RKC Waalwijk - PSV | Zondag 1 september | Eindstand 1-3

Status
Je kunt niet meer reageren.
En wat hebben we nu geleerd?

Het is de toon die de muziek maakt. Kijk even naar je eigen reactie en laat het dan nog even op je inwerken. ;)

Gaat nergens over zeg alleen dat het buitenspel is en had de eerdere reacties niet gevolgd, dus je leest zoals je zelf interpreteert. Schijnbaar lees jij het zo, geeft toch niet.
 
mak is niet hetzelfde als laf en angstig. Bovendien vond ik ook dat 'mak' wel meevallen; ze spelen alleen erg slordig, en het is een onsamenhangende bende. Onder Cocu was het ook van niet om aan te zien en eindigde het gros van de wedstrijden steevast in billenknijpen, zelfs tegen dit soort tegenstanders, en wisselde hij ook altijd defensief; in plaats van de voorsprong verder uit te breiden ging hij dan altijd defensief wisselen om de voorsprong te proberen vast te houden, waardoor de tegenstander lekker volop druk kon gaan zetten op de matige verdediging van PSV. Vreselijk vond ik dat.
Oke. Matige verdediging, maar wel altijd 1 van de minste tegendoelpunten per seizoen.
Op dit moment missen we een aanvallende linkback want we komen er niet genoeg doorheen en we zijn niet dwingend genoeg in onze aanvallen. Met opkomende backs heeft RKC toch meer om handen.
Schwaab, Baumgartl, Viergever lijken me prima voor de twee cv posities. En Dumfries op rechts is ook prima.

In het hele team mis ik verder een soort drang naar voren, pit. Alsof ze geen gas durven geven
Het tempo is te laag en middenvelder spelen een bal liever terug of opzij dan naar voren
Er zit inderdaad geen samenhang in.

De aanvallers maken ook te weinig oorlog anders zouden ze vaker alleen op de keeper staan. Je zou denken dat je met Malen, Bergwijn en Gakpo voldoende diepgang zou hebben, niets is minder waar want het staat allemaal muur vast, pot dicht.
Ik wil zou het wel eens een tijdje met onze Griek in de spits willen proberen, dan kun je Malen tenminste met een splijtende pass richting de corner vlag of de 16 in sturen. Nu kaatst hij met zijn rug naar de goal en dan loipt 1 van zijn collegas het inderdaad weer dicht.
 
In het hele team mis ik verder een soort drang naar voren, pit. Alsof ze geen gas durven geven
Het tempo is te laag en middenvelder spelen een bal liever terug of opzij dan naar voren
Er zit inderdaad geen samenhang in.

De aanvallers maken ook te weinig oorlog anders zouden ze vaker alleen op de keeper staan. Je zou denken dat je met Malen, Bergwijn en Gakpo voldoende diepgang zou hebben, niets is minder waar want het staat allemaal muur vast, pot dicht.
Ik wil zou het wel eens een tijdje met onze Griek in de spits willen proberen, dan kun je Malen tenminste met een splijtende pass richting de corner vlag of de 16 in sturen. Nu kaatst hij met zijn rug naar de goal en dan loipt 1 van zijn collegas het inderdaad weer dicht.

Toch zie ik wel iets van drang naar voren, in ieder geval meer dan onder Cocu, maar ik begrijp wat je bedoelt; het lijkt soms aan zelfvertrouwen te ontbreken op dat vlak en dan wordt er toch voor gekozen om op safe te spelen (tikkie breed, tikkie terug). Als ze wel doorzeten met een aanval zijn de jonkies vaak nog te nonchalant in hun acties of maken ze de verkeerde beslissingen. Het tempo is laag inderdaad, maar dat ligt m.i. niet zozeer aan de aanvallers, wel aan de twee linies erachter. Niet het hele team dus.

Hoewel ze (de aanvallers) genoeg technische baggage hebben om in de kleine ruimte ook iets te kunnen forceren, is het vanwege hun snelheid toch vooral een aanval die je eigenlijk met een a twee passes de diepte in moet sturen, maar de opbouw verloopt inderdaad retetraag, er wordt teveel gebreid, waardoor de aanval zich continu door een woud aan verdedigers moet worstelen, wat dan meestal weer niet lukt, ook omdat de jonkies zich nog vaak willen laten gelden met heldenacties die een kans van slagen hebben van 1 op 100 (al zie ik dat ook wel graag, liever dan dat suffe op safe spelen iig).

Ik ben het met je eens dat Mitroglou voorlopig gewoon in de spits moet, Malen naar links en Bergwijn naar rechts, waar ik hem altijd een goede klik vond hebben met Dumfries. Afgaande op het compilatiefilmpje van Youtube zou ik nieuwe huurling Gomes dan naast Guti zetten en Ihattaren op 10. Gomes is razendsnel, gebruikt zijn lichaam goed en lijkt prima in staat om de gaten dicht te lopen, en wanneer Guti weer eens een keer afgetroefd wordt of de bal verprutst, zie ik in Gomes wel de speler die dat op kan lossen. Dan kan Gutierrez zich meer richten op passes versturen, want nu probeert hij van alles tegelijk te doen/te zijn, waardoor hij eigenlijk nergens echt in slaagt. Ik denk overigens nog steeds dat Guti handelingssnelheid tekort komt, en dus uiteindelijk niet zal slagen, maar voorlopig is dat wel de enige fitte speler op het middenveld die een goede pass kan versturen, dus vandaar.
 
Laatst bewerkt:
Mag ik daar aan toevoegen (weet niet of je het er mee eens bent) dat ik graag het middenveld meer aansluiting zie zoeken bij de aanval. Zo vaak dat een aanval afgeslagen wordt en de bal terecht komt bij de tegenstander ipv dat de middenvelders de afgeslagen bal ver/heroveren.
 
Mag ik daar aan toevoegen (weet niet of je het er mee eens bent) dat ik graag het middenveld meer aansluiting zie zoeken bij de aanval. Zo vaak dat een aanval afgeslagen wordt en de bal terecht komt bij de tegenstander ipv dat de middenvelders de afgeslagen bal ver/heroveren.
Dat klopt de 2e bal is te vaak voor de tegenpartij! Het kleiner maken van het veld bij balverlies is zo traag dat de tegenstander al uit de situatie is gevoetbald
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan