Roda JC

Dat we dan niet overstappen of FC Brabant, FC Utrecht (bestaat al), FC Friesland, etc etc....


Nee hoor, voetbal hoort bij een stad, niet bij een provincie.....

In dit geval liggen de steden te dichtbij elkaar in een te klein gebied om levensvatbaar te zijn. Één club in de regio was veel beter geweest.
 
Ik hoop oprecht dat ze eruit gaan... Sorry.

Ik ook. Zeker ook omdat ik wil dat NEC blijft. En omdat het misschien een wake-up call is voor een fusie? Het lijkt me toch gewoon verstandig als die z-limburgse clubs gaan fuseren. Of wellicht Fortuna en Roda (die zijn dan dé club voor zuidoost Limburg) en dan MVV apart (zuidwest Limburg). Dan nog VVV voor Noord-Limburg en je hebt mooie spreiding.

PS: of was dat het plan all along? moet eerlijk toegeven dat ik me neit heb verdiept
 
Als de clubs in Limburg serieus willen concurreren voor Europees voetbal in plaats van jaarljks degradatievoetbal te spelen dan had FC Limburg er allang moeten zijn. Hogere begroting, groter stadion, meer fans.. Zuid-limburg verenigd.

Maar goed, als ze het niet willen.. Dan geen Limburg op Eredivisie-niveau. Is mij om 't even. Of nou Roda, NEC of RKC degradeerd.. Het liefst NEC dan niet trouwens, qua grootte en sfeer toch 'n mooiere club dan Roda en zeker dan RKC.
 
Als de clubs in Limburg serieus willen concurreren voor Europees voetbal in plaats van jaarljks degradatievoetbal te spelen dan had FC Limburg er allang moeten zijn. Hogere begroting, groter stadion, meer fans.. Zuid-limburg verenigd.

Maar goed, als ze het niet willen.. Dan geen Limburg op Eredivisie-niveau. Is mij om 't even. Of nou Roda, NEC of RKC degradeerd.. Het liefst NEC dan niet trouwens, qua grootte en sfeer toch 'n mooiere club dan Roda en zeker dan RKC.

RKC is - denk ik - qua uitstraling het meest eerstedivisie.

Wat zou de ideale eredivisie zijn? Al verschilt dat wel per persoon natuurlijk.

1. PSV
2. Ajax
3. Feyenoord
4. Sparta
5. FC Twente
6. Heerenveen
7. FC Utrecht
8. ADO Den Haag
9. FC Groningen
10. Vitesse
11. AZ
12. NEC
13. NAC
14. GA Eagles
15. Roda JC
16. PEC Zwolle
17. De Graafschap
18. Roda JC / Willem II / RKC / Cambuur

Edit:
Eens kijken of ik hier een topic mee gevuld krijg.
 
Laatst bewerkt:
Ik ook. Zeker ook omdat ik wil dat NEC blijft. En omdat het misschien een wake-up call is voor een fusie? Het lijkt me toch gewoon verstandig als die z-limburgse clubs gaan fuseren. Of wellicht Fortuna en Roda (die zijn dan dé club voor zuidoost Limburg) en dan MVV apart (zuidwest Limburg). Dan nog VVV voor Noord-Limburg en je hebt mooie spreiding.

PS: of was dat het plan all along? moet eerlijk toegeven dat ik me neit heb verdiept

Het originele plan was ooit dat MVV, Roda en Fortuna zouden fuseren, en dat er 1 mooi nieuw stadion zou komen. Lokatie moest nog bepaald worden, want alle 3 de clubs waren toe aan nieuwe accomodatie. Op deze manier zou er een club komen die structureel mee deed voor Europees voetbal. Destijds was Fortuna nog een gezonde club, MVV deed zo nu en dan mee en Roda mocht toch tot de subtop worden gerekend. Clubs waren het eens, provincie zou het initiatief steunen omdat men dat een mooi uithangbord had. Echter, de fans kregen er lucht van, en een aantal protesten later stond de voorzitter van Roda in een kogelwerend vest te verklaren dat het allemaal niet doorging. Fortuna bouwde een nieuw stadion (nu nog niet af, en een molensteen), Roda bouwde een nieuw stadion (Molensteen voor de gemeente), en MVV wil verbouwen. Fortuna en MVV presteren nauwelijks in de Jupiler League, en Roda schijnt diezelfde route te nemen.
 
Het originele plan was ooit dat MVV, Roda en Fortuna zouden fuseren, en dat er 1 mooi nieuw stadion zou komen. Lokatie moest nog bepaald worden, want alle 3 de clubs waren toe aan nieuwe accomodatie. Op deze manier zou er een club komen die structureel mee deed voor Europees voetbal. Destijds was Fortuna nog een gezonde club, MVV deed zo nu en dan mee en Roda mocht toch tot de subtop worden gerekend. Clubs waren het eens, provincie zou het initiatief steunen omdat men dat een mooi uithangbord had. Echter, de fans kregen er lucht van, en een aantal protesten later stond de voorzitter van Roda in een kogelwerend vest te verklaren dat het allemaal niet doorging. Fortuna bouwde een nieuw stadion (nu nog niet af, en een molensteen), Roda bouwde een nieuw stadion (Molensteen voor de gemeente), en MVV wil verbouwen. Fortuna en MVV presteren nauwelijks in de Jupiler League, en Roda schijnt diezelfde route te nemen.
Jep, daaruit blijkt maar weer dat beslissingen beter niet uit emotie genomen kunnen worden.
 
Jep, daaruit blijkt maar weer dat beslissingen beter niet uit emotie genomen kunnen worden.

Toch he.. Zou ik hier in Nijmegen (stel dat het ooooit aan de orde zou komen) ook echt niet nooit voor een fusie met Vitesse zijn. Moet er niet eens aan denken.

EDIT: en ik vind mezelf vrij rationeel ingesteld
 
Top Oss met Den Bosch, dan kunnen de supporters elkaar onderling dikke lippen rammen tijdens elke thuiswedstrijd....
 
RKC is - denk ik - qua uitstraling het meest eerstedivisie.

Wat zou de ideale eredivisie zijn? Al verschilt dat wel per persoon natuurlijk.

1. PSV
2. Ajax
3. Feyenoord
4. Sparta
5. FC Twente
6. Heerenveen
7. FC Utrecht
8. ADO Den Haag
9. FC Groningen
10. Vitesse
11. AZ
12. NEC
13. NAC
14. GA Eagles
15. Roda JC
16. PEC Zwolle
17. De Graafschap
18. Roda JC / Willem II / RKC / Cambuur

Edit:
Eens kijken of ik hier een topic mee gevuld krijg.

Willem II :braak: het ajaks van Brabant, met die misselijke supporters van ze
 
Zondag trouwens met 20 bussen vanuit Waalwijk richting Kerkrade, uitvak is uitverkocht. Normaal zit er nooit meer dan 20 man in het uitvak van RKC, maar een tientje vragen voor een wedstrijd doet wonderen. Heb er zin in :D
Een club die zichzelf de Koempels gaat noemen hoort natuurlijk gewoon onder iedereen te staan :D
 
Willem II :braak: het ajaks van Brabant, met die misselijke supporters van ze

Willem II heeft wel één van de trouwste en fanatiekste supporters van Nederland, hoor.
Is en blijft in mijn ogen een club die qua stad en historie in de Eredivisie "hoort". Helaas is het beleid de laatste 10 jaar ronduit dramatisch geweest.

Over Roda: Kan me eigenlijk geen Eredivisie zonder Roda voorstellen, maar dat scenario komt toch wel heel dicht bij. Vond het jammer dat ze Brood ontsloegen, gelukkig lijken ze daar nu ook de rekening voor gepresenteerd te krijgen.
 
Top Oss met Den Bosch, dan kunnen de supporters elkaar onderling dikke lippen rammen tijdens elke thuiswedstrijd....

Als je Top Den Bosch dan als naam neemt en het een beetje snel uitspreek hoor je geeneens verschil met Top Oss. Lijkt me een ideale combi.
 
Ik zou naast je staan, op de barricades! :D

:D haha en ook dát is al eens gebeurd: http: //www.youtube.com/watch?v=Zhfe_nVTXrc&t=1m24s

EDIT: Nou. Ik wil niet dat dit filmpje embedded wordt want dan start ie niet op de minuut die ik wil. Nu moet je even de spatie tussen http: en // weghalen
 
Laatst bewerkt:
:D haha en ook dát is al eens gebeurd: http: //www.youtube.com/watch?v=Zhfe_nVTXrc&t=1m24s

EDIT: Nou. Ik wil niet dat dit filmpje embedded wordt want dan start ie niet op de minuut die ik wil. Nu moet je even de spatie tussen http: en // weghalen
Ik kan me daar nog vaag iets van herinneren. Ik weet wel dat er bij ons over gesproken werd, door mijn familie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan