Real Sociedad - PSV | Donderdag 9 december | Eindstand: 3-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
Dit missen we al sinds Hiddink. Cocu had gewoon de beste spelers en een spelersgroep die in balans was. Dat was ook het werk van Brands, hoe erg hij soms ook wordt verguisd.
Cocu heeft hier 5 jaar gewerkt volgens mij. 3x kampioen geworden en 1x bijna de kwartfinale CL en op penalty’s tegen Atleti uitgeschakeld. Hij heeft van al die jaren maar 2 jaar een respectabele selectie gehad. Aanvankelijk had hij alleen maar jonge gasten van 17 en 18 die net kwamen kijken. Daarom begon het allemaal goed maar zakte dat na 3 maanden volledig in elkaar. Dat waren veel begrijpelijkere inzinkingen dan wat we nu sinds 2 jaar meemaken. Cocu speelde saai voetbal maar dat vond ie zelf realistisch en dat vond ik eigenlijk ook.
Hij had zeker een plan en maakte een paar spelers tot sleutelfiguren binnen het elftal. Het was heel saai maar er waren duidelijke opdrachten te zien op het veld. Dat zie ik nu allemaal niet. Kijk anders naar het materiaal van Feyenoord: dat is toch op zijn minst vergelijkbaar met ons? Waarom wordt daar wel binnen 3 maanden herkenbaar voetbal gespeeld en weet iedereen wel wat ie moet doen en bij ons niet? Ze spelen zelfs leuk voetbal om naar te kijken. Dat is voor Feyenoord wel erg lang geleden…
Hoezo zijn ze wel allemaal topfit en zitten wij continu met de ellende van die geblesseerde spelers.
Of we nou boven aan hadden gestaan of 6e zouden staan: ik herken niets binnen dit elftal en ik zie geen duidelijke opdrachten en geen echt verzorgd voetbal althans niet structureel met her en der wat inzinking. Het is juist andersom.
 
Cocu heeft hier 5 jaar gewerkt volgens mij. 3x kampioen geworden en 1x bijna de kwartfinale CL en op penalty’s tegen Atleti uitgeschakeld. Hij heeft van al die jaren maar 2 jaar een respectabele selectie gehad. Aanvankelijk had hij alleen maar jonge gasten van 17 en 18 die net kwamen kijken. Daarom begon het allemaal goed maar zakte dat na 3 maanden volledig in elkaar. Dat waren veel begrijpelijkere inzinkingen dan wat we nu sinds 2 jaar meemaken. Cocu speelde saai voetbal maar dat vond ie zelf realistisch en dat vond ik eigenlijk ook.
Hij had zeker een plan en maakte een paar spelers tot sleutelfiguren binnen het elftal. Het was heel saai maar er waren duidelijke opdrachten te zien op het veld. Dat zie ik nu allemaal niet. Kijk anders naar het materiaal van Feyenoord: dat is toch op zijn minst vergelijkbaar met ons? Waarom wordt daar wel binnen 3 maanden herkenbaar voetbal gespeeld en weet iedereen wel wat ie moet doen en bij ons niet? Ze spelen zelfs leuk voetbal om naar te kijken. Dat is voor Feyenoord wel erg lang geleden…
Hoezo zijn ze wel allemaal topfit en zitten wij continu met de ellende van die geblesseerde spelers.
Of we nou boven aan hadden gestaan of 6e zouden staan: ik herken niets binnen dit elftal en ik zie geen duidelijke opdrachten en geen echt verzorgd voetbal althans niet structureel met her en der wat inzinking. Het is juist andersom.
Ik denk dat je de rollen van Brands toen en JDJ nu onderschat. Verder wel eens. Eigenlijk moet je gewoon een goede trainer én een goede TD hebben als topclub.
 
Ik denk dat je de rollen van Brands toen en JDJ nu onderschat. Verder wel eens. Eigenlijk moet je gewoon een goede trainer én een goede TD hebben als topclub.
Over JdJ ben ik al sinds 2 jaar uitgepraat. Vanaf het begin erg tegen zijn aanstelling geweest maar ook toen werd hier geroepen dat hij een kans moest krijgen. Vervolgens kreeg hij nog 2x een kans..
 
Over JdJ ben ik al sinds 2 jaar uitgepraat. Vanaf het begin erg tegen zijn aanstelling geweest maar ook toen werd hier geroepen dat hij een kans moest krijgen. Vervolgens kreeg hij nog 2x een kans..
Brands en JdJ zijn 1 pot nat. Beide houden erg van mooi-weer-voetballers. En focussen nogal op voetbalkwaliteiten en veel minder op de teamsamenstelling en een juiste mix van karakters.
 
Over JdJ ben ik al sinds 2 jaar uitgepraat. Vanaf het begin erg tegen zijn aanstelling geweest maar ook toen werd hier geroepen dat hij een kans moest krijgen. Vervolgens kreeg hij nog 2x een kans..
En hij krijgt nog een kans, want oude jongens krentebrood sfeer in het bestuur=killing voor een commercieel bedrijf..
 
Het startplan was niet eens zo gek, imo. Met Gakpo in de spits heb je meer snelheid tegen een ploeg die moet komen. Vanaf het moment dat het 1-0 stond, kregen we niks meer voor elkaar, en dus had er ingegrepen moeten worden.
Gakpo, toch echt wel een van onze beste en meest dreigende spelers kwam de hele 1e helft in het stuk niet voor.
Als dat het plan was dan werkte dat idd uitstekend, maar hopelijk was dat niet de bedoeling.
 
Aha dacht ik al daarom keek ik ook geen persconferentie, meteen verlengen met die man want het plan is goed dus ❤️
Uitstekend plan. Weten we meteen dat we het beetje hoop wat er nog is weg wordt geblazen. Zijn we in ieder geval consequent en weten we dat we helemaal niets meer hoeven te verwachten van dit PSV. Ach, plek 3 is ook mooi..
 
Naïef inderdaad. Hoewel die pingel enorm lullig was..
Kijk hem nog maar eens na. Had hij hem niet tegen de hand gekregen dikke kans dat die bal zo de hoek van het doel in vloog. Het feit dat die vent op die positie zo makkelijk kon uithalen, dat was lullig.
 
Kijk hem nog maar eens na. Had hij hem niet tegen de hand gekregen dikke kans dat die bal zo de hoek van het doel in vloog. Het feit dat die vent op die positie zo makkelijk kon uithalen, dat was lullig.
Het is in de lijn van PSV. We geven de meest lullige goals weg. De 2-0 was ook zo`n lullig moment van Guti. Ik kan er eigenlijk niet eens meer boos om worden.
 
Nee hoor. Kunnen we niet betalen.
Niet alleen dat maar het topsport klimaat is klaarblijkelijk al een seizoen of 4 verdwenen. Zolang de organisatie geen consequenties bindt aan niet presteren blijft dit nog wel ff aanhouden. Sterker nog, niks presteren en toch willen verlengen. Omdat het zo goed gaat of? Het rijmt allemaal niet meer sinds er bepaalde personen op bepaalde stoelen zitten.
 
Cocu heeft hier 5 jaar gewerkt volgens mij. 3x kampioen geworden en 1x bijna de kwartfinale CL en op penalty’s tegen Atleti uitgeschakeld. Hij heeft van al die jaren maar 2 jaar een respectabele selectie gehad. Aanvankelijk had hij alleen maar jonge gasten van 17 en 18 die net kwamen kijken. Daarom begon het allemaal goed maar zakte dat na 3 maanden volledig in elkaar. Dat waren veel begrijpelijkere inzinkingen dan wat we nu sinds 2 jaar meemaken. Cocu speelde saai voetbal maar dat vond ie zelf realistisch en dat vond ik eigenlijk ook.
Hij had zeker een plan en maakte een paar spelers tot sleutelfiguren binnen het elftal. Het was heel saai maar er waren duidelijke opdrachten te zien op het veld. Dat zie ik nu allemaal niet. Kijk anders naar het materiaal van Feyenoord: dat is toch op zijn minst vergelijkbaar met ons? Waarom wordt daar wel binnen 3 maanden herkenbaar voetbal gespeeld en weet iedereen wel wat ie moet doen en bij ons niet? Ze spelen zelfs leuk voetbal om naar te kijken. Dat is voor Feyenoord wel erg lang geleden…
Hoezo zijn ze wel allemaal topfit en zitten wij continu met de ellende van die geblesseerde spelers.
Of we nou boven aan hadden gestaan of 6e zouden staan: ik herken niets binnen dit elftal en ik zie geen duidelijke opdrachten en geen echt verzorgd voetbal althans niet structureel met her en der wat inzinking. Het is juist andersom.
Ach, en dat heel saai valt ook wel mee. Mensen houden vooral de laatste twee jaar in het hoofd. Eentje daarvan hadden we geen goede selectie maar werden wij kampioen, prima. Dat jaar daar voor hadden wij een selectie die alles al had behaald en geen motivatie had.

Het jaar 14-15 was bijvoorbeeld alles behalve saai! Ja, we werden misschien te snel kampioen😜
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Niet alleen dat maar het topsport klimaat is klaarblijkelijk al een seizoen of 4 verdwenen. Zolang de organisatie geen consequenties bindt aan niet presteren blijft dit nog wel ff aanhouden. Sterker nog, niks presteren en toch willen verlengen. Omdat het zo goed gaat of? Het rijmt allemaal niet meer sinds er bepaalde personen op bepaalde stoelen zitten.
Er is ook amper geld. Dit seizoen hebben we al een structureel tekort. Dus zelfs al willen we een topsport klimaat. Er is geen geld voor..
 
Feyenoord heeft nog minder geld maar heeft en straalt meer topsport klimaat uit op het moment dan PSV. Sportief idem.
Uiteraard. FN heeft al rock bottom bereikt, dus die stap omhoog wordt dan eenvoudiger. Wij zijn nog niet zover. Een plek 3 in de ed zou wat dat betreft genoeg moeten zijn voor psv..
 
AZ staat 8ste momenteel. Dat je ons niveau Feyenoord noemt kan ik me voorstellen met de huidige vorm van Feyenoord. Maar AZ is echt wel 2x minder op dit moment.
Ik bekijk het niet zo; nu staan ze er toevallig een keer slechter voor, maar als je over een aantal jaren kijkt, dan zie je dat AZ met veel minder financiële middelen eigenlijk ongeveer hetzelfde resultaat behaalt als PSV. Ook in hun aan- en verkopen doen ze het relatief gezien veel beter. Feyenoord zit financieel in het slop, maar zij komen er nu weer aan. Zolang PSV door blijft kwakkelen met dit beleid, deze directie en staf, zullen zij zeker de slechtste van de 3 blijven.
Monaco en Real Sociadad zijn toch op zijn minst gelijkwaardig al dan niet beter materiaal dan PSV?
Dan kun je, in mijn optiek, niet spreken van een wanprestatie.

Was trouwens vandaag gewoon kut. Daar niet van.
Sociedad komt misschien in de buurt, maar Monaco zeker niet, en dat team draaide ook voor geen meter. Belachelijk slecht dat PSV daar maar 1 puntje tegen haalde. Thuis moet je, indien gelijkwaardig, gewoon alles winnen in die poule, dus ook van Sociedad. Echt een wanprestatie. Als CL je ambities waren dit seizoen, moet je glorieus eerste worden in een poule als deze; hij stelde europees gezien niks voor.
 
Ik bekijk het niet zo; nu staan ze er toevallig een keer slechter voor, maar als je over een aantal jaren kijkt, dan zie je dat AZ met veel minder financiële middelen eigenlijk ongeveer hetzelfde resultaat behaalt als PSV. Ook in hun aan- en verkopen doen ze het relatief gezien veel beter. Feyenoord zit financieel in het slop, maar zij komen er nu weer aan. Zolang PSV door blijft kwakkelen met dit beleid, deze directie en staf, zullen zij zeker de slechtste van de 3 blijven.

Sociedad komt misschien in de buurt, maar Monaco zeker niet, en dat team draaide ook voor geen meter. Belachelijk slecht dat PSV daar maar 1 puntje tegen haalde. Thuis moet je, indien gelijkwaardig, gewoon alles winnen in die poule, dus ook van Sociedad. Echt een wanprestatie. Als CL je ambities waren dit seizoen, moet je glorieus eerste worden in een poule als deze; hij stelde europees gezien niks voor.
Monaco is poulewinnaar, hè!
 
Ik bekijk het niet zo; nu staan ze er toevallig een keer slechter voor, maar als je over een aantal jaren kijkt, dan zie je dat AZ met veel minder financiële middelen eigenlijk ongeveer hetzelfde resultaat behaalt als PSV. Ook in hun aan- en verkopen doen ze het relatief gezien veel beter. Feyenoord zit financieel in het slop, maar zij komen er nu weer aan. Zolang PSV door blijft kwakkelen met dit beleid, deze directie en staf, zullen zij zeker de slechtste van de 3 blijven.
resultaten vind ik niet kloppen. De afgelopen 6 jaar (of langer heb maar 6 jaar terug gekeken) is AZ slechts 1x boven psv geëindigd.

AZ doet het goed ondanks beperkte financiële middelen. Maar nu ze weer hun sterkste spelers hebben verkocht zie je ze meteen weer inzakken.
Sociedad komt misschien in de buurt, maar Monaco zeker niet, en dat team draaide ook voor geen meter. Belachelijk slecht dat PSV daar maar 1 puntje tegen haalde. Thuis moet je, indien gelijkwaardig, gewoon alles winnen in die poule, dus ook van Sociedad. Echt een wanprestatie. Als CL je ambities waren dit seizoen, moet je glorieus eerste worden in een poule als deze; hij stelde europees gezien niks voor.
Nee dan zien we het gewoon anders. Als ik kijk naar budgetten, bekende namen en ook de transferwaardes dan zie ik dat zowel Monaco als Real Sociadad minimaal gelijkwaardig zijn maar eigenlijk gewoon over beter materiaal beschikken.

Verder zie ik verschillende gradaties : wanprestatie (tegen clubs als Lask), zeer slecht, ondermaats (dit vind ik de prestaties in deze poule), gemiddeld, voldoende, goed en zeer goed.

Het is niet alsof we tegen rkc hebben verloren. Het psv van nu is in de Europese verhouding helaas gedaald. Dat Ajax het goed doet is knap (hoewel die hebben ook weer wat middelen). Maar voor PSV vond ik deze poule geen wanprestatie. Zeker wel ondermaats en er had meer in moeten zitten.
 
Maar nu ze weer hun sterkste spelers hebben verkocht zie je ze meteen weer inzakken.
Daar heeft PSV ook last van, en je moet het relatief bekijken. AZ staat al jaren heel dicht in de buurt van PSV op de ranglijst en doet dat met misschien 1/4 van het budget van PSV; onderling doen ze het ook al jaren vrij aardig tegen PSV (ben die kansloze vernedering thuis en uit nog niet vergeten). De conclusie is dus dat AZ relatief gezien beter presteert dan PSV. Met een goed beleid zou PSV niet op het niveau Feyenoord/AZ zitten, maar een heel stuk daarboven.
Nee dan zien we het gewoon anders. Als ik kijk naar budgetten, bekende namen en ook de transferwaardes dan zie ik dat zowel Monaco als Real Sociadad minimaal gelijkwaardig zijn maar eigenlijk gewoon over beter materiaal beschikken.

Verder zie ik verschillende gradaties : wanprestatie (tegen clubs als Lask), zeer slecht, ondermaats (dit vind ik de prestaties in deze poule), gemiddeld, voldoende, goed en zeer goed.

Het is niet alsof we tegen rkc hebben verloren. Het psv van nu is in de Europese verhouding helaas gedaald. Dat Ajax het goed doet is knap (hoewel die hebben ook weer wat middelen). Maar voor PSV vond ik deze poule geen wanprestatie. Zeker wel ondermaats en er had meer in moeten zitten.
Nou, dan noemen we het ondermaats; eindconclusie blijft dat PSV niet doet waar het toe in staat is op de momenten wanneer ze het moeten laten zien (Monaco was in dramatische vorm toen het PSV trof). Dat is al jaren een probleem. Als puntje bij paaltje komt zakt PSV door het ijs. Ik heb daar genoeg van, en dus uit ik dat gechargeerd door het een wanprestatie te noemen. Misschien begrijp je me nu wat beter.;)
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan