Riechedly Bazoer

Bazoer lijkt mij een groot talent. Volgens mij speelt hij zelf in de vertegenwoordigende elftallen al een leeftijdsgroep hoger. Zo'n pareltje moet Brands dan weten te binden.
 
Mocht hij bij PSV willen blijven, dan wil ik wel z'n voornaam contractueel gewijzigd hebben. Riechedly, da's niks, daar kunnen we niks mee, leidt tot schrijffouten en klinkt meer als een samensmelting tussen een riedel en een medley.
 
PSV-contract Bazoer nog onzeker

ED donderdag 18 oktober 2012 | 18:29 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 18 oktober 2012 | 22:49


EINDHOVEN - Riechedly Bazoer (16) en PSV hebben nog geen overeenstemming bereikt over een contract voor het verdedigende talent.
Het PSV-talent meldde in september na het gewonnen NextGen-duel van PSV A1 met Sporting Lissabon dat hij een verbintenis bij de club zal ondertekenen. Of hij te voorbarig is geweest, is onduidelijk.
Feit is dat zijn zaakwaarnemers van de Forza Sports Group elke vorm van commentaar weigeren. PSV is er veel aan gelegen om Bazoer binnenboord te houden. De jonge verdediger is een van de grootste defensieve talenten van Nederland. Hij staat in de belangstelling van meerdere buitenlandse clubs.


Zal toch niet zijn dat hij zich beledigd voelt door De Bouterbaas. :D
 
Toptalent Bazoer wijst PSV-voorstel definitief af

PSV ziet weer een toptalent de jeugdopleiding verlaten. Nadat eerder dit jaar Andreas Hoelgebaum Pereira (Manchester United) en Zakaria Labyad (Sporting Lissabon) Eindhoven achter zich lieten, is Riechedly Bazoer voornemens hetzelfde doen.

De 16-jarige verdediger heeft het contractvoorstel van PSV definitief afgewezen en kan komende transferperiode al gaan en staan waar hij wil. De international van Oranje onder 17 jaar had voor drie jaar kunnen tekenen in het Philips Stadion.

Momenteel komt de verdediger uit voor de A1 van Phillip Cocu. Diverse internationale topclubs hebben belangstelling.

Verdomme zeg. Welke zaakwaarnemer loopt hier nu weer omheen. Hij was eerst toch akkoord met dat contract? Er heeft dus echt weer iemand zitten stoken.
 
Verdomme zeg. Welke zaakwaarnemer loopt hier nu weer omheen. Hij was eerst toch akkoord met dat contract? Er heeft dus echt weer iemand zitten stoken.

Geen contract = geen speeltijd. Zet hem maar op de bank bij de B.
 
Geen contract = geen speeltijd. Zet hem maar op de bank bij de B.

Dat was eerlijk gezegd ook mijn gedachte. Als hij wil vertrekken, dan is onze jeugdopleiding en dus PSV beter af met het geven van kansen aan iemand anders. Het gaat om de ontwikkeling van jeugdspelers, en de ontwikkeling van een speler die gaat vertrekken is voor PSV niet interessant.
 
Zet maar op de bank ja, heeft nu toch geen zin meer.. Misschien dat Cocu hem nog kan ompraten en anders gaat ook deze jongen een kansloze toekomst tegemoet in de drommen jeugdspelers die bij clubs als MCity e.d. rondlopen.
 
PSV wil talent overtuigen met 'carrièrepad'

PSV gaat een uiterste poging ondernemen om Riechedly Bazoer in Eindhoven te houden. Op zestienjarige leeftijd staat de jonge verdediger al in de belangstelling van diverse buitenlandse clubs.

Technisch manager Marcel Brands sprak vorige week al met de zaakwaarnemers van Bazoer. "We hebben een carrièrepad geschetst waarin we er alles aan doen om hem zo snel mogelijk bij het eerste te krijgen", luidt de reactie in het Eindhovens Dagblad. "De ontwikkeling van een talent gaat in fases van een halfjaar."

Brands maakt de kanttekening dat PSV niet kan concurreren met salarissen van grote buitenlandse clubs. Toch rekent de manager op een positief eindresultaat. In zijn optiek heeft Bazoer in Eindhoven een goede kans om door te breken.

En dan krijg je dit:

thijsslegers ‏@thijsslegers

#bazoer stuurde 3 (!) zaakwaarnemers naar #psv, maar was zelf niet aanwezig bij gesprek over sportieve (!) gedeelte v zn toekomst

Dit gaat toch nergens meer over. :rolleyes:
 
Wat ik dan helemaal pijnlijk vind is dat Thijs Slegers vanmiddog nog twitterde:

thijsslegers ‏@thijsslegers
Ik heb t vermoeden dat #psv gaat uitkomen bij 1 of 2 huurlingen van een grotere club

We verliezen nu onze toptalenten voor slechts een opleidingsvergoeding om vervolgens wel een huursom te gaan betalen voor de afdankertjes van City, Chelsea of een andere topclub. Slechte zaak.
 
Bron: AD.nl

Manchester City heeft zich bij PSV gemeld voor het 16-jarige toptalent Riechedly Bazoer. De Utrechtse middenvelder, sinds 2006 in de jeugdopleiding van PSV, verbleef de voorbije dagen al in Manchester voor de eerste verkennende gesprekken met de Engelse club. Dat meldt het Eindhovens Dagblad.

Bazoer, die ook deel uitmaakt van Oranje Onder 17, geldt in Nederland als een toptalent. Ook Newcastle United en Arsenal zouden een oogje hebben op de tiener, zo meldde de Daily Mail vorige maand al.

Omdat hij vorige maand 16 jaar is geworden, mag hij een contract van maximaal drie jaar ondertekenen. Hoewel PSV hoop houdt dat Bazoer bij PSV blijft, lonken in het Etihad Stadium van Manchester City de ponden voor Bazoer.
 
Huren gaat niet gebeuren. Ik heb daar al eerder een veto over afgegeven.

Bazoer de nieuwe mini-labyad?

Wat ik dan helemaal pijnlijk vind is dat Thijs Slegers vanmiddog nog twitterde:

thijsslegers ‏@thijsslegers
Ik heb t vermoeden dat #psv gaat uitkomen bij 1 of 2 huurlingen van een grotere club

We verliezen nu onze toptalenten voor slechts een opleidingsvergoeding om vervolgens wel een huursom te gaan betalen voor de afdankertjes van City, Chelsea of een andere topclub. Slechte zaak.
 
Huren gaat niet gebeuren. Ik heb daar al eerder een veto over afgegeven.

Bazoer de nieuwe mini-labyad?

Nieuwe Van Aanholt, eindigen op de bank bij Vitesse.

Overigens hebben andere clubs ook al een aantal jeugdspelers zien vertrekken, zoals Rekik (City), die de laatste dagen in het nieuws is geweest.
 
Bron: AD.nl

Manchester City heeft zich bij PSV gemeld voor het 16-jarige toptalent Riechedly Bazoer. De Utrechtse middenvelder, sinds 2006 in de jeugdopleiding van PSV, verbleef de voorbije dagen al in Manchester voor de eerste verkennende gesprekken met de Engelse club. Dat meldt het Eindhovens Dagblad.

Bazoer, die ook deel uitmaakt van Oranje Onder 17, geldt in Nederland als een toptalent. Ook Newcastle United en Arsenal zouden een oogje hebben op de tiener, zo meldde de Daily Mail vorige maand al.

Omdat hij vorige maand 16 jaar is geworden, mag hij een contract van maximaal drie jaar ondertekenen. Hoewel PSV hoop houdt dat Bazoer bij PSV blijft, lonken in het Etihad Stadium van Manchester City de ponden voor Bazoer.

Slechte zaak.
Ik zou het wel aardig vinden als dergelijke praktijken een keerzijde zouden hebben. Als je als jeugdspeler getransfereerd wordt naar een buitenlandse grootmacht, verlies je je recht om in nationale elftallen te spelen bijvoorbeeld. Prima als je puur voor het geld gaat, maar dan ook niet de eer om je in Oranje te spelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan