Ritsu Doan (A)

Tsja, ik kom nog wel eens bij FC Groningen (ouders hebben seizoenskaarten), en kan me wel voorstellen dat PSV voor Doan gaat.
Heeft echt veel kwaliteit in hem zitten. Technisch hoort hij al bij de besten in de Eredivisie, en zou hij perfect op jullie middenveld passen. Kan daar qua rendement ook behoorlijk wat toevoegen.

Enige is dat je hem soms tegen zichzelf in bescherming moet nemen, want jezus wat werkt dit ventje zich de pleuris op het veld.
Heeft een tomeloze inzet, maar kan dat soms nog niet aan. Laatste half jaar van vorig seizoen oververmoeid door vele interlands (Azië cup onder andere), maar hij blijft maar gaan.

Nadeel voor PSV zal de prijs zijn, Groningen heeft een bod van 10 miljoen afgeslagen in het verleden.
die 10M was 1 jaar geleden toen hij nog een contract voor 3 jaar had...CSKA Moskou.
Nu staat hij nog maar 2 seizoenen onder contract.
 
Zou dit best een leuke aankoop vinden van PSV, maar Ihatta...nevermind:rolleyes:

Lijkt me toch de verkeerde prioriteiten stellen. Als ze die miljoenen zouden steken in de terugkeer van Propper en/of een killer LCV, zou ik me echt zorgen gaan maken om het kampioenschap.

Hoe dan ook: goede en fijne speler om erbij te hebben en ik zie hem echt wel slagen bij PSV, daar niet van.
 
Zou dit best een leuke aankoop vinden van PSV, maar Ihatta...nevermind:rolleyes:

Lijkt me toch de verkeerde prioriteiten stellen. Als ze die miljoenen zouden steken in de terugkeer van Propper en/of een killer LCV, zou ik me echt zorgen gaan maken om het kampioenschap.

Hoe dan ook: goede en fijne speler om erbij te hebben en ik zie hem echt wel slagen bij PSV, daar niet van.

Klopt. Het lijkt me geen speler waar PSV nu behoefte aan heeft. We hebben ofwel een loper nodig, à la Van Ginkel, ofwel een snelle denker, met een pass in de benen. Hoeft niet eens aanvallend te zijn. Mag ook een crosspass over dertig, veertig meter zijn, à la Guardado. Als het maar een speler is die de aanval weet te voeden. Doan lijkt mij loper noch denker. Goede voetballer, technisch vaardige werker. Maar niet wat we echt nodig hebben.
 
Ik denk dat Doan hier prima zou passen. Hij loopt zich elke wedstrijd de pleuris. Hij moet leren slim te lopen, wanneer diep gaan. Hij heeft zeker wel een pass, maar niet een pass al a Guti of ala Pereiro.

Ook denk ik dat Doan commercieel echt een geweldige slag is, dat daarom PSV het zou moeten proberen. Met ihattaren ga je het dit seizoen nog niet mee reden. geweldig talent maar te jong en te grillig. En hij moet sowieso een concurrent hebben, ik snap het wel en ben er ook wel content over als Doan komt.
 
Ik denk dat Doan hier prima zou passen. Hij loopt zich elke wedstrijd de pleuris. Hij moet leren slim te lopen, wanneer diep gaan. Hij heeft zeker wel een pass, maar niet een pass al a Guti of ala Pereiro.

Ook denk ik dat Doan commercieel echt een geweldige slag is, dat daarom PSV het zou moeten proberen. Met ihattaren ga je het dit seizoen nog niet mee reden. geweldig talent maar te jong en te grillig. En hij moet sowieso een concurrent hebben, ik snap het wel en ben er ook wel content over als Doan komt.

Telt dat commerciële nog echt? Is voetbal nog steeds zo populair in Japan dat ze shirtjes van een internationaal relatief onbekende club gaan kopen omdat er een Japanner op staat?

Wel genoten van Japan vorig jaar bij het WK trouwens. Zat Doan daar bij?
 
Zeker, het voetbal leeft daar. En met een land waar 180 miljoen mensen wonen. Is het altijd commercieel interessant lijkt me.

Doan zat niet bij het WK, was de laatste afvaller dacht ik. Zat wel bij de Asia cup in de winter
 
Laatst bewerkt:
Doan is wel zo mee en dan, een opgewonden standje. Je zou zeggen dat hij wat rustiger aan de bal moet worden, voor een beter speloverzicht.
Van de andere kant loop je dan als PSV zijnde wel het risico, dat je zijn enorme drive (naar voren) vermoord.
Ik zou hem een vrije rol geven. Laat hem maar zwerven tussen het middenveld en de voorste linie, in een Park Ji-Sung rol.
 
Doan is wel zo mee en dan, een opgewonden standje. Je zou zeggen dat hij wat rustiger aan de bal moet worden, voor een beter speloverzicht.
Van de andere kant loop je dan als PSV zijnde wel het risico, dat je zijn enorme drive (naar voren) vermoord.
Ik zou hem een vrije rol geven. Laat hem maar zwerven tussen het middenveld en de voorste linie, in een Park Ji-Sung rol.

Als hij dat niveau aantikt mag hij morgen komen.
 
Ramselaar was een enorme hype in de eredivisie voordat hij naar PSV kwam en mislukte. Maher zou te goed zijn voor de eredivisie voordat hij bij PSV kwam en moest eigenlijk meteen naar Arsenal. Mislukte. Zelfs Thomas heeft bij PEC meer indruk gemaakt dan Doan bij Groningen nu. Zelfs bij Pröpper had ik de nodige twijfels, alleen had hij het wel waargemaakt. Ik vind Doan absoluut geen middenvelder die er meteen staat. Dat zijn voor mij de Guardado's, Van Ginkels en Afellays (mits blessurevrij). We hebben ondanks zoveel middenvelders geen één die er met kop en schouders bovenuit steekt. PSV heeft geen behoefte aan nog een middenvelder, tenzij die echt een grote kwaliteitsimpuls geeft aan de selectie. Geef mij een jaarsalaris van een paar ton en ik kom met hele creatieve namen. Tot die tijd vind ik zelfs het terughalen van Guardado (32 jaar) geen gek idee. El Khayati heeft ook specifieke kwaliteiten die PSV goed kan gebruiken. Zet Ramselaar bij Groningen en hij zal minstens even goed renderen als Doan.


PSV is koploper in het afbreken van talent. Er zijn wel bijzonder weinig spelers aantoonbaar beter geworden in PSV 1. Maher, het talent droop ervan af, Lozano, zeer zwak in de afgelopen maanden, Ramselaar, geen grote ster, maar van nuttige voetballer tot amateurclubmateriaal teruggebracht. Guti, well let's see. En zo kunnen we nog wel even doorgaan.
 
Ritsu Doan zou als speler een absolute meerwaarde voor dit PSV zijn, terwijl PSV daarnaast wel degelijk ondanks dat dit hier gebagetalliseerd wordt zijn commerciele waarde verder zou kunnen uitbuiten.

Persoonlijk heb ik hem begin van de transferzomer in mijn "ideale selectie" al meegenomen als vervanger van bijvoorbeeld Gaston Pereiro. Nu zijn er echter twee problemen momenteel met deze situatie:

1) Pereiro is zelf nog altijd in Eindhoven.

2) De geschatte marktwaarde van Ritsu Doan aanzienlijk is klaarblijkelijk.

Een jaar geleden met een 3-jarig contract is een bod van 10mil. afgewezen door Groningen. Nu hij deze zomer slechts een twee-jarig contract heeft, had ik het vermoeden dat PSV hem zodoende dus kon ophalen voor een bedrag rond de 7,5 a 8 miljoen. Iets dat, gezien het huidige tijdperk absoluut marktconform zou zijn. Als Groningen hem daadwerkelijk niet wil laten gaan voor onder de 10 miljoen dient PSV verder te kijken.

Zijn speelstijl had goed gepast bij PSV met zijn functionele techniek en zijn enorme loopvermogen. Hij had evenals Ji-Sung Park een sensatie kunnen worden in Eindhoven. Echter, meer dan 10 -en zelfs 14 zoals Groningen nu roept- is hij niet waard. Dan dien je zelf een gescoutte speler voor die positie te halen. Ofwel een wat oudere veteraan, ofwel een type Doan maar dan goedkoper.

Vergeet niet, nu 10+ betalen, betekend dat je ook Ihattaren langer in de wacht zet. Iets dat absoluut niet de bedoeling kan zijn, gezien hij na Afellay en Depay zo'n beetje het grootste talent is dat wij tot nu toe hebben voortgebracht (ik betwijfel of hij niet zelfs beter is dan deze twee).
 
Terug
Bovenaan Onderaan