Ramon Pascal Lundqvist (A)

Bakkalinho

International
PSV is in gesprek met Kalmar FF over de mogelijke transfer van Ramon Pascal Lundqvist zo meldt het Zweedse Expressen. "Het klopt dat PSV belangstelling heeft, maar er is nog geen sprake van een akkoord tussen de clubs. We zullen afwachten wat er gaat gebeuren," zo laat de zaakwaarnemer verrast weten over het uitlekken van de mogelijke overgang van de Zweed.
PSV Netwerk
In maart was de jonge Zweed al in Eindhoven. Volgens de zaakwaarnemer is de speler er wel uit met PSV en is het aan de clubs. 'We zijn in gesprek,' zo bevestigd ook de directeur van de Zweedse club. 'Ze hebben belangstelling om hem over te nemen. Het is moeilijk om er iets over te zeggen.'
Talentje?
 
Heb hem even gegoogled. Weinig informatie te vinden. Heb wel gevonden dat hij een middenvelder is.

Kalmar FF staat wel bekend als club die de laatste jaren aardig wat sub-top talenten heeft verkocht. Een voordeel van Scandinaviers is dat ze vaak een uitstekende mentaliteit hebben en snel Nederlands kunnen spreken.
 
Heb hem even gegoogled. Weinig informatie te vinden. Heb wel gevonden dat hij een middenvelder is.

Kalmar FF staat wel bekend als club die de laatste jaren aardig wat sub-top talenten heeft verkocht. Een voordeel van Scandinaviers is dat ze vaak een uitstekende mentaliteit hebben en snel Nederlands kunnen spreken.
Idd, dat er weinig informatie is komt misschien omdat ie 16 is.
 
Heb hem even gegoogled. Weinig informatie te vinden. Heb wel gevonden dat hij een middenvelder is.

Kalmar FF staat wel bekend als club die de laatste jaren aardig wat sub-top talenten heeft verkocht. Een voordeel van Scandinaviers is dat ze vaak een uitstekende mentaliteit hebben en snel Nederlands kunnen spreken.
Dat is een fabel, aangezien Issakson geen woord NL sprak en Toivonen pas na een paar jaar af en toe NL ging spreken.
 
Dat is een fabel, aangezien Issakson geen woord NL sprak en Toivonen pas na een paar jaar af en toe NL ging spreken.

Toivonen is dan ook nog eens een scandinavier met een slechte mentaliteit maar verder zie je het veel. Gebroeders Elm spraken al snel Nederlands.
 
Scandinaviers hebben de potentie om snel Nederlands te kunnen leren. Overigens prima dat er gekeken word naar jonge talenten.
 
Vind ik ook, het is dat ik Lundqvist niet goed ken maar hij lijkt me een goede speler, is ie voor het 1e of 2e PSV?
 
Lijkt me een prima zaak als PSV zich deze transfer window ook richt op buitenlandse talenten in deze leeftijdscategorie. Moeten uiteraard wel de posities zijn waar we zelf geen echt talentvolle jongens hebben lopen.
 
Toivonen is dan ook nog eens een scandinavier met een slechte mentaliteit.

Ik vind dat echt enorm meevallen, Toivonen is m.i. juist een van de winnaars in PSV 1. Daarnaast spreekt hij gewoon Nederlands. Of hij nu een paar maanden extra nodig had om het onder de knie te krijgen is dan toch totaal niet relevant?
Ik weet nog goed dat ze bij VI Toivonen afmaakten omdat hij geen Nederlands zou spreken. Dat was een grote leugen, hij sprak bij PSVTV namelijk altijd in het Nederlands. Dat hij in de emotie van een wedstrijd dan vervolgens 2 minuten na het affluiten liever in het Engels spreekt, is dan toch volstrekt logisch?
 
Mondeling akkoord PSV over transfer jonge Zweed Lundqvist

10 juli 2013 Fotbolldirekt.se

PSV heeft dinsdag een mondeling akkoord bereikt over de transfer van Ramon Pascal Lundqvist. Dat meldt de zaakwaarnemer van het 16-jarige Zweedse talent tegenover het Zweedse Fotboll Direkt. 'Gisterenavond laat kwamen PSV en Kalmar FF mondeling tot een akkoord over de transfer. We wachten nu alleen nog op de formaliteiten. Daarna zal hij medisch gekeurd moeten worden in Eindhoven.'

PSV had het Zweedse talent in maart al over laten komen om hem rond te laten kijken bij PSV.

Da's wel erg jong. Wat is de bedoeling, dat hij in de B- of A-jeugd gaat spelen? IK mag hopen dat we niet a la Ajax hele jeugdteams op deze manier gaan vullen. Een enkele keer een positie aanvullen waarop we echt kwaliteit missen, prima, maar het moet wel beperkt blijven.
 
Gaan we die Amsterdamse club nu in álles naäpen? Jong en uit Scandinavië.....eigen jeugd?
 
Terug
Bovenaan Onderaan