitieit van lik me vestje. Maar een waar icoon van PSV was het zeker....

Fritske P. (Romario kon beter voetballen dan doelpunten tellen)
 
heerlijke spits.
Ik heb het voorrecht gehad om een aantal keren met hem samen te spelen.
PSV's beste spits ,ik hoop dat PSV eerdaags weer zo een briljantje zal presenteren.:)
 
Die wedstrijd tegen Steaua staat in mijn geheugen gegrift werkelijk!
Romario? Romario? Romaaarioooo! Romarioooooooooooo de Souza Fariaaaaaaaaa!!!
 
In mijn ogen was het de beste spits ter wereld. Hij had ook in iedereen's ogen de beste spits ter wereld kunnen worden als hij wat minder lui was geweest. ;) Hij kwam ook op zijn 40ste erachter dat hij zich fitter voelde en beter werd als hij trainde. :D Beetje te laat Romario.. ;)
 
Inderdaad de beste spits die ik ooit live gezien heb.

Elke kans werd een goal, elke 1 tegen 1 situatie ook.
 
Was inderdaad niet echt een slechte spits ;). Hij kon in z'n eentje het verschil maken. Ik gebruik Romario nog wel eens als voorbeeld hoe medewerkers te managen tijdens m'n werk. Sommige medewerkers moet je apart behandelen om het beste uit ze te krijgen.
 
Deze speler heeft samen met van Breukelen van mij een PSV fan gemaakt..

Onnavolgbaar en fantastische speler!!
 
RIO DE JANEIRO (ANP) - Oud-PSV'er Romario is dinsdag (plaatselijke tijd) in Brazilië gearresteerd omdat hij weigert alimentatie te betalen aan zijn eerste vrouw Monica Santoro. Diverse Braziliaanse media hebben dit gemeld.


De 43-jarige Romario heeft twee van zijn zes kinderen met Santoro. Het echtpaar ging in 1995 uit elkaar.
 
RIO DE JANEIRO (ANP) - Oud-PSV'er Romario is dinsdag (plaatselijke tijd) in Brazilië gearresteerd omdat hij weigert alimentatie te betalen aan zijn eerste vrouw Monica Santoro. Diverse Braziliaanse media hebben dit gemeld.


De 43-jarige Romario heeft twee van zijn zes kinderen met Santoro. Het echtpaar ging in 1995 uit elkaar.
tja... Ik hoop dat ie snel weer vrij komt. Wat een onzinreden om in de bak te zitten ik neem niet aan dat ie lang zit.
 
Romario wil nu scoren in de boekenwinkel


In een winkelcentrum in de chique strandwijk Leblon in Rio de Janeiro heeft ex-voetballer Romario zijn biografie gepresenteerd. De voormalig spits van PSV en Barcelona ligt momenteel nogal onder vuur vanwege een aantal privékwesties, die door Romario echter op originele wijze werden gepareerd. 'Het voetbal heeft te weinig idolen', sprak Romario tijdens de drukbezochte bijeenkomst, 'en de kranten moeten worden verkocht, dus schrijven ze maar over mij.'

Romario de Souza Faria, ooit gekroond tot topscorer in zowel Nederland, Spanje als Brazilië, wordt de laatste jaren meer in verband gebracht met andere zaken dan met doelpunten. Zo zou hij belastingschulden hebben en zijn alimentatieverplichtingen niet voldoen, maar ook daar had de voormalige vedette een antwoord op. 'Door alles wat er over me geschreven wordt, lijkt het alsof ik de grootste boef van Brazilië ben, maar ik ben een goeie jongen. Ik doe niemand kwaad.'

Romario verscheen op 4 november 2007 voor het laatst op het veld namens de Braziliaanse club Vasco da Gama in de wedstrijd tegen Nacional. De kleine, snelle, behendige spits speelde in zijn carrière 1260 officiële duels waarin hij tot ruim duizend treffers kwam. Ook daarover bestaat in Brazilië trouwens enige polemiek, want Romario verlengde voortdurend zijn loopbaan om het aantal van duizend doelpunten van zijn legendarische landgenoot Pelé te overtreffen. Over het exacte aantal goals van Romario verschillen de meningen.
 
Romario wil nu scoren in de boekenwinkel


In een winkelcentrum in de chique strandwijk Leblon in Rio de Janeiro heeft ex-voetballer Romario zijn biografie gepresenteerd. De voormalig spits van PSV en Barcelona ligt momenteel nogal onder vuur vanwege een aantal privékwesties, die door Romario echter op originele wijze werden gepareerd. 'Het voetbal heeft te weinig idolen', sprak Romario tijdens de drukbezochte bijeenkomst, 'en de kranten moeten worden verkocht, dus schrijven ze maar over mij.'

Romario de Souza Faria, ooit gekroond tot topscorer in zowel Nederland, Spanje als Brazilië, wordt de laatste jaren meer in verband gebracht met andere zaken dan met doelpunten. Zo zou hij belastingschulden hebben en zijn alimentatieverplichtingen niet voldoen, maar ook daar had de voormalige vedette een antwoord op. 'Door alles wat er over me geschreven wordt, lijkt het alsof ik de grootste boef van Brazilië ben, maar ik ben een goeie jongen. Ik doe niemand kwaad.'

Romario verscheen op 4 november 2007 voor het laatst op het veld namens de Braziliaanse club Vasco da Gama in de wedstrijd tegen Nacional. De kleine, snelle, behendige spits speelde in zijn carrière 1260 officiële duels waarin hij tot ruim duizend treffers kwam. Ook daarover bestaat in Brazilië trouwens enige polemiek, want Romario verlengde voortdurend zijn loopbaan om het aantal van duizend doelpunten van zijn legendarische landgenoot Pelé te overtreffen. Over het exacte aantal goals van Romario verschillen de meningen.

Ben benieuwd naar hoe zijn zijn periode in Eindhoven in de biografie beschrijft. Wat niet mag ontbreken: zijn haat voor het Nederlandse weer en appelmoes, en zijn liefde voor de Brabantse meisjes van plm. jaar of 15 in discotheek Hollywood
 
Romário veroordeeld tot celstraf van 3,5 jaar

Romário is zondag in Rio de Janeiro veroordeeld tot een celstraf van drieënhalf jaar voor het ontduiken van de belastingen. Bovendien moet de oud-speler van onder meer Barcelona en PSV een boete van ruim zes ton ophoesten. Romario (43) liet via zijn advocaten weten een werkstraf te zullen vragen om zijn celstraf en boete te ontlopen.

"Romário gaf zijn inkomsten van 1996 niet op. Dat kunnen we niet ongestraft laten", redeneerde een rechtbank in Rio de Janeiro. Op dat moment speelde de voormalig wereldkampioen van 1994 voor het Braziliaanse Flamengo. Daarna verdedigde hij nog de clubkleuren van onder meer Valencia, Vasco da Gama en Fluminense.

Onlangs werd Romario nog gearresteerd omdat hij geen alimentatiegeld wou betalen aan zijn ex-vrouw. Naar verluidt zou Romario geen rooie cent meer hebben nadat een bedrijf waarin hij fors investeerde over de kop ging. De Zuid-Amerikaan, die in 71 interlands 56 keer scoorde, speelde in totaal vijf seizoenen in het shirt van PSV.
 
Romario is in Rio de Janeiro veroordeeld tot een celstraf van drieënhalf jaar wegens het ontduiken van belastingen. De oud-PSV'er moet daarnaast een boete van 630.000 euro ophoesten.


De 43-jarige Romario, die zijn inkomsten over het seizoen 1996-1997 bij het Braziliaanse Flamengo niet opgaf, zal vermoedelijk niet achter de tralies belanden. De veroordeling lijkt na een hoger beroep te worden omgezet in een werkstraf.

Eerder deze maand werd Romario nog in de boeien geslagen omdat hij geen alimentatie wilde betalen aan zijn ex-vrouw Monica Santoro. De voormalig aanvaller heeft twee van zijn zes kinderen met Santoro. Het echtpaar ging in 1995 uit elkaar.


Dit volgens FCUpdate.nl, als het middelste stukje waar is heeft hij geluk.
 
We kunnen geld voor hem gaan inzamelen, en hem met dat geld zijn boete betalen..
Dan krijgen we publiciteit door de hele voetbalwereld, en dan hebben spelers weer interesse in onze club en worden we een topspelers-imperium...MU-HA-HA-HA!
 
Romario, in potentie veel groter dan Ronaldo, maar helaas niet al te beste mentaliteit.
De beste spits ooit van PSV!:)
 
We kunnen geld voor hem gaan inzamelen, en hem met dat geld zijn boete betalen..
Dan krijgen we publiciteit door de hele voetbalwereld, en dan hebben spelers weer interesse in onze club en worden we een topspelers-imperium...MU-HA-HA-HA!
Wij geld inzamelen? Die man heeft meer miljoenen, dan een zwerfkat vlooien. Nee, dat regelt Mr. Appelmoes maar mooi zelf.:cool:
 
13-10-1988 - De Braziliaan Romario heeft donderdag het stadion van zijn nieuwe werkgever PSV bezocht. PSV kocht de spits aan na diens opvallende optreden in Seoul.


Op nu.nl, dit feit. Alweer twintig jaar geleden :eek: ik word oud... :cool:
 
Romario nog één keer PSV'er?

media_xl_97620.jpg

Romario als spits van PSV, in 1993. FOTO ANP

EINDHOVEN - De Braziliaanse sportmarketeer Marcio Granada komt binnenkort naar Eindhoven, om PSV te verleiden tot een trip naar zijn land. Hij wil zelfs proberen om Romario dan enkele minuten te laten meevoetballen met de Eindhovenaren. Dat meldt het AD maandag. Er gaan al langer geruchten over een reis van PSV naar het land van sambavoetbal. Dat zou meteen na dit seizoen moeten gebeuren. Voorwaarde is dat het de club wel wat geld oplevert.

Granada, die nog bij Bayer Leverkusen heeft gespeeld, komt naar Nederland om zijn plannen toe te lichten. Hij zegt een persoonlijke vriend van Romario te zijn. ,,PSV is nog nooit in Brazilië geweest,'' zegt woordvoerder Pedro Salazar. ,,En de band met dit voetballand is sterk. Denk aan Romario, Ronaldo, doelman Gomes en verdediger Alex.''

Probleem is dat de eredivisie pas eindigt op 2 mei en de zeven internationals van PSV op 15 mei beschikbaar moeten zijn voor hun land. Bovendien kan PSV pas afspraken maken als het uit de Europa League ligt. De finale van dat toernooi is op 12 mei.

Zou een uitstekend initiatief en een mooie trip voor heel PSV kunnen zijn. Dan worden we in Brazilië eens goed in de aandacht geplaatst, als Romario meedoet zal dat daar groot nieuws zijn lijkt me.
 
Terug
Bovenaan Onderaan