Roda JC

Jammer, club is wel langzaam weggezakt. Begreep dat als ze het al redden, dat ze dan met hun begroting terug moeten naar onderkant KKD.

Zoals ik het van 'n afstandje zie jarenlang geteerd op de centen en handelsgeest van Pickee en Nol Hendriks. Kopen en verkopen, zonder serieuze jeugdopleiding.

Na het afhaken van die twee en eigenlijk daarvoor ook al werden de aankopen minder geslaagd, waren er minder centen om gaten te vullen en dan heb je nog de intriges binnen de club.

Ze kunnen nu wel met 'n dubieuze overnemer komen, maar de KNVB gaat dat natuurlijk nooit goedkeuren. Denk dat linksom of rechtsom Roda JC op korte termijn failliet gaat / uit het betaald voetbal verdwijnt. Al redden ze het nu, dan zit er straks nog maar 'n paar duizend man in het stadion als ze onderin spelen in de KKD.
 
Jammer, club is wel langzaam weggezakt. Begreep dat als ze het al redden, dat ze dan met hun begroting terug moeten naar onderkant KKD.

Zoals ik het van 'n afstandje zie jarenlang geteerd op de centen en handelsgeest van Pickee en Nol Hendriks. Kopen en verkopen, zonder serieuze jeugdopleiding.

Na het afhaken van die twee en eigenlijk daarvoor ook al werden de aankopen minder geslaagd, waren er minder centen om gaten te vullen en dan heb je nog de intriges binnen de club.

Ze kunnen nu wel met 'n dubieuze overnemer komen, maar de KNVB gaat dat natuurlijk nooit goedkeuren. Denk dat linksom of rechtsom Roda JC op korte termijn failliet gaat / uit het betaald voetbal verdwijnt. Al redden ze het nu, dan zit er straks nog maar 'n paar duizend man in het stadion als ze onderin spelen in de KKD.
Mooie club ondanks dat wij er zon beetje elk jaar een jas kregen! Hoort thuis in de eredivisie, wat een beleid...treurig.
 
Jammer, club is wel langzaam weggezakt. Begreep dat als ze het al redden, dat ze dan met hun begroting terug moeten naar onderkant KKD.

Zoals ik het van 'n afstandje zie jarenlang geteerd op de centen en handelsgeest van Pickee en Nol Hendriks. Kopen en verkopen, zonder serieuze jeugdopleiding.

Na het afhaken van die twee en eigenlijk daarvoor ook al werden de aankopen minder geslaagd, waren er minder centen om gaten te vullen en dan heb je nog de intriges binnen de club.

Ze kunnen nu wel met 'n dubieuze overnemer komen, maar de KNVB gaat dat natuurlijk nooit goedkeuren. Denk dat linksom of rechtsom Roda JC op korte termijn failliet gaat / uit het betaald voetbal verdwijnt. Al redden ze het nu, dan zit er straks nog maar 'n paar duizend man in het stadion als ze onderin spelen in de KKD.
Het is het gevolg van jarenlang consequent falend beleid op verschillende vlakken, zoals kiezen voor vrienden of taalgenoten boven kwaliteit. Ik ben er niet verbaasd over dat ze aan de afgrond staan. Overigens zullen de fanatieke supporters wel blijven komen vermoed ik. Maar ook bij die supporters zet ik mijn vraagtekens. Ze bedreigen spelers en staf alsof zij iets kunnen doen aan de situatie van de laatste jaren.

Het is jammer, maar in de huidige situatie is het falliet gaan misschien wel het beste.
 
Het is het gevolg van jarenlang consequent falend beleid op verschillende vlakken, zoals kiezen voor vrienden of taalgenoten boven kwaliteit. Ik ben er niet verbaasd over dat ze aan de afgrond staan. Overigens zullen de fanatieke supporters wel blijven komen vermoed ik. Maar ook bij die supporters zet ik mijn vraagtekens. Ze bedreigen spelers en staf alsof zij iets kunnen doen aan de situatie van de laatste jaren.

Het is jammer, maar in de huidige situatie is het falliet gaan misschien wel het beste.

Fanatieke supporters blijven wel komen, maar van de rest haakt 'n groot deel af. Er zat daar afgelopen seizoen soms 6 duizend man, terwijl er in de Eredivisie minimaal twee keer zoveel zaten (en er 20.000 man in kan). Ik denk als je structureel voor plek 15-20 speelt in de KKD, dat er dan nog 'n man of 2.000 - 2.500 zit op termijn.

Denk dat Roda JC dit seizoen ook voor KKD-begrippen gewoon een heel matig team had. Contract van Engels loopt af, dus die levert ook geen centen meer op.

Terechte opmerkingen van je overigens. Lijkt me een slangenkuil daar in Kerkrade. Met v/d Luer die aan de poten van de trainer aan het zagen was, een tijdje terug Ton Caanen die allerlei spelers van zaakwaarnemer-vriendjes binnen haalde, allerlei oud-helden die op de achtergrond een onduidelijke rol spelen, die Rus die vast zit in Dubai, etc.

Met die 9 ton gaat Roda naar een begroting van zo'n 4 mio euro. Da's gewoon onder Almere City e.d. Ze hebben ook geen jeugdopleiding waar ze op terug kunnen vallen.

Cijfers een beetje checkende las ik dat die Schrouff er 17 miljoen euro in heeft gestoken... Goeie genade zeg.
 
Het is het gevolg van jarenlang consequent falend beleid op verschillende vlakken, zoals kiezen voor vrienden of taalgenoten boven kwaliteit. Ik ben er niet verbaasd over dat ze aan de afgrond staan. Overigens zullen de fanatieke supporters wel blijven komen vermoed ik. Maar ook bij die supporters zet ik mijn vraagtekens. Ze bedreigen spelers en staf alsof zij iets kunnen doen aan de situatie van de laatste jaren.

Het is jammer, maar in de huidige situatie is het falliet gaan misschien wel het beste.

Nou ook lekker dan, heb je stadion met bijna 20.000 plaatsen over...gelukkig is de gemeente Kerkrade eigenaar, dus dat is in ieder geval geen gemeentesteun. :unsure:

Overigens, als je alle uitverkochte wedstrijden in zo’n 20 jaar kunt opnoemen in 1 alinea. o.O

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Parkstad_Limburg_Stadion
 
Nou ook lekker dan, heb je stadion met bijna 20.000 plaatsen over...gelukkig is de gemeente Kerkrade eigenaar, dus dat is in ieder geval geen gemeentesteun. :unsure:

Overigens, als je alle uitverkochte wedstrijden in zo’n 20 jaar kunt opnoemen in 1 alinea. o.O

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Parkstad_Limburg_Stadion
Kerkrade telt 45.643 inwoners. Dan is 20.000 ook wel te ambitieus. Dat past dan ook wel weer in het beleid dat men voert:
2019-05-23 22_18_36-Window.png
 
Heerlen is zo ongeveer vastgegroeid aan Kerkrade en ook Landgraaf is 'n vrij behoorlijke plaats.

Maar 20.000 is wat ambitieus inderdaad. Voor dat stadion zat er zo te zien 7.000 man.
 
Heerlen is zo ongeveer vastgegroeid aan Kerkrade en ook Landgraaf is 'n vrij behoorlijke plaats.

Maar 20.000 is wat ambitieus inderdaad. Voor dat stadion zat er zo te zien 7.000 man.
En vergeet Eygelshoven niet, Gemeente Kerkrade. Die hebben ook nog zo'n 8.000 inwoners...;)
 
Het is dus niet zomaar iemand, maar die ene Mexicaanse investeerder van Roda. Ze zijn niet tevreden hem, en protesteren al een tijdje.

Een "investeerder" die niet betaalt heb je ook niets aan. :rolleyes:

614115.jpg
 
Op zich vreemd. Maar waarom staat dat speciaal op twitter als er iemand het stadion uitgezet wordt?

Iets hoeft toch niet speciaal te zijn om op Twitter te staan? Al is het op z'n minst newsworthy als iemand door supporters het stadion wordt uitgezet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan