Religie

Het gaat inderdaad twee kanten op.
Overigens gedoogd conservatief en religieus elkaar zeer goed als ze samen kunnen strijden tegen progressief. Waarbij naar mijn bescheiden mening religieus haar ziel verkoopt.

Zoals bij het geflirt tussen SGP en FvD zichtbaar werd.
 
Overigens gedoogd conservatief en religieus elkaar zeer goed als ze samen kunnen strijden tegen progressief. Waarbij naar mijn bescheiden mening religieus haar ziel verkoopt.

Zoals bij het geflirt tussen SGP en FvD zichtbaar werd.
Op links zou je dat ook eventueel van de CU kunnen zeggen.
 
Op links zou je dat ook eventueel van de CU kunnen zeggen.
Hmm, interessante stellingname. Zou daar in meegaan als CU D66 ruim baan had gegeven voor de voltooid leven wetgeving, of geen problemen had gehad met het slappe nareis op nareis verhaal om zo maar aan de macht te blijven.
 
Hmm, interessante stellingname. Zou daar in meegaan als CU D66 ruim baan had gegeven voor de voltooid leven wetgeving, of geen problemen had gehad met het slappe nareis op nareis verhaal om zo maar aan de macht te blijven.
Ja daar zit wel een fundamenteel meningsverschil.
 
De hele ''woke'' term is sowieso gekaapt door (extreem)rechts en ik vind het een hele nare ontwikkeling. Het wordt nu gebruikt om alles wat niet traditioneel is of dan wel zou neigen naar het ''verloochenen'' van eigen cultuur/volk weg te zetten als schadelijk en gevaarlijk. De oorspronkelijke term werd vooral door Afro-Amerikanen gebruikt om aan te geven dat je je bewust bent van racisme/discriminatie (voornamelijk van mensen met donkere huidskleur in die context) en daar tegen op staat. Inmiddels is het dus gekaapt door rechts en wordt het op alles geplakt wat zei niet moeten: (de rechten van) LHBTI, ongewenste volkeren of religies, het bewust zijn van en handelen tegen klimaatverandering etc. Waar het in mijn ogen ooit een mooie term was in strijd tegen rassen en kansenongelijkheid, is het nu een term geworden in een soort complot strijd tegen een overheid die haar eigen volk wilt ''omvolken'', kinderen allemaal genderneutraal wilt maken/ombouwen en een zogenaamde klimaathoax door de strot zou duwen (waardoor een hoop mensen weer gaan geloven dat klimaatverandering niet bestaat/niet zo ernstig is, met alle gevolgen van dien).

Beetje off-topic, maar toch relevant, omdat veel van deze rechtse ''woke'' mensen uit de conservatief religieuze hoek komen.
Eens met de inhoud maar n.a.v. je laatste zin;
Komt het willen beeldenstormen tegen standbeelden,d.w.z. het neerhalen van zo'n standbeeld i.p.v.. er een duidelijk bord aan toelichting bij te zetten over diens (b.v VOC) wandaden, alleen uit rechtse hoek?
Of wordt "woke" op alles geplakt wat de betrokkene niet aanstaat en is er, los van politieke overtuiging, gewoon sprake van korte lontjes en gebrek aan respect voor de mening van een ander?
 
Eens met de inhoud maar n.a.v. je laatste zin;
Komt het willen beeldenstormen tegen standbeelden,d.w.z. het neerhalen van zo'n standbeeld i.p.v.. er een duidelijk bord aan toelichting bij te zetten over diens (b.v VOC) wandaden, alleen uit rechtse hoek?
Of wordt "woke" op alles geplakt wat de betrokkene niet aanstaat en is er, los van politieke overtuiging, gewoon sprake van korte lontjes en gebrek aan respect voor de mening van een ander?
Gewoon nee.
 
Ff n zijsprong van religie nav de civitas drek..

Die beweging is dus in 2016 opgericht door n kerel genaamd Hugo Bos. Zijn ouders zullen het vast als knipoog gedaan hebben naar t modemerk dacht ik in eerste instantie.

Maar - gezien de foto’s - is de heer bos geboren in de jaren 50. En ik heb zelf het vermoeden dat in die tijd nog zeer de oorlogshandelingen aan die naam kleefden? Nog niet t rijke succes imago van de jaren 80 tot nu.

Deze firma heeft de jaren 30 overleefd doordat ze de kleding voor de NSDAP maakten, een aantal facisten in t bedrijf de regie vormden en ze zo later de opdracht voor t maken van de uniformen voor de Wehrmacht, SS en SA officieren maakten.

Nu weet ik dat die bijsmaak redelijk verdwenen is inmiddels, en wellicht is t n onschuldige knipoog geweest en wisten die ouders hier niks van. Maar toch - ik vond t opmerkelijk en de gedachte laat zich niet zo makkelijk als toeval wegzetten als ik de retoriek en strijdpunten van de stichting n beetje heb nagelopen. De brandende molens als posters en het verzet tegen het aanpassen van zwarte piet was zijn vliegwiel in de beginfase. Maar goed - zijpaadje en slechts onderbuik. Maar wilde t toch even van me afschrijven.
 
Ff n zijsprong van religie nav de civitas drek..

Die beweging is dus in 2016 opgericht door n kerel genaamd Hugo Bos. Zijn ouders zullen het vast als knipoog gedaan hebben naar t modemerk dacht ik in eerste instantie.

Maar - gezien de foto’s - is de heer bos geboren in de jaren 50. En ik heb zelf het vermoeden dat in die tijd nog zeer de oorlogshandelingen aan die naam kleefden? Nog niet t rijke succes imago van de jaren 80 tot nu.

Deze firma heeft de jaren 30 overleefd doordat ze de kleding voor de NSDAP maakten, een aantal facisten in t bedrijf de regie vormden en ze zo later de opdracht voor t maken van de uniformen voor de Wehrmacht, SS en SA officieren maakten.

Nu weet ik dat die bijsmaak redelijk verdwenen is inmiddels, en wellicht is t n onschuldige knipoog geweest en wisten die ouders hier niks van. Maar toch - ik vond t opmerkelijk en de gedachte laat zich niet zo makkelijk als toeval wegzetten als ik de retoriek en strijdpunten van de stichting n beetje heb nagelopen. De brandende molens als posters en het verzet tegen het aanpassen van zwarte piet was zijn vliegwiel in de beginfase. Maar goed - zijpaadje en slechts onderbuik. Maar wilde t toch even van me afschrijven.
Maar dat was Boss niet Bos. Overigens serieus geen idee in hoeverre er aandacht was voor zulke zaken in die tijd. Werden er ook in die periode geen VW's in Nederland gekocht/verkocht
 
Terug
Bovenaan Onderaan