Religie

De Bouterbaas

Grappigste Forummer van het Jaar 2012
Wat ik ook bijzonder kwalijk vind, is de manier waarop het instituut zelf omgaat met misbruik. Daders worden niet gestraft (herplaatst om na te denken), slachtoffers krijgen een trap na door te zeggen dat ze het zelf schuld zijn.
Geen hoger geplaatste gaat richting politie. Want het is gewoon een strafbaar feit hè?! Er wordt zelfs druk op de politie gezet om niet teveel te doen, het gaat immers om een geestelijke.
Dat vind ik een wezenlijk verschil.
Bij een bedrijfwaren er koppen gerold, de CEO ontslagen, winstwaarschuwingen etc. Maar niet bij de RK kerk, want kerk. Kudtkerk.

Hoetierick

Administrator
Medewerker
Ja, als gewone werknemer kom je er niet zo makkelij’ vanaf met:”ik heb het gruwelijk verkloot, maar ooit ergens in de toekomst zul je zien dat het voor iets best wel goed is”
Ik heb een misdrijf gepleegd. En mijn werkgever weet ervan. Ipv naar de politie te gaan en mij te laten eten dat het bedrijf dit absoluut niet accepteert, word ik overgeplaatst naar een andere vestiging, zodat de omgeving niet weet wat ik heb uitgevreten. Ik krijg geen straf, maar kom er af met een “niet meer doen hè”, en kan verder met mijn leven. Bovendien zorgen ze dat het slachtoffer niet serieus wordt genomen.
Zie je niet vaak.

Ik heb een misdrijf gepleegd. En mijn werkgever weet ervan. Ipv naar de politie te gaan en mij te laten eten dat het bedrijf dit absoluut niet accepteert, word ik overgeplaatst naar een andere vestiging, zodat de omgeving niet weet wat ik heb uitgevreten. Ik krijg geen straf, maar kom er af met een “niet meer doen hè”, en kan verder met mijn leven. Bovendien zorgen ze dat het slachtoffer niet serieus wordt genomen.
Zie je niet vaak.
In jouw geval zal het nog wel eens de waarheid kunnen zijn gezien je recente overplaatsing. Maar snap het wel. Probeer maar eens zo een lekkere limburgse vlaai te weerstaan 😋