Racisme & Discriminatie

Als je de wetgeving rondom VVMU kent dan is deze vrijspraak niet iets om je over te verbazen.

Zo als je weet ben ik dol op VVMU, ik gebruik en misbruik het maximaal ook. Maar hij als knuffelneger komt met alles weg, hoe zal het aflopen als ik morgen een laptop jat uit de mediamarkt denk je? :unsure: Er zijn wetten voor blanken en er zijn wetten voor zwarte mensen sinds 2020, wie dat niet ziet tja.. iets met eigen bubbel.
 
  • Wow
Reactions: IPF
Zo als je weet ben ik dol op VVMU, ik gebruik en misbruik het maximaal ook. Maar hij als knuffelneger komt met alles weg, hoe zal het aflopen als ik morgen een laptop jat uit de mediamarkt denk je? :unsure: Er zijn wetten voor blanken en er zijn wetten voor zwarte mensen sinds 2020, wie dat niet ziet tja.. iets met eigen bubbel.

Wat heeft het jatten van een laptop hiermee te maken? Mis ik iets?

Als ik daar als blanke had gestaan en die uitspraak had gedaan, was ik ook niet veroordeeld.
 
Wat heeft het jatten van een laptop hiermee te maken? Mis ik iets?

Als ik daar als blanke had gestaan en die uitspraak had gedaan, was ik ook niet veroordeeld.
Akwasi nam n laptop mee uit een studio en bracht die later terug. Gaat om n compleet ander voorval, krijg soms het gevoel dat Kwek bang is voor gekleurde mannen die niet onderdanig zijn maar zich duidelijk uitspreken tegen zaken. Misschien is die jongen gewoon een eeuwtje of 2 te laat geboren.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Wat heeft het jatten van een laptop hiermee te maken? Mis ik iets?

Als ik daar als blanke had gestaan en die uitspraak had gedaan, was ik ook niet veroordeeld.

https://www.ad.nl/show/justitie-bel...-feit-hij-wilde-laptops-niet-stelen~afc820cf/


Jij als blanke man mag en kan niks zeggen, als het ook maar 3% gevoelig ligt bij de donkere groepen ben jij echt wel de lul. Google maar en zie alle slachtoffers die je voor gegaan zijn. Verhaal van zwarte piet is fictief is de grootste bullshit ooit, hoe moeten de mannen/vrouwen zich op straat gevoeld hebben die voor zwarte piet speelde ? Zijn die ook fictief of kunnen die alleen fictieve klappen krijgen ? Donald duck is fictief, zwarte piet is dat 95% van het jaar en 5% spring levend als mensen zich zo verkleden. Dus die kan je wel bedreigen en kapot slaan.

Meten met 2 maten, OM en de rechtstaat weet ook wat trending is, speel je hun zielige spelletje niet mee dan is het allemaal weer racisme.
 
https://www.ad.nl/show/justitie-bel...-feit-hij-wilde-laptops-niet-stelen~afc820cf/


Jij als blanke man mag en kan niks zeggen, als het ook maar 3% gevoelig ligt bij de donkere groepen ben jij echt wel de lul. Google maar en zie alle slachtoffers die je voor gegaan zijn. Verhaal van zwarte piet is fictief is de grootste bullshit ooit, hoe moeten de mannen/vrouwen zich op straat gevoeld hebben die voor zwarte piet speelde ? Zijn die ook fictief of kunnen die alleen fictieve klappen krijgen ? Donald duck is fictief, zwarte piet is dat 95% van het jaar en 5% spring levend als mensen zich zo verkleden. Dus die kan je wel bedreigen en kapot slaan.

Meten met 2 maten, OM en de rechtstaat weet ook wat trending is, speel je hun zielige spelletje niet mee dan is het allemaal weer racisme.
Je bent echt wel een heel zielig slachtoffer van de maatschappij he?
 
Je bent echt wel een heel zielig slachtoffer van de maatschappij he?

Niet bepaald, ik zeg nog steeds alles, hij wilt graag mensen de mond snoeren maar er zijn wel meer woordkunstenaars die ook alles mogen roepen. Aquarium is niet de enige held, wel de meest trendy laatste 2 jaar. Gelukkig in kleine kringen en grote meelopers kringen.
 
Niet bepaald, ik zeg nog steeds alles, hij wilt graag mensen de mond snoeren maar er zijn wel meer woordkunstenaars die ook alles mogen roepen. Aquarium is niet de enige held, wel de meest trendy laatste 2 jaar. Gelukkig in kleine kringen en grote meelopers kringen.
Dan slaat de start van je post dus nergens op.
 
Kwam dit artikel tegen, dat verdient veel meer aandacht dan dat geneuzel over akwasi. Akwasi maakt meer kapot dan hij goed doet voor de discussie.

Aziaten zijn niet boeiend, nemen te weinig de slachtofferrol aan, daarom is dat ook nooit op het nieuws of in de belangstelling. Terwijl ze nu al dik jaar constant corona en covid grappen en schuld over zich heen krijgen, ken 1 collega die het al maanden ook roept.
 
Niet bepaald, ik zeg nog steeds alles, hij wilt graag mensen de mond snoeren maar er zijn wel meer woordkunstenaars die ook alles mogen roepen. Aquarium is niet de enige held, wel de meest trendy laatste 2 jaar. Gelukkig in kleine kringen en grote meelopers kringen.

De enige reden waarom akwasi zo 'trendy' is, is omdat er mensen zijn zoals jij: die elke scheet van Akwasi aangrijpen om een (behoorlijk stereotype en verwerpelijk) punt te willen maken.

Zonder aandacht van jou en anderen met dezelfde gedachten, had Akwasi bij lange na niet zo vaak in de media geweest.
 
Laatst bewerkt:

Een mooie column over racisme en kansenongelijkheid.
Een filmpje waar hij hetzelfde zegt staat op Dumpert.

Waar hij mee begint in zijn stuk, gebeurt ook bij autochtone blanke mensen kan ik uit eigen ervaring vertellen.

Mijn advies was HAVO/VWO, maar 'hij is nog zo druk met allerlei zaken die niets met school te maken hebben. Laten we starten op een niveautje lager en hem naar de MAVO sturen'. Gevolg was dat ik nul uitdaging had en vervolgens ook écht alle interesse in alles wat met school te maken had verloor. Met voor mij desastreuze gevolgen voor de rest van mijn leven.
Dan is die caramelkleurmeneer met Turkse worteltjes (kleur moet geduid worden, begrijp ik) een stuk beter terechtgekomen dan ik.
En dat vind ik mooi om te zien. Petje af en een buiging erbij.
 
Een filmpje waar hij hetzelfde zegt staat op Dumpert.

Waar hij mee begint in zijn stuk, gebeurt ook bij autochtone blanke mensen kan ik uit eigen ervaring vertellen.

Mijn advies was HAVO/VWO, maar 'hij is nog zo druk met allerlei zaken die niets met school te maken hebben. Laten we starten op een niveautje lager en hem naar de MAVO sturen'. Gevolg was dat ik nul uitdaging had en vervolgens ;echt alle interesse in alles wat met school te maken had verloor. Met voor mij desastreuze gevolgen voor de rest van mijn leven.
Dan is die caramelkleurmeneer met Turkse worteltjes (kleur moet geduid worden, begrijp ik) een stuk beter terechtgekomen dan ik.
En dat vind ik mooi om te zien. Petje af en een buiging erbij.
't Is inderdaad bizar hoeveel impact zo'n advies heeft. Verticale migratie tussen niveaus op latere leeftijd zou toch makkelijker moeten kunnen zijn.
 
Een filmpje waar hij hetzelfde zegt staat op Dumpert.

Waar hij mee begint in zijn stuk, gebeurt ook bij autochtone blanke mensen kan ik uit eigen ervaring vertellen.

Mijn advies was HAVO/VWO, maar 'hij is nog zo druk met allerlei zaken die niets met school te maken hebben. Laten we starten op een niveautje lager en hem naar de MAVO sturen'. Gevolg was dat ik nul uitdaging had en vervolgens ook écht alle interesse in alles wat met school te maken had verloor. Met voor mij desastreuze gevolgen voor de rest van mijn leven.
Dan is die caramelkleurmeneer met Turkse worteltjes (kleur moet geduid worden, begrijp ik) een stuk beter terechtgekomen dan ik.
En dat vind ik mooi om te zien. Petje af en een buiging erbij.
Yups, t probleem is breder dan alleen kleur. Maar een langere brede school (zoals wel eens geopperd wordt) gaat volgens mij niet helpen, het gaat fout in het advies. En of dat nu op 12, 14 of 16 jaar gegeven wordt maakt niet uit.
 
Yups, t probleem is breder dan alleen kleur. Maar een langere brede school (zoals wel eens geopperd wordt) gaat volgens mij niet helpen, het gaat fout in het advies. En of dat nu op 12, 14 of 16 jaar gegeven wordt maakt niet uit.
Dat denk ik ook. Toch vind ik het moeilijk een oplossing daarvoor te bedenken. Puur en alleen toetsen ligt voor de hand, dat kan zelfs anoniem. Maar ook toetsen kunnen (onbedoeld) selectief gemaakt worden. Je zou zeggen dat een advies van een vakpersoon die de leerlingen langere tijd meemaakt een goed iets is, helemaal als er toetsresultaten ter ondersteuning aanwezig zijn. Toch kan ik niet anders concluderen dat die adviezen teveel randzaken meenemen, en te veel impact hebben.
 
Dat denk ik ook. Toch vind ik het moeilijk een oplossing daarvoor te bedenken. Puur en alleen toetsen ligt voor de hand, dat kan zelfs anoniem. Maar ook toetsen kunnen (onbedoeld) selectief gemaakt worden. Je zou zeggen dat een advies van een vakpersoon die de leerlingen langere tijd meemaakt een goed iets is, helemaal als er toetsresultaten ter ondersteuning aanwezig zijn. Toch kan ik niet anders concluderen dat die adviezen teveel randzaken meenemen, en te veel impact hebben.
Een toets is een momentopname, ligt je hamster op sterven maak je die net ff anders. Kijk naar t niveau van een leerling door de jaren heen, praat met ouders wat een dip of een piek kan veroorzaken.

Had t toevallig vanochtend met de kapster over 1 van haar kinderen, die heeft een rugzakje, nu hij thuis achter de pc les krijgt ipv in een drukke klas gaan zijn cijfers omhoog. Er zijn zoveel oorzaken waardoor potentie er niet uit komt. (overigens bezijden de kwestie, maar ergens ook wel een linkje)
 
't Is inderdaad bizar hoeveel impact zo'n advies heeft. Verticale migratie tussen niveaus op latere leeftijd zou toch makkelijker moeten kunnen zijn.
Mee eens dat dit mogelijk moet zijn maar ik denk eigenlijk niet dat dit Bacchus zou helpen. Het is ook een stukje intrinsieke motivatie wat er bij hem aan ontbrak (als ik het verhaal goed lees). Ik lees namelijk niet dat hij op de MAVO zulke cijfers haalde dat men kan gaan twijfelen. Wellicht is het een stuk projectie want dit is iets waar ik (toen) last van had. Geen zin in huiswerk en opletten maar wel zin om rond te hangen met vrienden. Hard werken bij een bijbaan maar niet aan school. Ik had vooral geen zin (en dus moeite) om lijstjes uit mijn kop te gaan leren. Daar zag ik het nut niet van in.

Ik zou denk ik meer gehad hebben aan een wat meer gedwongen motivatie, maar zelfs daarvan weet ik niet of dat geholpen zou hebben. Ik heb meer een doel nodig en dat had ik niet. Ik heb (denk ik) voldoende intelligentie om universiteit te doen, maar ik heb MAVO, HAVO (niet behaald), MBO en uiteindelijk HBO gedaan. En dat is mijn eigen schuld.

Waar scholen (in de breedste zin) is continue intensieve beoordeling en begeleiding op bijna individuele schaal. Maar dat is duur...
 
e zou zeggen dat een advies van een vakpersoon die de leerlingen langere tijd meemaakt een goed iets is, helemaal als er toetsresultaten ter ondersteuning aanwezig zijn.

En dat is juist wat er fout gaat. Een vriend van mij heeft een dochter in groep 8 en die ze heeft met de eindtoets 1 fout meer gemaakt dan haar vriendin. Vriendin krijgt HAVO advies zij VMBO kader, want ze is niet geconcentreerd in de les (dus niet eens TL maar nog een niveau lager). De ouders van beide kinderen snappen er helemaal niets meer van.

De toetsing zou zwaarder moeten wegen dan het advies van een truttige juf die les geeft aan groep 8...
 
En dat is juist wat er fout gaat. Een vriend van mij heeft een dochter in groep 8 en die ze heeft met de eindtoets 1 fout meer gemaakt dan haar vriendin. Vriendin krijgt HAVO advies zij VMBO kader, want ze is niet geconcentreerd in de les (dus niet eens TL maar nog een niveau lager). De ouders van beide kinderen snappen er helemaal niets meer van.

De toetsing zou zwaarder moeten wegen dan het advies van een truttige juf die les geeft aan groep 8...
Normaliter juist niet. Je wil niet afhankelijk zijn van een momentopname.

Kinderen moeten gewoon zo snel mogelijk op hun eigen niveau les krijgen. En dan moet de school wel ff door zaken als speelsheid prikken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan