Roda JC

Lees dat Tomasson meteen de helft van de geplande trainingen van het trainingskamp heeft afgelast (één in plaats van twee trainingen per dag). Lijkt mij een goed plan. Hij volgt de 'schema's' van die Verheijen, en geeft aan dat ze in het afgelopen anderhalf jaar bij Excelsior, waar ze ook met die trainingsmethode werkten, geen één spierblessure hebben gehad.
 
Als ik goed ben geïnformeerd, trainde Dick Advocaat vorig jaar één keer per dag en Phillip Cocu dit jaar twee keer.
Klopt dat?
Moet ik daaruit opmaken dat Advocaat die inspanningsfysioloog serieuzer neeemt dan Cocu?
Of wilde advocaat gewoon de file vermijden waarvan Cocu (die blijkbaar dichterbij woont) geen last heeft?
 
Als ik goed ben geïnformeerd, trainde Dick Advocaat vorig jaar één keer per dag en Phillip Cocu dit jaar twee keer.
Klopt dat?
Moet ik daaruit opmaken dat Advocaat die inspanningsfysioloog serieuzer neeemt dan Cocu?
Of wilde advocaat gewoon de file vermijden waarvan Cocu (die blijkbaar dichterbij woont) geen last heeft?

Dat laatste sluit ik niet uit, maar volgens mij klopt het in ieder geval wel dat Cocu geregeld twee keer traint, waar Dick dat slechts één keer deed.
 
Dat laatste sluit ik niet uit, maar volgens mij klopt het in ieder geval wel dat Cocu geregeld twee keer traint, waar Dick dat slechts één keer deed.

Bij PSV is er toch ook een inspanningsfysioloog? Er zijn dit seizoen wel veel blessures.
 
Als ik goed ben geïnformeerd, trainde Dick Advocaat vorig jaar één keer per dag en Phillip Cocu dit jaar twee keer.
Klopt dat?
Moet ik daaruit opmaken dat Advocaat die inspanningsfysioloog serieuzer neeemt dan Cocu?
Of wilde advocaat gewoon de file vermijden waarvan Cocu (die blijkbaar dichterbij woont) geen last heeft?

Over Advocaat gaan nu bij AZ ook weer de verhalen dat er te licht word getraind. Dat kan dus ook het verhaal zijn.
 
Ten opzichte van Verbeek zal het wel als licht ervaren worden, ja...

Haha, dat was ook precies mijn gedachte. :D

Ik ben in het algemeen wel voorstander van de trainingsmethodes van Verheijen. Het is gewoon een feit dat dit gebied in het voetbal erg achterloopt ten opzichte van andere professionele sporten. Veel coaches werken nog met ouderwetse, achterhaalde methoden waar de spelers echt geen baat bij hebben.
 
Haha, dat was ook precies mijn gedachte. :D

Ik ben in het algemeen wel voorstander van de trainingsmethodes van Verheijen. Het is gewoon een feit dat dit gebied in het voetbal erg achterloopt ten opzichte van andere professionele sporten. Veel coaches werken nog met ouderwetse, achterhaalde methoden waar de spelers echt geen baat bij hebben.

Eigenlijk vreemd. Er zijn tal van sporten waar fors in nieuwe technieken/methoden geinvesteerd wordt en met succes. AC Milan was vroeger altijd zeer vooruitstrevend in z'n benadering van fitheid en training.
 
Eigenlijk vreemd. Er zijn tal van sporten waar fors in nieuwe technieken/methoden geinvesteerd wordt en met succes. AC Milan was vroeger altijd zeer vooruitstrevend in z'n benadering van fitheid en training.

En gezien de budgetten, die er omgaan in het voetbal. Vergelijk dat even met zwemmen of atletiek.
 
Ziet er nu toch donker uit voor Roda. Bij degradatie heeft de gemeente ook een stevig probleem, die hebben zich namelijk garant gesteld voor de hypotheek van het Parkstad Stadion. Daarnaast zijn er ok nog eens plannen om de oude locatie, Kaalheide, te verbouwen. Ben benieuwd...
 
Ziet er nu toch donker uit voor Roda. Bij degradatie heeft de gemeente ook een stevig probleem, die hebben zich namelijk garant gesteld voor de hypotheek van het Parkstad Stadion. Daarnaast zijn er ok nog eens plannen om de oude locatie, Kaalheide, te verbouwen. Ben benieuwd...
Ik hoop oprecht dat ze eruit gaan... Sorry.
 
Ziet er nu toch donker uit voor Roda. Bij degradatie heeft de gemeente ook een stevig probleem, die hebben zich namelijk garant gesteld voor de hypotheek van het Parkstad Stadion. Daarnaast zijn er ok nog eens plannen om de oude locatie, Kaalheide, te verbouwen. Ben benieuwd...

Hopen op ome Nol als vd Bunder vertrekt...
 
Ik hoop oprecht dat ze eruit gaan... Sorry.

Ik hoop oprecht met je mee. Staan al jaren op het randje van degradatie en als het aan mij ligt dan gaan ze nu maar over het randje. Ploegen als PEC, Cambuur en GAE voegen meer toe aan de competitie dan NEC en Roda.
 
Geen Limburgse club in de Eredivisie zou toch vreselijk zonde zijn. MVV zou er qua grootte en stad ook wel in horen, eigenlijk. Dat Cambuur en PEC goed beleid voeren en met weinig middelen een goede ploeg neerzetten, is absoluut waar. Clubs als Roda, maar ook Sparta, MVV en De Graafschap hebben eigenlijk meer mogelijkheden, maar falen op dat gebied gewoon kei en keihard.
 
Geen Limburgse club in de Eredivisie zou toch vreselijk zonde zijn. MVV zou er qua grootte en stad ook wel in horen, eigenlijk. Dat Cambuur en PEC goed beleid voeren en met weinig middelen een goede ploeg neerzetten, is absoluut waar. Clubs als Roda, maar ook Sparta, MVV en De Graafschap hebben eigenlijk meer mogelijkheden, maar falen op dat gebied gewoon kei en keihard.

Is toch ook de rekening van het niet doorgaan van de fusie destijds. Dan had men één nieuw stadion gebouwd ipv 2, en had men een achterland gehad van een half miljoen mensen. Genoeg om een mooie eredivisieclub te blijven, met zo nu en dan Europees voetbal.
 
Is toch ook de rekening van het niet doorgaan van de fusie destijds. Dan had men één nieuw stadion gebouwd ipv 2, en had men een achterland gehad van een half miljoen mensen. Genoeg om een mooie eredivisieclub te blijven, met zo nu en dan Europees voetbal.

Absoluut. Hadden ze gewoon moeten doen, FC Limburg.
 
Dat we dan niet overstappen of FC Brabant, FC Utrecht (bestaat al), FC Friesland, etc etc....

Nee hoor, voetbal hoort bij een stad, niet bij een provincie.....

Als het niet nodig is, is het niet nodig. Maar toen al zag je aankomen dat er geen enkele Limburgse club in de Eredivisie over zou blijven. Dan kan je m.i. het best die keuze gewoon maken. En clubs horen vaak bij een stad, maar de clubfunctie is vaak toch ook regionaal.

Alleen al bij het lezen van die eventuele clubnaam gaan mn haren overeind staan. Puur vanwege die naam ben ik blij dat het niet door is gegaan.

De naam kan natuurlijk veel beter. Ik zie FC Limburg dan ook meer als de projectnaam. Maar goed, ik weet ook wel dat jij nooit voor zoiets kan zijn. :p
 
Terug
Bovenaan Onderaan