Racisme & Discriminatie

Ergens zou je denken dat de algemene verklaring van de rechten van de mens een dusdanig breed gedragen document is dat dit toch de ondergrens is waar landen elkaar op mogen aanspreken.

Maar het is verrekte lastig, en hier in NL gaat ook zat fout. Echter, door altijd daar naar te wijzen komen we als wereld in zijn totaal ook niet verder.
Het is de toon die de muziek maakt. Als je weet dat je zelf allesbehalve foutloos bent kun je wel kritiek uiten naar een ander, maar kies voor de juiste toon. Er is wat mij betreft iets te hard op de trom geslagen door het westen.
 
Het is de toon die de muziek maakt. Als je weet dat je zelf allesbehalve foutloos bent kun je wel kritiek uiten naar een ander, maar kies voor de juiste toon. Er is wat mij betreft iets te hard op de trom geslagen door het westen.
Beetje sfeermaken moet kunnen. ;)
Wel ten dele met je eens overigens.
 
Het is de toon die de muziek maakt. Als je weet dat je zelf allesbehalve foutloos bent kun je wel kritiek uiten naar een ander, maar kies voor de juiste toon. Er is wat mij betreft iets te hard op de trom geslagen door het westen.

Daar ben ik het totaal mee oneens. Elke misstand moet aangepakt worden en mag je voor schreeuwen, of dit nu qatar, Iran of Amerika is. Wat fout is moet aangepakt worden en uitgebannen worden.
 
Daar ben ik het totaal mee oneens. Elke misstand moet aangepakt worden en mag je voor schreeuwen, of dit nu qatar, Iran of Amerika is. Wat fout is moet aangepakt worden en uitgebannen worden.
Zoiets. Je kun daarentegen wel zeggen dat het trommeltje in 2018 in Rusland van Playmobil-formaat was. Terwijl dat land, toen al, een stuk onfrisser was dan Qatar.
 
Zoiets. Je kun daarentegen wel zeggen dat het trommeltje in 2018 in Rusland van Playmobil-formaat was. Terwijl dat land, toen al, een stuk onfrisser was dan Qatar.

Helemaal mee eens. Net zoals het trommeltje (als het al een trommeltje is) voor de toeslagenaffaire en de mislukte afhandeling ervan.
 
Is toch oud nieuws? Het keurige Nederlandse Shell pompt olie uit Nigeria en betaalt wat smeergeld aan wat gangsters en komt ermee weg. Antwerpen zit vandaag de dag vol met bloeddiamanten uit Afrika.

Je hebt gelijk hoor, maar wat ik probeerde te zeggen is dat de overheid er moet zijn voor de mensen, en niet om de mensen te onderdrukken.
Dictaturen zijn er duidelijk niet voor de mensen.
En bij "onze" democratische landen is het ook vaak hit & miss natuurlijk, maar dat is een ander verhaal.

Maar wat ik wilde zeggen is dat je als bevolking zijnde de overheid eerst op orde moet krijgen & aanspreken.
Overheden die andere landen leegroven zouden (idealiter) verleden tijd moeten zijn.

Bedrijven moeten juist weer door de overheid aangesproken (& gelimiteerd) worden, want die zullen alles doen binnen de wet (of stiekem ook erbuiten) om hun heilige winst te maken.

Dus op die fiets. Als je het over de uitbuiting en de slavernij in Qatar hebt, dan is dat vooral mogelijk gemaakt door hun overheid.

Wat Shell (zoals vrijwel alle olie maatschappijen) doet is ook schandalig natuurlijk, maar in Groningen branden ze geen dorpen plat. In Afrika kan dat wel omdat de overheid het toelaat.
Centjes zijn nu eenmaal belangrijker dan mensen.
Sterker nog, volgens mij was het de Nigeriaanse overheid die hun eigen dorpen vernielde om Shell te pleasen.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
‘Illegalen bouwen mee aan olympisch dorp Parijs’ - https://nos.nl/l/2455260

En hetcvolgende meer dan idiote schandalig dient zich aan. Gewoon weer wat mensen die als slaven behandelt worden. Ben benieuwd naar de roep om een boycot van de spelen 2024. Die zal er vast niet komen want Frankrijk.

En de overheid zal verdomd weinig doen om het op te lossen.
 
‘Illegalen bouwen mee aan olympisch dorp Parijs’ - https://nos.nl/l/2455260

En hetcvolgende meer dan idiote schandalig dient zich aan. Gewoon weer wat mensen die als slaven behandelt worden. Ben benieuwd naar de roep om een boycot van de spelen 2024. Die zal er vast niet komen want Frankrijk.

En de overheid zal verdomd weinig doen om het op te lossen.
Zolang het bij controles betekend dat werkers worden weggestuurd en het geen gevolgen heeft voor de werkgevers blijft dit bestaan. Je zou verwachten dat in Frankrijk genoeg regelgeving voor handen is om bedrijven hier op aan te spreken (beboeten). Of de regelgeving is blijkbaar toch ruk, of de inspectie is te laf.
 
‘Illegalen bouwen mee aan olympisch dorp Parijs’ - https://nos.nl/l/2455260

En hetcvolgende meer dan idiote schandalig dient zich aan. Gewoon weer wat mensen die als slaven behandelt worden. Ben benieuwd naar de roep om een boycot van de spelen 2024. Die zal er vast niet komen want Frankrijk.

En de overheid zal verdomd weinig doen om het op te lossen.

Wordt iemand als slaaf behandelt zodra hij zichzelf aanmeld om daar werk te doen? Ik zie namelijk nergens benoemd worden dat iemand wordt gedwongen om daar aan het werk te gaan. Kan zijn dat we een andere definitie geven aan slavernij natuurlijk.
 
Wordt iemand als slaaf behandelt zodra hij zichzelf aanmeld om daar werk te doen? Ik zie namelijk nergens benoemd worden dat iemand wordt gedwongen om daar aan het werk te gaan. Kan zijn dat we een andere definitie geven aan slavernij natuurlijk.

Voor een (relatief) hongerloontje moeten werken omdat je anders niet kan eten.

Nee. Officieel geen slavernij maar het komt er wel in de buurt.
 
Zolang een journalist dit moet ontdekken is het gewoon niet goed. Dit is een sterk staaltje kop in het zand steken.
Alleen is die stellingname te kort door de bocht, het artikel komt nu uit, de 1e controles waren veel eerder.

Voor een (relatief) hongerloontje moeten werken omdat je anders niet kan eten.

Nee. Officieel geen slavernij maar het komt er wel in de buurt.
Maar dat niet kunnen werken komt doordat je illegaal in het land verblijft, dat is niet omdat de bouwer je daar naar toe heeft gehaald.

Kort gezegd, fout gedrag, aanpakken die handel. Maar zeer weinig met racisme te maken m.i.
 
Alleen is die stellingname te kort door de bocht, het artikel komt nu uit, de 1e controles waren veel eerder.


Maar dat niet kunnen werken komt doordat je illegaal in het land verblijft, dat is niet omdat de bouwer je daar naar toe heeft gehaald.

Kort gezegd, fout gedrag, aanpakken die handel. Maar zeer weinig met racisme te maken m.i.

Die controles waren eerder en toen werd er beloofd iets aan te doen. Nu blijkt er na twee controles nog niks gebeurd te zijn. De overheid moet in dit geval in elk geval de bouwbedrijven stevig aanpakken. Een deel van de boete mag naar de illegalen als compensatie. Dat zorgt er ook voor dat zij het (aan de einde van de klus) gaan aangeven aan de autoriteiten.

Wat mij betreft mogen degene de papieren leverde ook goed aangepakt worden.

Nu ik jouw oordeel lees is het misschien discriminatie omdat men zich richt op een zwakkere groep?
 
Die controles waren eerder en toen werd er beloofd iets aan te doen. Nu blijkt er na twee controles nog niks gebeurd te zijn. De overheid moet in dit geval in elk geval de bouwbedrijven stevig aanpakken. Een deel van de boete mag naar de illegalen als compensatie. Dat zorgt er ook voor dat zij het (aan de einde van de klus) gaan aangeven aan de autoriteiten.

Wat mij betreft mogen degene de papieren leverde ook goed aangepakt worden.

Nu ik jouw oordeel lees is het misschien discriminatie omdat men zich richt op een zwakkere groep?
Dat is precies de crux wat mij betreft.
Geldt overigens voor veel zaken, beleid hebben is weinig waard zonder structurele handhaving.
 
Die controles waren eerder en toen werd er beloofd iets aan te doen. Nu blijkt er na twee controles nog niks gebeurd te zijn. De overheid moet in dit geval in elk geval de bouwbedrijven stevig aanpakken. Een deel van de boete mag naar de illegalen als compensatie. Dat zorgt er ook voor dat zij het (aan de einde van de klus) gaan aangeven aan de autoriteiten.

Wat mij betreft mogen degene de papieren leverde ook goed aangepakt worden.

Nu ik jouw oordeel lees is het misschien discriminatie omdat men zich richt op een zwakkere groep?
Ook in Nederland komt het voor, en ik dacht dat hier de gevolgen voor bedrijven best groot zijn?
 
Terug
Bovenaan Onderaan