Racisme & Discriminatie

Wat jou wellicht ontgaat is dat het bij dit soort onderwerpen totaal niet gaat om wie er gelijk heeft, maar hoe anderen zich erbij kunnen voelen.

Ik als witte Nederlander ben er nooit mee in aanraking geweest, maar je hoeft maar een héél klein beetje inlevingsvermogen en logica te kweken om je te kunnen realiseren dat jij niet voor anderen kunt bepalen hoe zij zich bij iets voelen.

Dat jij liever directe mensen om je heen hebt die je voor van alles en nog wat uit maken is jouw goed recht; daar veroordeelt niemand jou om. Doe het dan omgekeerd ook niet bij mensen die er anders in staan. Zoals je zelf zegt; jij hebt jouw waarheid en anderen hebben hun waarheid. Accepteer elkaars waarheden dan zou ik zeggen. Scheld elkaar de huid vol met vrienden die het onderling dood normaal vinden, maar gedraag je in omgevingen waar hoogstwaarschijnlijk andere normen gelden of uitspraken anders kunnen overkomen. Een beetje rekening met elkaar houden wordt niemand slechter van.


Helemaal eens. Er is geen gelijk en de ontvanger bepaalt die impact van woorden. Ik moet er wel bij zeggen dat tegenwoordig alles gevoelig lijkt te liggen en iets minder lange tenen en een dikkere huid ieders leven wel wat aangenamer zouden maken.
 
Helemaal eens. Er is geen gelijk en de ontvanger bepaalt die impact van woorden. Ik moet er wel bij zeggen dat tegenwoordig alles gevoelig lijkt te liggen en iets minder lange tenen en een dikkere huid ieders leven wel wat aangenamer zouden maken.

En in het algemeen: als het onderwerp zo gevoelig zou liggen, waarom open je de discussie dan op een forum? Alleen maar om empathische berichten te ontvangen, of om uitgedaagd te worden wat betreft je standpunt?
 
Helemaal eens. Er is geen gelijk en de ontvanger bepaalt die impact van woorden. Ik moet er wel bij zeggen dat tegenwoordig alles gevoelig lijkt te liggen en iets minder lange tenen en een dikkere huid ieders leven wel wat aangenamer zouden maken.

Zeker eens met jouw toevoeging. Types zoals Sylvana Simons maken dan weer volledig misbruik van de andere kant; zelfs mensen die wél (tot op een bepaalde hoogte) rekening willen houden met de gevoelens van een ander krijgen ervan langs.

Okay, I did it - de naam Sylvana Simons droppen in het racisme-topic. Laten we verder aub geen woord vuil maken aan dat gedrocht.
 
En in het algemeen: als het onderwerp zo gevoelig zou liggen, waarom open je de discussie dan op een forum? Alleen maar om empathische berichten te ontvangen, of om uitgedaagd te worden wat betreft je standpunt?

Nou, ik denk dat als iets gevoelig ligt, het juist kan roepen om een discussie. Het zou anders schrikbarend stil worden.
 
Goud van KPN!

D_G702NWwAYzji7
 
Hoge boete als Facebook haat laat staan

Ik vind dit een interessante discussie. Aan de ene kant kun je vinden dat je alles zou mogen zeggen op sociale media, aan de andere kant kun je sommige dingen ook niet op straat zeggen zonder dat je ervoor wordt gestraft. Ik neem aan dat de wet er alleen voor moet zorgen dat uitlatingen die in strijd zijn met de wet moeten worden verwijderd, maar ik ben bang dat sociale media deze wet alleen maar gaan gebruiken om vanalles dat ze niet bevallen te verwijderen.
 
Hoge boete als Facebook haat laat staan

Ik vind dit een interessante discussie. Aan de ene kant kun je vinden dat je alles zou mogen zeggen op sociale media, aan de andere kant kun je sommige dingen ook niet op straat zeggen zonder dat je ervoor wordt gestraft. Ik neem aan dat de wet er alleen voor moet zorgen dat uitlatingen die in strijd zijn met de wet moeten worden verwijderd, maar ik ben bang dat sociale media deze wet alleen maar gaan gebruiken om vanalles dat ze niet bevallen te verwijderen.
Duidelijk toch. Verbod op discriminatie gaat voor vrijheid van meningsuiting.
 
Zit wel kern van waarheid in, 'donker' word je nu door je strot heen gedouwd bij de meeste reclames ja, ongeacht wie het leuk vind of niet :lmao:
Alsof er een periode is aangebroken van we doen ff een inhaalslag, alle blanken van de afgelopen 30 jaar op tv moeten in rap tempo ingehaald worden
 
Zit wel kern van waarheid in, 'donker' word je nu door je strot heen gedouwd bij de meeste reclames ja, ongeacht wie het leuk vind of niet :lmao:
Alsof er een periode is aangebroken van we doen ff een inhaalslag, alle blanken van de afgelopen 30 jaar op tv moeten in rap tempo ingehaald worden
Misschien dat de NPO dan 6 keer per avond opsporing verzocht kan uitzenden zoals RTL 7 6 keer per avond Anger Management of Flodder uit weet te zenden.
 
Zit wel kern van waarheid in, 'donker' word je nu door je strot heen gedouwd bij de meeste reclames ja, ongeacht wie het leuk vind of niet :lmao:
Alsof er een periode is aangebroken van we doen ff een inhaalslag, alle blanken van de afgelopen 30 jaar op tv moeten in rap tempo ingehaald worden
Heb je nu je pessimisme of je overdrijven-modus aangezet of allebei? Typisch weer....
 
Heb je nu je pessimisme of je overdrijven-modus aangezet of allebei? Typisch weer....

Ja en nee, ik zie bijvoorbeeld verdacht weinig Aziaten of Zuid Amerikanen in de reclames voorbij komen. Wat op tv is moet een realistische afspiegeling zijn van de samenleving. Wat er nu gebeurd is het roomser zijn dan de paus voor de groepen die mar hard genoeg schreeuwen, dus de negers, joden, de extreme moslims (de denk aanhangers), tokkies en andere schreeuwers.
Ik mis de balans bij heel veel zaken of dat nu de personen in de reclame is, het zoveelste holocaust monument, het zielige gedrag van Kuzu enzovoorts. Het wordt tijd dat iedereen met deze uitgesproken meningen ook eens gaat leren luisteren naar anderen.
 
Ja en nee, ik zie bijvoorbeeld verdacht weinig Aziaten of Zuid Amerikanen in de reclames voorbij komen. Wat op tv is moet een realistische afspiegeling zijn van de samenleving. Wat er nu gebeurd is het roomser zijn dan de paus voor de groepen die mar hard genoeg schreeuwen, dus de negers, joden, de extreme moslims (de denk aanhangers), tokkies en andere schreeuwers.
Ik mis de balans bij heel veel zaken of dat nu de personen in de reclame is, het zoveelste holocaust monument, het zielige gedrag van Kuzu enzovoorts. Het wordt tijd dat iedereen met deze uitgesproken meningen ook eens gaat leren luisteren naar anderen.

Oneens, ik zie regelmatig Aziaten voorbij komen.

Daarbij, er zijn relatief weinig Zuid-Amerikanen in Nederland dus logisch dat die minder te zien zijn in de reclames.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Terug
Bovenaan Onderaan