Ramon Pascal Lundqvist (A)

Volgens Rik Elfrink trekt PSV dit grote talent definitief aan! Komt dit weekend naar Eindhoven
 
Ja een winnaar tegen de kleintjes en op de verkeerde momenten zoals het uitlokken van de rode kaart van Gudlje terwijl je thuis speelt tegen NAC of het natrappen bij Heerenveen.... Want in de wedstrijden waar het om ging was hij vaak de meest onzichtbare speler.
En ook ik vond dat hij voor een Scandinavier en in het bijzonder voor een Zweed (want de Denen hebben meer moeite om Nederlands te leren wegens de structuur van het Deens) slecht Nederlands sprak. Waarschijnlijk heeft hij net als Zlatan heel weinig opleiding genoten waardoor het leren van een andere taal al sowieso moeilijk wordt.

De eerste alinea laat ik maar voor wat die is, want die onzin is al uitgekauwd door o.a. persmuskieten en rioolratten.
Je tweede alinea verbaast me.
Ik denk iets meer te weten van talen dan van wiskunde.
Dat niet iedere Scandinavier evenveel taalgevoel of opleiding (gehad) heeft , is logisch.
Dat een Deen meer moeite zou hebben met onze taal dan een Zweed is voor mij nieuw.
Dat veel Nederlanders perfect Deens of Zweeds spreken, waag ik overigens ook te betwijfelen.
Derhalve luister(de) ik met gepaste trots en bescheidenheid, als Schmidt-Hansen, Toivonen en nog wat andere "Noorderlingen" Nederlands spraken/spreken met camera en microfoon voor de neus. ;)

Fijn dat Lundqvist komt. Uiteindelijk zijn wij -al in de jaren 50-begonnen met Scandinaviers hierheen te halen.
Moet Ajax dan alles kopieren, Elio?:D
 
Laatst bewerkt:
is inmiddels inderdaad rond. we gaan een beetje Ajax achterna in alles
 
Daar pakt het vooralsnog goed uit, dus ik klaag niet. Ik kijk er ook uit naar die jonge gasten meer te zien spelen.

Vind het ook een goede richting om in te gaan. De enige manier voor een Nederlandse club lijkt mij zelfs. Was ook meer een constatering. Was ook wel een beetje jaloers toen spelers als Bergkamp, Jonk, De Boer, Roy, Stam :)wtf:) en Witschge daar trainer werden.

Ben blij dat we nu ook langzaam die kant op gaan. Hoewel ik Fuchs en Dirckx wel jeugd sentiment noem hoop ik toch meer op kaliber Van Nistelrooy, Van Bommel, Zenden.
 
PSV contracteert Zweed Ramon Pascal Lundqvist (16)

Ramon Pascal Lundqvist (16) heeft dinsdagochtend zijn handtekening gezet onder een 3-jarige verbintenis met PSV. De speler is afkomstig van Kalmar FF en gaat zich bij de B1 van PSV voegen, komend seizoen onder leiding van Jürgen Dirkx. Zowel Lundqvist als Brands toonden zich verheugd met de overstap van de Zweed naar Eindhoven.

f11b1b90-c58f-4cb9-9030-0162f5ffd82f_Contractondertekening_RamonPascalLundqvist4681.jpg

Ramon Pascal Lundqvist zet zijn handtekening onder een 3-jarig contract.

PSVlogo-15x15.gif
Reactie Lundqvist
Lundqvist was al twee keer eerder te gast bij de PSV Jeugdopleiding, waar hij een goede indruk kreeg van de club. “Ik ben heel erg enthousiast door deze transfer. Ik hoop bij PSV mijn kwaliteiten verder te kunnen ontwikkelen. Mijn indruk van PSV is dat het een heel professionele club is en het gevoel dat ik hierbij heb is heel goed”, aldus de speler die international is van Zweden onder 16.

041448d7-b304-414b-b783-4e2f2b900dda_Contractondertekening_RamonPascalLundqvist4682.jpg

Felicitaties van Marcel Brands voor de nieuwe Zweedse aanwinst van PSV.

PSVlogo-15x15.gif
Reactie Marcel Brands
“Lundqvist heeft twee keer stage gelopen en een heel goede indruk achtergelaten”, zegt technisch manager Marcel Brands. “Sinds die tijd zijn we in gesprek geweest met Kalmar en de afgelopen week tot een akkoord gekomen. Het is een enorm talent die op elke positie voorin en achter de spitsen kan spelen. Wij zijn dan ook heel erg blij dat hij voor PSV heeft gekozen.”
 
Ik wil hem veel succes toewensen. In de B1 gaat ie spelen? Hoeveel jaar blijft ie daar spelen? Als ie nu 16 is, zal dat maar 1 jaar zijn, volgend seizoen dan A1 en als het dan meezit, af en toe zijn wedstrijdjes bij Jong PSV.
 
Ik wil hem veel succes toewensen. In de B1 gaat ie spelen? Hoeveel jaar blijft ie daar spelen? Als ie nu 16 is, zal dat maar 1 jaar zijn, volgend seizoen dan A1 en als het dan meezit, af en toe zijn wedstrijdjes bij Jong PSV.

Das wel de verwachting, bij PSV is sinds aantal jaren zo dat ze niet te snel spelers omhoog duwen en daarmeer bedoelijk b-junoiren vast met de A's mee laten doen, wat ze in A'dam overigens wel doen. Het idee hierachter is dat veel van die jongens dan op hun tenen gaan lopen en dat remt de fysieke groei, waarom denk dat die eigen kweek van ajax allemaal zo klein zijn ten opzichte van de rest van de bevolking??

Alleen voor uitzonderlijke talenten die zich voetballend staande of fysieke al zover zijn houden tegen de oudere jeugd, word een uitzondering gemaakt zoals bij Assaiti, Afellay, Laybad, Depay , Ojo, Zeefuik en Bakkali is gebeurd. Dan moet je wel een trainer hebben die het aandurft zoals R.Koeman, Stevens en Hiddink, Rutten en Advocaat waren zeer behoudend in. Daar schorte de laatste vier jaar nog wel eens aan.

Cocu lijkt wel geschikt hiervoor, tijdens zijn intermschap mocht Depay met grote regelmaat invallen, daarvoor had alleen tegen de amateurs in beker meegedaan en paar minuten tegen feyenoord(omdat Mertens geblesseerd uitviel en geen ander aanvaller op de bank zat)
 
Das wel de verwachting, bij PSV is sinds aantal jaren zo dat ze niet te snel spelers omhoog duwen en daarmeer bedoelijk b-junoiren vast met de A's mee laten doen, wat ze in A'dam overigens wel doen. Het idee hierachter is dat veel van die jongens dan op hun tenen gaan lopen en dat remt de fysieke groei, waarom denk dat die eigen kweek van ajax allemaal zo klein zijn ten opzichte van de rest van de bevolking??

Alleen voor uitzonderlijke talenten die zich voetballend staande of fysieke al zover zijn houden tegen de oudere jeugd, word een uitzondering gemaakt zoals bij Assaiti, Afellay, Laybad, Depay , Ojo, Zeefuik en Bakkali is gebeurd. Dan moet je wel een trainer hebben die het aandurft zoals R.Koeman, Stevens en Hiddink, Rutten en Advocaat waren zeer behoudend in. Daar schorte de laatste vier jaar nog wel eens aan.

Cocu lijkt wel geschikt hiervoor, tijdens zijn intermschap mocht Depay met grote regelmaat invallen, daarvoor had alleen tegen de amateurs in beker meegedaan en paar minuten tegen feyenoord(omdat Mertens geblesseerd uitviel en geen ander aanvaller op de bank zat)

Meen je nu serieus dat je groei stopt, als je met oudere jongens voetbalt? :rolleyes:
 
Hier even een prachtige anonieme quote die ik graag met jullie wil delen :D

"Lundqvist met qv - kakkerdekak ... Het enige wat ontbreekt is een paar mintgroene crocs en een lading light bier."
 
Deze meneer schijnt ook op die leeftijd al te twijfelen aan het aanbod van psv mbt een contractverlenging: psv heeft hem al maanden geleden een aanbod gedaan maar nog niets gehoord.
 
Terug
Bovenaan Onderaan