Riechedly Bazoer

Davitamonnetje

Routinier
'Manchester City wint verhitte strijd om defensief talent van PSV'
Donderdag, 8 maart 2012 om 00:10
/

Riechedly Bazoer verruilt in de herfst van dit jaar PSV mogelijk voor Manchester City. De vijftienjarige verdediger staat te boek als een groot talent in Eindhoven en dat heeft the Citizens ertoe verleid hem te benaderen voor de overstap naar Engeland. In een eerder stadium toonden Arsenal en Lille reeds verregaande interesse in Bazoer.

Gezien zijn leeftijd is het niet verwonderlijk dat Bazoer zijn debuut voor PSV nog altijd moet maken. Manchester City zou volgens The People voornemens zijn de jonge verdediger in oktober, als hij zestien jaar wordt, naar de Engelse contreien te halen. Daarvoor is het wel verplicht ook de ouders van Bazoer van werk te voorzien in de omgeving.

In een eerder stadium raakte PSV reeds een groot talent kwijt aan Manchester United: Andreas Hoelgebaum Pereira voegde zich deze winter officieel bij the Red Devils. Bovendien wordt een ander talent uit Eindhoven, Zakaria Bakkali, ook nadrukkelijk gevolgd door diverse buitenlandse verenigingen. De uittocht van talenten richting Engeland is de laatste jaren flink toegenomen. Patrick van Aanholt (Chelsea), Oguzhan Özyakup (Arsenal), Kyle Ebecilio (Arsenal), Karim Rekik (Manchester City), Jeffrey Bruma en Nathan Aké (beiden Chelsea) verlieten Nederland allen op jonge leeftijd om hun geluk te beproeven bij Premier League-clubs.

En daar gaat wellicht de volgende jeugdspeler waar we nooit meer wat van gaan horen.
Kent iemand deze jongen?
 
En dat allemaal door de FIFA homegrown regel.
Je hebt helemaal gelijk,die regel die de FIFA ooit heeft bedacht maakt het clubs zoals PSV is en alle andere Nederlandse clubs helemaal kapot.
En dit is 1e wat dient worden aangepakt,als dat gebeurd ,dan wordt het meteen een stuk minder aaantrekkelijk om buitenlandse jeugdspelers zijn hoofd op hol te brengen.De Nederlandse clubs zijn niet bij machten om voor dergelijke jeugdspelers dat soort contracten aan te bieden,en de Engelse topclubs die leggen dat soort spelers die nog nooit iets hebben bewezen een contract voor hun neus die ze niet kunnen weigeren,en in feite hebben deze jongens geen ongelijk.
Pak wat je pakken kunt op deze leeftijd,want er is nog steeds geen zekerheid dat ik als profvoetballer kan slagen.
En uiteraard haald PSV ook jonge spelers naar zich toe ,maar niet met dit soort contracten,de spelers weten dat ze een goede opleiding kunnen krijgen bij een topclub in Nederland.
 
Laatst bewerkt:
[...]de spelers weten dat ze een goede opleiding kunnen krijgen bij een topclub in Nederland.

En een minstens zo degelijke opleiding in Engeland, het walhalla voor voetballers, met een salaris waar ze hier alleen maar van kunnen dromen.

Gek hoor, dat ze die overstap maken. Onbegrijpelijk!:bye:
 
En een minstens zo degelijke opleiding in Engeland, het walhalla voor voetballers, met een salaris waar ze hier alleen maar van kunnen dromen.

Gek hoor, dat ze die overstap maken. Onbegrijpelijk!:bye:
Of ze in Engeland zo'n degelijke opleiding krijgen,dat betwijfel ik tenzeerste,want waarom worden er nauwlijks Engelse topspelers opgeleid?
Dit gaat puur om het salaris en nergens anders om,want die jeugdspelers krijgen als ze ouder worden nauwlijks een kans om in het 1e elftal te spelen.
Terwijl hier de kans in Nederland aanmerkelijk hoger ligt,want de Engelse topclubs stropen niet alleen de jeugdspelers af in ons kikkerlandje,maar ook halen ze topspelers over de hele wereld na hun toe,zodat de jeugdspelers geen kansen krijgt...
 
Laat gaan, laat gaan. Geen van die jongens zal ooit doorbreken. Als over een paar jaar jongens als Van Aanholt en Bruma opgeslokt zijn in de vergetelheid, kunnen die weer mooi als voorbeeld aangehaald worden van hoe het niet moet.
 
Laat gaan, laat gaan. Geen van die jongens zal ooit doorbreken. Als over een paar jaar jongens als Van Aanholt en Bruma opgeslokt zijn in de vergetelheid, kunnen die weer mooi als voorbeeld aangehaald worden van hoe het niet moet.

Van Aanholt zou niet misstaan in onze verdediging, daar ben ik van overtuigd.
 
Van Aanholt zou niet misstaan in onze verdediging, daar ben ik van overtuigd.

Die Van Aanholt zou een prima opvolger van Pieters zijn. Kan me wel voorstellen dat het controversieel is om geld te betalen voor een speler die op z'n 16e (o.i.d.) je de rug toekeerde en voor het grote geld naar Engeland ging.
 
Die Van Aanholt zou een prima opvolger van Pieters zijn. Kan me wel voorstellen dat het controversieel is om geld te betalen voor een speler die op z'n 16e (o.i.d.) je de rug toekeerde en voor het grote geld naar Engeland ging.

vind eerlijk gezegd van Aanholt niet erg sterk spelen bij Vitesse. valt mij heel erg tegen
 
wat zou zo'n jongen nou ongeveer verdienen bij een club als City?? in verhouding met toekomst perspectief geen logische investering lijkt me maar dat zal dan wel aan mij liggen :unsure:
 
Terug
Bovenaan Onderaan