Riechedly Bazoer

Waarom is dat achteraf niet slim? Was Bruma basisspeler bij het PSV dat kampioen werd geweest als hij in Nederland was gebleven? Had hij dan ook een transfer naar een mooie Bundesliga verdiend? Had Rekik een op jonge leeftijd al aardig succesvolle carrière met een kampioenschap bij PSV en seizoenen in de basis in Frankrijk en Duitsland gehad als hij bij Feyenoord was gebleven? Misschien niet...
.
Goed punt. Achteraf praten is makkelijk. Dus daar heb je gelijk in. Lastig te bepalen of Feyenoord ze beter begeleid had. Toch had ik wel de indruk dat ze in Nederland op jongere leeftijd meer minuten hadden gemaakt.
 
Vanwaar Bruma? Heeft zich volgens mij goed staande gehouden in zijn laatste seizoenen en werd voor een (toen tegenvallende, achteraf meevallende) som van 14mio verkocht na een goed CL jaar? Was bovendien al wat ouder dan de overige genoemden? Dat is in mijn optiek toch anders dan jonge spelers die zich nog nauwelijks bewezen hebben die niet willen bijtekenen omdat ze zich te goed voelen voor PSV?
ik zei dan ook 'in mindere mate', maar hij had wel altijd veel oog voor de grote clubs en het grote geld en had wel eens iets meer toewijding mogen tonen in het hier en nu (of moet ik dan 'toen en nu' zeggen :grin:). Het was een voor PSV redelijke speler, ook geen geweldenaar: hij heeft maar 1 goed seizoen gekend en wilde toen ook meteen weg, omdat hij er klaar voor zou zijn. Nu speelt hij kleurloos in de middenmoot..., maar wel voor meer geld natuurlijk.
 
Heerlijk om te zien hoe zijn carriere naar de klote gaat. Wou zo graag naar Ajax, nog extra lekker dat die geen kampioen is geworden door De Graafschap. Bij Wolfsburg een flop geworden, en bij Porto komt die ook nooit meer aan de bak. Genieten.

Maar ach, we zien onze grote vriend wel straks bij een club als Vitesse of AZ.

FC Utrecht dus, ik zat er aardig dichtbij.
 
Laten we zeggen dat het hem valt te prijzen dat hij nu Sen stapje terug doet en investeert in zichzelf. Maja wat moet je anders als je nergens anders aan de bak komt.
 
Ik ben benieuwd of Advocaat zijn kop de juiste richting op krijgt. Ik betwijfel het ten zeerste, maar als hij zijn niveau van het begin van zijn carriere weer haalt dan is het zeker een goede voor Utrecht. Als fan van Oranje hoop ik dat hij helemaal terugkomt, als PSV fan hoop ik van niet.
 
Ach, weetje, de eerlijkheid dient ook gezegd te worden: ik ben begin twintig en als ik ergens een euro meer kan verdienen ben ik weg. Het is ook lastig op zo’n leeftijd.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Laten we zeggen dat het hem valt te prijzen dat hij nu Sen stapje terug doet en investeert in zichzelf. Maja wat moet je anders als je nergens anders aan de bak komt.
Eens. Hij had ook bij Wolfsburg op de bank kunnen blijven zitten en knaken vangen zonder iets te hoeven doen.

Laten we positief zijn en hopen dat hij niet meer dezelfde fouten zal maken en een echte prof gaat worden.
 
Vraag me wel af welke middenvelder er uit moet bij FC Utrecht voor Bazoer. Vind het middenveld van Utrecht helemaal niet zo slecht.
 
Ach, weetje, de eerlijkheid dient ook gezegd te worden: ik ben begin twintig en als ik ergens een euro meer kan verdienen ben ik weg. Het is ook lastig op zo’n leeftijd.
Helemaal waar. Het is alleen zo dat dit soort jongens vaak vele “belangenbehartigers” en aasgieren om zich heen hebben die hen ook nog van alles wijsmaken. Ook vaak jongens uit de achterstandsbuurten met heel wat “hongerige” memsen in hun kring die een miljoentje extra op de korte termijn boven een duurzame carrière stellen.
 
Ik ben benieuwd of Advocaat zijn kop de juiste richting op krijgt. Ik betwijfel het ten zeerste, maar als hij zijn niveau van het begin van zijn carriere weer haalt dan is het zeker een goede voor Utrecht. Als fan van Oranje hoop ik dat hij helemaal terugkomt, als PSV fan hoop ik van niet.

Nou, in de laatste wedstrijd van het seizoen, Ajax-FC Utrecht, mag hij de sterren van de hemel spelen hoor :)
 
Eens. Hij had ook bij Wolfsburg op de bank kunnen blijven zitten en knaken vangen zonder iets te hoeven doen.

Laten we positief zijn en hopen dat hij niet meer dezelfde fouten zal maken en een echte prof gaat worden.
Hij moet eens hard gaan werken en minder miepen. Ik ga nergens op hopen want ik slaap er geen nacht minder om als hij weer door het ijs zakt.
 
Ach, weetje, de eerlijkheid dient ook gezegd te worden: ik ben begin twintig en als ik ergens een euro meer kan verdienen ben ik weg. Het is ook lastig op zo’n leeftijd.
Toch niet handig. Onderdeel van ouder worden is het afleren van directe behoeftebevrediging. Daarom zingen kindjes ook voor het eten. Nu wachten, om later meer te hebben. Dus je wint die euro, maar als je jezelf beter ontwikkelt, pak je over 3 jaar 100 euro. En nee, de kans dat je daar komt via de route van de ene euro is niet groot. Zie al die voetballers die op de bank niet meer waard worden.
 
Toch niet handig. Onderdeel van ouder worden is het afleren van directe behoeftebevrediging. Daarom zingen kindjes ook voor het eten. Nu wachten, om later meer te hebben. Dus je wint die euro, maar als je jezelf beter ontwikkelt, pak je over 3 jaar 100 euro. En nee, de kans dat je daar komt via de route van de ene euro is niet groot. Zie al die voetballers die op de bank niet meer waard worden.
Op zich heb je gelijk en klopt je theorie ook. Alleen geldt dat nog niet voor het niet- ontwikkelde hersencellen van een tiener. Een 20 jarige jongen, anders dan een 20 jarig meisje, heeft een minder ontwikkelde hersencellen aan de voorkant van de hersenen: dit deel gaat dan met name over besluiten nemen, consequenties van je daden kunnen overzien en lange termijn denken. Individuele uitzonderingen daargelaten, kunnen de meeste pubers en tieners niet echt goed weten wat ze over 5 jaar kunnen verwachten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan