Racisme & Discriminatie

Verstappen heeft gewoon persoonlijkheid, Koeman is een pannenkoek wat elke kans grijpt om in de BLM kont te kruipen. Het was ooit een stoere voetballer maar nu gewoon zielig mannetje wat te hard zijn best doet om aardig gevonden te worden en meeloper uithangt.

Je kont afvegen met Duitsland, Qatar avontuurtjes bij de grootste ratten daar enz. Max is 23 en toont ballen en gezond verstand, Koeman was 25 toen die zijn kont ging afvegen.. meneer moet beter zijn mond houden en stil zijn in deze discussie. Verstappen heeft meer ballen dan dat hele elftal van hem en al die crybabies daar :ROFL:

Dus Johan Derksen mag gewoon alles roepen van jou onder het mom van vrijheid van menigsuiting, maar Koeman mag zijn mening niet geven. :unsure:
 
Bij een verjaardag in NL/Brabant vraag je je je na een kwartier af of je een verkeerde datum hebt doorgegeven. In Zwitserland is de hal op het exacte tijdstip te klein omdat iedereen tegelijkertijd komt. :grin:

Ook dat verschilt per waar in Brabant. In mijn kringen is het gebruikelijk om minimaal een kwartier later te komen, liefst een half uur tot een uur omdat de gastheer/vrouw anders nog druk bezig is met de voorbereidingen (zoals het afbakken van de worstebroodjes ).

Als de bel eerder gaat dan het betreffende kwartier is het meestal een collectant.
 
Ook dat verschilt per waar in Brabant. In mijn kringen is het gebruikelijk om minimaal een kwartier later te komen, liefst een half uur tot een uur omdat de gastheer/vrouw anders nog druk bezig is met de voorbereidingen (zoals het afbakken van de worstebroodjes ).

Als de bel eerder gaat dan het betreffende kwartier is het meestal een collectant.
Als ik gasten krijg ben ik minimaal een uur van te voren klaar met de voorbereidingen.
 
Maar als die families gemiddeld zo’n 2,5 mensen tellen, dan zijn er in dat dorp dus geen native Hollanders meer, toch?
Wat niet slecht hoeft te zijn. :grin:
Dat zou idd het leven een stuk makkelijker maken :maniac:
Ik bedoelde eigenlijk inclusief de gezinsleden.
In het winkelcentrum word je (ik iig) consequent in het Engels aangesproken door mensen of de winkeliers. En als ze horen hoe fantastisch eigenlijk mijn Nederlands is, dan krijg ik alleen maar complementen, echt ze reageren soms met “ goed zooo”!!! Dus ik hoop idd dat die expats steeds meer kinderen krijgen en WIJ uiteindelijk de meerderheid gaan vormen:ROFL::grin:
 
Dat wij witte mensen (ik ben liever blank, wit klinkt zo raar?) maar eens leren ophouden racistisch te zijn. Dan zal er namelijk geen racisme meer zijn. Het is namelijk alleen aan ons voorbehouden! Ach ach.....
Punt dat ze maken lijkt mij valide, of racisme bestaat lijkt mij niet iets wat ter discussie staat. Racisme gaat alle kanten op, zo steekt de oorspronkelijke bevolking in Z-A zo een setje Zimbabwanen in de fik (autoband, benzine etc.) omdat deze hun banen inpikken. Echter, stelselmatige achterstand op bv de arbeidsmarkt heeft de blanke weinig tot geen last van over de gehele aardbol dacht ik zo.
 
Punt dat ze maken lijkt mij valide, of racisme bestaat lijkt mij niet iets wat ter discussie staat. Racisme gaat alle kanten op, zo steekt de oorspronkelijke bevolking in Z-A zo een setje Zimbabwanen in de fik (autoband, benzine etc.) omdat deze hun banen inpikken. Echter, stelselmatige achterstand op bv de arbeidsmarkt heeft de blanke weinig tot geen last van over de gehele aardbol dacht ik zo.
Geen idee. Maar racisme is van alle tijden, alle kanten op en zelfs tussen mensen met hetzelfde kleurtje. Dus puur wijzen naar racisme dat enkel zwarte mensen benadeeld vind ik verkeerd.

Overigens ben ik het inderdaad eens dat racisme eigenlijk niet ter discussie staat. Maar het lukt me - dankzij die mensen - dan toch.
 
NPO gaat er een debat van maken op 12 juli. Jortje Kelder gaat het gesprek leiden, je weet wel de man van rechts lullen maar links en bij de publieke omroep met onze subsidies zakken vullen.
Een controversiële gespreksleider met al zijn uitspraken over de witte en zwarte mensen en immigranten, vind ik een domme keuze van NPO.
Bovendien vind ik een “debat” hierover organiseren een beetje raar: alsof je ook voorstanders van racisme hebt, althans openlijk voorstanders.
 
Geen idee. Maar racisme is van alle tijden, alle kanten op en zelfs tussen mensen met hetzelfde kleurtje. Dus puur wijzen naar racisme dat enkel zwarte mensen benadeeld vind ik verkeerd.

Overigens ben ik het inderdaad eens dat racisme eigenlijk niet ter discussie staat. Maar het lukt me - dankzij die mensen - dan toch.
Ik denk dat in de discussie ook gaat over de meerderheid met macht die weliswaar ook zelf eens met racisme te maken kan krijgen maar merendeel dat kan tackelen door de macht ( geld, besluiten, instituties, politiek enz). Daarom is het ook vaak heel complex.
Een Marokkaan kan wel kaaskop roepen tegen jou maar in veel gevallen is hij diegene die de klos is en niet jij: de kans dat zijn sollicitatiebrief niet eens gelezen wordt maar jij diezelfde functie wel krijgt ( stel dat beide op gelijk niveau gekwalificeerd zijn), is erg groot. Het gaat dus niet alleen het racisme in taalgebruik maar in de sociaal economische nadelen die groepen mensen generaties lang op een achterstand heeft gezet waardoor ze alleen bij hoge uitzondering van een kwartje een dubbeltje worden.
 
Ik denk dat in de discussie ook gaat over de meerderheid met macht die weliswaar ook zelf eens met racisme te maken kan krijgen maar merendeel dat kan tackelen door de macht ( geld, besluiten, instituties, politiek enz). Daarom is het ook vaak heel complex.
Een Marokkaan kan wel kaaskop roepen tegen jou maar in veel gevallen is hij diegene die de klos is en niet jij: de kans dat zijn sollicitatiebrief niet eens gelezen wordt maar jij diezelfde functie wel krijgt ( stel dat beide op gelijk niveau gekwalificeerd zijn), is erg groot. Het gaat dus niet alleen het racisme in taalgebruik maar in de sociaal economische nadelen die groepen mensen generaties lang op een achterstand heeft gezet waardoor ze alleen bij hoge uitzondering van een kwartje een dubbeltje worden.
Maar goed, daar hebben - als we even naar Nederland kijken - Marokkanen toch ook last van? Sterker nog, dat zeg jij hierboven ook. Maar Marokkanen zijn toch niet zwart?
 
Maar goed, daar hebben - als we even naar Nederland kijken - Marokkanen toch ook last van? Sterker nog, dat zeg jij hierboven ook. Maar Marokkanen zijn toch niet zwart?
Klopt. Het voorbeeld diende dan ook voor discriminatie op de arbeidsmarkt en hoe de verhoudingen zijn als het gaat om de superieure meerderheid en de positie van de minderheden.
 
Klopt. Het voorbeeld diende dan ook voor discriminatie op de arbeidsmarkt en hoe de verhoudingen zijn als het gaat om de superieure meerderheid en de positie van de minderheden.
Ik reageerde op een stelling uit een artikel ook over Jort Kelder dat racisme iets was dat alleen zwarte mensen zou benadelen. Dat is dus niet waar. Dat bewijzen we dan maar mooi in Nederland. ;)
 
  • Hahaha!
Reactions: IPF
Over racisme hoef je niet te discussiëren maar zoals je ziet valt er al prima te discussiëren over de stelling die de ondertekenaars ervan maken:

Racisme is geen mening maar een moorddadig systeem dat al eeuwenlang stelselmatig zwarte mensen uitbuit, uitsluit, onderdrukt en generaties lang trauma’s heeft veroorzaakt.

Verder vind ik die brief nogal aanmatigend en vooringenomen. Alsof iemand die een bepaalde mening heeft automatisch geen gesprek kan leiden waarin andere meningen voorbij zouden komen. Ikzelf heb niet zoveel met Jort Kelder maar ik denk dat hij dit uitstekend kan.
 
Potverdikkeme, zeg... Boete van 95 euro aan mijn broek omdat ik per se wilde blijven kijken bij de tamelijk gewelddadige arrestatie van een zwarte man in Amsterdam Centraal (Ja, de stad van Femke Halsema). Ik vond dat ik als burger in de publieke ruimte in mijn recht stond. De politieagent dacht er duidelijk anders over.
Maar goed dat hij mijn clubkaart van PSV niet zag- God weet wat er in 020 gebeurd zou zijn... :)
 
  • Wow
Reactions: IPF
Potverdikkeme, zeg... Boete van 95 euro aan mijn broek omdat ik per se wilde blijven kijken bij de tamelijk gewelddadige arrestatie van een zwarte man in Amsterdam Centraal (Ja, de stad van Femke Halsema). Ik vond dat ik als burger in de publieke ruimte in mijn recht stond. De politieagent dacht er duidelijk anders over.
Maar goed dat hij mijn clubkaart van PSV niet zag- God weet wat er in 020 gebeurd zou zijn... :)
Een pak slaag waarbij de gemeenteraad vragen gaat stellen of het niet wat harder kon.
 
Terug
Bovenaan Onderaan