Racisme & Discriminatie

Ben d'r ff ingedoken, foto toont n deel van een pagina, onder aan de zelfde pagina zit n jongetje.. gevalletje stemmingmakerij van de bovenste plank (alhoewel ik vermoed dat kleuters die deze hetze starten daar niet bij kunnen)
En Donald Duck is ook fout, die promoot de EU...

Ja maar... Het had gebeurd kunnen zijn en ik vind het fijn dat er eindelijk iemand is die zegt wat iedereen denkt!:cry:
 
Het CIDI laat ook weer van zich horen:


Die snappen daar blijkbaar nog steeds niet dat als Ajax zichzelf de ballerina's noemen, er vanaf de Rotterdamse tribunes KK ballerina's zal klinken. Begin bij de bron zou ik zeggen.
 
Het CIDI laat ook weer van zich horen:


Die snappen daar blijkbaar nog steeds niet dat als Ajax zichzelf de ballerina's noemen, er vanaf de Rotterdamse tribunes KK ballerina's zal klinken. Begin bij de bron zou ik zeggen.
Helemaal eens. Zolang we tolereren dat er met Israelische vlaggen gezwaaid wordt door ajax supporters en ze liedjes zingen waarin ze zichzelf joden noemen, moet niemand zeuremn over racisme.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Het CIDI laat ook weer van zich horen:


Die snappen daar blijkbaar nog steeds niet dat als Ajax zichzelf de ballerina's noemen, er vanaf de Rotterdamse tribunes KK ballerina's zal klinken. Begin bij de bron zou ik zeggen.

Goede nieuwe bijnaam trouwens, past erg goed bij die club!
 
Helemaal eens. Zolang we tolereren dat er met Israelische vlaggen gezwaaid wordt door ajax supporters en ze liedjes zingen waarin ze zichzelf joden noemen, moet niemand zeuremn over racisme.

Nou, ik vind dat iedereen mag zeuren over racisme, maar wat Ajaxsupporters doen is ronduit onacceptabel. Iedere zichzelf respecterende organisatie zou dit soort "fans" het stadion uit moeten knuppelen en levenslang schorsen. Maar goed...leiderschap is nooit een aandachtspunt geweest in BVO's
 
Helemaal eens. Zolang we tolereren dat er met Israelische vlaggen gezwaaid wordt door ajax supporters en ze liedjes zingen waarin ze zichzelf joden noemen, moet niemand zeuremn over racisme.

Probleem is dat de klachten ook niet van Ajax-zijde afkomt. Dit gaat om een andere groep die zich aangevallen voelt door de leuzen. De Ajax-supporters moet zichzelf geen Joden noemen en daar mag dan ook wat van gezegd worden. Dat wil niet zeggen dat we zo maar toe moeten staan dat er gescholden wordt tegen een volk waarvoor dit gevoelig ligt. Zeker als er met WWII wordt gescholden.

Ik vind persoonlijk wel dat het CIDI de plank misslaat door te stellen dat het anti-semitisme is, dat is het namelijk in mijn ogen niet. Als ze hier zeggen dat het, wellicht onbedoeld, beledigend is voor hun groepering krijgen ze van mij veel meer steun.
 
Probleem is dat de klachten ook niet van Ajax-zijde afkomt. Dit gaat om een andere groep die zich aangevallen voelt door de leuzen. De Ajax-supporters moet zichzelf geen Joden noemen en daar mag dan ook wat van gezegd worden. Dat wil niet zeggen dat we zo maar toe moeten staan dat er gescholden wordt tegen een volk waarvoor dit gevoelig ligt. Zeker als er met WWII wordt gescholden.

Ik vind persoonlijk wel dat het CIDI de plank misslaat door te stellen dat het anti-semitisme is, dat is het namelijk in mijn ogen niet. Als ze hier zeggen dat het, wellicht onbedoeld, beledigend is voor hun groepering krijgen ze van mij veel meer steun.
Ik heb een hele tijd terug een documentaire hierover gezien, en de kritiek van joodse mensen, mn die de oorlog hadden meegemaakt, lag voornamelijk bij ajax. Ze vonden het vreselijk dat ajax joden als geuzennaam gebruikte. Een van hen had meermalen met het bestuur van ajax hierover overlegd, maar dat durfde de F-side niet aan te pakken. dat fey en anderen daarop reageerden, vonden deze joodse mensen niet zo vreemd.
 
Ik heb een hele tijd terug een documentaire hierover gezien, en de kritiek van joodse mensen, mn die de oorlog hadden meegemaakt, lag voornamelijk bij ajax. Ze vonden het vreselijk dat ajax joden als geuzennaam gebruikte. Een van hen had meermalen met het bestuur van ajax hierover overlegd, maar dat durfde de F-side niet aan te pakken. dat fey en anderen daarop reageerden, vonden deze joodse mensen niet zo vreemd.
Hen gelijksoortige bewoording gezien in n interview met n rabijn
 
Hoppa, t CIDI gaat weer vol los op t racisme orgel bericht.

Pak t eens bij de bron aan (zie overigens geen kwaad in t liedje, behalve dat t over die :SC: gaat) Daarbij, als je dit als anti-Semitisch incident aanmerkt dan vraag ik mij af hoe serieus ik dat cijfer van 182 incidenten moet nemen.
 
Hoppa, t CIDI gaat weer vol los op t racisme orgel bericht.

Pak t eens bij de bron aan (zie overigens geen kwaad in t liedje, behalve dat t over die :SC: gaat) Daarbij, als je dit als anti-Semitisch incident aanmerkt dan vraag ik mij af hoe serieus ik dat cijfer van 182 incidenten moet nemen.
Ach ach ach
 
Valt wel mee met racisme in Nederland?

 
Valt wel mee met racisme in Nederland?

Nee, onder een dun laagje vernis dat beschaafdheid moet voorstellen zit nog aardig wat racisme, alsmede homofobie en xenofobie. In gewone situaties vaak latent aanwezig, in een situatie als deze komt t aan de oppervlak. (net zoals in ieder ander land)

Overigens een +je voor hoe die CIndy t onder woorden brengt en niet meteen moord en brand roept.
 
Valt wel mee met racisme in Nederland?

Nee joh! Is toch gewoon een leuk grappig lied? Moet kunnen! Men wordt daardoor echt niet racistisch.....
 
Moslims en humor zal nooit een match worden, waar wij lachen om grappen over de paus of pedo priesters, verklaren zij de oorlog als je ook maar iets zegt wat misschien negatief is over hun geloof of boek. Dat is de grootste probleem waarom het islamisme botst met de Europese geloven en gewoontes
 
  • Hahaha!
Reactions: IPF
Moslims en humor zal nooit een match worden, waar wij lachen om grappen over de paus of pedo priesters, verklaren zij de oorlog als je ook maar iets zegt wat misschien negatief is over hun geloof of boek. Dat is de grootste probleem waarom het islamisme botst met de Europese geloven en gewoontes
EHm, het stuk gaat over Chinezen, en dan niet de Oeigoeren die idd moslim zijn.
 
Moslims en humor zal nooit een match worden, waar wij lachen om grappen over de paus of pedo priesters, verklaren zij de oorlog als je ook maar iets zegt wat misschien negatief is over hun geloof of boek. Dat is de grootste probleem waarom het islamisme botst met de Europese geloven en gewoontes

Ik zit toch liever met Najib Amhali in die lift dan met deze steekjongeren.
 
Nou, nu dit weer: https://voetbalflitsen.nl/nieuws/p8...MqdWIukcSZDNS72UZj1kIGXuf27KXI1RAwQA_AjImyLes

Is er dan niemand die de achterlijkheid hiervan inziet? "Wie niet springt die is geen Jood" mag wel, maar "Wie niet springt die is een Jood" mag niet?
En snapt met niet dat dit simpelweg het resultaat is van het gebruik van de geuzennaam "Joden" die door ajax zelf gebruikt worden? Het begint bij ajax zelf. Gebruik het dan niet. Of gebruik het wel maar accepteer dat anderen dan ook gebruik maken van diezelfde geuzennaam, maar dan op minder positieve wijze.

Sowieso zou het een idiote conclusie zijn dat dit antisemitisme betreft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan