Rangers - PSV | Dinsdag 16 augustus | Eindstand 2-2

Status
Je kunt niet meer reageren.

Der Jaufe

Internationale Legende
Voor Nederland is dit aantal plaatsen echt prima. Alleen een vaste 2e CL plek zou fijn zijn. Of beter natuurlijk: allemaal vaste plekken. Maar niet meer.
Alleen met die vaste 2e plek pak je dus al ieder seizoen 8 bonuspunten (nog te delen door het aantal clubs) daarmee ga je gewoon in de situatie komen dat een 3e club voorrondes gaat spelen. Dat is alleen een probleem als uitschakeling einde Europa zou betekenen. Maar weet niet hoe dat over een paar jaar is.

Ralf Edström

Routinier
Alleen met die vaste 2e plek pak je dus al ieder seizoen 8 bonuspunten (nog te delen door het aantal clubs) daarmee ga je gewoon in de situatie komen dat een 3e club voorrondes gaat spelen. Dat is alleen een probleem als uitschakeling einde Europa zou betekenen. Maar weet niet hoe dat over een paar jaar is.
De CL gaat toch op de schop tegen die tijd?

Mikasa

Internationale Legende
Tja, als het hele niveau vooruitgaat, moet het kunnen. Maar ik denk meer clubs, minder punten.

Der Jaufe

Internationale Legende
Tja, als het hele niveau vooruitgaat, moet het kunnen. Maar ik denk meer clubs, minder punten.
Voor structureel meedraaien in de top 4 is onze subtop te zwak. Alleen AZ heeft over de afgelopen 10 jaar redelijk gepresteerd. Overigens is Feyenoord vooralsnog ook geen keiharde puntenpakker, ECL wel maar El of Cl wordt t al een ander verhaal.

Mentos

Winnaar Leukste niet-PSV'er 2021
Absoluut.

Maar stel nou dat bij wonder de 3e club de voorrondes CL doorkomt, dan stromen er weer tientallen miljoenen extra richting de Eredivisie. Dat heeft wel invloed op het algehele niveau uiteindelijk.

Der Jaufe

Internationale Legende
Absoluut.

Maar stel nou dat bij wonder de 3e club de voorrondes CL doorkomt, dan stromen er weer tientallen miljoenen extra richting de Eredivisie. Dat heeft wel invloed op het algehele niveau uiteindelijk.
Maar zoals Ajax echt grote namen aan zoch kan binden, PSV af en toe een leuk konijn uit de hoed tovert zie ik bv een Vitesse niet ineens een topper in zijn nadagen halen.

Humtoezje

International
Als je nu kijkt naar de UEFA coëfficient ranking van dit seizoen dan zie je dat Duitsland, Nederland en België stijgen waar veelal de Zuid-Europese landen aan het dalen zijn. Jarenlang is daar risicovol beleid gevoerd met vaak leningen op leningen en schimmige geldinjecties die volledig afhankelijk zijn van je toekomst, zoals Barcelona al de hele zomer aan het doen is. Het is niet gek dat corona dit voor sommige clubs heel moeilijk heeft gemaakt.
Nederland kan altijd nog leunen op de jeugdopleidingen, wat van de meeste clubs altijd de basis is geweest van het beleid. Je ziet nu ook dat Vitesse die dat niet heeft, het ook lastig heeft.
Cillessen, Dost, Yilmaz, zulke spelers voegen echt kwaliteit toe aan de eredivisie en het is super dat die nu ook te halen zijn door de wat mindere teams.

Dat is inderdaad ook mijn idee.
Daarnaast helpt de CoL mee. Zeker voor de subtop landen als Nederland en Belgie.
Het valt me een beetje tegen hoe de Oostbloklanden het in de CoL doen. Dacht in het begin dat het top voor die landen zou zijn.

Antenor

Grootste PSV-kenner 1e Editie
Absoluut.

Dit lijkt me wel heel optimistisch gedacht.
Eerst maar eens zien of we daadwerkelijk een vaste 2e plek in de CL krijgen, daarna zien of we die kunnen vasthouden en tenslotte hopen dat de superliga die de UEFA van de CL waarschijnlijk ooit gaat maken niet nieuw roet in het eten gaat gooien.
Bovendien stromen die tientallen miljoenen extra ook nog eens naar de paar topclubs.
De verdeelsleutel richtin kleintjes in de Eredivisie is, van hun standpunt uit gezien, weinig waard.

Mikasa

Internationale Legende
Voor structureel meedraaien in de top 4 is onze subtop te zwak. Alleen AZ heeft over de afgelopen 10 jaar redelijk gepresteerd. Overigens is Feyenoord vooralsnog ook geen keiharde puntenpakker, ECL wel maar El of Cl wordt t al een ander verhaal.
Volgens mij zag ik Feyenoord toch echt boven PSV staan. Helaas.

Der Jaufe

Internationale Legende
Welke grote namen? De laatste grote naam was Rijkaard die ze haalden. Tadic? Bergwijn? Bassey? Anthony? Geen grote namen uit de competities destijds.
Tadic, Klaassen, Blind en Bergwijn. Spelers waarvan wij op t forum zeggen, hmm die hadden best andere keuzes voor handen.

Status
Je kunt niet meer reageren.
Bovenaan Onderaan