Ricardo Pepi (A)

Je hebt gelijk dat we het moeten afronden, want uiteindelijk gunnen we allebei beide spelers gewoon het beste.

En goed argument, niks tegenin te brengen. Het is een kwestie van smaak; ik zelf hou me niet zo bezig met economische argumenten, niet omdat ze niet goed zijn, maar omdat ik meer geef om legendes en Luuk voor mij daar toch wel dicht bij in de buurt komt. Natuurlijk niet omdat hij een absolute topspits is a la Romario of Van Nistelrooij, maar om z'n onverzettelijkheid en arbeid - naast z'n fabuleuze kopkracht, waar ik echt vaak van heb genoten. Ik gun hem een goede afronding, en vooral ook de bewondering die hem gewoon toekomt. Restwaarde of niet. Dan gaat Pepi desnoods in de winter maar weg voor 8 miljoen; ik ga voor het verhaal van de oude spits die juichend via de voordeur de club verlaat nadat hij de fans zo vaak in vervoering heeft gebracht.
Ik gun Luuk ook liever een transfer naar NAC oid dan dat-ie bij ons naar de bank moet. Misschien, als hij fysiek nog goed is, zien we dan nog wel hoe goed-ie eigenlijk was als we in het Rat Verlegh stadion moeten spelen en de B-side springt voor Luuk. Legends never die, daar ga ik voor.
Mooi die romantiek maar willen we in de toekomst nieuwe legends dan kunnen we het ons niet veroorloven Pepi maar voor 8 miljoen weg te doen. Wanneer Luuk om de club geeft dan kan hij als legend na dit seizoen stoppen en hoeft er niemand voor 8 miljoen te vertrekken in de winter.

Mooi die romantiek maar willen we in de toekomst nieuwe legends dan kunnen we het ons niet veroorloven Pepi maar voor 8 miljoen weg te doen. Wanneer Luuk om de club geeft dan kan hij als legend na dit seizoen stoppen en hoeft er niemand voor 8 miljoen te vertrekken in de winter.
Tja, op zich eens. Aan de andere kant: in de bijna vijftig jaar dat ik PSV-fan ben, zijn er soms enorme transfersommen gemaakt, en soms zijn grote spelers voor (bijna) niets de deur uit gelopen, en al die jaren bleef PSV - met wat golfbewegingen - wat het nu is: een nationale topploeg met soms een uitschieter in Europa. Daar gaat een lage of hoge transfersom voor Pepi weinig aan veranderen.

Tja, op zich eens. Aan de andere kant: in de bijna vijftig jaar dat ik PSV-fan ben, zijn er soms enorme transfersommen gemaakt, en soms zijn grote spelers voor (bijna) niets de deur uit gelopen, en al die jaren bleef PSV - met wat golfbewegingen - wat het nu is: een nationale topploeg met soms een uitschieter in Europa. Daar gaat een lage of hoge transfersom voor Pepi weinig aan veranderen.
Ik wil niet weten wanneer we de CL niet hadden gehaald tegen de Rangers. Dan hadden we nu ergens rond plek 5 gestaan. Maar goed de punten zijn wel gemaakt.

Zullen we beledigende 'grapjes' over bepaalde groepen gewoon ff achterwege laten?

Voor grapjassen die stoer denken te zijn met een ''hahaha'' reactie op bovenstaande: als ik zonder context, compleet off-topic een reactie zou plaatsen als ''Een spits die hard werkt maar niet scoort is als een super mooie vrouw die christelijk/moslim/joods blijk te zijn'' (dit reflecteert niet mijn mening, laat dat duidelijk zijn). Misschien snap je het nu. Fijn weekend.

Geen idee of hij zulke dingen ook niet deed bij Groningen, kan jij hier iets over zeggen CNG MrKrateos?
Stond hij niet om bekend. Maar dat was ook niet zijn taak, aangezien hij echt de pure (counter) afmaker was. Ook niet per se de kapstok, echt het eindstation.

Toen hij naar PSV ging, twijfelden ze bij Groningen niet of hij een goeie afmaker zou worden. Wel of hij goed genoeg kon meevoetballen of kapstokken - aangezien spits bij een degradatie kandidaat wel heel anders is dan bij de bovenliggende partij.

Qua afmaken alleen vonden ze hem de beste sinds Robben.

Voor grapjassen die stoer denken te zijn met een ''hahaha'' reactie op bovenstaande: als ik zonder context, compleet off-topic een reactie zou plaatsen als ''Een spits die hard werkt maar niet scoort is als een super mooie vrouw die christelijk/moslim/joods blijk te zijn'' (dit reflecteert niet mijn mening, laat dat duidelijk zijn). Misschien snap je het nu. Fijn weekend.
Point taken. Je hebt helemaal gelijk, excuses

Sorry dat ik de grap nog even door zette. Goed dat je ons even tot de orde roept.

Naar mijn mening is dit wel wat overdreven hoor.
En ben ik nog iemand die in t verleden anderen aanspreekt op uitspraken die te ver gaan en van niemand gelijk kreeg :ROFL:

De vergelijking die Ralf maakt staat m.i. in geen enkele verhouding met de vergelijking die jij maakt mbt godsdiensten.

Man vs vrouw humor, seksgrapjes in het bijzonder, zijn van alle jaren en zullen nog vele jaren blijven bestaan.
Iets kan wel of niet je humor zijn, dus prima dat je t niks vindt. Maar ik vond dit zeker niet te ver gaan, getuige ook mn tegenreactie aan Ralf met een dikke knipoog.

Naar mijn mening is dit wel wat overdreven hoor.
En ben ik nog iemand die in t verleden anderen aanspreekt op uitspraken die te ver gaan en van niemand gelijk kreeg :ROFL:

De vergelijking die Ralf maakt staat m.i. in geen enkele verhouding met de vergelijking die jij maakt mbt godsdiensten.

Man vs vrouw humor, seksgrapjes in het bijzonder, zijn van alle jaren en zullen nog vele jaren blijven bestaan.
Iets kan wel of niet je humor zijn, dus prima dat je t niks vindt. Maar ik vond dit zeker niet te ver gaan, getuige ook mn tegenreactie aan Ralf met een dikke knipoog.
Ik moest eerst heel lang nadenken wat je bedoelde. En nu ik denk te begrijpen wat je het over hebt, verwacht ik dat Ralf Edström daar niet op doelde.
Ik zag er een matige grap in over LHBTI mensen, die als beledigend kon worden opgevat. Wellicht werd mijn reactie daarin aangesterkt doordat Ralf relatief open is geweest over zijn politieke voorkeur en kijk hierop. Dus sprak ik hem er op aan. Als Ralf dat niet bedoelde/iets anders bedoelde kon hij dat laten weten, in plaats van reageren met ''Nee, waarom?''.

Maar goed, ik heb daarmee gezegd wat ik wilde zeggen. Terug on topic.

Ik zag er een matige grap in over LHBTI mensen, die als beledigend kon worden opgevat. Wellicht werd mijn reactie daarin aangesterkt doordat Ralf relatief open is geweest over zijn politieke voorkeur en kijk hierop. Dus sprak ik hem er op aan. Als Ralf dat niet bedoelde/iets anders bedoelde kon hij dat laten weten, in plaats van reageren met ''Nee, waarom?''.

Ik denk niet dat Ralf dat bedoelde. Maar inderdaad: on topic!

Ooooohh, nee die had ik ook niet door op die manier en idd heel anders opgevat.
Nu snap ik wat je bedoelt.(Y)
Geschreven woord is en blijft lastig te interpreteren soms.

Pepi, goede spits.

Wat een begrip ineens van alle mede forummers. Krijg de hik allemaal kan ik niet zeggen want misschien bedoel ik wel krijg allemaal *vul zelf maar in*
Vroeger werd je beoordeeld op wat je zei, maar tegenwoordig word je al veroordeeld op wat je eventueel zou kunnen bedoelen. Schoenmakers hebben het zwaar in deze tijden met al die mensen met lange tenen.
Tuurlijk was mijn 'Nee, waarom?' een grapje omdat ik dacht dat jij ook een grap maakte Buitenspelgoal. Maar oke zal de grappen voortaan achterwege laten. Had ik ipv alle vrouwen Patty Brard gezegd dan was het wel leuk waarschijnlijk, net als Netanyahu de kogel wensen prima is zolang je maar niet alle Israeliers zegt. Leermomentje dan maar.

Edit achteraf gezien wat trek je mijn post toch een smerige kant op eigenlijk. Hoe krijg je het voor elkaar om er dit van te maken en veel forummers "ja dan wel ja, excuus man, sorry" te laten zeggen en daarmee deze forummers mij dus ook in die hoek duwen, althans ze laten de mogelijkheid open.
Ja smerig ja. Smerig dan niet qua afkomst maar meer in de richting van moddergooien, zure broodjes verkopen. Ik zeg het er maar even bij.

Ik heb mezelf al in de politieke topics een topicban op laten leggen zodat ik mezelf niet meer in de verleiding breng mensen te kwetsen omdat mensen snel gekwetst zijn en hun eigen interpretatie er aan geven waardoor je al snel een racist bent of discriminerend bezig bent of een of andere foob bent. Misschien dat het maatschappelijke gedeelte niet voldoende is en het Ricardo Pepi topic daar maar aan toegevoegd moet worden.

Laatst bewerkt:
Wat een begrip ineens van alle mede forummers. Krijg de hik allemaal kan ik niet zeggen want misschien bedoel ik wel krijg allemaal *vul zelf maar in*
Vroeger werd je beoordeeld op wat je zei, maar tegenwoordig word je al veroordeeld op wat je eventueel zou kunnen bedoelen. Schoenmakers hebben het zwaar in deze tijden met al die mensen met lange tenen.
Tuurlijk was mijn 'Nee, waarom?' een grapje omdat ik dacht dat jij ook een grap maakte Buitenspelgoal. Maar oke zal de grappen voortaan achterwege laten. Had ik ipv alle vrouwen Patty Brard gezegd dan was het wel leuk waarschijnlijk, net als Netanyahu de kogel wensen prima is zolang je maar niet alle Israeliers zegt. Leermomentje dan maar.

Edit achteraf gezien wat trek je mij post toch een smerige kant op eigenlijk. Hoe krijg je het voor elkaar om er dit van te maken en veel forummers "ja dan wel ja, excuus man, sorry" te laten zeggen en daarmee deze forummers mij dus ook in die hoek duwen, althans ze laten de mogelijkheid open.
Ja smerig ja. Smerig dan niet qua afkomst maar meer in de richting van moddergooien, zure broodjes verkopen. Ik zeg het er maar even bij.
''Ik mag ook niets meer zeggen tegenwoordig!'' is eigenlijk alles wat ik lees. Ik sprak je aan op een opmerking die, naast dat het niets toevoegt aan een discussie over een spits van PSV, op mij overkwam als beledigend. Je komt er verder ook niet voor uit wat je nou precies bedoelt, wat mij genoeg zegt. Prima, jouw goedrecht. Als je dan reageert met een grapje die als geschreven tekst niet overkomt reageer ik daar weer op. Je bent hier vaker aangesproken op je gebruik van bepaalde termen en 'grapjes'. Het is geen toeval.

Ik zou niet weten waar ik excuses voor moet maken, dus die krijg je dan ook niet. Je had zelf de kou uit de lucht kunnen nemen, maar besloot dat niet te doen. Mijn post was naar jou gericht, dat andere forummers daarop wilde reageren was hun eigen keuze. Ik heb mijn standpunt daarna netjes duidelijk gemaakt. Als jij je daardoor in een hoek geduwd voelt moet je wellicht nadenken over wat je typt. Ja, dat moet 'tegenwoordig'. Deal with it.

Als afsluiter: ik ken je niet en heb verder geen hekel aan je of wat dan ook. Maar ik spreek mensen wel aan op uitspraken die ik niet vind kunnen of op zijn minst dubieus vind. Ook andere forummers, als die dat zouden doen.

Terug
Bovenaan Onderaan