Racisme & Discriminatie

Klein miezerig landje zijn wij. Zoeken altijd een persoon op die kwa invloed niets voorstelt, leggen zijn woorden en daden onder het vergrootglas en het publiek mag oordelen over hem. We dagen hem nog uit om te kijken of zo’n gek ons nog meer vermaak kan bezorgen zodat we weer los kunnen gaan. En de EO, die zijn hiermee opgevoed door hun oude baas Andries. Weet u nog, Andries die zo achter elkaar bleef vragen of die orthodoxe moslim Geert Wilders liever dood zag gaan, totdat hij elimineerde en “ja” zei. Die jongen is later gevlucht naar Engeland...
Mensen, dat is niet alleen psychisch gezien niet oké maar ook Middeleeuws. Ook toen werden de gekken verleid tot rare dingen en dan werden ze in een kring geplaatst waar tegen hen werd geroepen en gedaan. De gek begon nog gekker te doen en dat was weer een bevestiging voor de menigte. Die kring en de menigte is nu de sociale media, het verschil met toen, de enige vooruitgang die we kennelijk hebben geboekt als mens.
Sorry vriend, volstrekt oneens met jouw visie in dit geval.
Er werd niemand uitgedaagd. Ze hadden 'm in z'n gezicht moeten trappen toen hij die spullen gijzelde, woordkunstenaartechnisch gesproken. Een manipulatief varken, dat is het.
 
Teamspirit Nee hoor het was met hem besproken wanneer en hoe de gebeurtenissen besproken zouden worden. Ik geloof Akwasie noch EO in deze als het gaat om de afspraken. Ik zeg alleen dit: de behoefte om een gek steeds maar uit te nodigen terwijl je weet hoe hij zou kunnen reageren, neigt naar sensatie zoeken, willen scoren enz terwijl we als land met veel grotere problemen te maken hebben dan wat Akwasie ergens van zou vinden.
Ach, en als hij niet wordt uitgenodigd spelen we de 'er wordt niet naar ons geluisterd' kaart. Linksom of rechtsom is de media altijd de gebeten hond.
 
Klein miezerig landje zijn wij. Zoeken altijd een persoon op die kwa invloed niets voorstelt, leggen zijn woorden en daden onder het vergrootglas en het publiek mag oordelen over hem. We dagen hem nog uit om te kijken of zo’n gek ons nog meer vermaak kan bezorgen zodat we weer los kunnen gaan. En de EO, die zijn hiermee opgevoed door hun oude baas Andries. Weet u nog, Andries die zo achter elkaar bleef vragen of die orthodoxe moslim Geert Wilders liever dood zag gaan, totdat hij elimineerde en “ja” zei. Die jongen is later gevlucht naar Engeland...
Mensen, dat is niet alleen psychisch gezien niet oké maar ook Middeleeuws. Ook toen werden de gekken verleid tot rare dingen en dan werden ze in een kring geplaatst waar tegen hen werd geroepen en gedaan. De gek begon nog gekker te doen en dat was weer een bevestiging voor de menigte. Die kring en de menigte is nu de sociale media, het verschil met toen, de enige vooruitgang die we kennelijk hebben geboekt als mens.
Akwasi is al ruim 10 jaar een publiek figuur. Iemand die op het podium staat en gewend is om met de media om te gaan. Hij heeft zichzelf een leidersrol aangenomen mbt Black Lives Matter en Kick Out Zwarte Piet.

Hij wordt uitgenodigd voor een gesprek en hij gaat hiermee akkoord. Maar als dat misgaat is dat de schuld van de media die probeert onbelangrijke idioten belachelijk te maken?

Ik ben oprecht benieuwd op welk gedeelte van deze gebeurtenis jij nu vindt dat hier de EO fout zit?
 
Ach, en als hij niet wordt uitgenodigd spelen we de 'er wordt niet naar ons geluisterd' kaart. Linksom of rechtsom is de media altijd de gebeten hond.
Beetje flauwe reactie en dat ben ik niet gewend van u....
 
Akwasi is al ruim 10 jaar een publiek figuur. Iemand die op het podium staat en gewend is om met de media om te gaan. Hij heeft zichzelf een leidersrol aangenomen mbt Black Lives Matter en Kick Out Zwarte Piet.

Hij wordt uitgenodigd voor een gesprek en hij gaat hiermee akkoord. Maar als dat misgaat is dat de schuld van de media die probeert onbelangrijke idioten belachelijk te maken?

Ik ben oprecht benieuwd op welk gedeelte van deze gebeurtenis jij nu vindt dat hier de EO fout zit?
Het gaat niet om de EO, Jinek of wie dan ook. Nodig die man niet uit. Waarom men dat doet, dat is voor mij belangrijk. Ze weten van te voren al wat ze kunnen verwachten: was hij bij Jinek ook al niet licht ontvlambaar? Begin iedereen daarna ook niet die beelden overal te laten zien? Waar zijn we dan mee bezig en wat willen we nu bewijzen? Dat er bij hem een draadje los zit? Of had EO een goed gesprek verwacht met hem? Schei toch uit. Nee, we vinden het leuk om een gek nog gekker zien doen.
Dat het optreden van zo’n gek nu in een topic wordt geplaatst waar we over racisme en discriminatie moeten praten, vind ik ook tekenend. Normaal gesproken worden de gekkigheden in de media in het topic Algemene nieuwsberichten geplaatst behalve als het Akwasie heet kennelijk.
Ik wens iedereen die geniet van dit soort nieuws waarna ze los op kunnen gaan, heel veel plezier. Prima allemaal.
 
Dat is nog niet zo makkelijk als het lijkt. Heb er 3 jaar gewoond en ben met een Schotse thuisgekomen :D

Geen idee, ik heb die van mijn Abu Dhabi opgedoken.:D


Ik wens iedereen die geniet van dit soort nieuws waarna ze los op kunnen gaan, heel veel plezier. Prima allemaal.


Het gaat niet om het losgaan. Ik veroordeel de actie van Akwasie, die door zijn publieke optredens meer gelinkt wordt aan deze discussie (hij is voorvechter van een inclusieve samenleving), dan een algemene nieuwstopic.

Is hij zielig, missschien wel, is hij een publiek figuur wat naar op de voorgrond treedt in deze discussie ja ook. Wil hij zijn plek afstaan, vast niet want hij blijft terug komen. Is hij irritant, ja ook. Maar na zijn optreden op de Dam en de rust die hij opgezocht had, hoopte ik dat hij geleerd had, maar hij laat zien zichzelf niet te ontwikkelen maar wel voorvechter wil zijn. Dan heeft dat niets met genieten te maken of affikken, maar het constateren van feiten. W
En het is jammer dat mensen die wel echt wat te vertellen hebben op het gebied van een inclusieve samenleving nooit aan het woord komen. Ik ken genoeg initatieven in Rotterdam West (waar ik gewoond heb en nog vrienden heb wonen), waar heel veel bereikt wordt om de barrieres die er zijn weg te nemen. Helaas zijn er politicie aan beide kanten van het spectrum die dit tegenwerken (FVD en Denk). Dat is jammer om te zien.
 
Het gaat niet om de EO, Jinek of wie dan ook. Nodig die man niet uit. Waarom men dat doet, dat is voor mij belangrijk. Ze weten van te voren al wat ze kunnen verwachten: was hij bij Jinek ook al niet licht ontvlambaar? Begin iedereen daarna ook niet die beelden overal te laten zien? Waar zijn we dan mee bezig en wat willen we nu bewijzen? Dat er bij hem een draadje los zit? Of had EO een goed gesprek verwacht met hem? Schei toch uit. Nee, we vinden het leuk om een gek nog gekker zien doen.
Dat het optreden van zo’n gek nu in een topic wordt geplaatst waar we over racisme en discriminatie moeten praten, vind ik ook tekenend. Normaal gesproken worden de gekkigheden in de media in het topic Algemene nieuwsberichten geplaatst behalve als het Akwasie heet kennelijk.
Ik wens iedereen die geniet van dit soort nieuws waarna ze los op kunnen gaan, heel veel plezier. Prima allemaal.
Volgens mij vinden jullie nu uiteindelijk hetzelfde. Dat er te veel aandacht is voor sensatie.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Het gaat niet om de EO, Jinek of wie dan ook. Nodig die man niet uit. Waarom men dat doet, dat is voor mij belangrijk. Ze weten van te voren al wat ze kunnen verwachten: was hij bij Jinek ook al niet licht ontvlambaar? Begin iedereen daarna ook niet die beelden overal te laten zien? Waar zijn we dan mee bezig en wat willen we nu bewijzen? Dat er bij hem een draadje los zit? Of had EO een goed gesprek verwacht met hem? Schei toch uit. Nee, we vinden het leuk om een gek nog gekker zien doen.
Dat het optreden van zo’n gek nu in een topic wordt geplaatst waar we over racisme en discriminatie moeten praten, vind ik ook tekenend. Normaal gesproken worden de gekkigheden in de media in het topic Algemene nieuwsberichten geplaatst behalve als het Akwasie heet kennelijk.
Ik wens iedereen die geniet van dit soort nieuws waarna ze los op kunnen gaan, heel veel plezier. Prima allemaal.

Daar is het ook gewoon als eerste geplaatst, maar onze Forum Ninja zat te slapen.
 

Akwasi beraadt zich over rol bij Omroep ZWART na eis wissen EO-interview​


De pannenkoek begint beetje eentonig te worden, flikt weer shit die niet mag, doet weer ff zielig en komt er weer mee weg en gaat van de zomer vrolijk door met zwart bullshit. Te voorspelbaar en zielig mannetje :sick: Reken maar er op dat er nog een paar incidenten komen en weer huiliehuilie excuses achteraf waar men intrapt :FP:

Hij geeft toe dat die zijn damspeech zo had voorbereidt, dus het bewust deed, de hele excuus bullshit achteraf + OM die er in trapt maakt het helemaal zielig. Maar goed hij zit weer lekker in zijn slachtofferrol dus we zijn van dat kneusje af voorlopig, tot volgend incident (L)

Geertje kopt hem ook ff heerlijk in
e3dc5187b7a058a4c1d2761e08e6e743.png
 

Akwasi beraadt zich over rol bij Omroep ZWART na eis wissen EO-interview​


De pannenkoek begint beetje eentonig te worden, flikt weer shit die niet mag, doet weer ff zielig en komt er weer mee weg en gaat van de zomer vrolijk door met zwart bullshit. Te voorspelbaar en zielig mannetje :sick: Reken maar er op dat er nog een paar incidenten komen en weer huiliehuilie excuses achteraf waar men intrapt :FP:

Hij geeft toe dat die zijn damspeech zo had voorbereidt, dus het bewust deed, de hele excuus bullshit achteraf + OM die er in trapt maakt het helemaal zielig. Maar goed hij zit weer lekker in zijn slachtofferrol dus we zijn van dat kneusje af voorlopig, tot volgend incident (L)

Geertje kopt hem ook ff heerlijk in
e3dc5187b7a058a4c1d2761e08e6e743.png
Wist niet dat CDA een coalitie kon vormen met een partij waar Akwasi in zit? Kortom, sneu bericht en de domme achterban vind t geweldig.

Sowieso, een partijprogramma maken wat tegen de grondwet ingaat en dan janken dat men zegt dat het niet heel waarschijnlijk is om met de PVV in zee te gaan is wel calimerogedrag van de bovenste plank.
 
Laatst bewerkt:
Het gaat niet om de EO, Jinek of wie dan ook. Nodig die man niet uit. Waarom men dat doet, dat is voor mij belangrijk. Ze weten van te voren al wat ze kunnen verwachten: was hij bij Jinek ook al niet licht ontvlambaar? Begin iedereen daarna ook niet die beelden overal te laten zien? Waar zijn we dan mee bezig en wat willen we nu bewijzen? Dat er bij hem een draadje los zit? Of had EO een goed gesprek verwacht met hem? Schei toch uit. Nee, we vinden het leuk om een gek nog gekker zien doen.
Dat het optreden van zo’n gek nu in een topic wordt geplaatst waar we over racisme en discriminatie moeten praten, vind ik ook tekenend. Normaal gesproken worden de gekkigheden in de media in het topic Algemene nieuwsberichten geplaatst behalve als het Akwasie heet kennelijk.
Ik wens iedereen die geniet van dit soort nieuws waarna ze los op kunnen gaan, heel veel plezier. Prima allemaal.
Ik ben het wel met Der Jaufe eens dat als je hem weert uit de media dat wordt gebruikt dat hij niet gehoord wordt. Ik snap wel wat je bedoeld, natuurlijk levert dit leukere tv op dan een gesprek tussen twee mensen die het eens zijn over postzegels. Maar het is niet zo dat hij er hier ingeluisd wordt. De EO geeft aan dat ze het over BLM in het algemeen en over Omroep Zwart wilden hebben (of je dat moet geloven is een twijfel).

Wat ik eerder een probleem vind is dat de interviewer tegen afspraken in toch het gesprek de kant op stuurt van de uitspraken op de dam waar ze het niet over zouden hebben. Het lijkt heel natuurlijk te staan maar voor mijn gevoel stuurt de interviewer dit met verschillende interview technieken. Akwasi begint alleen over de dam omdat de interviewer hierover begint zonder het te noemen.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Wat ik eerder een probleem vind is dat de interviewer tegen afspraken in toch het gesprek de kant op stuurt van de uitspraken op de dam waar ze het niet over zouden hebben. Het lijkt heel natuurlijk te staan maar voor mijn gevoel stuurt de interviewer dit met verschillende interview technieken. Akwasi begint alleen over de dam omdat de interviewer hierover begint zonder het te noemen.
Er was afgesproken dat daar slechts kort over gesproken zou worden. Het zou niet genegeerd worden.
 
Akwasi begint alleen over de dam omdat de interviewer hierover begint zonder het te noemen

Stop, en luister het interview. De interviewer heeft het over de naam Akwasie en meteen begint Akwasie de betekenis van zijn naam te linken aan de gebeurtenissen in Amsterdam. Hij begint er zelf over en de interviewer stelt heel kalm vragen en laat Akwasie uitpraten. Ik hoor nergens een uitlokking of een op sensatie beruste journalist.
 
De hele interview was bedoeld als samenvatting van Meneer Akwasi ( aquairum ) Owusu Ansah zijn bijzondere (jank) jaar 2020. Dat die vooraf al gaat janken en dreigen dat die niet of zo min mogelijk over de dam-incident wilt praten zegt al genoeg :FP:

Ik zal hem straks ff taggen op twitter dat die mijn favo shampoo met rust laat, ik weet dat de merknaam + verpakking + zo'n mooie blanke man zeer racistisch is. Maar het blijft mijn #1 shampoo die ik steeds op amazon.de koop. Als er meer racisten hier zijn ik kan de shampoo echt aanraden, super geur en gewoon heerlijk terwijl het bijna gratis is :sleep: Allemaal racisme natuurlijk maar het is nog legaal dus hamsteren maar

829bd658ef1c16e88587c86c86793cc5.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan