Rangers - PSV | Dinsdag 16 augustus | Eindstand 2-2

Status
Je kunt niet meer reageren.

Rednas

Administrator
Administrator

84930_fullimage_ibroxstadium_620x413.jpg

Eerdere duels​

Rangers - PSV0 - 1
UEFA Europa League, 17 maart 2011
Rangers - PSV4 - 1
UEFA Champions League, 20 oktober 1999
Rangers - PSV0 - 0
UEFA Champions League, 17 oktober 1978

Laatst bewerkt door een ninja:

Kronos

Assistent Bondscoach
Beter voetbal nodig dan tegen Monaco, want de kans is klein dat het weer zo gaat mee zitten. Maar onze kansen zijn ook stukken beter tegen Rangers, die ik niet zoals Monaco van CL-niveau vind. Geeft ons meer mogelijkheden om aan voetballen toe te komen. Ook duidelijk als je de transferwaardes van de selecties van PSV (201 miljoen), Monaco (338 miljoen) en Rangers (130 miljoen) op een rijtje zet.

Rednas

Administrator
Administrator
Het is lang geleden dat ik een wedstrijd van Rangers gezien heb. Wat moeten we verwachten? Aanvallend of verdedigend spel? Is er een absolute uitblinker die we onder controle moeten houden?

Guillaume

Invaller
Ik ken de Rangers momenteel ook helemaal niet. Mijn eerste gedachte is dat het afgekeurde Premier League spelers zijn waar het vooral op Ibrox flink kan stormen.

robpsv11

Grammatifaler
Makkie. De grootste voetballer die Rangers ooit heeft gehad voetbalt nu de pannen van het dak bij het aller Ajax, dus zal geen enkel probleem moeten opleveren voor ons.

Pijlsnelventje

Basisspeler
Het is lang geleden dat ik een wedstrijd van Rangers gezien heb. Wat moeten we verwachten? Aanvallend of verdedigend spel? Is er een absolute uitblinker die we onder controle moeten houden?
Kent, linksbuiten. Die was er ook niet bij in de heenwedstrijd tegen die Belgen. Dan heb je nog hun rechtsback Tavernier, goeie speler, komt veel op (is volgens mij ook de captain) . Bassey vond ik zelf ook echt een heel belangrijke speler voor hun, dus blij dat die weg is. En Morelos (spits) maar volgens mij was hij geblesseerd, ik weet alleen niet of hij gisteren gespeeld heeft.

robpsv11

Grammatifaler
Kent, linksbuiten. Die was er ook niet bij in de heenwedstrijd tegen die Belgen. Dan heb je nog hun rechtsback Tavernier, goeie speler, komt veel op (is volgens mij ook de captain) . Bassey vond ik zelf ook echt een heel belangrijke speler voor hun, dus blij dat die weg is. En Morelos (spits) maar volgens mij was hij geblesseerd, ik weet alleen niet of hij gisteren gespeeld heeft.

Afgelopen weekend gescoord en gisteren 10 minuten meegespeeld. Is zo'n typische speler die je na twee wedstrijden echt kan schieten, ontzettende kwal vind ik dat.

Pijlsnelventje

Basisspeler
Vooral deze eerste match op Ibrox wordt lastig. Veel ploegen vorig jaar die bezweken zijn in die heksenketel. Tweeluik met Braga heb ik ook gezien. In Portugal hadden ze niks in te brengen om vervolgens in Schotland zelf die Portugezen helemaal zoek te spelen.

Iedereen noemt natuurlijk die Europa League finale omdat dat in het oog springt maar ik denk wel dat dat een uitzwaaier naar boven is geweest. Ze zijn denk ik niet zo goed, maar hebben op karakter hun wedstrijden gewonnen. Ter vergelijk: ze werden vorig jaar door Malmo uit de Champions League kwalificatie gegooid en zijn tweede geëindigd in de Schotse competitie.

PerfectPSV

Aanvoerder
Op de Euro Club Index stond Monaco gisteren 33e, PSV 31e. Rangers stond op de 53e plaats. Een duidelijk lager kaliber dan Monaco, maar zo'n ranking zegt natuurlijk niet alles.
PSV en Rangers zijn allebei 4 plekken gestegen na de wedstrijd van gisteren. :D

rico

Trainer Coach
Ik vind het maar gevaarlijk, die onderschatting van Rangers. Hebben een goed team, vergelijkbaar met PSV, ook vaak slordig/laks in de verdediging. Ook net als PSV een paar goede spelers (Morales, Kent, Tavernier) en een aantal die er minder van kunnen. De uitwedstrijd zal cruciaal zijn. Als je denkt dat de sfeer in het PSV stadion het toppunt is, ga je in Ibrox nog wat beleven. Een enorm voordeel dat we eerst uit moeten. Kansen wat mij betreft echt 50-50, zal van de vorm van de dag en geluk afhangen.
PS: ik herhaal nogmaals: Bassey gaat een sensatie worden, prima speler.

Vedette

Eid al Fitr-expert
Ik vind het maar gevaarlijk, die onderschatting van Rangers. Hebben een goed team, vergelijkbaar met PSV, ook vaak slordig/laks in de verdediging. Ook net als PSV een paar goede spelers (Morales, Kent, Tavernier) en een aantal die er minder van kunnen. De uitwedstrijd zal cruciaal zijn. Als je denkt dat de sfeer in het PSV stadion het toppunt is, ga je in Ibrox nog wat beleven. Een enorm voordeel dat we eerst uit moeten. Kansen wat mij betreft echt 50-50, zal van de vorm van de dag en geluk afhangen.

Dank u, razende reporter rico. Tot de volgende keer weer. We zullen u weer oproepen indien nodig. :grin:

Silverbullit

Basisspeler
Rangers fans vinden het maar wat mooi dat we hen onderschatten. Dus pas op!!

De Bouterbaas

Grappigste forummer 2021

Ik weet vrijwel niks van het Schotse voetbal, maar wat ik weet is dat ze hard werken en niet opgeven. Gio heeft er bovendien een goed team van gemaakt.

J.B.

Trainer Coach

Niemand onderschat de Rangers. Laten ze maar denken dat er iets te halen valt.. veel beter voor ons.

Kronos

Assistent Bondscoach

Volgens mij is het geen onderschatting hoor. Alleen trekken velen de i.m.o. terechte conclusie dat Monaco een duidelijk sterkere ploeg dan Rangers is. Ik denk dat wij de lichte favoriet zijn, maar het is en blijft een knock-out. En we hebben gisteren maar weer gezien dat de beste ploeg en beste spelers niet perse hoeven te winnen.

Buitenspelgoal

International
Ik ken de Rangers momenteel ook helemaal niet. Mijn eerste gedachte is dat het afgekeurde Premier League spelers zijn waar het vooral op Ibrox flink kan stormen.
Rangers en Celtic zijn inderdaad vaak wel Premier League-lite. Ze spelen hetzelfde, met veel fysieke kracht, uithoudingsvermogen en druk. Zit inderdaad ook vaak vol met spelers die of in de PL niet aan de bak kwamen, of spelers die juist via die clubs de stap naar de PL zetten, omdat de speelstijl er op lijkt. Van Dijk ging zo ooit van Celtic naar Southampton. De rest is geschiedenis.

Wel mooi hoor: Giovanni van Bronckhorst vs. Ruud van Nistelrooij. Ooit samen in Oranje en twee van mijn favoriete Oranje spelers ooit. Nu als coaches tegen elkaar. Ik ga hier heel erg van genieten en het kleine jongetje van vroeger dat zo vaak op de bank zat om ze in Oranje te zien spelen geniet met mij mee.

huez

Aanvoerder
Ik geloof niet dat er iemand binnen PSV is die de Rangers onderschatten. Ik denk wel dat Monaco een vele sterkere ploeg is, maar omdat we die gewonnen hebben is er geen reden voor onderschatting, we hadden niets te vertellen. Ai ai ai, je zou toch Monaco supporter zijn, dan snap je nou nog niet hoe dit kan.

Status
Je kunt niet meer reageren.
Bovenaan Onderaan