Racisme & Discriminatie

Dank zij figuren zoals jou ben ik nu met een Aziatische vrouw. En als ze deze post van mij leest gaat ook die weg!

Je had gewoon voor een Marrokaanse schone kunnen gaan. Het is niet zijn fout dat je verliefd bent geworden op een Aziatische vrouw en zo dom bent geweest er een ring omheen te doen. :maniac:;).
 
Je had gewoon voor een Marrokaanse schone kunnen gaan. Het is niet zijn fout dat je verliefd bent geworden op een Aziatische vrouw en zo dom bent geweest er een ring omheen te doen. :maniac:;).
Ik vind vrouwen uit die regio (vooral Egypte) vaak erg mooi. De oudere versie is echter vaak een stuk minder. Maar ik heb een slag om de arm: ik ben niet zo dom geweest om er een ring omheen te doen.

Ik heb nog nooit een verliefdheid mee gemaakt waarbij ik heb besloten "schat, wat wij hebben voelt zo goed, hier moeten we de regering en notarissen bij betrekken!". ~ Doug Stanhope (ongeveer)
 
Klote verhaal el berber :(
Je voldeed aan het signalement is het dan niet logisch dat ze je aanhouden en meenemen? Een sorry had er zeker vanaf gekund.
Ja maar niet op die manier. Je kan mij ook staande houden... aangeven wat er is en dat ik voldoe aan het signalement....luisteren naar wat ik zeg en al heel snel doorhebben na een kort onderzoekje dat je de verkeerde hebt en mij een fijne dag wensen. Dit was puur..."je voldoet aan het signalement dus jij bent het". Ik heb toen geen klacht ingediend maar wel een gesprek gevraagd met de twee heren. Puur om mijn kant van het verhaal te vertellen en om te vragen waarom ze niet wilden luisteren en zo overtuigd waren. Is er niet van gekomen helaas. Kern van mijn verhaal is dat als het profileren je overkomt dat wat doet met je integriteit ..met je zelfverzekerheid...Met je eigen ik. Daarom begrijp ik Relix dat hij hier bij stilstaat.

Dat we allemaal vooroordelen hebben begrijp ik ook heel goed. Maar hoe gaan we ermee om? En dan heb ik het over alle nationaliteiten en culturen. Niet alleen de "blanken" discrimineren... discriminatie en intolerantie is van alle markten en daar wordt heerlijk op ingespeeld door Denk, Bij1, pvv en fvd. Zorgelijk!
 
Het enige wat ik hier (tussen de regels door) lees is dat je een Nederlandse vrouw hebt. Jullie komen hier en pakken onze vrouwen af! Dank zij figuren zoals jou ben ik nu met een Aziatische vrouw. En als ze deze post van mij leest gaat ook die weg! En dat zou jou schuld zijn!!! :grin:
Hahaha fucker
 
Ja maar niet op die manier. Je kan mij ook staande houden... aangeven wat er is en dat ik voldoe aan het signalement....luisteren naar wat ik zeg en al heel snel doorhebben na een kort onderzoekje dat je de verkeerde hebt en mij een fijne dag wensen. Dit was puur..."je voldoet aan het signalement dus jij bent het". Ik heb toen geen klacht ingediend maar wel een gesprek gevraagd met de twee heren. Puur om mijn kant van het verhaal te vertellen en om te vragen waarom ze niet wilden luisteren en zo overtuigd waren. Is er niet van gekomen helaas. Kern van mijn verhaal is dat als het profileren je overkomt dat wat doet met je integriteit ..met je zelfverzekerheid...Met je eigen ik. Daarom begrijp ik Relix dat hij hier bij stilstaat.

Dat we allemaal vooroordelen hebben begrijp ik ook heel goed. Maar hoe gaan we ermee om? En dan heb ik het over alle nationaliteiten en culturen. Niet alleen de "blanken" discrimineren... discriminatie en intolerantie is van alle markten en daar wordt heerlijk op ingespeeld door Denk, Bij1, pvv en fvd. Zorgelijk!

Goeie bijdrage el berber en wat een ontzettende vernederende ervaring.

Maar eerlijk is eerlijk, als ik je profielfoto bekijk, snap ik niet dat je niet vaker bent opgepakt, bijvoorbeeld op schaapscheerdersfeesten rondom de Veluwe.
 
Het enige wat ik hier (tussen de regels door) lees is dat je een Nederlandse vrouw hebt. Jullie komen hier en pakken onze vrouwen af! Dank zij figuren zoals jou ben ik nu met een Aziatische vrouw. En als ze deze post van mij leest gaat ook die weg! En dat zou jou schuld zijn!!! :grin:

(is er niet een mogelijkheid om die smiley groter te maken? Het moet even heel duidelijk zijn dat dit een grapje is)

Serieus: Een kut ervaring lijkt het me. En wat nog erger is eigenlijk is dat ik me eigenlijk niet geheel in kan leven. Dat ik zo "beschermd" ben opgevoed dat ik me hier weinig bij kan voorstellen. Dat is eigenlijk de white privilege. Niet als een belediging/ verwijt naar mij (als blanke man), maar als een eye opener of waakhond voor de problemen van een ander, waar je anders goed blind voor kan zijn. De enige manier om het te bestrijden is om persoonlijke verhalen te horen, serieus te nemen en te delen.

Hoe zorg jij ervoor dat je kinderen niet in het hokje komen? Ik heb er nog wel eens mee geworsteld dat mijn vrouw heel boos reageerde op incidenten mbt hun afkomst waar ik dan heel onderkoelt reageerde. De waarheid lag waarschijnlijk in het midden. (en dat heb ik te lang niet geheel begrepen) Ik heb het gevoel dat we er samen redelijk in geslaagd zijn. Ik door me te richten op mijn kinderen en hun te leren hoe zíj́ er mee om moeten gaan. Benieuwd hoe jij dit (praktisch) doet.
Haha humor!

Tsja.. hoe wij hiermee omgaan? Onze kids zijn 5 en 9.. zo onschuldig als wat. Ze spelen met iedereen en plaatsen niemand in een hokje en zij worden gelukkig niet in een hokje geplaatst... Bij de oudste(9) begint het een klein beetje te komen(dat mensen ontzettend gemeen kunnen zijn) maar wij kunnen de kids prima sturen en ervoor zorgen dat ze assertief genoeg worden. Ik benadruk wel zo vaak als ik kan dat ze trots moeten zijn op wie ze zijn en wat ze doen en bereiken. Ik sluit niemand uit bij hun sport of als er een vriendje of vriendinnetje uit welk milieu dan ook komt spelen. Dus zelf het goede voorbeeld geven. Ik blijf ook herhalen dat zij niet anders zijn dan andere kindjes als ze een vraag hebben over een huidskleur of als ze iemand zien die beperkt is zowel lichamelijk en/of geestelijk. Normen en waarden. Een discussie niet uit de weg gaan als iemand wat van jou vindt...Maar ik ga er vanuit dat jij dat ook doet.
 
Goeie bijdrage el berber en wat een ontzettende vernederende ervaring.

Maar eerlijk is eerlijk, als ik je profielfoto bekijk, snap ik niet dat je niet vaker bent opgepakt, bijvoorbeeld op schaapscheerdersfeesten rondom de Veluwe.
Haha Bijnaam die ik overgehouden heb van een vriend die helaas niet meer onder ons is. Vond het een mooi eerbetoon om de bijnaam die ik van hem gekregen heb te gebruiken als avatar.
 
Laatst bewerkt:
Dit overkwam me gisteren; we waren op bezoek geweest bij een nieuw adres, hier in Duitsland zijn veel huizen "mehrfamilienhauser" dus met een groot trappenhuis met meerdere etages en appartementen. Veel mensen zetten ook hun fietsen binnen en t komt regelmatig voor dat er mensen deze jatten. Bij ons ook in de afgelopen 4 jaar meerdere fietsen gejat, 3 keer ingebroken in woningen en kelders, paar keer blowers/drinkers in de achtertuin die er niet hoorden. Kortom, wees voorzichtig wie je binnenlaat.

Bij het naar buiten gaan stapten twee donkere jongens (20-25, Somalisch?) snel naar binnen voordat de voordeur achter ons dichtviel. Ik vertrouwde het niet helemaal en vroeg of ze er woonden. Een van de jongens keek me pissig aan en stapte weer naar buiten om me te laten zien dat hij de sleutel had. Uiteraard verontschuldigde ik me maar het blijft knagen aan me. Bij ons eigen huis had ik t ook gevraagd als ik twee jongens ongeacht look en huidskleur hetzelfde zou zien doen, maar daar ken ik alle bewoners dan ook qua gezicht. Als onbekende op dIt adres had ik t vermoedelijk niet gevraagd als t geen donkere jonge gasten waren. Als ik me in deze jongen verplaats voel ik me behoorlijk schuldig. Zou t n volgende vergelijkbare situatie laten gaan denk ik. Herkenbaar dat dit soort wantrouwen blijkbaar toch echt wel ingebakken zit? Of ben ik al te ver verduitst?
Deze jongens zouden blij moeten zijn dat een medebewoner oplet.
 
Een van de weinige voordelen (misschien wel de enige) aan het woke gebeuren van tegenwoordig is dat ik denk dat racisme en discriminatie steeds meer gaat verdwijnen. Ik merk op social media's dat er actief veel aandacht naar uit gaat en dat is een goede zaak. Helaas zijn er nu nog te veel mensen op de wereld die op zijn gegroeid in gebieden waar nou eenmaal weinig buitenlanders waren. Dan is het misschien ook logisch dat er veel te veel in een wij/zij manier wordt gedacht en het zit in de aard van de mens om patronen te willen herkennen. Vaak zijn het niet-Nederlanders die betrokken zijn bij criminaliteit, en dus gaat de Nederlander al gauw racistisch naar niet-witte mensen kijken. Helaas wordt er dan niet verder gekeken dan de neus lang is en er dus geen rekening wordt gehouden met het feit dat buitenlanders vaak in armere wijken worden geplaatst waar nou eenmaal meer criminaliteit voor komt. Kijk maar eens naar Mo bijvoorbeeld, kerel heeft de wereld aan zijn voeten liggen maar door zijn jeugd/plek waar hij is opgegroeid komt hij toch met verkeerd volk in aanmerking

Hopelijk weet de jeugd van nu erovor te zorgen dat het later geen reet meer uit maakt van welke afkomst je bent en dat alles en iedereen gelijke kansen krijgen. Van verhalen als hierboven walg ik echt en ik vind het ongelofelijk dat er mensen zijn die zich beter voelen dan de rest puur omdat ze een andere huidskleur hebben
 
Hopelijk weet de jeugd van nu erovor te zorgen dat het later geen reet meer uit maakt van welke afkomst je bent en dat alles en iedereen gelijke kansen krijgen. Van verhalen als hierboven walg ik echt en ik vind het ongelofelijk dat er mensen zijn die zich beter voelen dan de rest puur omdat ze een andere huidskleur hebben
Roerend met je eens.
Nuance, luistervaardigheid, communicatie en verdraagzaamheid zijn toverwoorden om dat doel te bereiken.
Gezien de polarisatie in de maatschappij lijkt er nog een lange weg te gaan.
Maar we moeten het blijven proberen en dan komt het hopelijk ooit zover.
Forza mensen.
 
Een van de weinige voordelen (misschien wel de enige) aan het woke gebeuren van tegenwoordig is dat ik denk dat racisme en discriminatie steeds meer gaat verdwijnen. Ik merk op social media's dat er actief veel aandacht naar uit gaat en dat is een goede zaak. Helaas zijn er nu nog te veel mensen op de wereld die op zijn gegroeid in gebieden waar nou eenmaal weinig buitenlanders waren. Dan is het misschien ook logisch dat er veel te veel in een wij/zij manier wordt gedacht en het zit in de aard van de mens om patronen te willen herkennen. Vaak zijn het niet-Nederlanders die betrokken zijn bij criminaliteit, en dus gaat de Nederlander al gauw racistisch naar niet-witte mensen kijken. Helaas wordt er dan niet verder gekeken dan de neus lang is en er dus geen rekening wordt gehouden met het feit dat buitenlanders vaak in armere wijken worden geplaatst waar nou eenmaal meer criminaliteit voor komt. Kijk maar eens naar Mo bijvoorbeeld, kerel heeft de wereld aan zijn voeten liggen maar door zijn jeugd/plek waar hij is opgegroeid komt hij toch met verkeerd volk in aanmerking

Hopelijk weet de jeugd van nu erovor te zorgen dat het later geen reet meer uit maakt van welke afkomst je bent en dat alles en iedereen gelijke kansen krijgen. Van verhalen als hierboven walg ik echt en ik vind het ongelofelijk dat er mensen zijn die zich beter voelen dan de rest puur omdat ze een andere huidskleur hebben
Wanneer de mensen hun kinderen net zo opvoeden en wereldwijs maken als el berber doet dan is racisme zo de wereld uit.
 
Een van de weinige voordelen (misschien wel de enige) aan het woke gebeuren van tegenwoordig is dat ik denk dat racisme en discriminatie steeds meer gaat verdwijnen. Ik merk op social media's dat er actief veel aandacht naar uit gaat en dat is een goede zaak. Helaas zijn er nu nog te veel mensen op de wereld die op zijn gegroeid in gebieden waar nou eenmaal weinig buitenlanders waren

Zolang er nog grote groepen in Nederland zijn die stemmen op de die lavendelsnuiver of blondie zal het niet verdwijnen, daarentegen zal het ook niet verdwijnen bij grote groepen van de zwarte gemeenschap omdat een flink deel vind dat ze niet racistisch kunnen zijn omdat ze zwart zijn. (Ja dat argument heb ik meerdere keren gehoord van ze, waaronder iemand die verantwoordelijk is voor het multiculturele beleid van 020).

Het kijken naar afkomst zit zo ontzetten diep geworteld bij alle groepen van de samenleving, dat je nooit kan voorkomen dat er op basis hiervan geselecteerd wordt. Zelf werk ik internationaal en we hebben een zeer divers team op site (8 nationaliteiten op 24 personen expats en dan nog de lokale collega's, 6 personen 2 nationaliteiten.), en je ziet ook gewoon dat mensen met dezelfde nationaliteit naar elkaar toe trekken of mensen die naar elkaar toe trekken die dezelfde taal spreken. Als je hierna kijkt op de manier van woke en racisme en discriminatie dan zal je heel veel op en aanmerkingen kunnen hebben, maar als je er wat langer naar kijkt zie je dat het een heel organisch geheel is.

Daarnaast is een veelgehoorde opmerking hier van de lokalen (donker Afrika, daar waar Portugal de slaven ophaalde), dat de grootste racisten en mensen die zich gedragen als overheersers de zwarte europeanen zijn die 'terug gaan naar hun roots' en de lokale bevolking totaal niet respecteren. Saillant detail, de toenmalige slavenhandelaar (1 portugese familie) heeft nog steeds een kasteel in het dorp en ze wonen er nog en worden gezien als vooraanstaande mensen in het dorp.
 
Zolang er nog grote groepen in Nederland zijn die stemmen op de die lavendelsnuiver of blondie zal het niet verdwijnen, daarentegen zal het ook niet verdwijnen bij grote groepen van de zwarte gemeenschap omdat een flink deel vind dat ze niet racistisch kunnen zijn omdat ze zwart zijn. (Ja dat argument heb ik meerdere keren gehoord van ze, waaronder iemand die verantwoordelijk is voor het multiculturele beleid van 020).

Het kijken naar afkomst zit zo ontzetten diep geworteld bij alle groepen van de samenleving, dat je nooit kan voorkomen dat er op basis hiervan geselecteerd wordt. Zelf werk ik internationaal en we hebben een zeer divers team op site (8 nationaliteiten op 24 personen expats en dan nog de lokale collega's, 6 personen 2 nationaliteiten.), en je ziet ook gewoon dat mensen met dezelfde nationaliteit naar elkaar toe trekken of mensen die naar elkaar toe trekken die dezelfde taal spreken. Als je hierna kijkt op de manier van woke en racisme en discriminatie dan zal je heel veel op en aanmerkingen kunnen hebben, maar als je er wat langer naar kijkt zie je dat het een heel organisch geheel is.

Daarnaast is een veelgehoorde opmerking hier van de lokalen (donker Afrika, daar waar Portugal de slaven ophaalde), dat de grootste racisten en mensen die zich gedragen als overheersers de zwarte europeanen zijn die 'terug gaan naar hun roots' en de lokale bevolking totaal niet respecteren. Saillant detail, de toenmalige slavenhandelaar (1 portugese familie) heeft nog steeds een kasteel in het dorp en ze wonen er nog en worden gezien als vooraanstaande mensen in het dorp.
Men heeft niet zozeer een hekel aan de kleur maar meer dat alles al steeds duurder wordt en de zorg gewoonweg onbetaalbaar is en de nieuwkomers voor ieder vlekje of schrammetje van de zorg gebruik maakt. Plus de huizenmarkt enz maakt de afkeer tegen dit soort mensen. Uiterlijke en karakteristieke kenmerken komen dan als eerste naar boven om de onvrede te laten merken. Echt een hekel aan het zwarte ras zullen er echt maar heel erg weinig zijn.
 
Men heeft niet zozeer een hekel aan de kleur maar meer dat alles al steeds duurder wordt en de zorg gewoonweg onbetaalbaar is en de nieuwkomers voor ieder vlekje of schrammetje van de zorg gebruik maakt. Plus de huizenmarkt enz maakt de afkeer tegen dit soort mensen.

En het simpele feit dat die mensen dus gewoon een bestaansrecht hebben in Nederland net als jij en ik gaan we aan voorbij gaan. Misbruik maken van het zorgsysteem kan niet, omdat je gewoon je eigen bijdrage hebt, en je altijd langs je huisarts moet om iets voor elkaar te krijgen. Dit is het beste vangnet wat er is, en wat helaas in Frankrijk niet bestaat, en daar is het een chaos.
 
En het simpele feit dat die mensen dus gewoon een bestaansrecht hebben in Nederland net als jij en ik gaan we aan voorbij gaan. Misbruik maken van het zorgsysteem kan niet, omdat je gewoon je eigen bijdrage hebt, en je altijd langs je huisarts moet om iets voor elkaar te krijgen. Dit is het beste vangnet wat er is, en wat helaas in Frankrijk niet bestaat, en daar is het een chaos.
Die mensen hebben zorgtoeslag wat ik moet betalen. Huizen worden ingericht afgeleverd en nog klagen ze. Heeft niks te maken met bestaansrecht want daar gaat het niet om. Ook heeft het niks te maken met kleur maar met het voortrekken van deze mensen.
 
Men heeft niet zozeer een hekel aan de kleur maar meer dat alles al steeds duurder wordt en de zorg gewoonweg onbetaalbaar is en de nieuwkomers voor ieder vlekje of schrammetje van de zorg gebruik maakt.
Ach als we dan toch generaliseren, de gemiddelde blanke NLer gaat veel te laat naar de huisarts waardoor dure behandelingen nodig zijn die voorkomen hadden kunnen worden bij tijdig artsbezoek.
Plus de huizenmarkt enz maakt de afkeer tegen dit soort mensen. Uiterlijke en karakteristieke kenmerken komen dan als eerste naar boven om de onvrede te laten merken. Echt een hekel aan het zwarte ras zullen er echt maar heel erg weinig zijn.
De huizenmarkt, tja, duik de cijfers in dan zie je dat de afkeer niet logisch is. Beetje dit idee

EOfoJH4WoAAeM-K


Maar kan de onvrede die mensen op de huizenmarkt hebben wel begrijpen, en als er dan door de veroorzakers van de VVD naar de immigrant gewezen wordt dan neem je dat gewoon over.
 
Ach als we dan toch generaliseren, de gemiddelde blanke NLer gaat veel te laat naar de huisarts waardoor dure behandelingen nodig zijn die voorkomen hadden kunnen worden bij tijdig artsbezoek.

De huizenmarkt, tja, duik de cijfers in dan zie je dat de afkeer niet logisch is. Beetje dit idee

EOfoJH4WoAAeM-K


Maar kan de onvrede die mensen op de huizenmarkt hebben wel begrijpen, en als er dan door de veroorzakers van de VVD naar de immigrant gewezen wordt dan neem je dat gewoon over.
Dit wordt zinloos want je zal sowieso alles tegen proberen te spreken. Nutteloze discussies laat ik Antenor 😂
 
Terug
Bovenaan Onderaan