Riechedly Bazoer

Toch niet handig. Onderdeel van ouder worden is het afleren van directe behoeftebevrediging. Daarom zingen kindjes ook voor het eten. Nu wachten, om later meer te hebben. Dus je wint die euro, maar als je jezelf beter ontwikkelt, pak je over 3 jaar 100 euro. En nee, de kans dat je daar komt via de route van de ene euro is niet groot. Zie al die voetballers die op de bank niet meer waard worden.

Op zich heb je gelijk en klopt je theorie ook. Alleen geldt dat nog niet voor het niet- ontwikkelde hersencellen van een tiener. Een 20 jarige jongen, anders dan een 20 jarig meisje, heeft een minder ontwikkelde hersencellen aan de voorkant van de hersenen: dit deel gaat dan met name over besluiten nemen, consequenties van je daden kunnen overzien en lange termijn denken. Individuele uitzonderingen daargelaten, kunnen de meeste pubers en tieners niet echt goed weten wat ze over 5 jaar kunnen verwachten.

Ik ben mid-dertig en heb geen idee hoe de/mijn wereld er over 5 jaar uitziet. Daarbij, hoe zeker ben je van je zaak dat je over 3 jaar goed genoeg bent, oftewel beter dan 99.5% van alle profesioneel voetballers, en dan wel voor een basisplaats bij een Europese topploeg in aanmerking komt? Ik vind de opmerking investeren in jezelf in het kader van jonge voetballers die een beter betaalde aanstelling krijgen bij een middenmoter in Duitsland lastig. Je kunt het ook kunnen beschouwen dat de overgang destijds naar Wolfsburg (geen topploeg, wel sterke divisie) op zich prima was geweest als tussenstap voor iemand die wil en kan klimmen. Echter bleek hij niet goed genoeg om de stap waar te maken, of waren concurrenten beter.
 
De jongen is gewoon niet goed genoeg. Uit de basis gespeeld bij ajax, en zich niet terug geknokt maar naar de volgende gegaan.
 
Ik ben mid-dertig en heb geen idee hoe de/mijn wereld er over 5 jaar uitziet. Daarbij, hoe zeker ben je van je zaak dat je over 3 jaar goed genoeg bent, oftewel beter dan 99.5% van alle profesioneel voetballers, en dan wel voor een basisplaats bij een Europese topploeg in aanmerking komt? Ik vind de opmerking investeren in jezelf in het kader van jonge voetballers die een beter betaalde aanstelling krijgen bij een middenmoter in Duitsland lastig. Je kunt het ook kunnen beschouwen dat de overgang destijds naar Wolfsburg (geen topploeg, wel sterke divisie) op zich prima was geweest als tussenstap voor iemand die wil en kan klimmen. Echter bleek hij niet goed genoeg om de stap waar te maken, of waren concurrenten beter.
Volgens mij beverig je hiermee (deels) mijn post ;)
 
Volgens mij beverig je hiermee (deels) mijn post ;)

Als dit in sneer is naar mijn onderontwikkelde prefrontale cortex dan mis je mijn punt :maniac:, je suggereert dat vanwege een gebrekkige keuzevaardigheid deze jongens soms voor n vroege stap kiezen terwijl ik probeerde aan te vullen dat ik het wat minder/niet persee als n gebrek zie.

Zowel voor mij (acedemische wereld) als in de voetballerij is baanzekerheid minder vanzelfsprekend dan in veel andere beroepen. Het laat zich moeilijk voorspellen hoe toekomstige experimenten, aanvragen en publicaties zullen uitwerken. In zekere zin gaat dat ook op voor de keuze waar en wanneer je als voetballer voor tekend en welke effecten ze hebben op je cariereverloop.

Daarbij is de loopbaan van n voetballer vaak al afgelopen op t moment dat iemand in de wetenschap zijn eerste "vaste" aanstelling kan tekenen.
 
Als dit in sneer is naar mijn onderontwikkelde prefrontale cortex dan mis je mijn punt :maniac:, je suggereert dat vanwege een gebrekkige keuzevaardigheid deze jongens soms voor n vroege stap kiezen terwijl ik probeerde aan te vullen dat ik het wat minder/niet persee als n gebrek zie.

Zowel voor mij (acedemische wereld) als in de voetballerij is baanzekerheid minder vanzelfsprekend dan in veel andere beroepen. Het laat zich moeilijk voorspellen hoe toekomstige experimenten, aanvragen en publicaties zullen uitwerken. In zekere zin gaat dat ook op voor de keuze waar en wanneer je als voetballer voor tekend en welke effecten ze hebben op je cariereverloop.

Daarbij is de loopbaan van n voetballer vaak al afgelopen op t moment dat iemand in de wetenschap zijn eerste "vaste" aanstelling kan tekenen.
Dat geldt niet alleen voor Bazoer maar ook voor al die honderden talenten die gelukkig die gedachten niet hebben (ik weet niet wat er morgen met mij gebeurt dus ik kies nu alvast voor deze kans) en voor het sportieve kiezen. Zij hebben waarschijnlijk verstandige mensen om zich heen die hen niet pushen. Bazoer ging al op zijn 16e denken dat ie miskend werd bij PSV. Eenmaal bij Ajax in het Eerste, begon hij opnieuw naast zijn schoenen lopen. Bij Wolfsburg werd hij uit de selectie gezet en dat gebeurde ook bij Porto. Dit heeft niets met een onzekere baan en angst te maken maar gewoon een kwestie van opvoeding en begeleiding en later gewoon geen grote jongen willen worden en geen verantwoordelijkheid willen nemen.
Je moet of zelf volwassen zijn of volwassen verstandige mensen om je heen hebben. Als het er aan beide ontbreekt, dan maak je je toekomst nog onzekerder met domme korte termijn keuzes en je ongeduld.
 
Er wordt uit dat artikel wel een boel duidelijk.....??
Ja, dat Bazoer zelfs in n wedstrijd over geld begint. Dat samen met z'n lompe gedrag tegen de 4e official geeft weer een stukje van de puzzel. En naar mijn mening wordt t geen fraaie puzzel.
 
Ja, dat Bazoer zelfs in n wedstrijd over geld begint. Dat samen met z'n lompe gedrag tegen de 4e official geeft weer een stukje van de puzzel. En naar mijn mening wordt t geen fraaie puzzel.
Ach, ik was zo benieuwd wat hij dan tijdens een wedstrijd over geld zegt.
 
Ja, dat Bazoer zelfs in n wedstrijd over geld begint. Dat samen met z'n lompe gedrag tegen de 4e official geeft weer een stukje van de puzzel. En naar mijn mening wordt t geen fraaie puzzel.

Als je op je 15e al zoveel kapsones hebt kun je haast niet anders verwachten als je omgeving (en de Amsterdamse media) constant meegaat in het 'succesverhaal' Bazoer. Wat een trieste loser is dat zeg. Zal nooit de top bereiken vanwege zijn gedrag.
 
Lekker dan voor Advocaat, ik kan me haast niet voorstellen dat Bazoer en Kramer op zijn initiatief gehaald zijn, en beide lijken me lastige spelers om erbij te hebben. Overigens heerlijk dat Stam zijn Zwolle de wedstrijd won, mooie pot was dat!
 
Lekker dan voor Advocaat, ik kan me haast niet voorstellen dat Bazoer en Kramer op zijn initiatief gehaald zijn, en beide lijken me lastige spelers om erbij te hebben. Overigens heerlijk dat Stam zijn Zwolle de wedstrijd won, mooie pot was dat!

Ik denk het wel. Dickie: 'stal dit soort jongens bij Utrecht dan halen we volgend seizoen bij Feyenoord geheid 6 punten'.
 
Lekker dan voor Advocaat, ik kan me haast niet voorstellen dat Bazoer en Kramer op zijn initiatief gehaald zijn, en beide lijken me lastige spelers om erbij te hebben. Overigens heerlijk dat Stam zijn Zwolle de wedstrijd won, mooie pot was dat!

Kramer toch niet? Bazoer heeft het over geld op het veld en er zijn zat spelers die alleen maar bezig zijn met bling bling, patta's en dikke auto's.
Geef Kramer een broodje kroket en hij is tevreden!
 
Terug
Bovenaan Onderaan