Riechedly Bazoer

Bij zijn overstap was het nog een kind. Maar ja, het ligt misschien aan mn sociale beroep dat ik heel anders tegen dit soort zaken aankijk. Wij kijken altijd naar de basis, waardoor keuzes gemaakt worden, waarom kinderen zijn zoals ze zijn. Ik geef het op. Kansloze discussie aan de oppervlakte.
Ik zou maar iig niet van uit gaan dat je de enige hier bent met een “sociaal beroep” en ervaring in het werken met kinderen/jongeren....
Je maakt de discussie zelf nog kanslozer door te blijven roepen dat het toen een kind was... Alsof mensen het daarmee oneens zouden zijn..
En vervolgens ga je er niet op in dat hij nog steeds verkeerd bezig is ondanks dat ie al behoorlijk wat ervaring heeft mogen opdoen. Dan zeg je dat ie misschien geen goede begeleiding heeft.. Mensen maar de slachtoffers van hun verleden blijven noemen, dat is pas kansloos.
 
Ik zou maar iig niet van uit gaan dat je de enige hier bent met een “sociaal beroep” en ervaring in het werken met kinderen/jongeren....
Je maakt de discussie zelf nog kanslozer door te blijven roepen dat het toen een kind was... Alsof mensen het daarmee oneens zouden zijn..
En vervolgens ga je er niet op in dat hij nog steeds verkeerd bezig is ondanks dat ie al behoorlijk wat ervaring heeft mogen opdoen. Dan zeg je dat ie misschien geen goede begeleiding heeft.. Mensen maar de slachtoffers van hun verleden blijven noemen, dat is pas kansloos.
Vind een discussie heel waardevol, maar met krachttermen als hierboven haak ik af. Je hebt gelijk. Wil dit forum niet met een slechte discussie vervuilen.
 
Laatst bewerkt:
Bazoer… mag bij het overige afval: in de bak bij Bakkali. En in mindere mate mogen daar ook Rekik en Bruma bij. Ze voelen zich al snel te groot, en misschien zijn ze dat ook voor het servet, maar ze zijn te klein voor het tafellaken.
Zelfreflectie lijkt me een voornaam onderdeel van de jeugdopleiding én selectie.
 
Bazoer… mag bij het overige afval: in de bak bij Bakkali. En in mindere mate mogen daar ook Rekik en Bruma bij. Ze voelen zich al snel te groot, en misschien zijn ze dat ook voor het servet, maar ze zijn te klein voor het tafellaken.
Zelfreflectie lijkt me een voornaam onderdeel van de jeugdopleiding én selectie.

Vanwaar Bruma? Heeft zich volgens mij goed staande gehouden in zijn laatste seizoenen en werd voor een (toen tegenvallende, achteraf meevallende) som van 14mio verkocht na een goed CL jaar? Was bovendien al wat ouder dan de overige genoemden? Dat is in mijn optiek toch anders dan jonge spelers die zich nog nauwelijks bewezen hebben die niet willen bijtekenen omdat ze zich te goed voelen voor PSV?
 
Vanwaar Bruma? Heeft zich volgens mij goed staande gehouden in zijn laatste seizoenen en werd voor een (toen tegenvallende, achteraf meevallende) som van 14mio verkocht na een goed CL jaar? Was bovendien al wat ouder dan de overige genoemden? Dat is in mijn optiek toch anders dan jonge spelers die zich nog nauwelijks bewezen hebben die niet willen bijtekenen omdat ze zich te goed voelen voor PSV?
Meevallende som?? PSV heeft pakweg 6 miljoen gekregen voor Bruma omdat Chelsea meer dan de helft van de rechten had afgedwongen. En Bruma was eerst twee seizoenen bijna een lachertje en pas later kon hij iets laten zien dankzij Moreno naast zich. Hij dacht zelf dat ie echt zo goed was als de statistieken deden geloven. Bij zijn overstap kwam hij er achter dat ie slechts goed genoeg is voor de Eredivisie, met een Moreno naast zich wel te verstaan.
 
Meevallende som?? PSV heeft pakweg 6 miljoen gekregen voor Bruma omdat Chelsea meer dan de helft van de rechten had afgedwongen. En Bruma was eerst twee seizoenen bijna een lachertje en pas later kon hij iets laten zien dankzij Moreno naast zich. Hij dacht zelf dat ie echt zo goed was als de statistieken deden geloven. Bij zijn overstap kwam hij er achter dat ie slechts goed genoeg is voor de Eredivisie, met een Moreno naast zich wel te verstaan.

Maar ik vind dat toch een ander geval dan Bazoer, Bakkali en Labyad. Los van wellicht beperkte zelfkennis kan je Bruma toch weinig verwijten. Hij heeft PSV toch zeker geen oor aangenaaid.
 
Maar ik vind dat toch een ander geval dan Bazoer, Bakkali en Labyad. Los van wellicht beperkte zelfkennis kan je Bruma toch weinig verwijten. Hij heeft PSV toch zeker geen oor aangenaaid.
Nee klopt. Het was meer een reactie op de transfersom en het feit dat ze na 1 of 2 seizoenen zich weer te goed voelen voor PSV/Ajax
 
Bazoer… mag bij het overige afval: in de bak bij Bakkali. En in mindere mate mogen daar ook Rekik en Bruma bij. Ze voelen zich al snel te groot, en misschien zijn ze dat ook voor het servet, maar ze zijn te klein voor het tafellaken.
Zelfreflectie lijkt me een voornaam onderdeel van de jeugdopleiding én selectie.
Rekik en Bruma... Zoals je zelf al zei.
 
Vind een discussie heel waardevol, maar met krachttermen als hierboven haak ik af. Je hebt gelijk. Wil dit forum niet met een slechte discussie vervuilen.

Ik heb de post van IPF meerdere keren gelezen, maar ik kon geen krachtterm ontdekken. Geen enkele, alleen een paar argumenten.
 
Rekik en Bruma... Zoals je zelf al zei.
Haha owja dat...

Ach joh de meeste spelers hebben volgensmij een aardig ego (komt denk ook doordat vrienden/familie snel zich als fans gaan gedragen en je in directe omgeving weinig kritische noot hoort. Gok ik). Rekik en Burma hier 2 a 3 seizoenen in de basis gespeeld. Beidde hebben in de jeugd de stap gemaakt naar Engeland (maar wel naar hele grote clubs waar ze ook tegen het doorbreken/spelen aan zaten). Achteraf niet slim maar beidde naar PSV gegaan. Ik had het idee dat ze zich volledig voor de club hebben ingezet. Bruma is verkocht voor een mooi bedrag wat ook mag na 3 seizoenen. Snap wel dat je een stapje hoger wilde proberen. Rekik was gehuurd. PSV wilde hem graag hebben maar Lyon kwam. Nouja prima dat zo een gast dan kiest voor Lyon. Kan daar niet kwaad om zijn.

Labyad en Bakali speelde hier 1 seizoen en de ander een half seizoen in het eerste. Daarnaast gingen ze beidde gratis weg na conflicten die zich afspeelde tijdens de contractonderhandelingen. Geen idee of PSV hier slecht heeft gehandeld maar het lijkt toch eerder dat het mis ging bij de spelers. Zeker gezien die eerste nu regelmatig slijmt dat Ajax stiekem altijd al zijn grote liefde. Ik vind die twee totaal niet te vergelijken met Rekik en Bruma. Zelfs niet een beetje. Alleen qua ego haha

Bazoer ging ook weg naar een gelijkwaardige club (beidde top Nederland). Wat toch altijd een beetje rot voelt. Zeker gezien hij, schijnbaar, dit ook achter de rug om deed bij de club. Niet inlichtten bij staff. Bij Ajax ging hij zich een beetje hoogmoedig gedragen. Volgensmij verloor hij zelfs bij Ajax al een basisplaats.
 
Een van de grootste problemen waar dit soort jongens tegen aan loopt is Ego! Ze worden door hun eigen omgeving de hemel in geprezen en als ze dan een aantal wedstrijden goed spelen zien ze dat ook bevestigd in de media. Dit soort jongens hebben weinig sportieve tegenslagen gekend en denken dat het altijd zo makkelijk zal blijven. Ze spelen in het eerste en blijven bij de beste van hun team. Krijgen ze een keer een tegenslag of word de Ego niet voldoende gestreeld dan gaan ze morren.

Nu is een beetje ego best goed omdat het ook je zelfvertrouwen versterkt, maar als je uit een omgeving komt waar status, Ego en “mannetjes” gedrag als iets positiefs word ervaren, dan kan dat omslaan in iets heel negatiefs. Met een goede zaakwaarnemer en trainer kan zo’n jongen het nog best ver schoppen, maar hij moet wel de discipline hebben om te blijven trainen en zich te blijven ontwikkelen.

Een Bazoer, Bakkalie en Labyad zijn allen voorbeelden van een slechte mentaliteit, groot ego en een thuisfront/thuissituatie waar geen enkele vorm van tegengas bestaat. Terwijl ze het alle drie ver hadden kunnen schoppen. En dat is natuurlijk niet alleen een probleem bij PSV, Ajax en Feyenoord hebben dat natuurlijk ook.
 
Laatst bewerkt:
[...] Rekik en Burma hier 2 a 3 seizoenen in de basis gespeeld. Beidde hebben in de jeugd de stap gemaakt naar Engeland (maar wel naar hele grote clubs waar ze ook tegen het doorbreken/spelen aan zaten). Achteraf niet slim maar beidde naar PSV gegaan. [...]

Waarom is dat achteraf niet slim? Was Bruma basisspeler bij het PSV dat kampioen werd geweest als hij in Nederland was gebleven? Had hij dan ook een transfer naar een mooie Bundesliga verdiend? Had Rekik een op jonge leeftijd al aardig succesvolle carrière met een kampioenschap bij PSV en seizoenen in de basis in Frankrijk en Duitsland gehad als hij bij Feyenoord was gebleven? Misschien niet...

Een van de grootste problemen waar dit soort jongens tegen aan loopt is Ego! [...]

Volgens mij is dit een probleem waar we allemaal tegenaan lopen, niet alleen voetballers.
 
Terug
Bovenaan Onderaan