Religie

Uit het nrc een artikel wat gaat over geweld tegen deze groep:
"In 2006 was 15 procent van de Nederlanders negatief over homo- en biseksualiteit, aldus het SCP-rapport, en vorig jaar was dat verder gedaald tot 7 procent. Ook in kringen die doorgaans minder blijmoedig over homoseksuelen denken, zoals wekelijkse kerkgangers, mannen, ouderen, dorpsbewoners en stemmers op christelijke partijen, wordt minder negatief geoordeeld."

hele artikel

Het wordt gesteld dat een groot percentage in aanraking komt met geweld. Er staat echter niets in het artikel over een groei van het gerichte geweld. Wat ik denk dat er aan de hand is dat mensen het eerder melden omdat ze zich niet meer schamen en het niet hoeven te verbergen voor hun omgeving. Daarnaast laten ze het nu ook in het openbaar zien waardoor geweldplegers die een doelwit zoeken hierop reageren.
Ik denk dat men juist minder snel aangifte doet, uit angst. Er is sprake van een stijging van de absolute discriminatiecijfers, lees ik. Ik vind dit artikel allerminst geruststellend en eerder een bevestiging van wat ik dacht.

Maar wellicht interpreteer ik het teveel vanuit mijn perspectief en lees ik het zoals ik het wil lezen. Niets menselijks is mij vreemd.
 
Ik denk dat men juist minder snel aangifte doet, uit angst. Er is sprake van een stijging van de absolute discriminatiecijfers, lees ik. Ik vind dit artikel allerminst geruststellend en eerder een bevestiging van wat ik dacht.

Maar wellicht interpreteer ik het teveel vanuit mijn perspectief en lees ik het zoals ik het wil lezen. Niets menselijks is mij vreemd.
Wat een groot probleem is, is dat de beriedheid om aangifte te doen erg klein is. Veel mensen doen geen aangifte omdat ze hebben gemerkt dat de politie toch niets met de aangifte doen. Ik ken winkeliers waarbij vele honderde euros aan goederen gestolen worden maandelijks, maar de politie doet niets en de straf is zo laag als ze gepakt worden dat aangifte doen geen zin heeft. Mijn fiets is ook bijna een tiental keren gestolen, maar na de tweede aangifte stop je ook. Het heeft bij kleine vergrijpen geen enkele zin.

Denk bijvoorbeeld aan dit artikel: NOS
 
Kortom, haaks op de ander staan en ook geen verbinding zoeken :sneaky: en tekenen om te laten zien hoe goed mens je bent.
Hmmm, hoe serieus ben je nu?

Overigens kan ik me best vinden in het laatste deel van je post. Dat gevoel heb ik inderdaad ook altijd bij alle prayfor- en weet ik veel wat voor posts op social media.
 
Ik dacht dat het huwelijk tegenwoordig een patriarchaal construct was om de vrouw te onderdrukken en dat je daarom sowieso tegen het huwelijk dient te zijn. Ook tegen het homohuwelijk. Flinke kerel die met die kennis een van beide verklaringen durft te ondertekenen.
 
Hmmm, hoe serieus ben je nu?

Overigens kan ik me best vinden in het laatste deel van je post. Dat gevoel heb ik inderdaad ook altijd bij alle prayfor- en weet ik veel wat voor posts op social media.
Redelijk serieus, net zoals ik bij de pietendiscussie heb aangegeven dat ik er van walg dat we op alle punten de bevolking proberen in te delen in groepjes voor en tegen. Deze continue vorm van polariseren, aangewakkerd door de media, maakt dit land de laatste jaren een stuk minder gezellig.
 
Op zich...ik heb niet de indruk dat het Christelijke geloof nou echt in de lift zit in Nederland.
Als je dan een initiatief neemt om een verklaring die geschreven is alsof het 1950 naar buiten te brengen, bewijs je het Christelijke geloof als geheel nou niet echt een dienst. En ze komen doorgaans al niet echt positief in het nieuws...
 
Redelijk serieus, net zoals ik bij de pietendiscussie heb aangegeven dat ik er van walg dat we op alle punten de bevolking proberen in te delen in groepjes voor en tegen. Deze continue vorm van polariseren, aangewakkerd door de media, maakt dit land de laatste jaren een stuk minder gezellig.
Ik ben het met je eens dat polariseren niet helpt. Eerlijk gezegd heb ik er dat niet ingezien. Ik zie een politieke partij een discriminerend stuk ondersteunen. Vervolgens komt daar inderdaad een tegenreactie op, waarin niemand wordt uitgesloten of aangevallen. Ik zie daar het kwaad niet in.
 
Wat een groot probleem is, is dat de beriedheid om aangifte te doen erg klein is. Veel mensen doen geen aangifte omdat ze hebben gemerkt dat de politie toch niets met de aangifte doen. Ik ken winkeliers waarbij vele honderde euros aan goederen gestolen worden maandelijks, maar de politie doet niets en de straf is zo laag als ze gepakt worden dat aangifte doen geen zin heeft. Mijn fiets is ook bijna een tiental keren gestolen, maar na de tweede aangifte stop je ook. Het heeft bij kleine vergrijpen geen enkele zin.

Denk bijvoorbeeld aan dit artikel: NOS


Heel triest. Hier in Zwitserland komen ze nog kijken als ze bij wijze van spreken een plant uit je tuin hebben gerukt. Politie is overal zichtbaar. Ook kleine vergrijpen worden aangepakt. De wet wordt gehandhaafd. Dat is de basis van iedere wet. Als je 'm niet handhaaft, kan de wet de prullenbak in.
Nederland moet meer investeren in blauw op straat.
 
Ik ben het met je eens dat polariseren niet helpt. Eerlijk gezegd heb ik er dat niet ingezien. Ik zie een politieke partij een discriminerend stuk ondersteunen. Vervolgens komt daar inderdaad een tegenreactie op, waarin niemand wordt uitgesloten of aangevallen. Ik zie daar het kwaad niet in.
Daarmee sluit je daarmee de deur voor dialoog met de ondertekenaars, je maakt er indirect een wij/zij verhaal van.
Overigens staan ook niet alle SGP-ers op de banken voor dit vodje.
 
Heel triest. Hier in Zwitserland komen ze nog kijken als ze bij wijze van spreken een plant uit je tuin hebben gerukt. Politie is overal zichtbaar. Ook kleine vergrijpen worden aangepakt. De wet wordt gehandhaafd. Dat is de basis van iedere wet. Als je 'de pakkans is heel hoog
m niet handhaaft, kan de wet de prullenbak in.
Nederland moet meer investeren in blauw op straat.
Hier in Singapore haal je het ook niet in je hoofd om iets te doen omdat:
1. de straffen zijn heel erg hoog
2. de pakkans is hoog
3. de acceptatie van kleine en grote criminaliteit is laag (Nederland acceptatie kleine criminaliteit erg hoog: we vinden altijd wel excuses waarom iets eigenlijk niet erg is)
 
Wat een groot probleem is, is dat de beriedheid om aangifte te doen erg klein is. Veel mensen doen geen aangifte omdat ze hebben gemerkt dat de politie toch niets met de aangifte doen. Ik ken winkeliers waarbij vele honderde euros aan goederen gestolen worden maandelijks, maar de politie doet niets en de straf is zo laag als ze gepakt worden dat aangifte doen geen zin heeft. Mijn fiets is ook bijna een tiental keren gestolen, maar na de tweede aangifte stop je ook. Het heeft bij kleine vergrijpen geen enkele zin.

Denk bijvoorbeeld aan dit artikel: NOS
Dat past beter bij het beeld dat ik heb, inderdaad.
 
Op zich...ik heb niet de indruk dat het Christelijke geloof nou echt in de lift zit in Nederland.
Als je dan een initiatief neemt om een verklaring die geschreven is alsof het 1950 naar buiten te brengen, bewijs je het Christelijke geloof als geheel nou niet echt een dienst. En ze komen doorgaans al niet echt positief in het nieuws...
Als ze in het nieuws komen dan is dat toch wel erg vaak in dezelfde context. (Pedofiele) Homo's zijn namelijk oververtegenwoordigd bij de gristenen. Misschien zit 't 'm daar wel in... Net als een klein kind heel hard roepen dat je niet aan de snoeppot bent geweest, in de hoop dat mensen je gaan geloven, terwijl de chocolade nog op je smoel zit. Het is immers ook een kinderlijke manier van denken, zo'n luchtsinterklaas.
 
Als ze in het nieuws komen dan is dat toch wel erg vaak in dezelfde context. (Pedofiele) Homo's zijn namelijk oververtegenwoordigd bij de gristenen. Misschien zit 't 'm daar wel in... Net als een klein kind heel hard roepen dat je niet aan de snoeppot bent geweest, in de hoop dat mensen je gaan geloven, terwijl de chocolade nog op je smoel zit. Het is immers ook een kinderlijke manier van denken, zo'n luchtsinterklaas.
Makkelijk roepen, heb je cijfers om je stelling te bewijzen?
 
Heel triest. Hier in Zwitserland komen ze nog kijken als ze bij wijze van spreken een plant uit je tuin hebben gerukt. Politie is overal zichtbaar. Ook kleine vergrijpen worden aangepakt. De wet wordt gehandhaafd. Dat is de basis van iedere wet. Als je 'm niet handhaaft, kan de wet de prullenbak in.
Nederland moet meer investeren in blauw op straat.

Een vrouw blijft 20 minuten in de "Joris en de draak" zitten omdat ze haar sjaal niet af wil doen. Typisch Nederlands. Dat ga je niet verhelpen met meer blauw op straat. Net zoals jongeren die hun rotzooi op de grond gooien terwijl er 2 meter naast hun een vuilnisbak staat. Of een jongetje wat de hele tijd tegen een metalen afvalbak trapt terwijl de vader er naast staat.
Zoals mijn vrouw zegt: " Ik ben altijd weer blij om in Nederland te zijn, totdat je dat soort gedrag tegenkomt"
 
Als ze in het nieuws komen dan is dat toch wel erg vaak in dezelfde context. (Pedofiele) Homo's zijn namelijk oververtegenwoordigd bij de gristenen. Misschien zit 't 'm daar wel in... Net als een klein kind heel hard roepen dat je niet aan de snoeppot bent geweest, in de hoop dat mensen je gaan geloven, terwijl de chocolade nog op je smoel zit. Het is immers ook een kinderlijke manier van denken, zo'n luchtsinterklaas.

Even een nuance die geen invloed heeft op je post... Het zijn vaak geen pedofielen maar pedoseksuelen. Pedofielen zijn mensen die op kinderen vallen, maar niet noodzakelijk er sex mee hebben. Het is een seksuele voorkeur wat aangeboren of aangeleerd is.
Pedoseksuelen zijn mensen die seks hebben met kinderen maar niet perse op kinderen vallen. Heel vaak zijn dit mensen monsters die geen seks hebben op de normale manier en daarom zich op zwakkeren in de samenleving richten.
 
Ik denk dat men juist minder snel aangifte doet, uit angst. Er is sprake van een stijging van de absolute discriminatiecijfers, lees ik. Ik vind dit artikel allerminst geruststellend en eerder een bevestiging van wat ik dacht.

Maar wellicht interpreteer ik het teveel vanuit mijn perspectief en lees ik het zoals ik het wil lezen. Niets menselijks is mij vreemd.

Ik las ergens uit het CPB dat er al jaren een positieve stijging is van acceptatie van de homo's.

Ikzelf doe als ondernemer ook geen aangifte meer, tenzij het nodig is voor een administratieve afwikkeling. Ik heb al meerdere keren het heft in eigen handen genomen (zonder geweld oid) terwijl het officieel niet mag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan