Ritsu Doan (A)

Aaltje1993

Supporter
https://www.vi.nl/nieuws/psv-richt-pijlen-op-groningen-smaakmaker-doan

PSV heeft bovengemiddelde belangstelling voor Ritsu Doan. De aanvallende middenvelder van FC Groningen moet voor de nodige creativiteit zorgen in Eindhoven.
De 21-jarige Doan werd in januari van dit jaar veelvuldig in verband gebracht met een transfer, maar na een moeizame tweede seizoenshelft werd het stil rondom de Japanse international. PSV is echter nog altijd onder de indruk van de kwaliteiten van Doan en wil hem graag naar het Philips Stadion halen.

FC Groningen zou Doan het liefst behouden, maar is bij een goed bod bereid om mee te werken aan een transfer. Wat de middenmoter uit de Eredivisie vraagt voor zijn smaakmaker, is onduidelijk. Een jaar geleden werd een bod van ruim tien miljoen euro van CSKA Moskou nog afgewezen.
PSV is op zoek naar creativiteit op het middenveld nu Pereiro ongeveer twee maanden is uitgeschakeld. Bovendien staat de club op het punt om Hirving Lozano te verkopen aan Napoli en Doan kan ook prima op de vleugels uit de voeten.
 
Doan wel een talentje maar vorig seizoen maar 5 goals en 3 assists in de eredivisie niet echt verbluffende statistieken.
Kan wel als rechtsbuiten dus dan heb je als Lozano vertrekt Bruma en Bergwijn op de flank met daarachter Gakpo en Doan.
Niet mis maar 10 miljoen voor een back up is veel geld.

Malen en Lammers kunnen samen op de spits concurreren.
Pereiro, Ihattaren en Afellay voor de 10, waar Afellay wellicht heel weinig gaat spelen (Van Bommel al door laten schemeren in een interview) en Pereiro er ook een tijdje uitligt.
Waardoor als Doan komt niet alle druk op Ihattaren komt te liggen omdat Doan ook op 10 kan.
 
Verstandige zet. We missen een topper die vanaf het middenveld de spitsen vrij voor de goal kan zetten. Zelf scoren is minder belangrijk. Doan zou zeker onze assist kampioen kunnen worden
Creativiteit voldoende. Kortom Doen Doan.
 
Verstandige zet. We missen een topper die vanaf het middenveld de spitsen vrij voor de goal kan zetten. Zelf scoren is minder belangrijk. Doan zou zeker onze assist kampioen kunnen worden
Creativiteit voldoende. Kortom Doen Doan.


Verstandige zet? Hij levert amper een assist, laat staan een goal
 
Ben niet gecharmeerd van deze jongen. Aardige speler, maar niveau Ramselaar en Luckassen: leuk voor de subtop, maar niet goed genoeg voor PSV
 
Prima speler, als back-up. Wellicht wat meer waard omdat hij ook significante commerciële waarde heeft. Liet leuke dingen zien bij Groningen maar was ook wisselvallig. Voor de selectie kan hij als wissel dienen voor 3 posities dus prima. Maximaal 7-8 miljoen aan spenderen.
 
Prima speler, als back-up. Wellicht wat meer waard omdat hij ook significante commerciële waarde heeft. Liet leuke dingen zien bij Groningen maar was ook wisselvallig. Voor de selectie kan hij als wissel dienen voor 3 posities dus prima. Maximaal 7-8 miljoen aan spenderen.

als hij gehaald wordt als wissel en dan 7 a 8 milj spenderen ? lijkt me overbodig en weggesmeten geld
komt er iemand bij moet hij gewoon beter zijn , een echte gerichte versterking en geen "meeloper"
er staat bovendien genoeg eigen jeugd klaar die kansen verdienen en die niet geblokkeerd moeten worden door een aankoop die niks beter is.
 
Typische breedte aankoop, maar dus ook niet veel meer dan 5 mln aan besteden. Ruil met Ramselaar (en beetje geld erbij) zou overigens wel interessante optie zijn. Maar zie liever schaarse middelen gespendeerd worden aan sterke middenvelder die directe versterking is. Ihattaren en Aboukhlal kunnen een eventueel uitblijven van Doan wel compenseren.

Kortom: ik ben eigenlijk niet zo voor.
 
Doan is toch meer een aanvallende middenvelder? Of zou hij dan op de positie van Rosario spelen? Dat laatste lijkt me niet waarschijnlijk gezien de status die Rosario lijkt te hebben.
 
Doan is een Park: tussen middenveld en vleugel in. Ideaal voor de 'kerstboom' van Hiddink en voor dat systeem heeft PSV op dit moment ook heel erg de spelers (want ook Bruma en Bergwijn passen uitstekend in dat profiel).
 
Dit zou wel erg teleurstellend zijn, hoop echt niet dat ie komt.
Weer een talent met (vooralsnog) weinig rendement. Hier hebben we er al genoeg van (en die ik nog hoger in schat ook). Daarnaast is hij waarschijnlijk ook nog best duur.
Investeer nou in een (box to box) middenvelder die er meteen staat en complementair is aan Rosario/Guti.
 
Waar zijn ze in hemelsnaam mee bezig bij PSV?
Talentje...leuk.
Boadu is een supertalent. tel uit je winst als je die zou binnenhalen.
https://www.transfermarkt.nl/ritsu-doan/profil/spieler/358504
Hij staat nog maar 2 jaar onder contract...
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuw...-groningen-ben-toe-aan-nieuwe-uitdaging-.html

Niks tegen Boadu hoor, goeie speler en vast een aardige vent, maar hij is een AZ speler. Dat is al reden genoeg om hem niet te halen als PSV zijnde.. *Vietnam flashbacks*
 
Waar zijn ze in hemelsnaam mee bezig bij PSV?
Talentje...leuk.
Boadu is een supertalent. tel uit je winst als je die zou binnenhalen.
https://www.transfermarkt.nl/ritsu-doan/profil/spieler/358504
Hij staat nog maar 2 jaar onder contract...
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuw...-groningen-ben-toe-aan-nieuwe-uitdaging-.html
Boadu gaat echt niet onder de 15-20 miljoen weg. Deze bedragen lijken mij al minimaal. De eerder genoemde 7-8 miljoen lijkt mij verre van realistisch.
 
Tja, moeilijk. Je wil - als PSV-fan - graag kansen voor spelers als Malen, Lammers, Gakpo en Ihatarren (en Piroe). Aan de andere kant wil je ook graag 22 sterke spelers in de selectie.

Doan, ik weet het niet. Aardige speler, maar kan hij de stap maken naar PSV?

Boadu wordt ook genoemd. Lijkt mij een groter talent dan Doan, maar duur en ik verwijs dan ook even naar de bovenste regel.

Ik zie toch het liefst een box-2-box scorende middenvelder. Die zit nu helemaal niet in de selectie.
 
Stelt me dan toch wel gerust dat JDJ aks oud hoofdscout en VOH als opvolger als het penibel dreigt te worden altijd wel een exoot uit de hoge hoed uit het verre Noorden weten te toveren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan