RKC Waalwijk - PSV | Zondag 1 september | Eindstand 1-3

Status
Je kunt niet meer reageren.
Lijkt me geen rare reactie. Boscalli was weer vreselijk.
Ah wacht ff, ik moet lezen dat jij Teze op LB wil ipv de Fransoos. Hmm, t gros hier vindt Teze op RB (zijn eigen plek) al niks.

Ben t overigens niet met je eens dat de Fransoos vreselijk was.
 
Ik zat er weer klaar voor. Mijn vrouw moest plotseling weg en de auto deed het niet. Zij met mijn auto weg en ik de wegenwacht gebeld. Vervolgens bijna de hele wedstrijd gemist met eerst zelf kijken en daarna de wegenwacht mentaal ondersteunen. Gelukkig niet al te veel gemist. Auto doet het trouwens weer. De accu vervangen.
 
Zullen we het dan maar doen? Komen ze. ;)

Zoet: 7. Prima.

Dumfries: 6. Vooral voor z'n oneindige inzet. Verder was het niet heel goed.
Baumgartl: 7. Prima, goede goal.
Viergever: 7. Slordigheidje hier en daar, maar verder gewoon prima.
Bosciagli: 5. Ben nog niet overtuigd, erg slordig.

Rosario: 7. Zie hier best veel negatieve posts, maar heb specifiek op hem gelet. Één van de beteren in de eerste helft, de enige twee kansen in de tijd dat hij op het veld stond begonnen met zijn mooie passes. Is nog wel een stuk verwijderd van zijn vorm van vorig seizoen.
Guti: 7. Samen met Rosario de twee besten in de eerste helft. Kan me steeds meer bekoren. Goede tackles, mooie passes. Dit kan wat worden.
Bergwijn: 6. Bergwijn kan altijd dreigend zijn, maar haal die arme jongen van 10 af! Had echt enkele mooie acties, maar kan zoveel dreigender zijn aan de zijkant.

Ihattaren: 7. Het eerste uur erg ongelukkig, met als dieptepunt de gemiste kans voor leeg doel, maar wat een talent heeft deze man. Een echte stylist.
Malen: 6. Niet per se slecht, maar is gewoon geen spits. Enkele goede acties, tevens net iets te veel mislukte acties.
Gakpo: 6. Vandaag erg ongelukkig met als dieptepunt de schwalbe. Maar heeft wel altijd iets extra's. Kan een keer gebeuren.

Ik zou iedereen 1 punt minder geven :giggle: En van Bommel een 4...
Door zo te beginnen, geef je RKC vleugels. En maak je het jezelf moeilijk. Aan Bergwijn en Malen heb je zo niets. Beiden uit vorm. Rosario is vertragend en elke bal naar voren is balverlies.
PSV heeft weer net als vorig seizoen een goal tegen nodig om te gaan voetballen. Typisch MvB.
Met Circus Mitroglou erbij heb ik toch wel vertrouwen in een goede afloop...
 
Ik zat er weer klaar voor. Mijn vrouw moest plotseling weg en de auto deed het niet. Zij met mijn auto weg en ik de wegenwacht gebeld. Vervolgens bijna de hele wedstrijd gemist met eerst zelf kijken en daarna de wegenwacht mentaal ondersteunen. Gelukkig niet al te veel gemist. Auto doet het trouwens weer. De accu vervangen.
Ah, zelfde probleem als n groot deel van de wedstrijd... spanningsloos.
 
Ik zat er weer klaar voor. Mijn vrouw moest plotseling weg en de auto deed het niet. Zij met mijn auto weg en ik de wegenwacht gebeld. Vervolgens bijna de hele wedstrijd gemist met eerst zelf kijken en daarna de wegenwacht mentaal ondersteunen. Gelukkig niet al te veel gemist. Auto doet het trouwens weer. De accu vervangen.

Kan die man van de wegenwacht ook bij PSV de accu vervangen? ;) Een zwaardere graag zodat ze direct in het begin van de wedstrijd op vol vermogen gaan spelen ipv uitsluitend de laatste 20 minuten.
 
Geeft gewoon aan dat het vooral effectiviteit is waar het aan ontbreekt. Stel dat wij wel scoren in het 1e kwartier dan wordt t een zelfde verhaal als p t kasteel, of beter.
Ik zou iedereen 1 punt minder geven :giggle: En van Bommel een 4...
Door zo te beginnen, geef je RKC vleugels. En maak je het jezelf moeilijk. Aan Bergwijn en Malen heb je zo niets. Beiden uit vorm. Rosario is vertragend en elke bal naar voren is balverlies.
PSV heeft weer net als vorig seizoen een goal tegen nodig om te gaan voetballen. Typisch MvB.
Met Circus Mitroglou erbij heb ik toch wel vertrouwen in een goede afloop...

Niet uit vorm, verkeerde positie. Beiden renderen veel beter op de flanken. Malen maakte ook direct gehakt van Apollon eenmaal op de flanken. Voor Bergwijn geloof ik heilig dat hetzelfde geldt. Dat is gewoon geen nummer 10.
 
Hij speelde in de voorbereiding een wedstrijd en daarin leek het alsof hij compleet de weg kwijt was. Iedereen hier op dit forum sprak er schande over en blijkbaar heeft van Bommel ook twijfels. Vooralsnog is er dus geen enkele aanleiding om te doen geloven dat Lato nu er wel klaar voor is dus laten we ophouden met het suggereren dat de spelers op de bank het momenteel wel beter zouden doen.

Aangezien de andere LB meerdere wedstrijden hebben mogen laten zien dat ze er geen hout van kunnen stel ik voor dat Lato ook wat meer kansen krijgt dan 1 wedstrijd in de voorbereiding toen hij nog niet wedstrijdfit was :sneaky:
 
Vind je het nu niet laf dan? Aan de bal zijn ze zo mak als wat

mak is niet hetzelfde als laf en angstig. Bovendien vond ik ook dat 'mak' wel meevallen; ze spelen alleen erg slordig, en het is een onsamenhangende bende. Onder Cocu was het ook van niet om aan te zien en eindigde het gros van de wedstrijden steevast in billenknijpen, zelfs tegen dit soort tegenstanders, en wisselde hij ook altijd defensief; in plaats van de voorsprong verder uit te breiden ging hij dan altijd defensief wisselen om de voorsprong te proberen vast te houden, waardoor de tegenstander lekker volop druk kon gaan zetten op de matige verdediging van PSV. Vreselijk vond ik dat.
 
je ziet aan alles dat Rosario lijdt onder die band. Het spel van Rosario zit nu boordevol zekere saaie tikkies breed en naar achter. Hij gaat waarschijnlijk veel beter spelen als bijvoorbeeld 4gever of Zoet de band krijgt.
Hopelijk kan hij dan naar het niveau van het vorige seizoen.

Ik vond Hendriks wel sterk invallen
 
je ziet aan alles dat Rosario lijdt onder die band. Het spel van Rosario zit nu boordevol zekere saaie tikkies breed en naar achter. Hij gaat waarschijnlijk veel beter spelen als bijvoorbeeld 4gever of Zoet de band krijgt.
Hopelijk kan hij dan naar het niveau van het vorige seizoen.

Ik vond Hendriks wel sterk invallen
Eens wbt Hendrix. Vond Rosario wel wat sterker Dan voorgaande potjes, t probleem was de linkup met de aanval en gebrek aan n idee waar men moest lopen om een bal te ontvangen. Ookal is t niet zijn plek, bergwijn viel me erg tegen. Ook dingen die m normaal wel goed afgaan mislukten hopeloos.
 
Belachelijk mooie pegel. Fijne goal!
Gakpo eruit.
Inderdaad Bruma ipv Gakpo in de basis volgende wedstrijd. Mitrogol tevens een basisplaats. Die 2 vinden elkaar met het grootste gemak. Prima samenspel. En waarom?
Omdat dat met gogme te maken heeft.

Mitro loopt steeds vrij in de spits, maar ze blijven dan maar breien in de breedte. Zo jammer.
Precies met hem en Bruma moest je uitlopen naar 1-5, 1-6.
Nee ,dan lopen ze weer terug, passen naar achteren.

Hendrickx viel toch best wel goed in.
En geen kaarten, unicum.

Boscagli op Lb vind ik ook nog steeds geen verbetering. Heeft Lato 2 gebroken benen en een open ruggetje? Anders vraag ik me echt af waarom hij niet speelt.
Ja, Viergever naar de linksbackpositie, en Baumi en Boscagli in het centrum. Mocht de Fransoos daar niet renderen dan Schwaab naast Baumi zetten.

Lato is gewoon niet goed genoeg en in ieder geval nog minder dan Boscagli ....dat is toch wel de conclusie die wij na ruim een maand mogen trekken....
Bizar, Valencia vraagt 80M voor hem.

Dramatische eerste helft. Tweede helft komt Mitroglou erin, je maakt 3 goals, en je pakt hier alsnog de 3 punten.

Wanneer gaat die clown van een Bommeltje beseffen dat Mitroglou in de spits moet? Hou is gewoon een keer op met Malen in de spits en Bergwijn op 10. Niet verwacht dat die Rosario eruit zou halen. Ik zou Hendrix wel willen zien naast Guti. Ben zo klaar mee Rosario. Bruma viel ook wel prima in. Leuk voor Baumgartl dat die zijn eerste doelpunt maakt.

Verder mag je opgelucht adem halen dat je hier 3 punten pakt. Ik blijf het niet overtuigend vinden.

Maar goed. Interlandperiode in met een redelijk gevoel. Daarna allebei thuis tegen Vitesse en Ajax.

Mirogol en Bruma erin waren uistekende zetten. Alleen stom om Gakpo eraf te halen en een niet-fitte Bergwijn te laten staan.
Toen Rosario erafging, begon het te lopen, en nog wel bijna als een tierelier...:)

Ach, da´s alleen in de 16, bij de laatste pass. De eerste helft was slecht. Klaar. Maar de tweede helft vond ik gewoon best goed - naar wat je nu kunt verwachten. Veel beweging, behendigheid... Ik vind het er ook leuk uit zien. Alleen (nog) geen killers.
Ha ha, Mitrogoal zal in de basis veel scoren. En dat maakt hem een serial killer...:HB:

Mee eens, ik denk een trainer van KKD beter zou doen dan MVB
Inderdaad, de wissel Bommeltje - Fred Grim zou PSV goed gedaan hebben, en zou tot een hogere uitslag geleid hebben.

Triest als je zelfs in de samenvatting constant voor lul staat.. Daarnaast kan Teze niet gewoon als Linksback. Man man man
:ROFL::ROFL::ROFL: Heeft niet gespeeld, maar je hebt los daarvan wel gelijk. Teze is helemaal niets voor PSV 1. Zelfs van Vlerken was beter, netals Abels. En dat zegt genoeg.

Kan die man van de wegenwacht ook bij PSV de accu vervangen? ;) Een zwaardere graag zodat ze direct in het begin van de wedstrijd op vol vermogen gaan spelen ipv uitsluitend de laatste 20 minuten.
Precies, die kortsluiting moet er echt uit, en wel vanaf nu.
 
Waarom is de sfeer hier toch zo negatief? RKC-uit is gewoon een lastige pot. Tweede helft speelt PSV gewoon met veel druk - misschien met de jonge aanvallers nog te weinig sluwheid in de laatste pass, maar dan lekker rouleren, sterke bank, drie goals... Met een team waarin nog heel veel rek zit. 10 uit 4... Tja...

Ik bewonder je positivisme, al vind ik dat je net iets teveel compenseert. RKC-uit is historisch gezien lastig, maar RKC is op dit moment ook een club wat vorig seizoen nog in de KKD speelde.

Wat mij het meeste stoort is dat ik er bij PSV heel vaak geen gedachte achter zie zitten en geen automatismen of routine waarop ze op terug kunnen vallen. De bal een beetje terug en breed tikken omdat niemand een gat loopt.

Zoals Bacchus al zei, ze spelen toevalsvoetbal. En dan is het een kwestie van hopen dat er in de tweede helft ergens een keer een momentje komt dat alles goed valt. Scoren ze opeens een paar keer in 10 tot 15 minuten. Dat is momenteel het patroon, en niet tegen de meest aansprekende teams.

Ik blijf er ook bij dat onze aanval een type spits als Mitroglu nodig heeft. Ervaring, rust en aanspeelbaar. Geeft goede passes en staat op de juiste plek. Ik weet nog niet steeds niet of hij het een hele wedstrijd kan en of hij het kan in de topwedstrijden, maar geef hem de kans. Hoop dat Lammers zich ook kan ontpoppen tot dit soort speler.
 
Ik bewonder je positivisme, al vind ik dat je net iets teveel compenseert. RKC-uit is historisch gezien lastig, maar RKC is op dit moment ook een club wat vorig seizoen nog in de KKD speelde.

Wat mij het meeste stoort is dat ik er bij PSV heel vaak geen gedachte achter zie zitten en geen automatismen of routine waarop ze op terug kunnen vallen. De bal een beetje terug en breed tikken omdat niemand een gat loopt.

Zoals Bacchus al zei, ze spelen toevalsvoetbal. En dan is het een kwestie van hopen dat er in de tweede helft ergens een keer een momentje komt dat alles goed valt. Scoren ze opeens een paar keer in 10 tot 15 minuten. Dat is momenteel het patroon, en niet tegen de meest aansprekende teams.

Ik blijf er ook bij dat onze aanval een type spits als Mitroglu nodig heeft. Ervaring, rust en aanspeelbaar. Geeft goede passes en staat op de juiste plek. Ik weet nog niet steeds niet of hij het een hele wedstrijd kan en of hij het kan in de topwedstrijden, maar geef hem de kans. Hoop dat Lammers zich ook kan ontpoppen tot dit soort speler.

Maybe kan Mitro aan Lammers leren hoe je een goede baard laat staan, kan ie mooi tijdens zijn revalidatie laten groeien.. ;)
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan