Racisme & Discriminatie

Ik vond dat Verstappen heel netjes is geweest in zijn communicatie mbt zijn beweegredenen niet te knielen.
Heeft niks met racisme te maken, dat hele gekniel.
Ik kniel voor niets en niemand. Nooit.

Inderdaad. Allemaal na aap-gedrag uit Amerika. :unsure: Of mag dat woord niet meer gebruikt worden. :cautious:
Dat gekniel is ooit begonnen bij het American Football.
Vier jaar geleden knielde American footballspeler Colin Kaepernick tijdens het volkslied voorafgaand aan een wedstrijd. Dat deed hij uit protest tegen geweld van de politie en het racisme tegen zwarte Amerikanen. Hij knielde samen met zijn teamgenoot Eric Reid. Bij latere wedstrijden kreeg hij bijval van andere zwarte spelers.

En nu doen ze net of iedereen maar moet knielen. Alsof een mondeling statement al niet meer genoeg is.
Ik kniel ook voor niets en niemand. Het doet ook nog verrekte pijn aan je knie. :cautious:
 
Een heel zacht natrapje dan, waarom knielt max niet? Alsof het iets heel geks is wat Max gedaan heeft :)
Hij en velen hebben nooit hun mond opengetrokken, maar hebben allemaal het licht gezien ineens, prachtig is dat.

Let maar op, eerstvolgende oefeninterland van oranje word ook een en al BLM, allemaal knielen, speeches, Depay die op een rode loper gebracht gaat worden enz.. of je het wilt of niet je moet met de hype mee gaan want het word je door je keel heen gedouwd anyway. Doe je het niet dan ben je een Derksen, Max of Q gewoon

d33ff2d049_FE06C75E-13C5-4969-BA78-DFEE04F1EAC2.jpeg
Beter het licht te laat zien dan blind blijven hangen in je waanbeelden en vooral ontkennen. En als jij met altijd zo’n grote mond dat wij hier allemaal zo “ liev” zijn voor elkaar of voor de trainers en spelers, nu zo enorm valt over de woorden als “ verbaasd” en zo blijft huilen daar om, dan hoef je die stoere teksten van je hier nooit meer gebruiken. Dan ben je volstrekt ongeloofwaardig.
 
Laatst bewerkt:
Wordt wakker; wees een beetje meer zoals Q.

Ik moest sommige woorden wel ff googlen, maar zit kern van waarheid in. Je vergeet alleen 2 Q dingen. Geduldig + goed geheugen. Zie de held en idool van velen aka Akwasi die zich toch zo ver laat gaan om als ZP te gaan..

Dus hoezo mocht Derksen geen vragen stellen of hij het niet weer was? :sneeze:
Soms is het gewoon te makkelijk


b273fa743ced6e857cf76ee3b5f40fc5.png
 
Ik heb vroeger ook wel eens voor zwarte piet gespeeld. Echt zwart. En met rode lippen en gouden oorringen. En een pruik met kroeshaar.

Echt keileuk om te doen. Kinderen vonden het geweldig en de ouders ook.

Maar ik zou het niet nog eens doen. Althans, niet meer als stereotype. Kinderen vinden het namelijk óók geweldig als je niet zwart bent met rode lippen, en dergelijke. Dus al die fratsen hebben geen toegevoegde waarde en brengen alleen de mogelijkheid met zich mee dat een ander zich eraan stoort; en een ander aan mij laten storen is geen hoger doel in mijn leven.

Dus, niet meer als Zwarte Piet. Hooguit nog als Piet.

Ik laat mij niet ringeloren door iets dat ik in het verleden op een bepaalde manier heb gedaan. En zoals ik zijn er meer. Een kenmerk van mensen die nadenken is dat ze wel eens van gedachten kunnen veranderen.

Je kunt dat overigens ook omdraaien.
 
Laatst bewerkt:
Beter het licht te laat zien dan blind blijven hangen in je waanbeelden en vooral ontkennen. En als jij met altijd zo’n grote mond dat wij hier allemaal zo “ liev” zijn voor elkaar of voor de trainers en spelers, nu zo enorm valt over het woorden als “ verbaasd” en zo blijft huilen daar om, dan hoef je die stoere teksten van je hier nooit meer gebruiken. Dan ben je volstrekt ongeloofwaardig.

Ik val er echt niet over, zulke figuren die eens in zoveel tijd onder hun steen kruipen om ff met de flow mee te gaan en dan terug kruipen staan laag op mijn irritatielijst. Als bondscoach hoort hij zich helemaal niet met deze bullshit te bemoeien. Kort statement dat je anti racisme bent blabla en klaar. Hou je alle partijen tevreden. Nu doet die toch wel in nette woorden Max trapje na geven, dat het toch niet helemaal zo netjes is wat die deed.

Als die nu zegt wij trekken ons terug uit WK qatar en hopen dat andere landen volgen, door omkoping en alle toestanden daar. Dan pas ben je een vent/bond. Maar lekker makkelijk met de zwarte wind mee waaien voor bonuspunten en dan verbaast zijn als andere het niet doen.. tja :FP:

Kijk deze vent eens spreken, zo simpel kan het zijn, FB filmpjevideo maar geen idee hoe ik het hier geplaats krijg
 
Nou ik weet niet hoe het in jouw dorp klinkt als iemand zegt dat ie met jouw shirtje zijn reet wil gaan afvegen, maar hier bij mijn in het dorp kijken mensen op zijn minst erg benauwd naar zo’n iemand. Maar goed ik zit dan ook in een dorp met voornamelijk expats. Dat zal hem dan zijn denk ik :sneaky:

Zijn dat soort dorpen er, met voornamelijk expats?
 
Zijn dat soort dorpen er, met voornamelijk expats?
Voornamelijk was misschien niet de juiste omschrijving maar zeker een hele grote groep, in een dorp met 19.000 inwoners waarvan 7000 expats ( en hun families natuurlijk).
 
Zojuist met mijn nieuwe Arubaanse buurman afgesproken dat hij zaterdag een biertje komt doen.
Ik neem aan dat we dan gezellig Chinezen belachelijk gaan maken. Als witte man heb ik immers bepaalde verplichtingen.
En hij moet goed integreren.
 
En hij moet goed integreren.

Ja precies!Ik ben daarom bezig met een lijstje, zodat ik dat later vandaag door zijn brievenbus kan gooien. Aanvullingen zijn welkom.

  • Er wordt stipt om 1400 uur afgesproken. Te laat zijn wordt niet geaccepteerd.
  • Je mag blijven eten, maar wel graag op voorhand aangeven.
  • Prakken is verplicht.
  • Ajaks is verboden.
  • Je praat niet over hoeveel je verdient.
 
Laatst bewerkt:
Ja precies!Ik ben daarom bezig met een lijstje, zodat ik dat later vandaag door zijn brievenbus kan gooien. Aanvullingen zijn welkom.

  • Er wordt stipt om 1400 uur afgesproken. Te laat zijn wordt niet geaccepteerd.
  • Je mag blijven eten, maar wel graag op voorhand aangeven.
  • Prakken is verplicht.
  • Ajaks is verboden.
En maar 1x een koekje bij de koffie
Je praat niet over hoeveel je verdient
 
Je praat niet over hoeveel je verdient
Die had ik er ook eerst bij staan, maar toch weer verwijderd. Ik zet ´m er weer bij.

Koekjes doen we niet aan, ook niet bij de koffie. Maar aangezien hij komt biertjes drinken, is er niets anders in huis dan biertjes en bij biertjes horen geen koekjes. Veel te duur allemaal.
 
Voornamelijk was misschien niet de juiste omschrijving maar zeker een hele grote groep, in een dorp met 19.000 inwoners waarvan 7000 expats ( en hun families natuurlijk).
Maar als die families gemiddeld zo’n 2,5 mensen tellen, dan zijn er in dat dorp dus geen native Hollanders meer, toch?
Wat niet slecht hoeft te zijn. :grin:
 
Ja precies!Ik ben daarom bezig met een lijstje, zodat ik dat later vandaag door zijn brievenbus kan gooien. Aanvullingen zijn welkom.

  • Er wordt stipt om 1400 uur afgesproken. Te laat zijn wordt niet geaccepteerd.
  • Je mag blijven eten, maar wel graag op voorhand aangeven.
  • Prakken is verplicht.
  • Ajaks is verboden.
  • Je praat niet over hoeveel je verdient.
Wat betreft stipt afspreken: misschien in jullie streek. In Brabant hoor je gewoon een kwartier te laat te komen.
 
Wat betreft stipt afspreken: misschien in jullie streek. In Brabant hoor je gewoon een kwartier te laat te komen.
Te laat? Dat kan gebeuren. Maar dan app of bel je dat je later bent. Als je meer dan een kwartier te laat bent zonder mij op de hoogte te stellen, dan sta je voor een dichte deur, want dan ben ik weer andere dingen doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan