Robin van Duiven (A) (verhuurd aan Lommel SK)

Bas

Routinier
Naam: Robin van Duiven
Geboortedatum: 08/04/2006
Nationaliteit: Nederlander
Geboorteplaats: onbekend
International: Nederland onder 17
Positie: spits
Contract tot: 30/06/2026
Vorige club: FC Twente
PSV'er sinds: 2018/2019

Robin start in de voorbereiding bij PSV-1, vandaar dat ik vind dat hij wel een eigen topic verdient!

Een beetje een apart fenomeen. Scoort er lustig op los in de jeugd, maar ik heb toch niet het gevoel dat hij als een heel groot talent wordt gezien. Hij wordt amper opgeroepen voor de verschillende jeugdteams van Oranje, en bij PSV geven ze toch de voorkeur aan Jesper Uneken boven Robin, ondanks dat Jesper nou ook weer niet de beste spits is. Nou goed, beter laat dan nooit, dit seizoen moet Robin wel voor Jong-PSV uit gaan komen gezien zijn leeftijd. Wie weet kan hij als 'laatbloeier' toch nog de stap naar het eerste zetten. Vorig seizoen toch 34 goals in 34 wedstrijden gemaakt, helemaal niet verkeerd. Hij staat naast zijn doelpunten ook bekend om zijn goede vrije trap.

Hij is natuurlijk het jongere broertje van ex-PSV'er Jason van Duiven.

Bedankt, dat vroeg ik me al af. Sja wat de KNVB oproept.... Bij de onder 19 snap ik dat trouwens nog wel, daar lopen ook vooral spelers die al bij het eerste elftal spelen. Hoe vergelijk je dat met 34 goals voor PSV onder 19? Je kan er vast een formule voor bedenken maar dat hebben ze bij Ajax al eens geprobeerd ;-).

• Leuk
Reactions: Bas
Bedankt, dat vroeg ik me al af. Sja wat de KNVB oproept.... Bij de onder 19 snap ik dat trouwens nog wel, daar lopen ook vooral spelers die al bij het eerste elftal spelen. Hoe vergelijk je dat met 34 goals voor PSV onder 19? Je kan er vast een formule voor bedenken maar dat hebben ze bij Ajax al eens geprobeerd ;-).

Ook in jongere elftallen werd hij niet door de KNVB opgeroepen. Nadeel is dat PSV hem tot nu nooit eerder heeft doorgeschoven, waardoor hij altijd een van de oudere jongens in het team is geweest. Dus we gaan het zien komend seizoen.

Mag (tenminste tijdelijk) naar de PSV 1 selectie! Vanwege blessuregolf in het spitsenleger, maar toch. Hopelijk pakt hij meteen zijn kans.
Hopelijk stelt Peter Bosz hem dan ook op. :hope:
Woensdag tegen Leverkusen voor de leeuwen gooien. Als hij in de Champions League meekan dan toch zeker in de Eredivisie.

Mag (tenminste tijdelijk) naar de PSV 1 selectie! Vanwege blessuregolf in het spitsenleger, maar toch. Hopelijk pakt hij meteen zijn kans.
Zou het prachtig vinden als hij een revelatie blijkt en we ineens een goede spits uit eigen kweek erbij hebben. Gezien die jongen letterlijk ook pas net bij de KKD kwam kijken verwacht ik er niet zoveel van. Maar je weet het nooit.

Hij zou inderdaad nog sneller geblesseerd kunnen raken.

Maar goed Pepi speelde zeker niet goed in de minuten die hij wel speelde. Dat niveau moet v Duiven minimaal ook wel kunnen halen.
Vind ik ook...dit seizoen heeft Pepi nog niet echt weten te overtuigen als spits....het is wel te hopen dat Pepi aan het eind van dit seizoen 20+ doelpunten in de eredivisie op zijn naam heeft staan ...

Hij zou inderdaad nog sneller geblesseerd kunnen raken.

Maar goed Pepi speelde zeker niet goed in de minuten die hij wel speelde. Dat niveau moet v Duiven minimaal ook wel kunnen halen.
Geloof er niks van. En dan ook “altijd beter”. Het vertrouwen is wel snel weg bij een speler die nog niet helemaal fit is ten faveure van een19-jarige speler met 11 wedstrijden in het betaalde voetbal.

De Duif mag dus uitvliegen

Jammer dat beide Duiven niet zijn geworden wat we hadden gehoopt: een volwaardige PSV-1 spits

Terug
Bovenaan Onderaan