Rai Vloet (M)

Punt zit er ook meer in dat, volgens de berichtgeving, hij amper contact heeft gezocht met de ouders en zich niet lijkt te realiseren hoe groot de impact bij die familie is.
Er zijn ook ongelukken waarbij de dader wordt vergeven door de nabestaanden. Met drank in het spel wordt dat natuurlijk al heel erg lastig, maar het enige wat je kan doen is ontzettend veel spijt betuigen en je heel nederig opstellen richting de nabestaanden.
Ik kan me voorstellen dat dat contact zoeken ook niet het makkelijkste is. Dat hoeft ook niet (makkelijk zijn), maar toch….
 
De rechtszaak tegen Vloet is vandaag, hier een volledige samenvatting van het proces: https://twitter.com/SaskiaBelleman

Op dit moment ligt er een eis van 3,5 jaar gevangenisstraf tegen hem.

205 gereden, 2 keer de alcohol hoeveelheid, bezig met een schermpje van zijn cruise control, liegen over het ongeluk tegenover de club, geen contact zoeken met de ouders. Wat een ontiegelijke eikel.
Pfff, minimaal 205. Vraag mij wel af wat voor pauper cruisecontrol je hebt als je zo afgeleid bent. Niet te bewijzen, maar krijg t gevoel dat de vriend niet alletwee de telefoons bediende maar dat Rai er 1 in zijn handen had. Zou voor de strafmaat overigens nog weinig uitmaken, hoge snelheid + alcohol + afleiding wordt niet veel zwaarder door een eventuele telefoon.
 
Pfff, minimaal 205. Vraag mij wel af wat voor pauper cruisecontrol je hebt als je zo afgeleid bent. Niet te bewijzen, maar krijg t gevoel dat de vriend niet alletwee de telefoons bediende maar dat Rai er 1 in zijn handen had. Zou voor de strafmaat overigens nog weinig uitmaken, hoge snelheid + alcohol + afleiding wordt niet veel zwaarder door een eventuele telefoon.
Hoe je het wendt of keert het is misdadig gedrag.
 
Natuurlijk nog wel even afwachten of Vloet zich ook nog komt melden om de straf uit te zitten. Hij is natuurlijk al wel geschaad omdat hij nu niet in Nederland kan voetballen.

Mogelijkerwijs gaat Vloet met advocaat Thomas om persoonlijke redenen wel in beroep, legt Thomas uit. Dat is ook omdat clubs rondom Nederland geen beroep meer doen op Vloet en hij alleen bij clubs elders in Europa kan voetballen. Op het moment dat hij zijn straf in Nederland gaat uitzitten, zal zijn lopende contract bij FC Oeral ontbonden worden en kan hij een tijd niet werken. Dat zou een reden kunnen zijn in beroep te gaan, zodat hij - nu hij nog kan voetballen - langer kan doorspelen. Logischerwijs zal een dergelijke actie bij de familie van het slachtoffer niet goed vallen
https://www.fcupdate.nl/voetbalnieu...el-melden-bij-straf-familie-wilde-arrestatie/

Echt om van te walgen die gast.
 

Profvoetballer Vloet krijgt 2,5 jaar cel voor veroorzaken dodelijk ongeluk op A4


"Het is uiterst onverantwoord dat hij met te veel drank op is gaan rijden en hij heeft veel te hard gereden. Met zijn handelen heeft hij een onomkeerbaar verlies veroorzaakt. Geen enkele straf kan het verdriet en de pijn wegnemen", oordeelde de rechter vanmiddag.
 

Profvoetballer Vloet krijgt 2,5 jaar cel voor veroorzaken dodelijk ongeluk op A4


"Het is uiterst onverantwoord dat hij met te veel drank op is gaan rijden en hij heeft veel te hard gereden. Met zijn handelen heeft hij een onomkeerbaar verlies veroorzaakt. Geen enkele straf kan het verdriet en de pijn wegnemen", oordeelde de rechter vanmiddag.
Een serieuze straf gelukkig. Enige redeeming factor voor Vloet is het niet a la Promes buiten bereik van justitie blijven.
Verder is zijn gedrag om te kotsen.
 
Een serieuze straf gelukkig. Enige redeeming factor voor Vloet is het niet a la Promes buiten bereik van justitie blijven.
Verder is zijn gedrag om te kotsen.
EN 4 jaar ontzegging van rijbevoegdheid, waarom ze 1 jaar minder geven dan de geëiste 3,5jr is mij nog niet duidelijk. Nog ff uurtje werken dan kijk ik daarna of ik wat kan vinden.

Systeemproblemen, dus nog ff kunnen kijken.

In de eis van 42 maanden was meegenomen dat Rai eerst niet helemaal eerlijk was geweest etc.. Rechter vond dat hij ondertussen wel verantwoordelijkheid toonde, en is daarom op 2.5jr uitgekomen.

Voor het hele vonnis:
 
Laatst bewerkt:
Ach gossie. Vloetje kan geen geld meer verdienen als hij in de gevangenis komt. Nee gek he, dat gebeurd nou eenmaal als je iemand doodrijdt eikel.
Dadertje speelt slachtoffertje. Gelukkig trapt de rechter daar niet in.
 
Terug
Bovenaan Onderaan