Roda JC Kerkrade - PSV | Woensdag 18 april 2018 | Eindstand 2-2

Status
Je kunt niet meer reageren.

Rednas

Administrator
Administrator
oKm9cQw.png

Roda JC Kerkrade - PSV (18 april 2018)

Onderlinge ontmoetingen
PSV verloor slechts 1 van zijn laatste 16 Eredivisie-duels met Roda JC (W10-G5-V1), de 2-1 uitnederlaag op 27 oktober 2013. Krisztián Németh maakte toen de winnende treffer voor Roda.
Roda JC scoorde niet in zijn laatste 4 Eredivisie-wedstrijden tegen PSV. Het laatste Eredivisie-doelpunt van de club tegen PSV was een eigen doelpunt van Joshua Brenet in het 1-1 gelijkspel in Eindhoven op 12 december 2015.
Eén keer eerder scoorde Roda niet in 5 opeenvolgende Eredivisie-duels tegen een specifieke tegenstander: 5 duels op rij tegen PSV tussen 1974 en 1976. Die reeks werd beëindigd door een doelpunt van Pierre Vermeulen, die momenteel de fanshop van Roda beheert.
De laatste Roda-speler die scoorde tegen PSV in de Eredivisie was Mitchell Paulissen in de 3-1 uitnederlaag op 22 maart 2014. Paulissen is sinds oktober uitgeschakeld met een zware kruisbandblessure.
Als PSV-trainer won Phillip Cocu maar 1 van zijn 4 uitduels bij Roda JC in alle competities (W1-G1-V2), 0-3 op 16 april 2016.
Eerder dit seizoen werd het 2-0 voor PSV in Eindhoven (goals Jürgen Locadia, Hirving Lozano). De laatste keer dat PSV beide duels met Roda won binnen een Eredivisie-seizoen was 2011/2012.
De laatste 2 keer dat Roda PSV ontving op woensdag in de Eredivisie werd het gelijk: 1-1 in 1995, 2-2 in 1997. PSV won zijn overige 3 uitduels bij Roda op woensdag.

Roda JC Kerkrade
Roda JC ontloopt directe degradatie bij a) een overwinning EN FC Twente wint niet of b) een gelijkspel EN FC Twente verliest.
Roda JC speelt in ieder geval in de nacompetitie bij een nederlaag en een overwinning van NAC Breda bij Sparta.
Roda JC won 3 van zijn laatste 4 Eredivisie-duels, met als uitzondering de 2-1 nederlaag bij FC Groningen van afgelopen weekend.
Roda JC kan voor het eerst dit Eredivisie-seizoen opeenvolgende thuisduels winnen. Op 7 april won Roda met 3-2 in eigen huis van PEC Zwolle.
Vorig seizoen won Roda JC zijn laatste 3 thuisduels. Die reeks begon met een thuisoverwinning op PEC Zwolle op 6 april 2017. Roda JC heeft nog 2 thuisduels te spelen dit seizoen (PSV, ADO Den Haag).
Roda JC kan voor het eerst in de clubhistorie 20 duels verliezen binnen 1 Eredivisie-seizoen. In 2013/2014 verloor Roda ook 19 keer in de Eredivisie en degradeerde de club direct uit de competitie.
Roda JC incasseerde minimaal 2 doelpunten in zijn laatste 5 thuisduels in de Eredivisie, een evenaring van het negatieve clubrecord uit april-oktober 2000.
Sinds de start van het seizoen 2011/2012 won Roda JC slechts 1 van zijn 35 Eredivisie-duels met clubs uit de traditionele top-3 (W1-G10-V24), de 2-1 thuiszege op PSV van 27 oktober 2013. Ruud Brood, huidig assistent van PSV, was die dag coach van Roda JC.
Dani Schahin en Simon Gustafson zijn dit seizoen samen topscorers van Roda JC Kerkrade met 8 goals. Het laatste seizoen waarin meerdere spelers van Roda meer dan 8 Eredivisie-doelpunten maakten was 2004/2005: Arouna Koné (15), Sérgio (11) en Cristiano (9).
Gustafson was direct betrokken bij 13 goals dit Eredivisie-seizoen (8 goals/5 assists). De laatste Roda-spelers met meer goals/assists binnen 1 Eredivisie-seizoen waren Guus Hupperts (15) en Krisztián Németh (14) in 2013/2014.
Hidde Jurjus speelt op huurbasis van PSV bij Roda JC. Hij speelde nog geen enkel Eredivisie-duel voor de Eindhovenaren.
Schahin en Donis Avdijaj zijn geschorst. Mohamed El Makrini (4) staat op scherp.


PSV
PSV werd afgelopen zondag voor de 24e keer kampioen van Nederland door een 3-0 thuiszege op Ajax.
PSV staat op 80 punten na 31 speelrondes dit Eredivisie-seizoen. Als de club zijn laatste 3 duels wint dan zet PSV een nieuw clubrecord neer van meeste punten in 1 seizoen. Het huidige clubrecord is 88 uit het seizoen 2014/2015.
Bij 3 keer winst evenaart PSV ook zijn clubrecord voor meeste overwinningen in een Eredivisie-seizoen: 29 uit 2014/15.
PSV werd voor de 14e keer kampioen in de Eredivisie voor de laatste speelronde. De laatste keer dat PSV een Eredivisie-duel verloor in het seizoen nadat de club zijn kampioenswedstrijd al had gehad was in 1996/1997: een 3-1 nederlaag bij Roda JC op de laatste speeldag.
Het laatste team dat zijn 1e Eredivisie-duel verloor na de kampioenswedstrijd was Feyenoord in 1998/1999: een 6-0 nederlaag bij Ajax op 2 mei 1999.
PSV verloor 3 duels dit Eredivisie-seizoen, alle drie buitenshuis en alle 3 zonder te scoren: 2-0 bij Heerenveen, 3-0 bij Ajax, 5-0 bij Willem II. Dat zijn ook de enige 3 duels dit Eredivisie-seizoen waarin PSV niet scoorde.
PSV won dit Eredivisie-seizoen al 11 keer met slechts 1 doelpunt verschil. Alleen in 2005/2006 (12) en 2000/2001 (12) won de ploeg vaker met een minimaal verschil binnen een Eredivisie-seizoen.
PSV is ongeslagen in 14 Eredivisie-duels op kunstgras (W12-G2-V0) sinds een 2-1 nederlaag bij Heracles op 19 september 2015.
Dit seizoen won PSV al zijn 5 uitduels op kunstgras. Met nog 2 duels op kunstgras te gaan (Roda JC, ADO) kan PSV de 1e uitploeg worden die 7 keer wint op kunstgras in 1 seizoen. Het huidige record van 6 staat op naam van AZ dit seizoen, afgelopen weekend neergezet door winst bij Heracles.
In 4 van de laatste 5 Eredivisie-duels van PSV kreeg een speler een rode kaart: 1 voor PSV (Luckassen tegen Willem II), 4 in 3 duels voor tegenstanders van PSV.
PSV scoorde dit Eredivisie-seizoen al 26 keer uit een standaardsituatie, meer dan elke andere ploeg en net zo vaak als in heel 2016/2017.
Geen van die 26 goals kwam op naam van clubtopscorer Hirving Lozano. Elk van Lozano's 15 Eredivisie-doelpunten waren velddoelpunten.
Marco van Ginkel maakte 12 doelpunten uit standaardsituaties, waarvan 9 uit penalty's. De laatste speler met meer goals uit standaardsituaties in een Eredivisie-seizoen was Alfred Finnbogason: 14 voor Heerenveen in 2013/2014.
Finnbogason is ook 1 van 2 spelers sinds 2000 die 10 keer scoorde uit penalty's in een Eredivisie-seizoen, naast Denny Landzaat voor Willem II in 2001/2002. Het Eredivisie-record is in handen van Ray Clarke die in 1978/1979 in totaal 12 strafschoppen binnenschoot namens Ajax.
PSV verloor nog nooit een Eredivisie-duel waarin Van Ginkel scoorde (W22-G1-V0). Alleen op 13 december 2017 uit bij FC Groningen (3-3) scoorde Van Ginkel zonder dat PSV won.
Gastón Pereiro scoorde in de laatste 3 Eredivisie-duels van PSV. De laatste PSV-speler die in meer Eredivisie-duels op rij scoorde was Luuk de Jong: 5 duels in april-mei 2016.
Van Ginkel (4), Santiago Arias (4) en Nicolas Isimat-Mirin (4) staan op scherp.
Isimat-Mirin kreeg zijn 4e gele kaart op 26 november 2017 uit bij Excelsior. Hij speelde sindsdien 18 Eredivisie-duels voor PSV zonder zijn 5e gele kaart te ontvangen. Isimat-Mirin is de enige veldspeler van PSV die dit seizoen in alle 30 competitieduels in actie kwam.
 

Bijlagen

  • SP Roda JC Kerkrade - PSV (18 Apr 2018).pdf
    75,2 KB · Weergaven: 1
Laatst bewerkt door een ninja:
Voor PSV is dit om des keysers baerd...

Ik zit naar de huldiging te kijken. Ik denk dat O-19 nog het meest representatieve elftal oplevert.

Thijs Slegers is ook goed hersteld van zijn tic. Hoe is het eigenlijk met de video-analist die een hartaanval kreeg tijdens Groningen-uit?
 
Een van de weinige wedstrijden waar je kan verwachten dat er eindelijk eens wat jeugd de tijd wordt gegund, maar het zou me ook niet verbazen als Cocu gewoon zijn basiself weer aan laat treden.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
1 van de kutste uitwedstrijd die er in de Eredivise rondloopt.

Ach, de titel is binnen. Nu kan je gewoon lekker vrijuit spelen. Zet maar een paar jeugdspelers erin. Gudmundsson, Malen, en Mauro JR bijvoorbeeld.

Kan me niet voorstellen, dat de zelfde 11 die tegen Ajax aan de aftrap begonnen, ook tegen Roda JC zullen aantreden. Al zou ik die 89 punten, wel heel graag zien. Pakt Cocu toch nog ff een lekkere record, en dat zal, zoals Der Jaufe al zegt, zeker wel in zijn achterhoofd zitten.
 
Ik denk dat Roda liever heeft dat dezelfde 11 beginnen als tegen Ajax dan dat ze nu opeens Gakpo, Gudmondssen, Lammers, Mauro, Malen en Rosario tegenover zich krijgen.

Als ik Cocu was stelde ik bovengenoemde heren allemaal op en stuurde ik ze het veld in met de mededeling: Vandaag begint voor jullie de voorbereiding voor volgend seizoen, laat het maar zien.
 
Echt heel vaak zie je wedstrijden na een kampioenschap verloren aan. En dan nog uit tegen Roda die nog ergens om spelen. Allen de echt gemotiveerden uit de basiself laten aantreden gecombineerd met de talenten. En de wedstrijd toch winnen, dat zou klasse zijn.
 
Echt heel vaak zie je wedstrijden na een kampioenschap verloren aan. En dan nog uit tegen Roda die nog ergens om spelen. Allen de echt gemotiveerden uit de basiself laten aantreden gecombineerd met de talenten. En de wedstrijd toch winnen, dat zou klasse zijn.
Ze zullen ook nog een beetje moe zijn van twee dagen feest.
 
Verwacht dat Luuk de Jong sowieso niet gaat spelen ivm zijn blessure aan zijn hand. Laat Room ook maar wat minuten keepen, kunnen we meteen kijken hoe die het gaat doen. Verder inderdaad wat talenten optrommelen. Wellicht Brenet ook eens op rechtsback laten spelen. Verder lijkt het me leuk om Romero te zien, echter is die volgens mij nog niet fit.
 
Echt heel vaak zie je wedstrijden na een kampioenschap verloren aan. En dan nog uit tegen Roda die nog ergens om spelen. Allen de echt gemotiveerden uit de basiself laten aantreden gecombineerd met de talenten. En de wedstrijd toch winnen, dat zou klasse zijn.
Ik hink op twee gedachten. Ik gun Roda een zwaar verlies, want ik vind het geen leuke club. Maar...Ik vind Twente nog veel minder leuk en die gun ik rechtstreekse degradatie.

Als PSV onverhoopt punten laat liggen, zou Twente dan beginnen over competitievervalsing, omdat PSV nog half dronken op het veld stond?
 
Ik hink op twee gedachten. Ik gun Roda een zwaar verlies, want ik vind het geen leuke club. Maar...Ik vind Twente nog veel minder leuk en die gun ik rechtstreekse degradatie.

Als PSV onverhoopt punten laat liggen, zou Twente dan beginnen over competitievervalsing, omdat PSV nog half dronken op het veld stond?

Laat die sukkeltjes eerst maar eens vanavond uberhaupt winnen van PEC Zwolle. Dan pas mogen ze hopen op ons.

Twente kan officieel degraderen he deze week. Mocht Twente verliezen, en Sparta winnen en Roda niet verliezen, dan is het klaar met ze.
 
Ik hink op twee gedachten. Ik gun Roda een zwaar verlies, want ik vind het geen leuke club. Maar...Ik vind Twente nog veel minder leuk en die gun ik rechtstreekse degradatie.

Als PSV onverhoopt punten laat liggen, zou Twente dan beginnen over competitievervalsing, omdat PSV nog half dronken op het veld stond?

FC Twente gaat Roda JC niet meer inhalen. Ze staan 6 punten achter op Roda JC.
 
Ik hink op twee gedachten. Ik gun Roda een zwaar verlies, want ik vind het geen leuke club. Maar...Ik vind Twente nog veel minder leuk en die gun ik rechtstreekse degradatie.

Als PSV onverhoopt punten laat liggen, zou Twente dan beginnen over competitievervalsing, omdat PSV nog half dronken op het veld stond?
PSV moet altijd gewoon voor de winst gaan.
 
Ik hink op twee gedachten. Ik gun Roda een zwaar verlies, want ik vind het geen leuke club. Maar...Ik vind Twente nog veel minder leuk en die gun ik rechtstreekse degradatie.

Als PSV onverhoopt punten laat liggen, zou Twente dan beginnen over competitievervalsing, omdat PSV nog half dronken op het veld stond?
Dat zeikwijf van een Verbeek in ieder geval wel.
 
Vandaag de enige dag voor de wedstrijd waarop getraind wordt, het zal dus wel zwaar worden.
Ik zie allemaal berichten dat jeugdspelers een kans zouden moeten krijgen, maar het is hier geen speeltuin! ;)
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan